Δοκιμή:Peugeot E-3008 Dual Motor AWD 325PS - Άνετο, πανίσχυρο, τετρακίνητο και chic (video)


Υπάρχουν μοντέλα που σηματοδοτούν μια εποχή και άλλα που ανοίγουν την επόμενη. Το Peugeot E-3008 ανήκει στη δεύτερη κατηγορία, καθώς το μεσαίο SUV της γαλλικής φίρμας κάνει ένα άλμα όχι απλώς γενιάς, αλλά φιλοσοφίας. Το δοκιμάζουμε στην κορυφαία έκδοσή του και θα μπορούσαμε να το παρομοιάσουμε με τον «Βασιλιά των Λιονταριών».

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ, ?ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 20/12/2025

Το 3008 έγινε, μετά την αναγέννησή του το 2016, μέσα σε μια νύχτα το πιο hot μοντέλο της κατηγορίας, με όπλα του μια απρόσμενα ελιτίστικη ταυτότητα, αλλά κυρίως την άνοδο του μοντέλου σε τομείς όπως η ποιότητα -αντιληπτή και πραγματική-, η απόδοση και ο premium χαρακτήρας του τόσο στη διαβίωση μαζί του όσο και στην οδήγηση. Και μετά ήρθε η ανατροπή στην ανατροπή, με τη μετεξέλιξη του 3008 σε ένα μοντέλο κουπέ, με πολύ σχεδιαστικό θράσος, συνεχίζοντας να καταρρίπτει ρεκόρ πωλήσεων. Κι εκεί, στην αλλαγή των καιρών και με την ηλεκτροκίνηση να παίρνει δεσπόζουσα θέση, και τη γαλλική φίρμα να έχει κληρονομιά και προϊστορία σε αυτοκίνητα υψηλής απόδοσης, ήρθε το σχεδόν αυτονόητο: ένα ηλεκτρικό τετρακίνητο 3008 με απόδοση GTi, που «δένει» το παρελθόν με το μέλλον της Peugeot: το E-3008 Dual Motor AWD 325 PS.

Trèschic

Η πρώτη εικόνα είναι επιβλητική. Το αυτοκίνητο μάς ήρθε σε ανθρακί χρώμα, με τα χαρακτηριστικά «νύχια» του λιονταριού ως φωτιστικά σώματα ημέρας και τα έντονα μοτίβα της μάσκας να δίνουν έναν χαρακτήρα που συνδυάζει τεχνολογία με γαλλική εξωστρέφεια και δόση δυναμισμού. Άλλωστε, η Peugeot γνωρίζει όσο λίγοι να δημιουργεί συναίσθημα όταν οι ίπποι αυξάνονται… Το coupe-SUV σχήμα, με την έντονη κλίση πίσω -στα όρια ενός liftback-, δίνει περισσότερο δυναμισμό απ’ όσο θα περίμενες. Δείτε την αεροτομή με τα «αυτιά γάτας» στις άκρες ή το ducktail στην πόρτα του χώρου αποσκευών.

Οι διαστάσεις (4,54 m μήκος, 1,90 m πλάτος, 1,64 m ύψος) είναι γενναίες, αλλά συνολικά, αν υπήρχε βραβείο για το «πιο ανατρεπτικό Peugeot», το 3008 Electric θα το κέρδιζε με άνεση. Απόδειξη ότι οι σχεδιαστές της Peugeot δε φοβήθηκαν να κάνουν -μαζί με το 408-την επανάσταση στις αναλογίες ενός αυτοκινήτου που ανήκει σε μια κατηγορία η οποία κυριαρχείται από κυβισμένα σχήματα. Και προσοχή! Το 3008 Electric δεν έχει καμπύλες. Έχει τόσες ακμές, που θαρρείς και είναι αυτές που σκίζουν τον αέρα!

