Όταν στις αρχές της άνοιξης του 2021, εν μέσω πανδημίας και με την κατάσταση σε παγκόσμιο επίπεδο να είναι εντελώς απρόβλεπτη, κυκλοφόρησε η φήμη ότι υπήρχε πιθανότητα να ξαναδούμε το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις στο πρόγραμμα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι, υπήρξε πολύς κόσμος που στην καλύτερη περίπτωση επέδειξε μια κάποια… δυσπιστία. Υπό τόσο αντίξοες κοινωνικοοικονομικές συνθήκες η Ελλάδα να ξαναγυρίσει στον χάρτη του παγκοσμίου motorsport;
Κι όμως, οι φήμες έγιναν πραγματικότητα. Η Ελλάδα προσέφερε τις απαραίτητες εγγυήσεις για την ασφάλεια των εμπλεκόμενων, δημιούργησε το πλαίσιο για να διεξαχθεί ένας αγώνας ασφαλής όχι μόνον αγωνιστικά αλλά και για όσους εργάζονταν γύρω απ’ αυτόν εν μέσω πανδημίας, και πανάξια κέρδισε και πάλι της θέση της στο πρόγραμμα του WRC. Υπήρχε, όμως, ένα μεγάλο «αλλά»…
Το «Ακρόπολις» παραδοσιακά διεξάγετο στις αρχές του καλοκαιριού. Το «κενό» που είχε δημιουργηθεί λόγω COVID-19, όμως, ήταν στις αρχές Σεπτεμβρίου. Η ευκαιρία δόθηκε, η επιστροφή του αγώνα ήταν γεγονός, όμως άλλο πράγμα ο Ιούνιος, άλλο ο Σεπτέμβριος, ειδικά με τους πρόσφατους Σεπτέμβριους να είναι από ιδιαίτερα βροχεροί, έως ακόμα και «καταστροφικοί» για την Ελλάδα, όπως στην περίπτωση της κακοκαιρίας «Daniel».
Φέτος ο αγώνας επέστρεψε στις «παραδοσιακές» του ημερομηνίες, και το τετραήμερο 26-29 Ιουνίου τα βλέμματα του παγκόσμιου μηχανοκίνητου κόσμου θα είναι στραμμένα στα χώμα της Φθιώτιδας, της Αργολίδας και της Θεσσαλίας.
Για να μπορέσει να διεξαχθεί ένα τόσο μεγάλο αθλητικό γεγονός, απαιτείται η σύμπραξη φορέων, οι οποίοι θρέφουν ιδιαίτερη αγάπη για το motorsport και στηρίζουν διαχρονικά τον ελληνικό αθλητισμό. Η ΕΚΟ όλα αυτά τα χρόνια είναι πολύτιμη αρωγός του αγώνα, με τον όμιλο Helleniq Energy να στηρίζει το «Ακρόπολις» μέσω της ονοματοδοσίας του αγώνα και όχι μόνον. Η Toyota, επίσης, είναι στο πλευρό της διοργάνωσης ως χορηγός μετακίνησης, με τα μοντέλα της ιαπωνικής μάρκας –κυρίως το Hilux- να «οργώνουν» τα ελληνικά βουνά. Χάρη στον σύγχρονο Αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδος, τον γνωστό σε όλους μας Ε65 της Κεντρικής Οδού, μπόρεσε να ενταχθεί στο πρόγραμμα του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις η ειδική του Σμοκόβου.
Το Car and Driver θα παρακολουθήσει από πολύ κοντά και το φετινό «Ακρόπολις». Ακολουθώντας τα χνάρια των περασμένων ετών, θα σας προσφέρει πληρέστατη ενημέρωση για όλα όσα θα λάβουν χώρα στον αγώνα, με εκτενές καθημερινό ρεπορτάζ μέσα από το www.caranddriver.gr, και απόψεις και με την αγάπη για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό που όλα αυτά τα χρόνια μας χαρακτηρίζει ως περιοδικό!
Και σε ένα τόσο μεγάλο αγωνιστικό γεγονός δεν θα μπορούσαν να λείπουν τα μεγάλα ονόματα, τα οποία συμπληρώνουν μαζί με τις εθνικές συμμετοχές τα 69 πληρώματα που θα πάρουν εκκίνηση στο Παναθηναϊκό Στάδιο.
Toyota Gazoo Racing: Με τη γνωστή… πεντάδα!
Ήταν να μην πάρει φόρα η Toyota! Από τη στιγμή που η ιαπωνική ομάδα διαπίστωσε πως είναι εύκολα διαχειρίσιμη η κατάσταση με πέντε αγωνιστικά Yaris Rally 1, αποφάσισε να πορευτεί με αυτή τη σύνθεση για τους επόμενους αγώνες.
