Η σεζόν του 2025 του WRC βρίσκεται προ των πυλών και τα πληρώματα και οι ομάδες έχουν ταξιδέχει ήδη στο Μονακό, από όπου θα ξεκινήσει η αγωνιστική δράση με το εμβληματικό και πάντα συναρπαστικό Ράλλυ Μόντε Κάρλο. Οδηγοί ήρθαν και έφυγαν, κάποιοι άλλοι προάχθηκαν στο 'grid' του πρωταθλήματος από μικρότερες κατηγορίες και ο καθένας θα θέσει τους στόχους του για τη νέα χρονιά που ξεκινά.
Όπως πάντα, οι συντάκτες του Car and Driver βάζουμε το δικό μας λιθαράκι στο «χτίσιμο» της σεζόν και κάνουμε τη δική μας ανάγνωση των πραγμάτων, λίγες ώρες πριν δούμε τα πρώτα αυτοκίνητα στο shakedown του πρώτου αγώνα του 2025.
Δημήτρης Μπίζας
Η Toyota δεν θα χάσει τα σκήπτρα της
Αφού άντεξε το 2024, η Toyota θα πρέπει να νιώθει πολύ πιο αισιόδοξη για τη χρονιά που ξεκινά. Η επιστροφή του Rovanpera, σε συνδυασμό με την προαγωγή Pajari και την παραμονή Evans, προσφέρουν σταθερότητα στο ιαπωνικό εργοστάσιο, ενώ το GR Yaris Rally1 ήταν καθ’ ομολογίαν το καλύτερο αυτοκίνητο. Μπορεί να έρθουν αλλαγές στο τεχνικό κομμάτι, όμως δεν είναι τόσο μεγάλες για να διαταράξουν συθέμελα τις ισορροπίες ανάμεσα στους τρεις κατασκευαστές.
Δεν θα είναι άνετο, αλλά -πιθανότατα- θα γίνει.
Ο Pajari θα πάρει νίκη
Το 2025 θα είναι η πρώτη πλήρης σεζόν του Sami Pajari στην κορυφαία κατηγορία. Ο Φινλανδός κέρδισε αυτήν την προαγωγή με τις εμφανίσεις του στο WRC2 όπου και στέφθηκε πρωταθλητής πέρυσι, ενώ αποτελεί και το νέο ‘project’ της Toyota μετά τον Rovanpera για να διασφαλίσει πως, εφόσον ο Evans φύγει (και αυτό δεν αργεί), θα υπάρχει συνέχεια στο οδηγικό της ρόστερ.
Highlight του η νίκη του στον δικό μας αγώνα, στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, με το GR Yaris Rally2, και δεν θα αποκλείαμε να συμβεί το ίδιο και με το Rally1 φέτος…
Sesks η έκπληξη της σεζόν
Ήρθε η ώρα του: ο Martins Sesks θα συμμετάσχει σε έξι αγώνες με την M-Sport και το Ford Puma Rally1 (ένας εξ αυτών και το Ράλλυ Ακρόπολις). Αυτή είναι μία πρώτης τάξεως ευκαιρία για τον νεαρό Λετονό να δείξει από τι είναι φτιαγμένος, όντας πιθανώς ο πιο ταλαντούχος οδηγός που θα πιάσει το τιμόνι του αγωνιστικού της βρετανικής ομάδας φέτος, κι ας είναι part-timer.
Πέρυσι φάνηκε ικανός για το καλύτερο και το… χειρότερο, ιδίως στη Χιλή, όμως φέτος μπαίνει σαφώς πιο προετοιμασμένος και πιθανώς έτοιμος να φέρει ένα αποτέλεσμα-έκπληξη.
Μαρίλη Πινιατάρο
Ο Rovanpera θα επιστρέψει στον «θρόνο» του
Έχοντας καθίσει στον «πάγκο» για το μεγαλύτερο μέρος της σεζόν του 2024, ο Kalle Rovanpera θα επιστρέψει στο αριστερό μπάκετ του Toyota GR Yaris Rally1 με πείνα για νίκη. Θα αφήσει την αποδιοργανωμένη εικόνα της περσινής σεζόν στο παρελθόν και θα μπει στις Ε.Δ. έτοιμος να προσθέσει ακόμη έναν παγκόσμιο τίτλο στο παλμαρέ του.
Θυμίζουμε, άλλωστε, ότι παρά τα λάθη και τον μειωμένο χρόνο μέσα στο αυτοκίνητο, ο Φινλανδός ολοκλήρωσε το 2024 με τις τρίτες περισσότερες νίκες σε Ε.Δ (47), δηλαδή μόλις 5 λιγότερες από τον ομόσταβλό του, Sebastien Ogier, και 3 λιγότερες από τον παγκόσμιο πρωταθλητή, Thierry Neuville.
Η παρθενική νίκη του Fourmaux είναι σχεδόν σίγουρη
Ο Adrien Fourmaux είχε την καλύτερη σεζόν της καριέρας του με την M-Sport το 2024 και απέδειξε ότι είναι ένας οδηγός που μπορεί να κάνει μεγάλα πράγματα, εφόσον του δοθεί ένα αυτοκίνητο που να υποστηρίζει τις δυνατότητές του. Μεταβαίνοντας στη Hyundai, ο 29χρονος Γάλλος ανοίγει την πόρτα για την πρώτη του νίκη, αφού ακόμη από την περσινή σεζόν, η παρουσία του στο βάθρο ήταν ένα αρκετά συχνό φαινόμενο.
Θα δούμε έναν ακόμη πιο «πεινασμένο» Neuville
Μπορεί ο Thierry Neuville να κατέκτησε τον πρώτο του παγκόσμιο τίτλο, σπάζοντας την «κατάρα» που τον ήθελε να έρχεται δεύτερος στη βαθμολογία των οδηγών σε 5 διαφορετικές περιπτώσεις, όμως αυτό δε σημαίνει σε καμία περίπτωση ότι δε θα κυνηγήσει ένα δεύτερο πρωτάθλημα. Όπως άλλωστε είπε και ο ίδιος, «το βάρος έχει φύγει από πάνω μου, τώρα ήρθε η ώρα να το απολαύσω».
Δεν αποκλείεται, λοιπόν, ο Βέλγος να κάνει την έκπληξη απέναντι στον κατά 12 έτη νεότερό του, Rovanpera, και να αποδειχθεί εκείνος ως ο πιο «πεινασμένος» για τη νίκη.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Νέα ελαστικά, χωρίς υβριδικό: Πόσο πιο αργά θα είναι τα νέα Rally1
WRC: Διπλή ελληνική παρουσία στο Ράλι Σουηδίας
WRC 2025: Πώς ξεκινά κάθε οδηγός τη νέα σεζόν - Τα μεγάλα φαβορί