Η κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων πόλης, έχει εγκαταλειφθεί προ πολλού από διάφορους κατασκευαστές με την αιτιολογία ότι ήταν οικονομικά ασύμφορη και ως εκ τούτου, δεν υπήρχε κανένας λόγος να επενδύσουν στην εξέλιξή της, στοιχηματίζοντας σε μικρά αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα για το εγγύς μέλλον. Όλους αυτούς φρόντισε να τους διαψεύσει για ακόμη μια φορά, ο κατασκευαστικός γίγαντας που ακούει στο όνομα Toyota, συνεχίζοντας την παραγωγή ενός μοντέλου, που σχεδόν μονοπωλεί στην ευρωπαϊκή αγορά το segment A και το οποίο πλέον περνάει στην πιο ολοκληρωμένη του φάση. Και όπως ενδεχομένως να έχετε αντιληφθεί, αναφερόμαστε στο γνωστό και μη εξαιρετέο Aygo Χ, το οποίο πλέον μοιράζεται την ίδια πλατφόρμα και το υβριδικό σύστημα με το Yaris και Yaris Cross, αναβαθμίστηκε σε τεχνολογίες και αποτελεί ένα ολοκληρωμένο city car, ικανό να ανταποκριθεί πλήρως στις απαιτήσεις του σύγχρονου ευρωπαίου οδηγού. Το νέο ιαπωνικό mini, που κατασκευάζεται στην Τσεχία, η Toyota επέλεξε να παρουσιάσει στην Φλωρεντία, το "λίκνο της Αναγέννησης" και αυτό θα μπορούσε κανείς να πει πώς έχει μια ξεχωριστή σημασία. Πάμε να γνωρίσουμε το νέο Aygo X.
Μικρό σε διαστάσεις, αλλά πιο δυναμικό
Εξωτερικά, το Aygo X παραμένει άμεσα αναγνωρίσιμο, όμως η εικόνα του είναι πιο εντυπωσιακή. Το εμπρός μέρος έχει επανασχεδιαστεί πλήρως, με νέα τρισδιάστατη μαύρη μάσκα που υιοθετεί το χαρακτηριστικό διπλό τραπεζοειδές σχήμα της Toyota, δίνοντας στο Aygo X πιο δυναμική εμφάνιση. Παράλληλα, ο εμπρός πρόβολος έχει αυξηθεί κατά 76 mm, ώστε να ενσωματωθεί το υβριδικό σύστημα χωρίς να επηρεαστούν οι αναλογίες του αμαξώματος.
Παρά την αλλαγή αυτή, οι αναλογίες παραμένουν συμπαγείς και ισορροπημένες, με τα φουσκωμένα φτερά, τα μαύρα προστατευτικά και τις ζάντες 17 ή 18 ιντσών να ενισχύουν τον crossover χαρακτήρα.
Οι διαστάσεις επιβεβαιώνουν τον αστικό προσανατολισμό του μοντέλου. Με μήκος 3.776 mm, πλάτος 1.740 mm και ύψος 1.525 mm, το Aygo X είναι προφανές ότι είναι σχεδιασμένο προκειμένου να κινείται με άνεση σε αστικό περιβάλλον, ενώ το μεταξόνιο των 2.430 mm διατηρείται αμετάβλητο. Σημαντικό πλεονέκτημα παραμένει και ο πολύ μικρός κύκλος στροφής, με ελάχιστη ακτίνα τα 4,7 m.
Αναβάθμιση σε όλα
Η σημαντική εξέλιξη του Aygo X αποτυπώνεται ξεκάθαρα όταν εισέλθεις στο εσωτερικό του. Η καμπίνα παραμένει λιτή σε σχεδίαση και λειτουργική, όμως οι περισσότερες τεχνολογικές εφαρμογές και λεπτομέρειες κάνουν τη διαφορά. Ο νέος ψηφιακός πίνακας οργάνων 7 ιντσών αντικαθιστά τον πιο μικρό της προηγούμενης γενιάς, προσφέροντας καλύτερη ευκρίνεια και πληρέστερη πληροφόρηση. Η κεντρική κονσόλα έχει ανασχεδιαστεί (στις 9 ίντσες η κεντρική οθόνη) για να φιλοξενεί ηλεκτρικό χειρόφρενο, ενώ τα υλικά και τα φινιρίσματα είναι εμφανώς βελτιωμένα, ειδικά στις ανώτερες εξοπλιστικές εκδόσεις.