Κι ύστερα, ανοίγεις την πόρτα, και αυτή η εικόνα της ευχάριστης έκπληξης σε περιμένει κι εδώ, όπως σε όλα σχεδόν τα γαλλικά αυτοκίνητα. Αφού δρασκελίσεις τα 19,8 cm της απόστασης του πατώματος από το έδαφος, υπερπηδώντας τον παχύ μαρσπιέ, μπαίνεις σε ένα πολύ προχωρημένο εσωτερικό, όπου κυριαρχούν τεχνολογία και πολυτέλεια -προσπαθώντας η μία να παραβγεί την άλλη! Το i-Cockpit Panorama, η νέα κυρτή σύνθεση από δύο οθόνες συνολικής διαγωνίου 21”, αιωρείται πάνω από τη βάση του ταμπλό, ενώ το μικρό τιμονάκι-υπογραφή της Peugeot δείχνει ότι δεν πρόκειται για ένα απλό SUV. Το δέρμα Nappa απλώνεται σε καθίσματα και υποβραχιόνια, με ραφές που θυμίζουν πανάκριβο ιταλικό οίκο επίπλων, ενώ και τα υπόλοιπα υλικά (ως επί το πλείστον μαλακά πλαστικά) δείχνουν ποιοτικά και άριστα συναρμολογημένα. Οι οθόνες με τους διακόπτες συνυπάρχουν αρμονικά, με αρκετές επιφάνειες αφής, όπως τα πλήκτρα i-Toggles, για εύκολη πρόσβαση σε μια πλειάδα λειτουργιών του αυτοκινήτου (και βάλτε και τις λειτουργίες στο πολυλειτουργικό τιμόνι με τις απτικές επιφάνειες).

Όπως και να ’χει, σε τόσο τεχνολογικά προηγμένα σύνολα, η εξοικείωση αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο για να ζεις καλά και εύκολα σε ένα αυτοκίνητο που σφύζει από συστήματα ψηφιακών ευκολιών και δυνατοτήτων διασύνδεσης (περισσότερα από 40 συστήματα υποβοήθησης οδηγού και συνδεσιμότητας). Εντούτοις, κάποια εργονομικά ατοπήματα υπάρχουν -όπως το ντουλαπάκι προς την πλευρά του συνοδηγού, πολύ μακριά για να το φτάσει ο οδηγός, και βέβαια το… αιώνιο πια θέμα της θέασης του πίνακα οργάνων μέσα ή πάνω από το τιμόνι. Κάτι ακόμη που απαιτεί εξοικείωση, και εφαρμόζεται από ολοένα και περισσότερους κατασκευαστές, είναι η μετακόμιση του επιλογέα στο ταμπλό (σκεφτείτε τις μανούβρες εμπρός -πίσω σε έναν ελιγμό «παγκρατιώτικης στάθμευσης»). Και μιας και κάναμε αναφορά στα καλούδια του, ας τα δούμε λίγο πιο αναλυτικά. Το κορυφαίο Ε-3008, λοιπόν, όχι μόνο από άποψη ισχύος, ξεχωρίζει για τον πλούσιο και premium εξοπλισμό του, βασισμένο στην κορυφαία έκδοση GT με το επιπλέον πακέτο Launch Edition. Ενσωματώνει μαύρη οροφή Black Diamond, πίσω σπόιλερ, φώτα Pixel LED Matrix, ηλεκτρική πίσω πόρτα, καθώς και σύστημα πολυμέσων Peugeot i-Connect Advanced με πλοήγηση, ασύρματη συνδεσιμότητα και φόρτιση smartphone, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα και προσαρμοζόμενο cruise control.

