Μελέτη δείχνει πως το κόστος επισκευής στα νέα αυτοκίνητα έχει αυξηθεί


Κάτι απόλυτα λογικό μιας και όλα αυτά τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού έχουν κάνει το σύγχρονο αυτοκίνητο πολύ πιο πολύπλοκο τεχνολογικά.

  • 29/10/2018

Τα τελευταία χρόνια ακόμη και μικρά αυτοκίνητα πόλης εφοδιάζονται με διάφορους και επιπλέον αισθητήρες και ραντάρ/κάμερες. Ο λόγος είναι πως αποτελούν μέρος των σύγχρονων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού, όπως είναι αυτό της αυτόνομης πέδησης που αποτρέπει ή μετριάζει την σύγκρουση με προπορευόμενο όχημα ή πεζό. Αυτό και αρκετά άλλα συστήματα είναι πλέον αναγκαία στα νέα μοντέλα, ειδικά όσα διεκδικούν πεντάστερη διάκριση στον Euro NCAP.

Όλα αυτά τα ηλεκτρονικά συστήματα όμως δεν μεταφράζονται μόνο σε κόστος για τον κατασκευαστή που σταδιακά και μέσω της παραγωγικότητας το κάνει σύντομα απόσβεση. Τα περισσότερα από τα όργανα αυτά βρίσκονται στους προφυλακτήρες και στην μάσκα του αυτοκινήτου ώστε να μπορούν να «σκανάρουν» τις όποιες συνθήκες επικρατούν και να στέλνουν τα δεδομένα στις κεντρικές μονάδες.

Κατά μία έννοια τα εξαρτήματα αυτά είναι εκτεθειμένα και επιρρεπή στις συγκρούσεις και τα τρακαρίσματα αυξάνοντας το κόστος μιας επισκευής. Μία έρευνα που έκανε ο αμερικανικός σύνδεσμος κατασκευαστών είναι ενδεικτική και χαρακτηριστική για αυτή την κατάσταση.

Η έρευνα έγινε σε τρία δημοφιλή μοντέλα (Nissan Rogue, Toyota Camry, Ford F-150) και έδειξε πως το κόστος επισκευής και ρύθμισης μόνο των αισθητήρων και των καμερών μπορεί να ξεκινά σε μια τυπική επισκευή από τα 500 δολάρια και να ξεπερνά χαλαρά τα 2.000 δολάρια! Η έρευνα επισημαίνει πως μια τέτοια επισκευή δεν αφορά μόνο σε επαφή π.χ. του μπροστινού μέρους αλλά ακόμη και του παρμπρίζ όπου πλέον εδράζονται πολλοί αισθητήρες (βροχής, φωτός κ.α.).