Η πρακτικότητα παραμένει σε καλό επίπεδο για την κατηγορία. Τέσσερις επιβάτες μπορούν να μετακινηθούν άνετα, η θέση οδήγησης είναι σχετικά ψηλή και προσφέρει καλή ορατότητα, ενώ ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 231 L. Καθόλου άσχημα. Η προαιρετική υφασμάτινη αναδιπλούμενη οροφή (κατασκευασμένη με υλικά που χρησιμοποιούνται στη Lexus) ανοίγει ηλεκτρικά και επιτρέπει την οδήγηση προσφέροντας μια αίσθηση cabrio στην πόλη, χωρίς να επηρεάζονται οι χώροι για τους επιβάτες ή ο όγκος του πορτμπαγκάζ.
Σημαντική είναι και η αναβάθμιση στον τομέα της ασφάλειας. Το ανανεωμένο Toyota Safety Sense περιλαμβάνει σύστημα αποτροπής σύγκρουσης, το οποίο χρησιμοποιεί ραντάρ και κάμερα για την έγκαιρη αναγνώριση πεζών, ποδηλατών και οχημάτων που κινούνται εγκάρσια σε διασταυρώσεις, ακόμα και όταν το αυτοκίνητο στρίβει. Σε περίπτωση κινδύνου, το σύστημα προειδοποιεί τον οδηγό και, αν χρειαστεί, επεμβαίνει αυτόματα στα φρένα. Το πακέτο συμπληρώνεται από λειτουργίες όπως το Lane Trace Assist, το Lane Centring σε συνδυασμό με το adaptive cruise control και το Emergency Steering Assist, προσφέροντας επίπεδο υποβοήθησης που μέχρι πρόσφατα συναντούσαμε κυρίως σε αυτοκίνητα μεγαλύτερων κατηγοριών.
Το υβριδικό σύστημα κάνει τη διαφορά
Η μεγαλύτερη αλλαγή στο νέο Aygo X βρίσκεται κάτω από το καπό. Το μικρό crossover της Toyota διατίθεται πλέον αποκλειστικά ως full hybrid και χρησιμοποιεί το γνωστό υβριδικό σύστημα της εταιρείας με τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1.490 cc. Ο θερμικός κινητήρας αποδίδει 91 PS στις 5.500 rpm και μέγιστη ροπή 120 Nm μεταξύ 3.800 και 4.800 rpm και συνεργάζεται με ηλεκτρικό μοτέρ και σύστημα μετάδοσης τύπου e-CVT. Η συνδυαστική απόδοση του συστήματος φτάνει τους 116 PS, τιμή αυξημένη κατά 44 PS σε σχέση με το προηγούμενο Aygo, συνοδευόμενη από σαφώς βελτιωμένη απόκριση και γραμμικότητα στην επιτάχυνση.
Η ηλεκτρική ενέργεια αποθηκεύεται σε μπαταρία ιόντων λιθίου αποτελούμενη από 48 κυψέλες, με ονομαστική τάση 177,6 V. Η Toyota έχει δώσει ιδιαίτερη έμφαση στη δομή του υβριδικού συστήματος, τοποθετώντας τις συστοιχίες της μπαταρίας κάτω από τα πίσω καθίσματα σε διάταξη κατά τον διαμήκη, ώστε να μη θυσιαστεί ούτε το μεταξόνιο των 2.430 mm ούτε ο χώρος αποσκευών. Το ηλεκτρικό μοτέρ αποδίδει όπως είναι προφανές άμεσα τη διαθέσιμη ροπή και υποστηρίζει την κίνηση σε χαμηλές ταχύτητες με μηδενική κατανάλωση καυσίμου, ενώ το σύστημα διαχείρισης ενέργειας εναλλάσσει αυτόματα τη λειτουργία μεταξύ ηλεκτρικής κίνησης, υβριδικής λειτουργίας και ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση.
