Porsche 911 Cup: Το «υπερόπλο» των 520 PS έρχεται να βάλει φωτιά στις πίστες (photos)


Η Porsche αποκάλυψε τη νέα γενιά της 911 Cup, του αγωνιστικού με το οποίο εδώ και τρεις δεκαετίες συντηρεί το ενιαίο πρωτάθλημα που υποστηρίζει τη Formula 1.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ - ΦΩΤ.: PORSCHE
  • 8/8/2025

Το Porsche Supercup ιδρύθηκε το 1993 ως ένα ενιαίο πρωτάθλημα με αγωνιστικές εκδόσεις της 911, που τελευταία χρόνια βασίζονται αρκετά στους κανονισμούς της κατηγορίας GT3.

Μέσα σε αυτά τα 32 χρόνια, η Porsche έχει πουλήσει 5.381 αντίτυπα σε αγωνιζόμενους και ομάδες, ενώ τα 1.130 εξ αυτών αφορούν μόνο το πιο πρόσφατο αγωνιστικό, την 911 GT3 Cup που βασίζεται στην 992.1 γενιά και έκανε ντεμπούτο το 2021.

Τέσσερα χρόνια μετά, ήρθε η ώρα για ένα «φρεσκάρισμα», καθώς οι Γερμανοί αποκάλυψαν την 911 Cup, η οποία «πατάει» πάνω στην 992.2, και η οποία θα χρησιμοποιείται από τη σεζόν του 2026.

Η αφαίρεση του 'GT3' από την ονομασία δεν έγινε τυχαία, καθώς μπορεί να ανήκει στην ευρύτερη οικογένεια των GT3 μοντέλων της Porsche, ωστόσο δεν αγωνίζεται εκεί, και με αυτόν τον τρόπο η εταιρεία θέλει να κρατήσει αυτό το όνομα μόνο για την 911 GT3 R. 

Η νέα 911 Cup φέρει βελτιώσεις στο αμάξωμα ώστε να μοιάζει περισσότερο με την 992.2 στην οποία βασίζεται κιόλας. Διαθέτει splitter τριών «επιπέδων» στο εμπρός μέρος, βελτιωμένα εμπρός φώτα, καθώς και αεροδυναμικές αλλαγές, όπως είναι οι νέες περσίδες στο μπροστινό φτερό, αναβαθμίσεις στο κάτω μέρος του αμαξώματος και προσθήκη πτερυγίων κάτω από τους μπροστινούς θόλους των τροχών.

Επιπλέον, το πίσω μέρος έχει επανασχεδιαστεί, καθώς σύμφωνα με την Porsche η αεροτομή διαθέτει νέα σύνδεση με τα στηρίγματα του φτερού, διευκολύνοντας τη ρύθμισή της και τον χειρισμό του αυτοκινήτου.

Φυσικά, όπως σχεδόν όλα τα εξαρτήματα του αμαξώματος – συμπεριλαμβανομένων των θυρών – είναι κατασκευασμένο από ανακυκλωμένο ανθρακονήματα σε συνδυασμό με βιολογική εποξική ρητίνη.

Οι αναβαθμίσεις του κινητήρα προσφέρουν μόνο μια μικρή αύξηση στην ισχύ από 517 PS σε 520 PS, αλλά ο flat-6 κινητήρας 4,0 L περιλαμβάνει πλέον περισσότερα εξαρτήματα από την επιβατική 911 GT3. Άλλες αλλαγές περιλαμβάνουν ένα νέο τιμόνι, νέο μεταλλικό συμπλέκτη και αυξημένη γωνία στροφής του τιμονιού. Η Porsche δηλώνει ότι η 911 Cup είναι ταχύτερη στην πίστα από την προκάτοχό του, αλλά δεν διευκρινίζει κατά πόσο.

Η παραγωγή του νέου αγωνιστικού θα γίνει στο Zuffenhausen, μαζί με τις επιβατικές 911, και θα βρεθεί στις πίστες της Formula 1, αλλά της Βόρειας Αμερικής, της Ασίας και της Γερμανίας από το 2026.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Porsche: Επιστολή με... κακά μαντάτα έστειλε ο Blume στους εργαζόμενους - «Το επιχειρηματικό μοντέλο δεν λειτουργεί»

Porsche: Έρχεται νέο, θερμικό compact crossover - Ποιο μοντέλο θα αντικαταστήσει

Αυτή είναι η... πολύχρωμη Porsche της Dua Lipa (photos)