Το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού ενέκρινε σήμερα ένα από τα τελευταία κομμάτια του συναρπαστικού παζλ που συντίθεται για να σηματοδοτήσει την έναρξη μιας νέας εποχής για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι από το 2027.
Το σύνολο κανονισμών του WRC27, στο οποίο δόθηκε το πράσινο φως από το Παγκόσμιο Συμβούλιο τον Δεκέμβριο του 2024, προβλέπει ότι τα νέα αυτοκίνητα 'WRC27' θα έχουν πιο πολυχρηστικό χαρακτήρα και θα κατασκευάζονται με γνώμονα το cost cap των 345.000 ευρώ. Αυτή η σημαντική μείωση του κόστους στοχεύει στην προσέλκυση περισσότερων κατασκευαστών κι ομάδων στο πρωτάθλημα. Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτή τη στιγμή, ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας Rally1 κοστίζει σχεδόν 1 εκατ. ευρώ.
Οι νέοι κανονισμοί βασίζονται ουσιαστικά πάνω σε ένα αυτοκίνητο Rally2, αξιοποιώντας τους κινητήρες, τα κιβώτια και τα φρένα της εν λόγω κατηγορίας, με το βάρος να περιορίζεται στα 1.230 kg. Σημαντικό είναι επίσης το γεγονός ότι το νέο σετ κανονισμών θα βρίσκεται σε ισχύ για τα επόμενα 10 χρόνια μετά την εφαρμογή του, διπλασιάζοντας δηλαδή τον κύκλο ζωής του σε σχέση με προηγούμενες αλλαγές κανονισμών.
Μάλιστα, στην τότε ανακοίνωση του WMSC αναφέρεται ότι θα υπάρχει επίσης η δυνατότητα για διαφορετικούς τύπους κινητήρων, από αμιγώς θερμικoύς μέσω αμιγώς ηλεκτρικούς.
Αυτό το πλαίσιο έχει δεχτεί τις τελευταίες βελτιώσεις και ενημερώσεις του τους τελευταίους έξι μήνες και σήμερα η επιβεβαίωση των όγκων αναφοράς για το αμάξωμα εδραιώνει τη δέσμευση που έχει αναλάβει η FIA να θέσει την ευελιξία στον πυρήνα αυτών των κανονισμών.
Για να επιτευχθεί αυτό, οι κανόνες ορίζουν μια ζώνη στην οποία πρέπει να βρίσκονται όλα τα πάνελ του αμαξώματος, αλλά εντός αυτού του όγκου, οι κατασκευαστές έχουν την ελευθερία να ενσωματώσουν σχεδόν οποιοδήποτε σχεδιασμό.
Αυτό το κρίσιμο χαρακτηριστικό των κανονισμών σημαίνει ότι, χωρίς να επηρεάζονται οι επιδόσεις, αυτοκίνητα που κυμαίνονται από sedan έως hatchbacks, crossover και εντελώς ειδικά σχεδιασμένα οχήματα θα μπορούσαν να συμμετάσχουν κατά τη διάρκεια του δεκαετούς κύκλου των κανονισμών μέχρι το 2037.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
WRC: Οι βαθμολογίες μετά το Ράλι Σαρδηνίας - Σφίγγει ο κλοιός για τον Evans
ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις: Ανακοινώθηκαν οι συμμετοχές - Ποιος γνωστός Έλληνας οδηγός θα πάρει... απουσία
WRC: «Ψήνεται» επιστροφή Solberg στην κορυφαία κατηγορία - Τα σενάρια για το Ράλι Φινλανδίας