Η Toyota, εκτός από την εξέλιξη του συστήματος υβριδικής διάταξης κινητήρα και την ηλεκτροκίνηση μέσω ενεργειακών κυψελών, έχει επικεντρώσει τις προσπάθειές της και στην ανάπτυξη μπαταριών στερεού τύπου ηλεκτρολύτη (solid state), οι οποίες είναι περισσότερο αποδοτικές από αυτές των λιθίου ιόντων. Ωστόσο, ακόμη υπάρχουν πολλά προβλήματα που οι άνθρωποι της ιαπωνικής εταιρείας πρέπει να λύσουν και αφορούν στη διάρκεια ζωή τους. Η Toyota συνεργάζεται με την Panasonic για την περαιτέρω εξέλιξή τους και τα στελέχη της υπολογίζουν ότι θα είναι έτοιμες για να τοποθετηθούν στα αμιγώς ηλεκτροκίνητα ή εξηλεκτρισμένα μοντέλα της ως το 2025.
Η Toyota, ως Παγκόσμιος Συνεργάτης Μετακίνησης των Ολυμπιακών και Παραολυμπιακών Αγώνων 2020 ανέλαβε να έχει έτοιμο και πλήρως λειτουργικό ένα πρωτότυπο όχημα που να διαθέτει μπαταρίες στερεού τύπου ηλεκτρολύτη και να το χρησιμοποιεί κατά τη διάρκεια αυτών. Ωστόσο, η αναβολή αυτών για το 2021, εξαιτίας της πανδημίας του νέου κορωνοϊού, θα δώσει περισσότερο χρόνο για την εξέλιξή του. Επίσης, όπως ίσως είναι γνωστό, η ιαπωνική εταιρεία συνεργάζεται με τη Subaru για τη δημιουργία έξι νέων ηλεκτροκίνητων μοντέλων στο προσεχές μέλλον.
Σε συνέντευξή του ο κ. Keiji Kaita, Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος της Toyota και υπεύθυνος για την εξέλιξη κινητήρων και μπαταριών αλλά και του αγωνιστικού τμήματος «Gazoo Racing» δήλωσε ότι πρέπει να βρεθεί τρόπος να λυθεί το μεγαλύτερο πρόβλημα αυτού του τύπου των μπαταριών που είναι η μικρή διάρκεια ζωής τους. «Για να αντιμετωπίσουμε τους περιορισμούς που συναντάμε, πρέπει να προσαρμόσουμε κατάλληλα το υλικό της ανόδου ή να χρησιμοποιήσουμε άλλα υλικά. Προσπαθούμε να μειώσουμε τα μειονεκτήματα που συναντάμε». Ο κ. Kaita διευκρίνισε ότι προς το παρόν γίνονται πειράματα με τη χρήση ηλεκτρολύτη που έχει ως βασικό συστατικό το θείο, όμως η λύση στο πρόβλημα της διάρκειας των μπαταριών θα επιτευχθεί από τη χρήση νέων υλικών.
Επίσης, επισήμανε ότι η συναρμολόγηση των μπαταριών αυτού του τύπου πρέπει να γίνεται σε αποστειρωμένο περιβάλλον όπου δεν υπάρχει υγρασία και άλλα μικροσωματίδια. Προς το παρόν, αυτό γίνεται από εργαζόμενους οι οποίοι τις κατασκευάζουν σε έναν απομονωμένο μικρό χώρο, ο οποίος έχει προσαρμοσμένα στα πλαϊνά του γάντια προς το εσωτερικό του. Έτσι, τόσο ο όγκος όσο και ο ρυθμός παραγωγής τους είναι ελάχιστος και θα πρέπει να βρεθούν και οι αντίστοιχες λύσεις ώστε να μπορέσει να υπάρξει μαζική παραγωγή τους. Τέλος, ο κ. Kaita δήλωσε ότι τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τώρα θα έχουν λυθεί σε μεγάλο βαθμό ως το 2025 και ως τότε θα έχει αρχίσει η κατασκευή μπαταριών στερεού τύπου ηλεκτρολύτη σε περιορισμένη κλίμακα.