Στην πράξη, το υβριδικό σύστημα αλλάζει συνολικά τον τρόπο που κινείται το Aygo X. Η απόκριση στο γκάζι είναι άμεση, με το ηλεκτρικό μοτέρ να υποστηρίζει την εκκίνηση και τις χαμηλές ταχύτητες και τον θερμικό κινητήρα να λειτουργεί σε χαμηλή περιστροφή σε πλείστες των περιπτώσεων. Ασφαλώς, το αυτοκίνητο επιταχύνει ήπια και πολιτισμένα, ενώ είναι σε θέση να διατηρήσει με ευκολία τον ρυθμό του, τόσο στην πόλη όσο και στον αυτοκινητόδρομο αν χρειαστεί.
Βεβαίως, οι εργοστασιακές μετρήσεις επιβεβαιώνουν την αλλαγή που έχει συντελεσθεί. Η επιτάχυνση 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 9,2 sec, τα 80-120 km/h σε 7,4 sec και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 172 km/h. Η μέση κατανάλωση περιορίζεται στα 3,7 L/100 km (WLTP), με εκπομπές CO2 85 g/km, ενώ το ρεζερβουάρ των 30 L (-5 L) προσφέρει πολύ καλή αυτονομία για καθημερινή χρήση. Αξίζει να αναφέρουμε πώς η Toyota ανακοινώνει μέση κατανάλωση στην πόλη για το Aygo X στα 2,9 L, γεγονός που συνεπάγεται αξία μετακίνησης σε αστικό περιβάλλον πιο οικονομική από ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης!
Οι πρώτες μας εντυπώσεις
Στον δρόμο, το Aygo X παρουσιάζει μια σαφώς πιο ολοκληρωμένη εικόνα και είναι πληρέστερο ως πρόταση αγοράς σε σχέση με το παρελθόν, κυρίως χάρη στο υβριδικό σύστημα και στη συνολική αναβάθμιση του πλαισίου. Η πλατφόρμα TNGA-B προσφέρει αυξημένη ακαμψία και χαμηλό κέντρο βάρους (μειωμένο κατά 40 mm, με την απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος στα 146 mm), στοιχεία που γίνονται άμεσα αντιληπτά τόσο στην ποιότητα κύλισης όσο και με την ευστάθεια. Η ανάρτηση είναι λίγο πιο σφιχτή από αυτό που περιμένεις, χάνοντας λίγους πόντους στον τομέα της άνεσης, ωστόσο δεν υπάρχουν έντονες κλίσεις του αμαξώματος ενώ διατηρείται το κοντρόλ στις αλλεπάλληλες αλλαγές κατεύθυνσης.
Το τιμόνι έχει ελαφριά αίσθηση στις χαμηλές ταχύτητες, κάτι που ευνοεί την αστική χρήση και τους ελιγμούς, αλλά αποκτά περισσότερο βάρος όσο η ταχύτητα αυξάνεται, προσφέροντας ικανοποιητική ακρίβεια και προβλέψιμο χειρισμό. Σε αυτοκινητόδρομο, το Aygo X κινείται με αυτοπεποίθηση και χωρίς νευρικότητα, διατηρώντας ανεπηρέαστο την κατευθυντικότητά του και χαμηλά επίπεδα θορύβου, με το υβριδικό σύστημα να κρατά τον θερμικό κινητήρα σε χαμηλές στροφές.
Σε επαρχιακό δίκτυο, το ελαφρύ αμάξωμα και η άμεση παροχή ροπής από το ηλεκτρικό μοτέρ κάνουν το αυτοκίνητο πιο ζωηρό στις εξόδους των στροφών και ευχάριστο όταν οι ρυθμοί ανέβουν, χωρίς να απαιτείται συνεχής πίεση στο δεξί πεντάλ. Εκεί όπου το προηγούμενο Aygo έδειχνε να δουλεύει κοντά στα όριά του, η έστω και κατά 140 kg βαρύτερη νέα γενιά διατηρεί την ταχύτητα με άνεση, χωρίς έντονο θόρυβο ή αίσθηση καταπόνησης.
Το αποτέλεσμα είναι ένα... μικρό Yaris που μπορεί να κινηθεί με αξιώσεις σε ευρύτερο φάσμα συνθηκών, από την πυκνή αστική κυκλοφορία έως τις πιο απαιτητικές περιαστικές διαδρομές. Αξίζει να σημειώσουμε εδώ και την πολύ καλή λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου, που μπορεί να αξιοποιήσει ιδανικά τις δυνατότητες του υβριδικού συστήματος. Το ενδιαφέρον με το νέο Aygo X είναι η πραγματικά χαμηλή κατανάλωση, καθώς μπορείς να κινηθείς ακόμη και πιο κάτω από τη μέση τυποποιημένη που ανακοινώνει η Toyota (3,7 L), κάτι που επιβεβαιώσαμε επιτυγχάνοντας σε μικτό κύκλο 3,3 L/100 km.