Σε αυτά προστίθενται ζάντες αλουμινίου 20” diamond-cut, αντλία θερμότητας για βελτιωμένη ενεργειακή απόδοση σε χαμηλές θερμοκρασίες και πολυτελές εσωτερικό με επένδυση Nappa και ανάγλυφο λογότυπο Peugeot στα προσκέφαλα. Τα εμπρός καθίσματα διαθέτουν ηλεκτρικές ρυθμίσεις 10 θέσεων, λειτουργία μασάζ κορυφαίας απόδοσης (όπως διαπιστώσαμε) με πέντε προγράμματα και τρεις εντάσεις, προσαρμοζόμενα πλαϊνά στηρίγματα και μνήμη θέσης οδηγού, ενώ και τα καθίσματα εμπρός και πίσω είναι θερμαινόμενα. Η πανοραμική ανοιγόμενη ηλιοροφή και ο φωτισμός περιβάλλοντος με οκτώ χρώματα ενισχύουν την αίσθηση πολυτέλειας, ενώ το σύστημα Clean Cabin βελτιστοποιεί την ποιότητα του αέρα στο εσωτερικό. Ο εξοπλισμός ολοκληρώνεται με το εξαιρετικό ηχοσύστημα της γαλλικής hi-end εταιρίας Focal με 10 ηχεία, που περιλαμβάνει τέσσερα tweeters, τέσσερα ηχεία μεσαίων, ένα κεντρικό ηχείο και subwoofer, προσφέροντας –όπως διαπιστώσαμε με τα αυτιά μας- κορυφαία ακουστική εμπειρία. Τον top εξοπλισμό συμπληρώνει το πακέτο 360° Vision & Drive Assist Pack, με τέσσερις κάμερες υψηλής ευκρίνειας για βελτιωμένη ορατότητα στις μανούβρες, ειδοποίηση εγκάρσιας κίνησης πίσω, ανίχνευση τυφλού σημείου μεγάλης εμβέλειας και προστασία πλευρών (Flank Guard Protection). Το Highway Assist 2.0 επιτρέπει ημι-αυτόνομη οδήγηση, χάρη στις λειτουργίες Lane Positioning Assist, Semi-Automatic Lane Change και Recommended Speed Adaptation.

Προσδεθείτε

Κάτω από το μέταλλο και το κρύσταλλο (και το δέρμα Nappa, μη ξεχνιόμαστε), κρύβεται ένα σύστημα που θυμίζει καθαρόαιμο GT (παλιά τέχνη της Peugeot). Με δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν για κάθε άξονα με ιδιαίτερα όμως χαρακτηριστικά όπως θα δούμε. Ο εμπρός ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 213 PS και 345 Nm, ενώ ο πίσω προσθέτει 112 PS και 166 Nm. Συνδυαστικά, η Peugeot ανακοινώνει 325 PS και τετρακίνηση μέσω ηλεκτρονικής κατανομής ροπής με (όπως φαίνεται από τη μέγιστη αποδιδόμενη ισχύ) χαρακτηριστικά ενός τετρακίνητου με προσθιοκίνητο προσανατολισμό. Το AWD δεν λειτουργεί μόνιμα και επεμβαίνει όποτε χρειάζεται, μοιράζοντας τη δύναμη με τρόπο σχεδόν ανεπαίσθητο ενώ υπάρχουν και προγράμματα ρύθμισης της απόδοσης ισχύος από τον έναν ή και τους δύο άξονες. Στο δρόμο, το E-3008 Dual Motor AWD δείχνει σαν ένα ηλεκτρικό κουπέ με το προσόν να χωράει οικογένεια και αποσκευές χάρη στα 2,739 m μεταξονίου και τα 470 L πορτμπαγκάζ. Ή αν προτιμάτε σαν ένας καλογυμνασμένος μποντιμπιλντεράς, έτοιμος για…100άρι. Βλέπετε, από τη μία έχουμε τη σιγουριά των 325 τετρακίνητων ίππων κι από την άλλη έχουμε σχεδόν 2,2 τόνους μάζας. Κι έτσι, το 0-100 km/h που έρχεται σε 6 sec είναι ένα εντυπωσιακό νούμερο, όπως άλλωστε και τα 1,5 sec για ρεπρίζ 30-60 km/h, 1,9 sec για το 60-90 km/h και 3,8 sec για ρεπρίζ 80-120 km/h αλλά θα νιώσεις ότι το αυτοκίνητο είναι καλοστημένο αν και βαρύ.

