O Νίκος Μερτέκης και το ελληνικό Car and Driver βρίσκονται στο Μόναχο για την Παγκόσμια Συνέντευξη Τύπου με θέμα τον ετήσιο οικονομικό απολογισμό του BMW Group.
«Συνεχίσαμε να πηγαίνουμε καλά κατά τη διάρκεια του παρελθόντος έτους, επιτυγχάνοντας νέα υψηλά για τον όγκο των πωλήσεων, τα έσοδα και τα κέρδη του ομίλου», δήλωσε ο Norbert Reithofer, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της BMW AG, κατά τη διάρκεια Συνέντευξης Τύπου στο Μόναχο για τον ετήσιο απολογισμό του Group. Τα έσοδα του Ομίλου αυξήθηκαν κατά 5,7% το 2014 σε € 80,401 δις (2013: € 76,059 δις). Τα κέρδη προ τόκων και φόρων (EBIT) αυξήθηκαν κατά 14,3% και ανήλθαν σε € 9,118 (2013: € 7,978 δις.), κυρίως χάρη στην αύξηση του όγκου των πωλήσεων και την υψηλή κερδοφορία που αποφέρει η γκάμα των μοντέλων BMW. Τα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων (ΕΒΤ) αυξήθηκαν κατά 10,3% σε ένα νέο υψηλό επίπεδο € 8,707 δις (2013: € 7,893 δις). Τα καθαρά κέρδη βελτιώθηκαν κατά 9,2% και ανήλθαν σε € 5,817 (2013: € 5,329 δις), επίσης ένα νέο υψηλό ρεκόρ για το BMW Group. Ο όγκος των πωλήσεων ξεπέρασε τα δύο εκατομμύρια μονάδες για πρώτη φορά στην ιστορία του BMW Group, μια αύξηση της τάξης του 7,9% στο συνολικό ποσό των 2.117.965 μονάδων (2013: 1.963.798 μονάδες).
Πρόταση για μέρισμα € 2,90 ανά κοινή μετοχή
Το Διοικητικό Συμβούλιο και το Εποπτικό Συμβούλιο θα προτείνει στους μετόχους κατά την Ετήσια Γενική Συνέλευση στις 13 Μαΐου 2015 να αυξηθεί το μέρισμα σε ένα νέο υψηλό των € 2,90 (2013: € 2,60) ανά μετοχή των κοινών μετοχών και € 2,92 (2013: € 2,62) ανά μετοχή των προνομιούχων μετοχών, που αντιστοιχεί σε αναλογία κατανομής του 32,7% (2013: 32,0%). «Η πρότασή μας για την καταβολή μερίσματος ρεκόρ αντανακλά σαφώς την πρόθεσή μας να συμπεριλάβουμε τους μετόχους μας στην πρόοδο του BMW Group. Το ποσοστό κατανομής είναι περίπου 33%, σαφώς εντός του εύρους στόχου του BMW Group από 30 έως 40% », σχολίασε ο Friedrich Eichiner, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου και υπεύθυνος των Οικονομικών.
