Δοκιμάζουμε το KGM Torres HEV με super αποδοτικό υβριδικό σύστημα και ισχύ 204PS


Η νέα εποχή της KGM στην ευρωπαϊκή αγορά μετουσιώνεται μέσα από ένα άψογα υλοποιημένο υβριδικό SUV, που δίνει απαντήσεις τόσο στον περιορισμό του περιβαλλοντικού αποτυπώματος όσο και στα ζητήματα άνεσης και ασφάλειας.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΕΡΤΕΚΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 21/12/2025

Η KGM είναι η πάλαι ποτέ γνωστή μας SsangYong, μια εταιρεία με παράδοση στη μηχανολογία, που ξέρει να φτιάχνει ανθεκτικά και διαφοροποιημένα αυτοκίνητα. Ύστερα από μια περίοδο αναδιοργάνωσης, επιστρέφει στην Ευρώπη με μια γκάμα μοντέλων που έχουν στόχο να προσφέρουν περισσότερη «αξία», είναι προσεγμένα σε ποιότητα και τεχνολογικά επαρκή. Το Torres Hybrid ολοκληρώνει τη γκάμα του επιτυχημένου SUV, έπειτα από το λανσάρισμα του ομώνυμου μοντέλου το 2022 και του αμιγώς ηλεκτρικού EVX το 2023. Τοποθετείται ανάμεσα στα compact και μεσαία SUV και είναι το μοντέλο που επαναφέρει την KGM δυναμικά στην κατηγορία. Το όνομά του προέρχεται από το Εθνικό Πάρκο Torres del Paine στη Νότια Παταγονία, ένα σύμβολο περιπέτειας και ελευθερίας που αντικατοπτρίζει τον χαρακτήρα του.

Σχεδίαση με ξεχωριστό χαρακτήρα

Το Torres δεν επιδιώκει να εντυπωσιάσει, αλλά να ξεχωρίσει με την παρουσία του. Η σχεδίαση του αμαξώματος είναι αυστηρή, με κάθετες γραμμές και έντονα γεωμετρικά στοιχεία, σε ορισμένα σημεία ίσως και λίγο υπερβολικά. Η ψηλή μάσκα, με το δυναμικό πλέγμα και τους ενιαίους LED προβολείς, συνθέτει μια στιβαρή και έντονη όψη. Στο καπό, οι χειρολαβές υποδηλώνουν την off-road προδιάθεση του μοντέλου, προσθέτοντας μια δόση αυθεντικότητας. Στο πίσω μέρος, η ψευδαίσθηση της εξωτερικής ρεζέρβας και η κάθετη σχεδίαση ενισχύουν τον χαρακτήρα ενός παραδοσιακού SUV. Η πόρτα ανοίγει συμβατικά, χωρίς να χάνει τη χρηστικότητά της, ενώ τα LED φωτιστικά σώματα, εμπνευσμένα από το σύμβολο «Li» της κορεατικής σημαίας, τονίζουν την ταυτότητα του μοντέλου. Η αισθητική του Torres δεν ακολουθεί τη μόδα των coupe SUV, αντιθέτως, εκφράζει έναν δυναμικό και «σοβαρό» χαρακτήρα που το κάνει να ξεχωρίζει και αυτό αποτελεί το μεγαλύτερο πλεονέκτημά του.

Εσωτερικό με premium αίσθηση

Το εσωτερικό είναι η ευχάριστη έκπληξη του Torres. Από τη στιγμή που μπαίνεις, η αίσθηση ποιότητας είναι σαφής. Μαλακά υλικά, σωστή συναρμογή και φινίρισμα που θυμίζει σαφώς ακριβότερα SUV. Στο αυτοκίνητο της δοκιμής, τα καφέ δερμάτινα καθίσματα πρόσφεραν premium ατμόσφαιρα, με την εργονομία να είναι πιο… παραδοσιακή και λειτουργική. Το ταμπλό ακολουθεί τη φιλοσοφία -όπως τονίζει η KGM- Slim & Wide, με δύο οθόνες 12,3” για τον πίνακα οργάνων και το infotainment. Το νέο λογισμικό Athena 2.0 είναι απλό και εύκολο στη χρήση, αν και θα το θέλαμε λίγο πιο γρήγορο στην απόκρισή του. Η θέση οδήγησης είναι ψηλή, με άψογη ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις, ενώ το τιμόνι είναι εργονομικό, παρά τη σχετικά μεγάλη στεφάνη του.Οι χώροι είναι γενναιόδωροι για πέντε ενήλικες, ενώ ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 1.662 L με αναδιπλωμένα καθίσματα. Με μήκος 4.705 m, πλάτος 1.890 m και ύψος 1.720 m, το Torres προσφέρει μεταξόνιο 2.680 m και πρακτικότητα που θα εκτιμήσει κάθε οικογένεια.

