Συνέντευξη Ott Tanak: «Ακόμα είμαι στη μάχη για το πρωτάθλημα - Είμαστε πιο κοντά στην Toyota»


Ο Ott Tanak μίλησε στο Car and Driver για το άκρως απαιτητικό ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, το νέο αυτοκίνητο που έχει στα χέρια, αλλά και τις ελπίδες του για το φετινό πρωτάθλημα.

  • ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗ ΛΑΜΙΑ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ - ΦΩΤ.: Hyundai Motorsport GmbH, Μ.Π.
  • 25/6/2025

Στα 37 του, ο Ott Tanak είναι ένας μπαρουτοκαπνισμένος οδηγός. Το πρωτάθλημα του 2019 αποτελεί μόλις την κορυφή του παγόβουνου για την καριέρα του Εσθονού οδηγού της Hyundai. Στο φετινό Ράλι Πορτογαλίας, έφτασε τις 400 νίκες σε ειδικές διαδρομές, μπαίνοντας σε ένα πολύ ξεχωριστό club, στο οποίο δικαιωματικά ανήκει μετά από σχεδόν δύο δεκαετίες καριέρας στο κορυφαίο επίπεδο.

Το Car and Driver βρίσκεται στην «καρδιά» του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις και συνομίλησε με τον οδηγό στις εγκαταστάσεις της Hyundai στο service park της Λαμίας.

Σε μία συζήτηση εφ' όλης της ύλης, ο πολύπειρος Tanak μίλησε για τη φετινή σεζόν, για τις ελπίδες του για το πρωτάθλημα (παρά το γεγονός ότι ακόμα δεν έχει κερδίσει άλλη ομάδα πέραν της Toyota), ενώ έκανε κι ένα ιδιαίτερα δηκτικό σχόλιο για το μέλλον του WRC.

Ευθύς, εύστροφος, ανοιχτός, ειλικρινής. Αυτός είναι ο Ott Tanak.

Δ.Μ.: Έρχεσαι εδώ μετά από δύο βάθρα σε δύο δύσκολα χωμάτινα ράλι, σε Πορτογαλία και Σαρδηνία. Πώς βλέπεις τα πράγματα στην Ελλάδα;

Ο.Τ.: Είναι το τελευταίο σε μια σειρά δύσκολων ράλι, οπότε μετά και τις αναγνωρίσεις μπορώ να πω ότι θα είναι το πιο σκληρό. Είναι πολύ στεγνά όλα, ξερά, και πολλές πέτρες στο χώμα θαμμένες, γεγονός που θα καταπονίσει πολύ τα ελαστικά και το αυτοκίνητο, ιδίως με τις υψηλές θερμοκρασίες που επικρατούν.

Δυστυχώς, στην Πορτογαλία χάσαμε τη νίκη με προβλήματα και στη Σαρδηνία χάσαμε για λίγο, καθαρά λόγω ταχύτητας, οπότε πάντα ήμασταν κοντά αλλά όχι αρκετά κοντά.

Δ.Μ.: Με εξαίρεση την Κένυα, έχετε τρέξει με νέο αυτοκίνητο φέτος. Πώς έχει συμπεριφερθεί ως τώρα σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες των τελευταίων εβδομάδων;

Ο.Τ.: Όπως με κάθε νέο εξάρτημα, πολλώ δε μάλλον με ένα νέο αυτοκίνητο, πρέπει πρώτα να γράψεις χιλιόμετρα για να αποκτήσεις μία καλή άποψη για το τι έχει αλλάξει και πώς συμπεριφέρεται. Βήμα-βήμα βρίσκουμε το βέλτιστο στήσιμο. Προφανώς υπάρχουν τομείς που θα θέλαμε να βελτιώσουμε, αλλά με δεδομένους τους περιορισμούς που υπάρχουν λόγω των κανονισμών γύρω από την εξέλιξη των αυτοκινήτων, προσπαθούμε να εκμεταλλευτούμε κάθε ευκαιρία. Είναι, όμως, ακόμα ένα νέο αυτοκίνητο, και μάς δυσκολεύει, αλλά είμαστε πιο κοντά στην Toyota.

Δ.Μ.: Μιλώντας για αλλαγές, πώς βρίσκεις το νέο ελαστικό από τη Hankook; Πρόκειται για μία νέα σύσταση, νέα γόμα, που τελευταία έχει δείξει ότι δεν αντέχει τόσο, με αρκετά κλαταρίσματα, ακόμα και στη δική σου περίπτωση.

Ο.Τ.: Δεν θα έλεγα ότι είναι πολύ μαλακά ή εύθραυστα, αλλά γενικά όταν μία εταιρεία εμπλέκεται για πρώτη φορά με ένα πρωτάθλημα που δε γνωρίζει, είναι πάντα μεγάλη πρόκληση.