Αύξηση κερδοφορίας στον τομέα αυτοκινήτων
Τα έσοδα του τομέα αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 6,4% και ανήλθαν σε € 75,173 δις (2013: € 70,630 δις) χάρη στην αύξηση του όγκου πωλήσεων και το λανσάρισμα νέων μοντέλων. Τα κέρδη προ τόκων και φόρων (ΕΒΙΤ) αυξήθηκαν κατά 8,9% και ανήλθαν σε € 7,244 δις (2013: € 6,649 δις. Το περιθώριο κέρδους εδώ, βελτιώθηκε σε 9,6% (2013: 9,4%) και συνεπώς στο άνω ήμισυ των προβλέψεων για 8-10%. Τα κέρδη ανά τομέα προ φόρων αυξήθηκαν κατά 5,0% και ανήλθαν σε € 6,886 δις (2013: € 6,561 δις). Η μάρκα BMW διατήρησε την ηγετική της θέση στην κατηγορία των premium το 2014 με νέο ρεκόρ πωλήσεων. Οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 9,5% σε 1.811.719 μονάδες (2013: 1.655.138 μονάδες), κυρίως με τις εξαιρετικές επιδόσεις της BMW 3, 4 και 5 Series και το BMW X5. Η BMW Σειρά 2 κατέγραψε συνολικό όγκο πωλήσεων 41.038 μονάδων το 2014. Οι πωλήσεις της BMW Σειράς 3 παρέμειναν σε υψηλό επίπεδο το 2014 με 480.214 μονάδες (2013: 500.332 μονάδες). Τα μοντέλα Convertible και Coupé που έχουν ενσωματωθεί στην BMW Σειρά 4 από τα τέλη του 2013, δεν έπιασαν το στόχο πωλήσεων. Παρόλα αυτά η Σειρά 4 πήγε καλά, με τον όγκο των πωλήσεων να αγγίζει τις 119.580 μονάδες (2013: 14.763 μονάδες). Η BMW Σειρά 5 συνέχισε το δικό της success story, με αύξηση των πωλήσεων σε 373.053 μονάδες (2013: 366.992 μονάδες αυξημένες κατά 1,7%). Οι πωλήσεις της εξαιρετικά δημοφιλούς BMW X5 ανέβηκαν σημαντικά (κατά 37,4%) σε 147.381 μονάδες (2013: 107.231 μονάδες).
BMW i
Τα BMW i είναι επίσης στο δρόμο προς την επιτυχία, σημειώνοντας συνολικό όγκο πωλήσεων στις 17.793 μονάδες το 2014. Οι παγκόσμιες πωλήσεις της BMW i3 ανήλθαν σε 16.052 μονάδες, με ένα μεγάλο ποσοστό να προκύπτει κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους, μετά το λανσάρισμα του μοντέλου σε διάφορες μεγάλες αγορές, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ. Η BMW i8 πέτυχε πωλήσεις ύψους 1.741 μονάδες από τότε που λανσαρίστηκε στην αγορά το καλοκαίρι του 2014.
MINΙ
Με τον όγκο πωλήσεων στις 302.183 μονάδες, η MINI διατήρησε τις πωλήσεις στο υψηλό επίπεδο του προηγούμενου έτους, παρά τη μετάβαση του «πυρήνα» της μάρκας, του MINI Hatch, στην τρίτη γενιά του (συνολικές πωλήσεις ΜΙΝΙ για το 2013: 305.030 μονάδες, μείωση κατά 0,9%). Οι πωλήσεις του MINI Hatch σημείωσαν αύξηση 9,0% στις πωλήσεις για το προηγούμενο έτος σε 140.051 μονάδες (2013: 128.498 μονάδες). Τέλος, ο αριθμός των MINI Countryman αυξήθηκε κατά 5,0% σε 106.995 μονάδες (2013: 101.897 μονάδες).
Rolls-Royce
Η Rolls-Royce Motor Cars εδραίωσε τη θέση της ως ηγέτης της αγοράς στην κατηγορία των υπερ-πολυτελών το 2014, ξεπερνώντας το όριο του όγκου πωλήσεων των 4.000 μονάδων για πρώτη φορά. Συνολικά, ο αριθμός των οχημάτων που πωλήθηκαν κατά τη διάρκεια του έτους αυξήθηκε κατά 11,9% σε 4.063 μονάδες (2013: 3.630 μονάδες), συμπεριλαμβανομένων 1.906 μονάδων (2013: 492 μονάδες) του Wraith, που ξεκίνησε το φθινόπωρο του 2013.
Το BMW Group στον κόσμο
Στο πλαίσιο της στρατηγικής της για την επίτευξη μιας ισορροπημένης κατανομής των παγκόσμιων πωλήσεων, το BMW Group κατέγραψε αύξηση του όγκου πωλήσεων σε όλες τις μεγάλες αγορές. Οι τέσσερις μεγαλύτερες αγορές πωλήσεων για το BMW Group κατά το παρελθόν έτος ήταν η Κίνα, οι ΗΠΑ, η Γερμανία και η Μεγάλη Βρετανία.