Εν τέλει
Συνολικά, το νέο Toyota Aygo X Hybrid είναι το πιο ολοκληρωμένο Aygo που έχουμε γνωρίσει. Παραμένει μικρό, ευέλικτο και ιδανικό για την πόλη, αλλά πλέον προσφέρει βέλτιστη τεχνολογία, απόδοση και οδηγική αίσθηση που το καθιστούν πραγματικά πολυτάλαντο. Ασφαλώς και αποτελεί μια συμφέρουσα λύση αστικής μετακίνησης, εάν συνυπολογισθεί το συνολικό χαμηλό κόστος μετακίνησης που προσφέρει και σε κάθε περίπτωση ένα σύγχρονο αυτοκίνητο που δείχνει πώς μπορεί να εξελιχθεί η κατηγορία A όταν αντιμετωπίζεται με σοβαρότητα.
Είναι διαθέσιμο ήδη στην ελληνική αγορά με την τιμή εκκίνησης να ορίζεται στα 19.670€ για τη βασική έκδοση X-Play, ενώ ακολουθούν οι X-Style στα 19.990€ και X-Style Plus στα 20.770€. Πιο πάνω στη γκάμα τοποθετούνται οι X-Pulse με τιμή 22.070€ και X-Trend στα 23.010€, με την X-Envy να φτάνει τα 25.160€. Στην κορυφή της γκάμας συναντάμε την X-Limited και τη σπορ GR Sport, αμφότερες με τιμή 26.860€, προσφέροντας πιο πλούσιο εξοπλισμό και διαφοροποιημένο αισθητικό χαρακτήρα.
Επίσης, καλύπτεται από εργοστασιακή εγγύηση 6 ετών ή 200.000 km, κάτι που ισχύει για όλα τα μηχανικά και ηλεκτρικά μέρη του αυτοκινήτου. Επιπλέον, το υβριδικό σύστημα και ειδικά η μπαταρία υψηλής τάσης καλύπτονται από ξεχωριστή εγγύηση έως 11 έτη, υπό την προϋπόθεση ότι πραγματοποιείται ο ετήσιος Hybrid Health Check στο επίσημο δίκτυο της Toyota. Πάντως οι προσδοκίες της εισαγωγικής εταιρείας Inchape Hellas και με βάση το καταναλωτικό ενδιαφέρον που ήδη παρατηρείται στην ελληνική αγορά είναι να κατακτήσει -και με διαφορά- την πρώτη θέση των πωλήσεων του Segment A.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
| Σύστημα ισχύος | Full Hybrid, βενζινοκινητήρας 3-κύλινδρος σε σειρά, σύστημα μετάδοσης e-CVT |
| Κυβισμός (cc) | 1.490 |
| Συνδυαστική ισχύς (PS) | 116 |
| Συνδυαστική ροπή (Nm) | 141 |
| Ενεργειακή χωρητικότητα μπαταρίας (kWh) | 0,76 |
| Διαστάσεις ΜxΠxΥ (mm) | 3.776 x 1.740 x 1.525 |
| Μεταξόνιο (mm) | 2.430 |
| Χώρος αποσκευών (L) | 231 |
| Βάρος (Kg) | 1.090–1.140 |
| 0–100 km/h (sec) | 9,2 |
| Τελική ταχύτητα (km/h) | 172 |
| Μέση κατανάλωση WLTP (L/100 km) | 3,7 |
| Εκπομπές CO? (g/km) | 85 |
| Διάθεση στην αγορά | Διαθέσιμο |
| Τιμή βασικής έκδοσης (€) | 19.670 |



_77761_475605_type13028.jpg)
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
_77761_474719_type13129.jpg)
_77761_470989_type13129.jpg)
_77761_460538_type13129.jpg)
_77761_459678_type13129.jpg)
_77761_453910_type13129.jpg)
_77761_459252_type13129.jpg)