Το κεντρομήχανο Toyota GR Yaris έκανε ντεμπούτο με τον Akio Toyoda στο τιμόνι (photos)


Το GR Yaris M Concept βρέθηκε στο φυσικό του περιβάλλον, στην πίστα της Okayama, ανεβαίνοντας στο βάθρο των νικητών.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ - ΦΩΤ.: TOYOTA
  • 31/10/2025

Τον περασμένο Ιανουάριο, η Toyota αποκάλυψε το GR Yaris M Concept, ένα κεντρομήχανο, τετρακίνητο πρωτότυπο βασισμένο στο δημοφιλές hot hatch. Και μόνο από την περιβολή του, ήταν προφανές ότι κάποια στιγμή θα έκανε ντεμπούτο στους αγώνες, κάτι που έγινε τώρα, 9 μήνες μετά.

Η ιαπωνική μάρκα συμμετείχε στον αγώνα του Super Taikyu στην πίστα της Okayama με την ομάδα της Gazoo Racing, και μία ιδιαίτερη τετράδα οδηγών, καθώς μαζί με τους Masahiro Sasaki, Yasuhiro Ogura και Hiroaki Ishiura, στον αγώνα συμμετείχε κι ο πρόεδρος της εταρείας, Akio Toyoda, γνωστός για την αγάπη του για το motorsport, καθώς συχνά βρίσκεται στο αγωνιστικό bucket με το ψευδώνυμο 'Morizo'.

Οι τέσσερις άνδρες οδήγησαν αυτόν τον μικρό «πύραυλο» με τον turbo 4κύλινδρο κινητήρα 2,0 L ικανό για 600 PS στην τρίτη θέση στην κατηγορία του, δείχνοντας εξαιρετική ταχύτητα στις κατατακτήριες, καθώς «κοίταξε» στα μάτια αυτοκίνητα ανώτερων κατηγοριών.

Ωστόσο, δεν ήταν όλα ρόδινα, καθώς η θέση του μοτέρ έχει οδηγήσει σε μία σειρά προβλημάτων. «Έχουμε δύο βασικές δυσκολίες τώρα. Η μία είναι η θερμοκρασία», εξήγησε ο πρόεδρος της Toyota Gazoo Racing, Tomoya Takahashi.

Το έτερο θέμα εντοπίζεται στη συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Όπως εξηγεί ο Takahashi, «πρέπει να δούμε πώς θα εκμεταλλευτούμε τα οφέλη της τετρακίνησης, πώς θα κατανέμουμε την ισχύ στον εμπρός και τον πίσω άξονα. Δεν έχει κατασκευάσει ξανά η Toyota ένα κεντρομήχανο, τετρακίνητο όχημα, και έχει αποδειχθεί εξαιρετικά δύσκολο στον χειρισμό».

Θα το δούμε στον δρόμο;

Εύλογα προκύπτει το ερώτημα για το αν θα μπορούσε αυτό το ιντριγκαδόρικο concept να μετατραπεί σε ένα μοντέλο παραγωγής, έστω και με λιγότερη ισχύ και πιο «στρογγυλεμένη» συμπεριφορά.

Η Toyota χρησιμοποιεί συχνά τους αγώνες για να δοκιμάσει τεχνολογίες και ιδέες προτού τις φέρει στον δρόμο. Έτσι προέκυψε και το GR Yaris, καθώς κουβαλάει τη τεχνογνωσία της ιαπωνικής μάρκας από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι.

Επομένως, δεν είναι απίθανο στο μέλλον να δούμε ένα σπορ μοντέλο με τον κινητήρα στο κέντρο - ειδικά αν επιβεβαιωθεί η θέληση της εταιρείας να αναβιώσει το θρυλικό MR2.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Toyota: Η νέα γενιά της Corolla θα «καίει» και υδρογόνο

Επίσημο: Η Toyota βάζει τέλος στην παραγωγή της Supra - Τι ετοιμάζεται για το μέλλον

Toyota Hilux: Διέρρευσαν οι πατέντες της 9ης γενιάς - Έρχονται ριζικές αλλαγές (photos)