SKODA: 40 χρόνια RS!


Σε δύο αγωνιστικά αυτοκίνητα πίσω στο 1974 πρωτοεμφανίστηκε το λογότυπο RS για τη Skoda.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ - ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ
  • 2/6/2014

Το λογότυπο RS στις μέρες μας, κοσμεί όλα τα μοντέλα παραγωγής υψηλών επιδόσεων της Skoda όπως η Fabia και Octavia. Αλλά η ιστορία των Skoda RS ξεκίνησε το 1974 με δύο αγωνιστικά οχήματα: τα Skoda 180 RS και 200 RS. Ακόμα και τα αρχικά RS έχουν σχέση με το motorsport, καθώς σύμφωνα με τους ιστορικούς της τσέχικης εταιρείας αντιπροσωπεύουν τις λέξεις Rally Sport.

Τα Skoda 180 RS και 200 RS έτρεξαν για πρώτη φορά σε επίσημο αγώνα τον Ιούνιο του 1974, ο οποίος ήταν τότε γνωστός με το όνομα Skoda Rally. Τα δύο αυτά μοντέλα αντιπροσώπευαν την είσοδο της Skoda σε κορυφαίους αγώνες ράλι. Το 200 RS διέθετε κάτω από το καπό έναν δίλιτρο κινητήρα 163 PS ο οποίος διέθετε έναν εκκεντροφόρο επικεφαλής με την τελική ταχύτητα του αγωνιστικού οχήματος να αγγίζει τα 210 km/h. Ο κινητήρας συνδυαζόταν με κιβώτιο της Porsche.

Το 1975, η Skoda κατασκεύασε ένα ακόμα μοντέλο RS model, το 130 RS το οποίο έμελλε να γίνει ένα από τα πιο επιτυχημένα αγωνιστικά οχήματα της εποχής του. Γνωστό και ως η «Porsche της Ανατολής», το Skoda 130 RS κέρδισε το Monte Carlo Rally του 1977 στην κατηγορία των 1.300 cc και το 1981 το European Touring Car Championship.

Με τον κινητήρα να είναι τοποθετημένος πάνω από τον πίσω άξονα και την κίνηση να μεταδίδεται στους πίσω τροχούς, ο 4κύλιδρος κινητήρας των 1,3 λίτρων απέδιδε 140 PS και διέθετε καρμπυρατέρ της Weber με 8βάλβιδη κυλινδροκεφαλή και κάρτερ ξηρού τύπου. Το 130 RS ήταν ικανό να επιτύχει μία τελική ταχύτητα της τάξης των 220 km/h. Το 1981 το 130 RS σταμάτησε να παράγεται και η λαμπρή εποχή των RS της Skoda διακόπηκε για περίπου 20 χρόνια.

Μετά την εξαγορά της Skoda από τη Volkswagen, το λογότυπο RS επανήλθε στο προσκήνιο το 2000 με την πρώτη Octavia RS της νέας εποχής των 180 PS (με τον εξαιρετικό 20βάλβιδο 1.8 Turbo του group VW), ενώ δημιουργήθηκε και μία diesel έκδοση της Fabia RS με 130 PS το 2003.

Από τότε η Skoda κατασκεύασε τη δεύτερη γενιά της Octavia RS μεταξύ του 2005 και 2013 (η οποία ήταν διαθέσιμη είτε με δίλιτρο κινητήρα βενζίνης 200 PS είτε με δίλιτρο πετρελαίου 170 PS), τη δεύτερη γενιά της Fabia RS (από το 2010) με τον bi-turbo βενζίνης των 1,4 λίτρων με τους 180 PS, ενώ πλέον είναι διαθέσιμη και η 3η γενιά της Octavia RS. Η τελευταία γενιά διαθέτει κάτω από το καπό των 2.0 TSI κινητήρα των 220 PS ή εναλλακτικά τον diesel 2.0 TDI με τους 184 PS. Και η λαμπρή ιστορία της Skoda RS συνεχίζεται...