Είχε ακουστεί από τότε που προσέλαβε τον Cyril Abiteboul ως επικεφαλής της, πέρυσι βγήκαν οι βάσιμες πληροφορίες, φέτος στις αρχές του χρόνου πήρε «σάρκα και οστά», την Άνοιξη που μας πέρασε βολιδοσκοπούσε πρωτοκλασάτους πιλότους και κατόπιν ανακοινώθηκε ότι η Hyundai «μπαίνει» στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (WEC) μέσα από το premium brand της, Genesis.
Και φθάσαμε στο χθες, όπου με κάθε λαμπρότητα στο Ντουμπάι η Genesis αποκάλυψε το τολμηρό νέο της όραμα για το μέλλον της. Ήταν εκεί όπου η μάρκα παρουσίασε την Genesis Magma Racing, σηματοδοτώντας το πρώτο της σημαντικό ορόσημο στην αρένα του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Η εκδήλωση παρουσίασε τις φιλοδοξίες της Genesis στους αγώνες αντοχής, απεικονίζοντας την αφοσίωση της μάρκας στην καινοτομία, την ταχύτητα και το πάθος. Αυτά κατά δήλωση των υπευθύνων της μάρκας, που το βλέπουν σαν μία συνέχεια στην ουσιαστική ενασχόλησή τους στον μηχανοκίνητο αθλητισμό.
Γιατί όμως μπήκε ο όμιλος Hyundai στο WEC;
Η απόφαση έχει βάση και βρίσκεται πίσω στα χρόνια πριν την πανδημία. Έχει ειπωθεί από κάθε επίσημο στόμα στην Νότια Κορέα, ότι στόχος του βιομηχανικού γίγαντα είναι να γίνει πρώτος Ασιάτης κατασκευαστής στο τέλος αυτής της δεκαετίας. Και για να γίνει αυτό πρέπει να «βγει» από την κορυφή το αντίπαλον δέος, δηλαδή η Toyota. Η Toyota είναι αυτή που τα τελευταία χρόνια δρέπει δάφνες στο WEC και στο WRC. Βέβαια θα ήταν τέλειο να γινόταν όλα αυτά με φόντο την κατάκτηση του νταμπλ σπό την Hyundai Motorsport στο WRC, αλλά ας όψονται οι λάθος επιλογές του επικεφαλής της του κ. Abiteboul.
Ωστόσο οι βραχυπρόθεσμοι στόχοι, στα μεγάλα «μαγαζιά» ελάχιστα επηρεάζουν τα μεγάλα σχέδια και έτσι φθάσαμε στην συγκρότηση της ομάδας. Με έξυπνο δε τρόπο οι Κορεάτες επέλεξαν την εταιρεία που θα τους εκπροσωπήσει στο WEC και για διάφορους λόγους (σύνδεση ονόματος, αβεβαιότητα αποτελεσμάτων, logistics, κ.ά.) επέλεξαν την Genesis. Που μέχρι σήμερα δεν είχε επιφανή αγωνιστική παρουσία. Ενώ αντίθετα η Lexus έχει χρόνια στο κουρμπέτι των motorsports…
Η Hyundai Motorsport υποστήριξε μέχρι σήμερα τις παγκόσμιες αγωνιστικές δραστηριότητες για το Hyundai Motor Group για περισσότερα από 10 χρόνια και τώρα θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες δραστηριότητες της Genesis στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (WEC) το 2026, ακολουθούμενο από τη συμμετοχή στο Πρωτάθλημα SportsCar IMSA (IMSA) το 2027. Κι αυτό γιατί οι αγώνες αντοχής αντιπροσωπεύουν έναν από τους πιο διάσημους και απαιτητικούς κλάδους στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, απαιτώντας ταχύτητα, αξιοπιστία και στρατηγική για εκτεταμένες περιόδους. Εμβληματικά γεγονότα όπως το 24 Hours of Le Mans και το Daytona 24 απαιτούν από τις ομάδες να εξισορροπούν την απόδοση με την αντοχή και την αποτελεσματικότητα, δοκιμάζοντας τόσο τα αυτοκίνητα όσο και τους οδηγούς στα όριά τους.
Το αυτοκίνητο
Ο πρωταγωνιστής αυτού του εγχειρήματος, το κεντρικό στοιχείο των φιλοδοξιών της Genesis στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, το ολοκαίνουργιο Genesis GMR-001 Hypercar, αποκαλύφθηκε παράλληλα με την ανακοίνωση της Genesis Magma Racing. Με την εντυπωσιακή σχεδίασή του, το GMR-001 Hypercar ενσωματώνει τη δέσμευση της Genesis στην «Αθλητική Κομψότητα» σε ένα πακέτο υψηλής απόδοσης, έτοιμο για αντοχή.