Σε αυτοκινητόδρομο τούτο το Peugeot ταξιδεύει σταθερά έχοντας μπόλικη ηχομόνωση, παχιά κρύσταλλα έναν εξαιρετικά χαμηλό αεροδυναμικό συντελεστή (Cx: 0,28) και, άρα, χαμηλό θόρυβο εντός της καμπίνας και εντυπωσιακή -για τα δεδομένα της μάζας του- άνεση. Εννοείται ότι υπάρχουν τα… τεμπέλικα συστήματα όπως adaptive cruise control με λειτουργία stop-and-go που σε κρατά ξεκούραστο με το δεξί σου πόδι και σε απόσταση ασφαλείας από τον προπορευόμενό σου. H αναγεννητική πέδηση έχει τρεις βαθμίδες μέσω paddles στο τιμόνι, οπότε μπορείς να το ρυθμίσεις ανάλογα, από «σχεδόν ελεύθερο ρολάρισμα» μέχρι “one pedal driving” (και εννοείται ότι προτιμούμε το δεύτερο σενάριο, αποταμιεύοντας και το τελευταίο… ηλεκτρόνιο ρεύματος). Όπως και να έχει πάντως, η κατανάλωση στην πράξη και με απαλό πόδι, με μικτές συνθήκες, κυμαίνεται γύρω στις 19,0 kWh/100 km, οπότε μια πραγματική αυτονομία 400+ km είναι ρεαλιστική.

Σε γρήγορο ρυθμό, εκεί που αρχίζουν οι καμπές και τα κλειστά ορεινά κομμάτια και πάλι οι 2,2 τόνοι δεν κρύβονται, αλλά η Peugeot έχει καταφέρει να μετατρέψει το μειονέκτημα σε πλεονέκτημα. Το χαμηλό κέντρο βάρους, οι πολλαπλοί σύνδεσμοι, η ενισχυμένη αντιστρεπτική δοκός, τα σπέσιαλ ελατήρια και αμορτισέρ και αυτά τα εξαιρετικά Michelin e-Primacy διαστάσεων 235/50-R20 βοηθούν να είναι οι κινήσεις του αμαξώματος προβλέψιμες και το πάτημα στιβαρό ενώ και το τιμόνι κόβει πολύ με κύκλο στροφής στα 10,6 m. Δεν είναι… “306 GTi” αλλά με βάση τον ηλεκτρικό του… εγωισμό, ούτε όμως και ένα αυτοκίνητοι για αμμόλοφους και εξερευνήσεις τύπου… Dakar, αλλά είναι ένα αυτοκίνητο με ρίζες από την οικογένεια των… γρήγορων Λεόντων.

E-Lion

Το Peugeot E-3008 Dual Motor AWD 325PS δεν είναι απλώς ένα ακόμα ηλεκτρικό SUV. Είναι η απόδειξη ότι η Peugeot μπορεί να φτιάξει ένα premium προϊόν που στέκεται δίπλα στον πολυπληθή ανταγωνισμό του χωρίς να νιώθει μειονεκτικά. Η δύναμη, η τετρακίνηση, ο εξοπλισμός τοποθετούν το γαλλικό SUV ένα σκαλί πάνω από τον μέσο όρο. Κι ενώ δεν είναι ελαφρύ, και σίγουρα δεν είναι για όσους φοβούνται την τεχνολογία, είναι το πιο ώριμο και ραφιναρισμένο Peugeot των τελευταίων ετών. Με δε τιμή στα 48.900 ευρώ με κρατική επιδότηση και επιδότηση Peugeot e-Move δείχνει μια πληθωρική, ψυχή τε και σώματι, επιλογή.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ PEUGEOT E-3008 Dual Motor AWD 325PS 2025   TIMH €48.900   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 2 ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΜΟΝΙΜΟΥ ΜΑΓΝΗΤΗ, Hλεκτροκινητήρας  ΚΑΥΣΙΜΟ Ηλεκτρικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 239(325)  ΡΟΠΗ Nm/rpm 511

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Μονής Σχέσης, αυτόματη τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 6 sec, τελική 180 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 17,4 kWh/100km, 0

PEUGEOT E-3008 Dual Motor AWD 325PS 2025

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΕΣΕΩΝ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ ΣΕ ΚΑΛΟ ΟΔΟΣΤΡΩΜΑ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ.

ΚΑΤΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΥΠΟ ΠΙΕΣΗ, ΤΙΜΗ.