Μέσα σε ένα ιδιαίτερο περιβάλλον, οι πωλήσεις στην Ευρώπη αυξήθηκαν το 2014 κατά 6,4% στο συνολικό όγκο των 914.587 μονάδων (2013: 859.546 μονάδες). Ο όγκος των πωλήσεων ήταν 5,1% υψηλότερος στη Γερμανία σε 272.345 μονάδες (2013: 259.219 μονάδες) και 8,4% υψηλότερος στη Μεγάλη Βρετανία στις 205.071 μονάδες (2013: 189.121 μονάδες). Οι αγορές στην Ασία συνέχισαν να αναπτύσσονται δυναμικά το 2014. Το BMW Group πούλησε 658.384 μονάδες (2013: 578.678 μονάδες) στην περιοχή αυτή, 13,8% περισσότερο από ό,τι το προηγούμενο έτος. Οι πωλήσεις στην Κίνα αυξήθηκαν κατά 16,6% σε 456.732 μονάδες (2013: 391.713 μονάδες). Το BMW Group αύξησε επίσης τον όγκο των πωλήσεων στην Αμερική, με τον αριθμό των οχημάτων που πωλήθηκαν, αυξημένα κατά 4,0% σε 482.257 μονάδες (2013: 463.822 μονάδες), συμπεριλαμβανομένων 396.961 μονάδων (2013: 376.636 μονάδες) που πωλήθηκαν στις ΗΠΑ (+ 5,4%).
Κατακόρυφη αύξηση των κερδών για την κατηγορία Μοτοσυκλέτες
Τα έσοδα του τομέα Μοτοσυκλετών αυξήθηκαν κατά 11,6% σε € 1,679 δις (2013: € 1,504 δις). Τα κέρδη προ τόκων και φόρων (EBIT) αυξήθηκαν κατά 41,8% σε € 112 εκατ. ευρώ (2013: € 79 εκατ. ευρώ), ενώ τα κέρδη προ φόρων αυξήθηκαν κατά 40,8% σε € 107 εκατ. ευρώ (2013: € 76 εκατ. ευρώ). Ο όγκος των πωλήσεων αυξήθηκε κατά 7,2% σε 123.495 μονάδες (2013: 115.215 μονάδες). Οι πέντε μεγαλύτερες αγορές της BMW Motorrad ήταν η Γερμανία, οι ΗΠΑ, η Γαλλία, η Ιταλία και η Βραζιλία.
Οι Χρηματοοικονομικές υπηρεσίες παραμένουν σε πορεία ανάπτυξης
Το τμήμα Χρηματοοικονομικών Υπηρεσιών συνέχισε να αποδίδει καλά το 2014. Τα έσοδα του BMW Financial Services ήταν 3,6% υψηλότερα σε € 20,599 δις (2013: € 19,874 δις), ενώ τα κέρδη προ φόρων αυξήθηκαν κατά 6,4% και ανήλθαν σε € 1,723 (2013: € 1,619 δις). Συνολικά, 1.509.113 (2013: 1.471.385) νέες συμβάσεις υπογράφηκαν σε συνδυασμό με τη χρηματοδότηση και τις επιχειρήσεις χρηματοδοτικής μίσθωσης, 2,6% περισσότερο από ό,τι το 2013. Το χαρτοφυλάκιο της μίσθωσης και χρηματοδότησης στις 31 Δεκέμβρη του 2014 αυξήθηκαν κατά 5,6% στο συνολικό ποσό των 4.359.572 συμβάσεων (2013: 4.130.002 συμβάσεις).
Αύξηση του εργατικού δυναμικού και του αριθμού των μαθητευομένων
Το εργατικό δυναμικό αυξήθηκε κατά 5,4% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Συνολικά, το BMW Group είχε ένα παγκόσμιο εργατικό δυναμικό 116.324 εργαζομένων στο τέλος του 2014 (2013: 110.351 εργαζόμενοι). Η αύξηση αυτή αντανακλά κυρίως την ανάγκη για μηχανικούς και ειδικευμένους εργαζόμενους, προκειμένου να συμβαδίσει με την αυξανόμενη ζήτηση για νέα οχήματα από τη μία πλευρά και να προχωρήσει με τις καινοτομίες και την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών, από την άλλη. Το BMW Group έχει παράλληλα επεκτείνει τις δραστηριότητές της μαθητείας σε όλο τον κόσμο. Κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους, περίπου 1.500 νέοι άρχισαν μαθητεία. Στο τέλος της περιόδου αναφοράς, 4.595 νέοι σε όλο τον κόσμο ήταν σε προγράμματα επαγγελματικής κατάρτισης και εκπαίδευσης για νέα ταλέντα εντός του BMW Group.