Υβριδική τεχνολογία και απόδοση

Κάτω από το καπό, η KGM συνδυάζει έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης 1.5 L με έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 130 kW, αποδίδοντας συνολικά 204 PS. Το αυτόματο κιβώτιο e-DHT συνεργάζεται με το υβριδικό σύστημα Dual Tech Hybrid, προσφέροντας τρεις επιλογές λειτουργίας: EV, HEV και Engine Drive. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, η επιτάχυνση 0–100 km/h ολοκληρώνεται σε 9,0 sec, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 180 km/h. Οι τιμές αυτές αντικατοπτρίζουν μια ισορροπία ανάμεσα στην απόδοση και την οικονομία, όπως αρμόζει σε ένα σύγχρονο υβριδικό SUV. Η λειτουργία του συστήματος είναι εξαιρετικά ομαλή. Στην πόλη, το Torres κινείται αμιγώς ηλεκτρικά για έως και το 94% του χρόνου, με σχεδόν αθόρυβη λειτουργία και άμεση απόκριση στο γκάζι. Σε χαμηλές ταχύτητες, η οδήγηση είναι ευχάριστη και αβίαστη, ενώ ο θερμικός κινητήρας παρεμβαίνει διακριτικά, μόνο όταν χρειάζεται επιπλέον ισχύ. Ο βενζινοκινητήρας αποδίδει 150 PS και 220 Nm, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 177 PS και 300 Nm. Η συνεργασία των δύο πηγών ισχύος εξασφαλίζει γραμμική επιτάχυνση, ομαλές εναλλαγές μεταξύ ηλεκτρικής και υβριδικής λειτουργίας και πολιτισμένη συμπεριφορά σε κάθε συνθήκη. Σε κάθε περίπτωση, η αίσθηση πίσω από το τιμόνι δείχνει επαρκή δύναμη για άνετες προσπεράσεις. Η κατανάλωση καυσίμου αποτελεί ένα από τα ισχυρά χαρτιά του Torres. Σε αστικές διαδρομές δεν θα απαιτήσει περισσότερα από 5,0 L/100 km, ενώ στον αυτοκινητόδρομο η μέση θα κυμανθεί στα 6,0 L/100 km. Για SUV τέτοιων διαστάσεων και βάρους, τα νούμερα είναι εντυπωσιακά. Το υβριδικό σύστημα αποδεικνύεται αποδοτικό και ήσυχο, προσφέροντας την αίσθηση ενός πολιτισμένου και ξεκούραστου συνόλου που ευνοεί τη χαλαρή οδήγηση.

Κιβώτιο e-DHT

Στην καρδιά του υβριδικού συνόλου βρίσκεται το κιβώτιο e-DHT (Electric-Drive Hybrid Transmission), ένα αποκλειστικό σύστημα μετάδοσης που εξελίχθηκε από την KGM σε συνεργασία με τη BYD. Αν και σε λειτουργία θυμίζει eCVT, η αρχιτεκτονική του διαφέρει ριζικά, καθώς δεν βασίζεται σε πλανητικό μηχανισμό όπως τα αντίστοιχα της Toyota, αλλά σε ηλεκτρομηχανική διάταξη δύο ηλεκτροκινητήρων και ενός συμπλέκτη, η οποία ρυθμίζει με ακρίβεια τη ροή ισχύος ανάμεσα στον θερμικό και τον ηλεκτρικό κινητήρα. Το e-DHT δεν διαθέτει κλιμακωτές σχέσεις ταχυτήτων, αντ’ αυτού, μεταβάλλει ομαλά τη λειτουργία του μέσα από εννέα αυτόματα ελεγχόμενες υβριδικές λειτουργίες, προσαρμόζοντας τη μετάδοση στις εκάστοτε οδηγικές συνθήκες. Το αποτέλεσμα είναι άμεση απόκριση, επιτάχυνση χωρίς «σκορτσαρίσματα» και αίσθηση συνεχούς, γραμμικής ροής ισχύος.

Ποιότητα κύλισης και οδική συμπεριφορά

Το Torres HEV διαθέτει δομή που αποτελείται κατά 78% από χάλυβα υψηλής αντοχής, με χρήση τεχνολογίας Hot Press Forming για ενίσχυση του αμαξώματος. Οι οκτώ αερόσακοι, η περιμετρική κάμερα 3D και το πλήρες πακέτο συστημάτων υποβοήθησης οδηγού συνθέτουν μια από τις πιο ολοκληρωμένες προτάσεις της κατηγορίας. Στη λίστα περιλαμβάνονται όλα τα γνωστά ηλεκτρονικά βοηθήματα, όπως αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας και υποβοήθηση διατήρησης οχήματος στο κέντρο της λωρίδας. Παράλληλα, το σύστημα αποφυγής πολλαπλής σύγκρουσης επεμβαίνει αυτόματα έπειτα από ατύχημα, μειώνοντας τον κίνδυνο νέας πρόσκρουσης. Στην πράξη, το Torres στηρίζεται σε μια στιβαρή πλατφόρμα με έμφαση στην άνεση και όχι στα σπορ χαρακτηριστικά, κάτι που επικροτούμε, με βάση τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Η ανάρτηση, με γόνατα MacPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, έχει ρυθμιστεί με γνώμονα την απόσβεση και την αθόρυβη κύλιση. Το αποτέλεσμα είναι ένα SUV που απορροφά με ευκολία τις κακοτεχνίες, χωρίς να υστερεί -τηρουμένων των αναλογιών- σε δυναμικά χαρακτηριστικά. Πρόκειται για ένα ισορροπημένο SUV. Στον αυτοκινητόδρομο ταξιδεύει ήσυχα και με εξαιρετική ευστάθεια.

