Alfa Romeo 75 Turbo: Η… Τζέσικα Άλφα των ελληνικών αγώνων (video)


Ο Βαγγέλης Χαντζής είναι παθιασμένος «Alfisti» και φυσικά δεν θα μπορούσε να έχει άλλο αγωνιστικό από μια Alfa Romeo 75 Turbo!

  • ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ-ΜΑΡΙΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ, ΦΩΤ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΧΑΝΤΖΗΣ, YOUTUBE/Vagelis Xantzis
  • 24/7/2025

Έχει γεννηθεί μέσα σε οικογένεια «Alfisti». Ο παππούς του είχε Alfasud, ο μπαμπάς του Junior και φυσικά ο ίδιος δεν μπορούσε να… ξεφύγει και να μην βρεθεί από πολύ μικρή ηλικία με μία Alfa Romeo στα χέρια!

Ο λόγος για τον Βαγγέλη Χαντζή, ο οποίος συμμετέχει επιλεκτικά σε ορισμένους αγώνες του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Αναβάσεων, οδηγώντας στο όριο την… «Τζέσικα»! Ποια είναι αυτή; Μα η… αγαπημένη του Alfa Romeo 75 Turbo!

«Έχω το συγκεκριμένο αυτοκίνητο στα χέρια μου από το 2008» μας είπε ο 41 ετών οδηγός αγώνων, ο οποίος στην πραγματικότητα έμαθε να οδηγεί έχοντας στα χέρια του πάντοτε μία Alfa Romeo 75. «Αυτό είναι το τρίτο αυτοκίνητο που αγόρασα. Το πρώτο, ο προηγούμενος ιδιοκτήτης του οποίου έμενε στην Αιδηψό, δυστυχώς πήρε φωτιά και καταστράφηκε ολοσχερώς. Ούτε το δεύτερο μπόρεσα να το χαρώ όσο θα ήθελα, όμως αυτό, το οποίο το αγόρασα το 2008, είναι ένα αυτοκίνητο, το οποίο το έχω απολαύσει όσο κανένα άλλο» προσθέτει ο Βαγγέλης Χαντζής.

Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο ήταν μια απλή Alfa Romeo 75 Turbo, την οποία ο έμπειρος οδηγός χρησιμοποιούσε ως καθημερινό αυτοκίνητο έως το 2019. «Συμμετείχα σε κάποια trackdays, όμως μέχρι εκεί. Το 2019 αποφάσισα να τοποθετήσω κλωβό ασφαλείας, ώστε να κάνω το επόμενο βήμα στις αναβάσεις, στην κατηγορία FormulaSaloon, η οποία σου δίνει την ευελιξία να εξελίξεις ένα απλό, καθημερινό αυτοκίνητο, σε αγωνιστικό, τοποθετώντας εξοπλισμό προδιαγραφών FIA, όπως rollcage, πυρόσβεση, αγωνιστικά καθίσματα και ζώνες. Στην πραγματικότητα, χωρίς να χρειαστεί να ξοδέψεις πακτωλό χρημάτων, μπορείς με απόλυτη ασφάλεια να απολαμβάνεις τους αγώνες αναβάσεων» μας είπε.