Φυσικά, περιμένουμε περισσότερα τόσο σε επίπεδο απόδοσης, όσο και σε επίπεδο αίσθησης στην οδήγηση, ωστόσο θέλω να πω ότι σε ό,τι αφορά την ανθεκτικότητα του ελαστικού, δεν πάσχει. Μην ξεχνάμε ότι τα τελευταία ράλι ήταν πολύ σκληρά, επομένως μερικά κλαταρίσματα εδώ κι εκεί είναι μέσα στο πρόγραμμα, δυστυχώς.

Δ.Μ.: Γυρνώντας στο Ράλλυ Ακρόπολις, η Hyundai έκανε το 1-2-3 εδώ πέρυσι. Μπορείτε να επαναλάβετε αυτό το επίτευγμα, αλλά με σένα νικητή αυτή τη φορά; Δεν έχετε «σπάσει το ρόδι» ακόμα.

Ο.Τ.: Πράγματι, ακόμα δεν έχουμε καταφέρει να κερδίσουμε έναν αγώνα φέτος. Στην Πορτογαλία και τη Σαρδηνία βρεθήκαμε να προηγούμαστε και μάλιστα με διαφορά, αλλά αντιμετωπίσαμε προβλήματα. Είναι κι αυτός μέρος των ράλι. Χρειαζόμαστε ένα πλήρες πακέτο, θέλουμε και την ταχύτητα και την αξιοπιστία, αν θέλουμε να κερδίσουμε. Αν είμαστε αρκετά αξιόπιστοι και αρκετά γρήγοροι αυτό το Σ/Κ, μόνο ο χρόνος θα το δείξει.

Δ.Μ.: Θυμάσαι κάτι καλό από τον συγκεκριμένο αγώνα;

Ο.Τ.: Δεν έχω κερδίσει εδώ, οπότε δεν έχω καλές αναμνήσεις!

Δ.Μ.: Έχεις αγωνιστεί, πάντως, στον αγώνα όταν γινόταν Ιούνιο μέχρι το 2013. Πώς κρίνεις τις συνθήκες με δεδομένο ότι έχεις εμπειρίες;

Ο.Τ.: Ναι, έχω τρέξει το 2011 και το 2012. Είναι πράγματι ακραίες οι συνθήκες, φέτος οι ειδικές είναι αρκετά αργές οπότε δεν έρχεται αρκετός αέρας μέσα στο αυτοκίνητο, και φυσικά δεν έχουμε κλιματισμό μέσα στο αγωνιστικό. Αντ’ αυτού, έχουμε ένα turbo που δουλεύει στους 900 βαθμούς Κελσίου!

Δ.Μ.: Αυτή τη στιγμή βρίσκεσαι ακριβώς μία νίκη πίσω από τον Elfyn Evans στη βαθμολογία, 25 βαθμούς. Θεωρείς ότι είσαι ακόμα στη διεκδίκηση του πρωταθλήματος;

Ο.Τ.: Φυσικά. Μόλις τώρα φτάνουμε στα μισά της σεζόν, οπότε τίποτα δεν έχει κριθεί ακόμα. Τα πράγματα αλλάζουν σε κάθε ράλι. Το σημαντικό είναι να είμαστε πρώτοι μετά τον τελευταίο αγώνα.

Δ.Μ.: Κλείνοντας, τι πιστεύεις για τους κανονισμούς του 2027; Έχει προλάβει να τους δεις, να τους μελετήσεις;

Ο.Τ.: Ακόμα αλλάζουν, για αυτό είναι δύσκολο να ξέρω τι πραγματικά κάνουν, να ακολουθήσω τον συλλογισμό τους.

ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΤΕΙΤΕ ΓΙΑ ΤΟ ΕΚΟ ΡΑΛΛΥ ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ 2025:

Ποιοι δρόμοι κλείνουν για την Υπερειδική του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις

Το Ράλλυ Ακρόπολις μέσα από τον φακό της Finos Films (video)

Έτσι «σώθηκε» στο... παρά πέντε το φετινό ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις: Κυκλοφορεί το Επίσημο Πρόγραμμα - Πώς θα το προμηθευτείτε δωρεάν

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2025: Το πρόγραμμα και οι ειδικές διαδρομές του αγώνα (χάρτες)

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2025: Αυτές οι ομάδες θα τρέξουν στον εθνικό μας αγώνα

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις: Ανακοινώθηκαν οι συμμετοχές - Ποιος γνωστός Έλληνας οδηγός θα πάρει... απουσία

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις: Ανακοινώθηκαν οι προσβάσεις των θεατών και οι χάρτες του αγώνα

WRC: Οι βαθμολογίες μετά το Ράλι Σαρδηνίας - Σφίγγει ο κλοιός για τον Evans