Οι αεροδυναμικοί θόρυβοι είναι ελάχιστοι και μόνο σε πλάγιους ανέμους θυμίζει ότι έχει τετραγωνισμένο σχήμα. Στην επαρχιακή διαδρομή παραμένει ασφαλές, αν και η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης επιτρέπει κάποιες κλίσεις στις στροφές. Το τιμόνι έχει καλή αίσθηση, θα το θέλαμε όμως με περισσότερη ακρίβεια και αμεσότητα. Το σύστημα πέδησης είναι αποτελεσματικό, με καλή αίσθηση στο πεντάλ. Ως SUV με προσανατολισμό την καθημερινότητα, το Torres δεν έχει καθαρόαιμο off-road προσανατολισμό, παρά τη στιβαρή του όψη. Διαθέτει ωστόσο γεωμετρία που του επιτρέπει ήπια κίνηση σε δύσκολα τερέν, με γωνίες προσέγγισης, ράμπας και αποχώρησης 18°, 16° και 21° αντίστοιχα και απόσταση από το έδαφος 195 mm, επιτρέποντάς του να κινηθεί άνετα σε βατούς χωματόδρομους. Το Torres, πάντως, κερδίζει πόντους στην καθημερινή χρήση. Η ομαλή εναλλαγή ανάμεσα στους δύο κινητήρες, η καλή μόνωση της καμπίνας (η KGM έχει επενδύσει σημαντικά στον τομέα της ηχομόνωσης, τοποθετώντας επιπλέον μονωτικά υλικά σε θόλους, πάτωμα και οροφή, βελτιώνοντας σημαντικά την ησυχία στην καμπίνα) και η ήπια λειτουργία του υβριδικού συνόλου συνθέτουν ένα SUV πολιτισμένο και ήσυχο. Η μπαταρία των 1,83 kWh υποστηρίζει επαρκώς τον ηλεκτροκινητήρα, ενώ το 12βολτο σύστημα LFP μειώνει το βάρος και βελτιώνει τη σταθερότητα φόρτισης.

Συμπερασματικά

Το KGM Torres Hybrid είναι ένα καλοσχεδιασμένο και με ξεχωριστό χαρακτήρα SUV. Είναι ευρύχωρο, άνετο, ποιοτικό και κυρίως οικονομικό στην κατανάλωση. Προσφέρει αυτό που υπόσχεται σε κάθε τομέα. Απαιτεί ίσως έναν μικρό συμβιβασμό στην αισθητική -θέμα γούστου- και λίγη υπομονή απέναντι σε κάποιες μικρές «αρρυθμίες» του λογισμικού, που πιθανότατα θα επιλυθούν με μελλοντικές αναβαθμίσεις. Πέραν αυτών, πρόκειται για ένα SUV που σε κερδίζει με την καθημερινή του απλότητα, την άνεση που προσφέρει και τη χαμηλή του κατανάλωση. Η παρουσία της Νικ. Ι. Θεοχαράκης Α.Ε. στη διάθεση και υποστήριξή του εξασφαλίζει αξιοπιστία και συνέπεια. Αν κάποιος αναζητά ένα μεγάλο, στιβαρό SUV με λογική τιμή και πραγματική ουσία, το Torres HEV αξίζει να το βάλετε μέσα στις επιλογές σας.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ KGM Torres HEV 204PS 2025   TIMH €33.190   ΤΕΛΗ €87,68

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.497, Turbo, Yβριδικό Σύστημα, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Υβριδικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 150(204)/-  ΡΟΠΗ Nm/rpm 300

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9 sec, τελική 180 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,9 L/100km, 137 g/km

KGM Torres HEV 204PS 2025

ΥΠΕΡ AΝΕΣΗ ΚΑΙ ΠΟIOΤΗΤΑ ΚYΛΙΣΗΣ, ΑΠΟΔΟΤΙΚO ΥΒΡΙΔΙΚO ΣYΣΤΗΜΑ, ΠΟΙΟΤΙKO, ΕΥΡYΧΩΡΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚO.

ΚΑΤΑ ΜEΤΡΙΑ ΑIΣΘΗΣΗ ΤΙΜΟΝΙΟY.