Αναπόφευκτα, το επόμενο ερώτημα είχε να κάνει με την εξέλιξη του αυτοκινήτου. «Στη Formula Saloon υπάρχει ελευθερία, όπως προανέφερα, όμως αν θέλεις να είσαι ανταγωνιστικός πρέπει να ασχοληθείς με το αυτοκίνητό σου. Εγώ έχω ένα… κόλλημα. Θέλω ό,τι έχει επάνω του το αυτοκίνητο να είναι Alfa Romeo. Στη Formula Saloon έχουμε δει κατά καιρούς αυτοκίνητα που έχουν π.χ. κινητήρες από άλλες μάρκες. Εγώ ήθελα να είναι μία καθαρή Alfa Romeo, η οποία έχει μετρηθεί στο δυναμόμετρο να αποδίδει ακόμα και 480 ίππους. Όμως εάν θέλεις αφενός να μην σπάσεις το μοτέρ και να μην καταστρέψεις τα υπόλοιπα μηχανικά μέρη, αφετέρου να έχεις ασφάλεια κατά τη διάρκεια του αγώνα, πρέπει να επιλέγεις χαμηλότερη δύναμη. Ξέρεις, το συγκεκριμένο αυτοκίνητο έχει πολλές ιδιαιτερότητες. Έχει π.χ. το κιβώτιο πίσω, πράγμα που θέλει ιδιαίτερη προσοχή όταν κάνεις βελτιώσεις, προκειμένου να μην του κάνεις ζημιά. Πολλά από τα πράγματα του αυτοκινήτου μου είναι εξελιγμένα από εμένα και τους φίλους που με έχουν βοηθήσει κατά καιρούς. Και δεν θα ήταν υπερβολή εάν έλεγα ότι κάποια πράγματα για να φτάσουν στο επίπεδο που βρίσκονται σήμερα, τα έχω πληρώσει… πολλές φορές! Έχω φάει τα νιάτα μου σε αυτό το αυτοκίνητο» μας λέει γελώντας ο Βαγγέλης Χαντζής, ο οποίος έχει ήδη κατά νου το επόμενο βήμα: «Πρέπει να εξελίξουμε το σασμάν. Όλα τα υπόλοιπα μηχανικά μέρη έχουν εξελιχθεί έως εκεί που δεν υπάρχει παραπέρα! Το αμάξωμα έχει όλα τα δεσίματα, οπότε το επόμενο πράγμα με το οποίο θα ασχοληθώ από μηχανολογικής άποψης είναι το κιβώτιο».

Από αεροδυναμικής πλευράς, η συγκεκριμένη 75 Turbo ξεχωρίζει με την πρώτη ματιά. Ο Βαγγέλης Χαντζής μας εξηγεί πως «τα τελευταία χρόνια έχω ασχοληθεί άπειρες ώρες με το αεροδυναμικό κομμάτι. Οι διάφορες προσομοιώσεις που έχω κάνει έχουν δείξει ότι η αεροδυναμική πρόσφυση από ένα σημείο κι έπειτα ξεπερνά ό,τι μηχανολογικό και να εξελίξεις. Για παράδειγμα, η πίσω πτέρυγα έχει συμβάλλει αποφασιστικά στο να είναι πιο σταθερό το αυτοκίνητο. Όμως και σε αυτόν τον τομέα έχουμε πολλή δουλειά μπροστά μας».

Αυτή η «ιταλίδα καλλονή» έχει και… παρατσούκλι! «Τζέσικα Άλφα» είναι το όνομά της! Πώς προέκυψε; «Λογοπαίγνιο! Από την Τζέσικα Άλμπα, προέκυψε η Τζέσικα Άλφα» μας εξηγεί, ο λάτρης των πισωκίνητων αγωνιστικών Βαγγέλης Χαντζής. Και προσθέτει: «Πάντα μου άρεσαν τα αγωνιστικά με πίσω κίνηση. Βέβαια αυτό μας δυσκολεύει πολύ σε κάποιες αναβάσεις που είναι κλειστές, γι’ αυτό κι επιλέγω να λαμβάνω μέρος σε αγώνες όπως η Ριτσώνα, που έχουν χαρακτηριστικά πιο ταιριαστά στο στήσιμο του αυτοκινήτου μου».

Όσο για το τι κάνει όταν δεν ασχολείται με την… Τζέσικα Άλφα; «Αγαπώ πολύ την οικογένειά μου και προσπαθώ να της αφιερώνω όσο περισσότερο χρόνο μπορώ. Έχω μια κορούλα τριών ετών». Πάντως εάν περιμένετε ότι ο Βαγγέλης Χαντζής καθημερινά οδηγεί Alfa Romeo, μάλλον θα απογοητευτείτε! «Εργάζομαι στην Λάμδα Star ως μηχανικός, καθημερινά περνούν από τα χέρια μου πολλές Mercedes, οπότε για καθημερινό αυτοκίνητο χρησιμοποιώ μια E-Class Station. Είναι πιο… οικογενειακό αυτοκίνητο, όπως και να το κάνουμε», μας λέει γελώντας!

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Κάτι ετοιμάζει η Alfa Romeo - Έρχεται νέο «μυστηριώδες» μοντέλο

Alfa Romeo: Διέρρευσαν οι εικόνες της ανανεωμένης Tonale - Πότε κάνει πρεμιέρα (photos)

Αυτή η Ferrari έχει μόλις 4 κυλίνδρους και αξίζει όσο 20 supercars!