Το 2002, ο Markko Martin ήρθε στο Ράλλυ Ακρόπολις με αστείρευτη δίψα για τη νίκη και εξασφάλισε προβάδισμα 50 sec. έναντι του ομόσταβλού του στην Ford, Colin McRae μετά το τέλος του πρώτου σκέλους του αγώνα.
Όλα πήγαιναν εξαιρετικά για τον Εσθονό, ώσπου ένα κλατάρισμα στην ΕΔ της Ελάτειας, τη δεύτερη μέρα του αγώνα, του κόστισε περίπου 3 λεπτά με αποτέλεσμα να χάσει το προβάδισμα και κατά συνέπεια τη νίκη.
Ο McRae κέρδισε «κλέβοντας» μέσα από τα χέρια του Martin την παρθενική του νίκη. Μάλιστα, ο Σκοτσέζος παραδέχτηκε αργότερα ότι αν ο Martin δεν είχε κλατάρισμα, εκείνος δε θα είχε καμία πιθανότητα να τερματίσει πρώτος.
Την επόμενη χρονιά, στο «Χρυσό» επετειακό Ράλλυ Ακρόπολις του 2003, όταν ο θεσμός συμπλήρωνε 50 χρόνια παρουσίας στο παγκόσμιο στερέωμα, ο Martin επέστρεψε με ακόμα μεγαλύτερη δίψα για τη νίκη.
Ξανά όμως η Ελάτεια δε... φέρθηκε στον οδηγό της Ford με ευγένεια. Αυτή τη φορά δεν ήταν κλατάρισμα, όμως το καπό του Ford Focus RS WRC '03 άνοιξε σε ένα σημείο της διαδρομής με αρκετές αναταραχές, αφήνοντάς τον με πολύ περιορισμένη ορατότητα, περίπου 20 km πριν τον τερματισμό της ΕΔ.
«Μπορούσα να δω λίγα πράγματα, μόνο από το άνοιγμα που δημιουργούνταν κάτω από το καπό», είχε δηλώσει τότε. «Η ορατότητα ήταν κακή, όμως το χειρότερο ήταν το γεγονός ότι το καπό έκλεινε τη δίοδο του αέρα στην οροφή, οπότε δεν ερχόταν καθόλου αέρας μέσα στην καμπίνα του αυτοκινήτου. Είχε πάρα πολλή ζέστη!»
Ο Martin, παρά τις δυσκολίες και την εξαιρετικά χαμηλή ορατότητα, κατάφερε να πάρει την πρώτη νίκη στην καριέρα του, έστω και με αυτόν τον περίεργο τρόπο, βάζοντας τη σφραγίδα του στο «Χρυσό Ράλλυ Ακρόπολις». Την ίδια σεζόν, στάθηκε ακόμα μία φορά στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου, στο Ράλλυ Φινλανδίας.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για την Υπερειδική στον Σείριο (video)
Το αγωνιστικό «περιπολικό» της ΕΛ.ΑΣ. ρίχνεται στη μάχη του Ράλλυ Ακρόπολις