Λίγο πριν το ξέσπασμα του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, η χρήση συνθετικών υλικών στα ελαστικά των οχημάτων επέτρεψε στη βιομηχανία να ανταπεξέλθει στη ραγδαία αύξηση της ζήτησης. Έκτοτε η βελτίωση του τελικού προϊόντος ήταν θεαματική όχι όμως αρκετή για να μιλήσει κανείς για επανάσταση.
Τα ελαστικά έγιναν αποτελεσματικότερα, αποδοτικότερα, περισσότερο ανθεκτικά ενώ κατάφεραν να αποχωριστούν και την πατροπαράδοτη… σαμπρέλα, χωρίς παρ’ όλα αυτά να απομακρυνθούν από την ευρέως διαδομένη μορφή τους.
Αυτό πρόκειται να αλλάξει στο μέλλον καθώς τα ελαστικά των αυτοκινήτων μας δεν θα θυμίζουν σε τίποτα τη σημερινή εικόνα τους. Όπως ίσως ήδη γνωρίζεται, οι περισσότεροι κατασκευαστές ήδη εργάζονται πάνω στην εξέλιξη ελαστικών που δεν θα διαθέτουν αεροθάλαμους.
Τα ελαστικά χωρίς αέρα θα αποτελέσουν τη νέα πραγματικότητα στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, εξασφαλίζοντας ακόμα μεγαλύτερη αντοχή και ασφάλειας σε όλες τις συνθήκες κίνησης.
Δεν αρκεί, όμως, μόνον αυτό ώστε τα ελαστικά των αυτοκινήτων μας να εξασφαλίσουν μια θέση στο μέλλον. Και αυτό γιατί τα υλικά από τα οποία κατασκευάζονται θα πρέπει να είναι απολύτως συμβατά με τη γενικότερη προσπάθεια εξοικονόμησης φυσικών πόρων και προστασίας του περιβάλλοντος.
Για τη Michelin αυτό δεν αποτελεί έναν και τόσο μακρινό στόχο. Ήδη το 30% των συστατικών που χρησιμοποιούνται στην κατασκευή ενός ελαστικού προέρχονται είτε από φυσικά είτε από ανακυκλώσιμα υλικά.
Το ποσοστό αυτό βέβαια πρέπει να φτάσει το 100%, έτσι η γαλλική φίρμα κατασκευάζει σε συνεργασία με τη σουηδική εταιρεία Enviro το πρώτο εργοστάσιο ανακύκλωσης ελαστικών. Το μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα των ελαστικών πρόκειται να επιτευχθεί έως και το 2050.
Στο πλαίσιο αυτής της προσπάθειας περισσότεροι από 6.000 ερευνητές πρόκειται να καταθέσουν μέσα στα επόμενα χρόνια 10.000 ευρεσιτεχνίες, οι οποίες θα σχετίζονται με τη σύνθεση και τη μέθοδο κατασκευής των ελαστικών του μέλλοντος.
Ο κόσμος του αυτοκινήτου αλλάζει προς το καλύτερο, έστω κι αν αυτό μπορεί να μην αρέσεις στους παραδοσιακούς οπαδούς της αυτοκίνησης.