Aristotle Racing Team: Τρίτη θέση στον διαγωνισμό Formula Student της Αυστρίας


Η Aristotle Racing Team του ΑΠΘ ανέβηκε στο τρίτο σκαλί του βάθρου στο διεθνή διαγωνισμό Formula Student Austria.

  • ΦΩΤ.: Aristotle Racing Team
  • 9/8/2025

Η ομάδα μηχανοκίνητου αθλητισμού του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Aristotle Racing Team (ART), βελτίωσε φέτος το 8ο της μονοθέσιο, ART-25 και συμμετείχε για πρώτη φορά στην ιστορία της στον διεθνή διαγωνισμό Formula Student Austria.  Με το βλέμμα στο πρώτο σκαλί του βάθρου, η ομάδα ετοίμασε όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό για τους διαγωνισμό της Αυστρίας και ξεκίνησε οδικώς την πορεία της προς την πίστα Red Bull Ring, στην πόλη Spielberg της Αυστρίας.

Η πρώτη ημέρα (19/07) το μονοθέσιο πέρασε επιτυχώς το μηχανολογικό έλεγχο (mechanical inspection, πρώτο μέρος του Scrutineering), ένα από τα πιο σημαντικά στάδια πριν την έναρξη των δυναμικών αγωνισμάτων. Η επιθεώρηση αυτή εξασφαλίζει ότι το όχημα πληροί όλα τα τεχνικά και κατασκευαστικά πρότυπα του διαγωνισμού, και η επιτυχής ολοκλήρωσή της μάς δίνει ώθηση για τη συνέχεια. Το υπόλοιπο της ημέρας αφιερώθηκε στην προετοιμασία για τα στατικά αγωνίσματα (Business Plan Presentation - παρουσίαση επιχειρηματικού πλάνου, Cost and Manufacturing - διεργασίες κατασκευής και κοστολόγηση, Engineering Design - ανάλυση μελέτης και σχεδίασης)  που ακολουθούν τις επόμενες ημέρες αλλά και στην προετοιμασία του ART-25 για τις επόμενες δοκιμασίες.

Η δεύτερη μέρα περιλάμβανε την μεταφορά του μονοθεσίου στο paddock του Red Bull Ring και την οργάνωση του pit στους χώρους της πίστας. Ακολούθησε με επιτυχία η ολοκλήρωση των υπόλοιπων απαραίτητων ελέγχων, tilt test (έλεγχος για δικές του μονοθεσίου με κλήση 60 μοιρών) noise test (έλεγχος ήχου της εξάτμισης) και brake test (έλεγχος ορθής λειτουργίας του συστήματος πέδησης). Το ART-25 πλέον ήταν έτοιμο να δείξει τις ικανότητές του στην πίστα. 

Η τρίτη μέρα αφορούσε τα στατικά αγωνίσματα, ξεκινώντας από νωρίς το πρωί με το Engineering Design, ακολουθώντας το Cost & Manufacturing και ολοκληρώνοντας με το Business Plan Presentation. Παρόλη την προετοιμασία η ομάδα δεν κατάφερε να προκριθεί στους τελικούς αυτών των αγωνισμάτων.

Την τέταρτη μέρα πλέον ξεκίνησαν τα δυναμικά αγωνίσματα με το Acceleration (επιτάχυνση) και το Skidpad (Πρόσφυση) να λαμβάνουν χώρα νωρίς το πρωί. Ο καιρός ήταν άστατος με προβλέψεις για βροχή και η ομάδα κατάφερε να ολοκληρώσει όλες τις προσπάθειές της (4 σε κάθε αγώνισμα) πριν αρχίσει η βροχή. Οι καλύτεροι χρόνοι που σημείωσε ήταν 00:04.639 και 00:05.318 αντίστοιχα που την έφεραν στην 4η θέση και στα δύο αγωνίσματα. Το μεσημέρι της ίδιας μέρας ήταν η ώρα για το αγώνισμα του Autocross (γρήγορος γύρος), όπου κατάφερε να σημειώσει τον 3ο καλύτερο χρόνο 00:51.126 που τελικά την ανέβασε στην δεύτερη θέση, αφού το μονοθέσιο με τον 2ο καλύτερο χρόνο χτύπησε κώνο και δέχτηκε ποινή.

Την πέμπτη και τελευταία μέρα με την αγωνία να κορυφώνεται και το αγώνισμα του Endurance (αντοχή) να λαμβάνει χώρα στις 10.00 το πρωί, οι επιδόσεις της ομάδας χάρη στην κατάσταση του μονοθεσίου αλλά και τις ικανότητες των οδηγών, ήταν εξαιρετικές και ο ενθουσιασμός της ομάδας μεγάλος. Τελικά η ART κατάφερε με επιτυχία να ολοκληρώσει τον αγώνα αντοχής με συνολικό χρόνο 21:16.499. Στο Efficiency (απόδοση), όμως, δεν κατάφερε να συλλεξει πόντους.

Στην τελετή βράβευσης, η ομάδα κατέκτησε την 2η θέση στα αγωνίσματα του Autocross και του Endurance και συνολικά την 3η θέση στην συνολική κατάταξη.

Αυτή ήταν μόνο η αρχή της αγωνιστικής χρονιάς και οι προετοιμασίες συνεχίζονται πυρετωδώς για τον αγώνα της Κροατίας στις 11-17 Αυγούστου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Στα δικαστήρια οι διοργανωτές του αγώνα στη Μαδρίτη - H F1 ετοιμάζει 'plan B'

Ποιος ζητά από τον Hamilton να αποσυρθεί: «Θα έπρεπε να έχει φύγει καιρό, δεν θέλω να πάθει κακό»

Ατύχημα για τον Colapinto σε τεστ της Pirelli - Δύσκολα τα πράγματα για τον Αργεντίνο στην Alpine (photo)