Οι προβλέψεις για το 2015
Το BMW Group στοχεύει να συνεχίσει την επιτυχία του το 2015, παρά το σημερινό ασταθές περιβάλλον. «Στοχεύουμε σε σταθερή ανάπτυξη, και ως εκ τούτου σε νέα στοιχεία ρεκόρ για τον όγκο πωλήσεων και κερδών προ φόρων κατά το τρέχον οικονομικό έτος», δήλωσε ο Norbert Reithofer, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της BMW AG.
Η στιγμή είναι κατάλληλη για την επίτευξη του στόχου αυτού καθώς το 2015 η γκάμα μοντέλων του BMW Group θα είναι πιο ελκυστική από ποτέ με το λανσάρισμα στην αγορά 15 νέων μοντέλων και ανανεωμένων εκδόσεων, ενώ αναμένεται και αύξηση πωλήσεων σε μεγάλες αγορές ανά τον κόσμο όπως αυτές της Κίνας και των ΗΠΑ. Απέναντι σε αυτήν την προβλεπόμενη αύξηση υπάρχουν οι επίσης αυξημένες δαπάνες για μισθούς αλλά και για το R&D της εταιρίας ενώ υπάρχει σκεπτικισμός και για το πολιτικό και οικονομικό περιβάλλον –ειδικά στην Ευρωζώνη- το οποίο αναμένεται να παραμείνει ασταθές το 2015.
Εντούτοις το σύνολο του τομέα αυτοκινήτων του Group προβλέπεται να πετύχει σταθερή αύξηση του όγκου των πωλήσεων το 2015. Αυτό θα επιτευχθεί χάρη σε νέα μοντέλα, συμπεριλαμβανόμενης της BMW Σειράς 1 και του νέου επταθέσιου BMW Σειρά 2 Gran Tourer που παρουσιάστηκαν στο πρόσφατο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, καθώς και της νέας BMW Σειρά 7, η οποία εξελίσσεται πυρετωδώς στο εργοστάσιο του Dingolfing. Με όλα τα παραπάνω το BMW Group προβλέπει ότι θα παραμείνει το κορυφαίο Group premium αυτοκινήτων στον κόσμο για το 2015. Έτσι με αύξηση στις πωλήσεις, αναμένεται και ανάλογη αύξηση εσόδων, με πρόβλεψη για τα κέρδη προ τόκων και φόρων (ΕΒΙΤ) για το τρέχον έτος να παραμείνουν στον προβλεπόμενο στόχο του 8 με 10%.
BMW Motorrad
Τα στελέχη του BMW Group ανακοίνωσαν επίσης την πεποίθησή τους ότι το τμήμα Μοτοσυκλετών θα συνεχίσει την ανοδική του πορεία κατά το τρέχον έτος, με καλές οικονομικές προοπτικές και πωλήσεις που προβλέπεται να αυξηθούν σταθερά, και που θα προέρχονται από τα νέα μοντέλα (R1200 R και RS, S 1000 RR και XR και F 800 R).
BMW Financial Services
Το τμήμα Χρηματοοικονομικών Υπηρεσιών προβλέπεται επίσης να συνεχίσει την επιτυχία του το 2015. Παρά την αύξηση στις απαιτήσεις ιδίων κεφαλαίων σε όλο τον κόσμο, το BMW Group αναμένει απόδοση ιδίων κεφαλαίων (RoE), ανάλογα με το επίπεδο του προηγούμενου έτους (2014: 19,4%), παραμένοντας έτσι μπροστά από το στόχο για τουλάχιστον 18%.



ΔΗΜΟΦΙΛΗ



_77761_475679_type13129.jpg)