Σχεδιασμένο με τον χαρακτηριστικό φωτισμό Two Lines του Genesis, το GMR-001 Hypercar προβάλλει μια δυναμική στάση στην πίστα. Τα καλαίσθητα οριζόντια φώτα τυλίγονται γύρω από το μπροστινό και το πίσω μέρος, δίνοντας έμφαση τόσο στο πλάτος όσο και στον αεροδυναμικό σκοπό. Αυτός ο ξεχωριστός φωτισμός ενσωματώνεται άψογα στο ρέον αμάξωμα του αυτοκινήτου, υπογραμμίζοντας τις μινιμαλιστικές σχεδιαστικές αρχές του Genesis ενώ ενισχύει την οπτική επίδραση σε οποιοδήποτε περιβάλλον. Οι επιφάνειες με ομαλό περίγραμμα καθοδηγούν τη ροή του αέρα σε όλο το αμάξωμα, βελτιστοποιώντας την αεροδυναμική απόδοση ενώ τονίζουν τον ανταγωνιστικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Ενσωματώνοντας λειτουργική κομψότητα και ισχύ, το πλευρικό προφίλ του GMR-001 Hypercar διαθέτει μια εντυπωσιακή Parabolic Line, ένα χαρακτηριστικό γνώρισμα της Genesis που μεταβαίνει ομαλά από το εμπρός στο πίσω μέρος. Αυτή η γραμμή ενισχύει τη ροή του αέρα προς τον πίσω διαχύτη, βελτιώνοντας την κάθετη δύναμη και το χειρισμό στην πίστα. Ένα κοίλο πίσω τμήμα, πλαισιωμένο από ενεργή αεροτομή, προσαρμόζεται στις συνθήκες οδήγησης, εξισορροπώντας τη μείωση της αντίστασης με τη σταθερότητα για αγώνες υψηλής ταχύτητας.
Να σημειώσουμε εδώ ότι το μοντέλο χρησιμεύει ταυτόχρονα ως φόρος τιμής στο σχεδιαστικό DNA της Genesis και ως έμπνευση για τα επερχόμενα μοντέλα.
Πότε θα το δούμε στις πίστες;
Εν όψει του ντεμπούτου της στο WEC το 2026, η ομάδα θα συνεργαστεί με την IDEC Sport για να δώσει μια συμμετοχή LMP2 στην Ευρωπαϊκή Σειρά Le Mans 2025 (ELMS), με μια πολλά υποσχόμενη σύνθεση ανερχόμενων ταλέντων. Ο Logan Sargeant (Η.Π.Α.), ο Jamie Chadwick (Βρετανία) και ο 19χρονος Mathys Jaubert (Γαλλία) θα ενώσουν τις δυνάμεις τους για την εκστρατεία ELMS, υποστηρίζοντας τις προετοιμασίες της Genesis Magma Racing για αγώνες αντοχής.
Η Genesis Magma Racing θα εδραιώσει τις δραστηριότητές της σε μια μόνιμη στρατηγική βάση στο Circuit Paul Ricard στη νότια Γαλλία, αξιοποιώντας την εγγύτητά της με τα ORECA Motorsport και IDEC Sport για να βελτιώσει τη συνεργασία.
Η συνδυασμένη τεχνογνωσία της ομάδας πίσω από το Genesis Magma Racing συνδυάζεται με το ταλέντο των οδηγών που θα πάρουν το τιμόνι του GMR-001. Ο André Lotterer και ο Luis «Pipo» Derani θα ηγηθούν της ομάδας το 2025, αναλαμβάνοντας καθήκοντα τεχνικής ανάπτυξης για το αυτοκίνητο και τις συνεδρίες προσομοιωτή οδήγησης για να προετοιμαστούν για την πρώτη σεζόν LMDh το 2026, όπου και οι δύο θα είναι επίσημοι οδηγοί.
Ο «προάγγελος»-σκυτάλη
Μία ημέρα πριν το show στο Ντουμπάι, άνοιξε τις πύλες της στην Ζυρίχη, η έκθεση «Inner Power» για να προσφέρει μοναδικό, αισθητηριακό ταξίδι για κάθε επισκέπτη, εμπνευσμένο από το πρόγραμμα Magma υψηλής απόδοσης της Genesis. Στο Genesis Studio Zurich που έκανε την παρουσία του επίσης το Genesis GV60 Magma Concept υπάρχει κυριολεκτικά καθηλωτική, πολυαισθητηριακή εγκατάσταση που προβάλλει την έμπνευση και το πνεύμα του Genesis Magma, του προγράμματος υψηλών επιδόσεων της μάρκας, και η οποία θα είναι ανοιχτή στο κοινό από τις 6 Δεκεμβρίου έως 31 Ιανουαρίου 2025 με κρατήσεις επισκεπτών στο Genesis Studio Zurich στην Ελβετία.
Το project δημιουργήθηκε σε συνεργασία με την κορεατική κολεκτίβα τέχνης OMA Space με έδρα τη Σεούλ. Το «Inner Power» είναι μια διαλογιστική καλλιτεχνική εγκατάσταση που έχει σχεδιαστεί για να αφυπνίζει, να ενισχύει και να αναζωογονεί την εσωτερική δύναμη, ενέργεια και ζωντάνια κάθε επισκέπτη.
Κατά τη διάρκεια ενός «ξυπόλητου ταξιδιού» 15 λεπτών, ένα σπειροειδές μονοπάτι οδηγεί τους συμμετέχοντες σε πέτρες λάβας, βότσαλα και διάφορες οργανικές υφές δαπέδου που ζεσταίνονται παντού. Η εγκατάσταση συνδυάζει φωτισμό, βίντεο και ήχο για να δημιουργήσει μια εντελώς πολυαισθητηριακή εμπειρία.
Το GV60 Magma Concept, το πρώτο μοντέλο Magma της μάρκας που θα μπει επίσημα στην παραγωγή το επόμενο έτος, εκτίθεται στο ισόγειο του στούντιο Genesis.
Πηγές: newsroom.genesis.com, Hyundai Motorsport
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δείτε τον Lewis Hamilton να πιλοτάρει μαχητικό αεροσκάφος (video)
WRC: Αυτοί ήταν οι κορυφαίοι οδηγοί του πρωταθλήματος του 2024