Η επιστροφή του Kalle Rovanpera σε πλήρες πρόγραμμα το 2025 σίγουρα έκανε τους ανθρώπους της Toyota να χαμογελούν, καθώς ο δις Παγκόσμιος Πρωταθλητής γνωρίζει πολύ καλά με ποιόν τρόπο μπορεί να οδηγήσει την Toyota και πάλι στην κορυφή των κατασκευαστών. Ο Elfyn Evans μπήκε πολύ δυνατά στη σεζόν και από νωρίς πήρε το προβάδισμα στη βαθμολογία, θέλοντας να στείλει μήνυμα τόσο στο εσωτερικό της ομάδας όσο και προς πάσα άλλη κατεύθυνση ότι φέτος θα είναι η χρονιά του.
Και για τον Sami Pajari, όμως, το 2025 είναι μια σεζόν πλήρους εμπλοκής με την ιαπωνική ομάδα, όπερ σημαίνει πως θα τον δούμε κανονικά και στο ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις.
Ο Sebastien Ogier έπειτα από την απουσία του από τα Ράλι Σουηδίας και Κένυας, επέστρεψε στις Κανάριες Νήσους και συνέχισε το φετινό πρόγραμμά του σε Πορτογαλία και Ιταλία. Κι αυτός θα ταξιδέψει στο τέλος Ιουνίου στην Ελλάδα για να λάβει μέρος στο όγδοο «Ακρόπολις» της καριέρας του και τέταρτο συνεχόμενο με την Toyota.
Τέλος, ο Taka Katsuta θα δώσει κι αυτός το «παρών» στον εθνικό μας αγώνα, καθώς είναι δηλωμένος… φαν του «Ακρόπολις» και δεν χάνει την ευκαιρία να επισκέπτεται τη χώρα μας!
Hyundai: Να επαναλάβει τα περυσινά!
Δεν χωρά αμφιβολία πως το 2024 ήταν η ομάδα που τράβηξε επάνω της όλα τα βλέμματα στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις. Δεν είναι συνηθισμένο φαινόμενο, άλλωστε, μία ομάδα να καταλαμβάνει και τα τρία σκαλοπάτια του βάθρου των νικητών, όπως συνέβη πέρυσι με την Hyundai στη Λαμία.
Με «οδηγό» το 2024, λοιπόν, έρχεται στην Ελλάδα η Hyundai. Στόχος της ομάδας είναι να επαναλάβει την κυριαρχική εμφάνιση του περυσινού «Ακρόπολις», μολονότι φέτος το επίπεδο ανταγωνισμού είναι σαφώς υψηλότερο.
Φυσικά της προσπάθειας της Hyundai να… υπερασπιστεί το εντυπωσιακό περυσινό «1-2-3» στο «Ακρόπολις», θα ηγηθούν οι Παγκόσμιοι Πρωταθλητές και νικητές του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις το 2024, Thierry Neuville – Martijn Wydaeghe και οι Ott Tanak – Martin Jarveoja, οι οποίοι πέρυσι είχαν τερματίσει τρίτοι στον εθνικό μας αγώνα. Φυσικά το «παρών» στον αγώνα της Ελλάδας θα δώσει και ο Adrien Fourmaux με τον συνοδηγό του, Alexandre Coria, οι οποίοι κάνουν όλο το Πρωτάθλημα με το τρίτο εργοστασιακό i20 N Rally1.
M-Sport Ford: Με σύστημα… 2+2 τα «μπλε οβάλ»
Πολυπληθής θα είναι η παρουσία της M-Sport στο φετινό ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, τόσο στην κορυφαία κατηγορία, όσο και συνολικά, μιας και η βρετανική ομάδα υποστηρίζει και τα πληρώματα του Junior.
Η M-Sport θα ρίξει στη μάχη του «Ακρόπολις» τα δύο εργοστασιακά Ford Puma Rally 1, τα οποία μοιράζονται φέτος ο Gregoire Munster με τον Louis Louka και ο Josh McErlean με τον Eoin Treacy. Στόχος τους, φυσικά, είναι το καλύτερο δυνατό πλασάρισμα, απέναντι σε έναν πολύ ισχυρό ανταγωνισμό.
Από εκεί κι έπειτα, στο «Ακρόπολις» θα πραγματοποιήσει την τέταρτη φετινή εμφάνισή του (έπειτα από Σουηδία, Πορτογαλία και Ιταλία) ο Martins Sesks με τον συνοδηγό του, Renars Francis, με το «λετονικό» Ford Puma που υποστηρίζεται από την «Safety Culture».
Και φυσικά, από το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις δεν θα μπορούσε να λείψει ο «δικός μας», Ιορδάνης Σερδερίδης, ο οποίος θα ταξιδέψει για ακόμα μία φορά στην Ελλάδα για να οδηγήσει το ιδιωτικό του Ford Puma Rally 1, έχοντας στο πλευρό του τον Fred Miclotte.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
WRC: Οι βαθμολογίες μετά το Ράλι Σαρδηνίας - Σφίγγει ο κλοιός για τον Evans
Η Λαμία «αποχαιρετά» το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις από το 2026 - Οι λόγοι