Η Toyota τονίζει συχνά και σε κάθε τόνο ότι θέλει να κρατήσει τον ήχο των ΜΕΚ, τη σύνδεση του οδηγού με το αυτοκίνητο, και την χαρά της οδήγησης.
Οι Ιάπωνες, με την σταθερή παρουσία τους στους αγώνες στα ράλι και στα endurance, δείχνει ότι θέλει να πετύχει τους στόχους της, να αποφύγει τον πλήρη εξηλεκτρισμό και να προωθήσει εναλλακτικές μορφές καυσίμου, όπως είναι το υδρογόνο το οποίο και «πιστεύει» εδώ και χρόνια.
Θυμίζουμε πως η Toyota ενεπλάκη με το υδρογόνο από το πρώτο Mirai, το οποίο παρουσιάστηκε το 2014. Από το 2019, δε, έχει κάνει άλματα στην εξέλιξη της τεχνολογίας και πλέον η τρίτη γενιά προσφέρει διπλάσια διάρκεια ζωής σε σχέση με τη δεύτερη, φτάνοντας σε επίπεδο συγκρίσιμο με αυτό των κινητήρων ντίζελ και με σχεδιασμό χωρίς συντήρηση σύμφωνα με την ίδια την εταιρεία.
Σε αυτό το πλαίσιο, παρουσίασαν και το GR LH2 Racing Concept, ένα αγωνιστικό concept στα πρότυπα των LMH (Le Mans Hypercars). Όχι τυχαία, καθώς το προσεχές Σ/Κ θα διεξαχθεί ο 24ωρος αγώνας του Le Mans στο Circuit de La Sarthe, με την Toyota να κατεβαίνει με δύο πρωτότυπα: το #7 GR010 HYBRID των Mike Conway, Kamui Kobayashi και Nyck de Vries φέρει ένα ερυθρόλευκο livery εμπνευσμένο από το εμβληματικό TS020 που συμμετείχε το 1998, και το #8 GR010 HYBRID με οδηγούς τους Sébastien Buemi, Brendon Hartley και Ryo Hirakawa.
Επιπλέον, η παρουσίαση του GR LH2 Racing Concept ολοκληρώνει έναν εορτασμό του παρελθόντος, του παρόντος και του μέλλοντος που σηματοδοτεί την 40ή επέτειο από την πρώτη συμμετοχή της Toyota στο Le Mans.
Η Toyota έχει αναλάβει να ανταπτύξει κινητήρες υδρογόνου στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, αρχικά μέσω της συμμετοχής της Rookie Racing στην ιαπωνική σειρά Super Taikyu με το Corolla με κινητήρα υδρογόνου, το οποίο χρησιμοποιεί αρχικά αέριο υδρογόνο από το 2021, πριν από την εισαγωγή ενός αυτοκινήτου με υγρό υδρογόνο από το 2023. Οι δυνατότητες των κινητήρων υδρογόνου στους αγώνες ράλι παρουσιάστηκαν το 2022, όταν το GR Yaris H2 ολοκλήρωσε διαδρομές επίδειξης στο Ράλι Ιπέρ, έναν γύρο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι της FIA.
Άλλωστε, ακόμα και η Ομοσπονδία έχει πια ένα σαφές πλαίσιο για την εξέλιξη μοτέρ με υδρογόνο, καθώς μόλις αυτή την εβδομάδα το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού ενέκρινε την πρώτη δέσμη τεχνικών κανονισμών και κανονισμών ασφαλείας της Ομοσπονδίας για οχήματα που κινούνται με υγρό υδρογόνο, σηματοδοτώντας ένα σημαντικό ορόσημο στη βιώσιμη μετάβαση του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Toyota: Προ των πυλών το «baby» Land Cruiser - Δείτε πώς θα μοιάζει (photos)
Διαρροή: Πρώτη αποκάλυψη για το νέο Toyota FJ Cruiser - Πότε θα καταφτάσει (photo)