BMW iX3 50 xDrive: Οδηγούμε στην Ισπανία την πιο σημαντική BMW των τελευταίων δεκαετιών


Ταξιδεύουμε στη Μάλαγα και δοκιμάζουμε στους δρόμους του ισπανικού νότου τον πρώτο εκπρόσωπο της Neue Klasse, της νέας πλατφόρμας που φιλοδοξεί να μεταφέρει το DNA της BMW στην εποχή της ηλεκτροκίνησης.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΑΡΜΠΕΑΣ, ΦΩΤ.: BMW
  • 17/12/2025

Όταν στις αρχές Σεπτεμβρίου η BMW αποκάλυψε τη νέα iX3 η εταιρεία αναφέρθηκε σε ένα «άλμα» στην νέα εποχή που ξημερώνει για την αυτοκίνηση και μίλησε για ένα μοντέλο που έρχεται να αλλάξει τα δεδομένα της ηλεκτροκίνησης. Στο επίκεντρο αυτής της μετάβασης βρίσκεται η νέα πλατφόρμα Neue Klasse, πάνω στην οποία θα βασιστούν τα ηλεκτρικά που θα παρουσιάσει η BMW τα επόμενα χρόνια. Πρόκειται για μια αρχιτεκτονική που υπόσχεται σημαντικά οφέλη σε τομείς όπως η αποδοτικότητα, η αυτονομία, οι χρόνοι φόρτισης και η ενσωμάτωση προηγμένων ψηφιακών συστημάτων.

Ιδιαίτερη βαρύτητα έχει και η ίδια η ονομασία «Neue Klasse», την οποία η BMW την επανέφερε μέσα από την ιστορία της. Ήταν τη δεκαετία του ’60 όταν τα sedan της σειράς Neue Klasse έσωσαν την εταιρεία από τη χρεοκοπία και έθεσαν τις βάσεις της σύγχρονης ταυτότητάς της.

Σήμερα η BMW δεν λειτουργεί μέσα στο ίδιο ασφυκτικό πλαίσιο, όμως επιχειρεί μια αντίστοιχα βαθιά τομή, στοχεύοντας να μεταφέρει το DNA της στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης. Η iX3 είναι το πρώτο αλλά καθοριστικό βήμα αυτής της διαδρομής και εμείς δεχθήκαμε με χαρά την πρόσκληση της εταιρείας να ταξιδέψουμε στον ισπανικό νότο, στη Μάλαγα, για να την οδηγήσουμε πριν έρθουν τα πρώτα αυτοκίνητα στη χώρα μας, κάτι που είναι προγραμματισμένο να γίνει τον Μάρτιο του 2026.

Σχεδίαση που δείχνει το μέλλον

Το πιο ισχυρό σχεδιαστικό στοιχείο της iX3 είναι η μάσκα νεφρών, η οποία έχει μικρύνει αισθητά σε σχέση με ό,τι είδαμε τα προηγούμενα χρόνια, ενώ έχει κάθετη διάταξη αποτίοντας φόρο τιμής στα πρώτα sedan της Neue Klasse. Το περίγραμμά της είναι φωτιζόμενο και πλαισιώνεται από λεπτούς προβολείς νέας σχεδίασης, με κάθετα διατεταγμένες μονάδες LED. Οι γραμμές του αμαξώματος είναι καθαρές και το αυτοκίνητο, συνολικά, δείχνει σύγχρονο και δυναμικό, χάρη στην έμφαση που έχει δοθεί στους θόλους των τροχών και στους μυώδεις «ώμους».

Σημαντική δουλειά έχει γίνει και στον τομέα της αεροδυναμικής, όπως άλλωστε συμβαίνει σε κάθε ηλεκτρικό μοντέλο που στοχεύει τη μεγιστοποίηση της αυτονομίας. Στην περίπτωση της iX3 οι αεροδυναμιστές πέτυχαν συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0,24 Cd. Αποτέλεσμα αυτής της προσπάθειας, πέρα από την εντυπωσιακή αυτονομία των 806 km, της κορυφαίας που προσφέρει ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην Ελλάδα, είναι και η απουσία αεροδυναμικών θορύβων κάτι που διαπιστώσαμε όσο κινηθήκαμε με υψηλές ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο.

Πού είναι ο πίνακας οργάνων, οέο;

Μπαίνοντας στο εσωτερικό, ο οδηγός αντικρίζει μια εικόνα όχι τόσο γνώριμη για τα δεδομένα της BMW, καθώς ο πίνακας οργάνων που παραδοσιακά βρίσκεται πίσω από το τιμόνι απουσιάζει. Τον ρόλο του έχει αναλάβει μια λεπτή επιφάνεια στη βάση του παρμπρίζ, μήκους 110 cm, η οποία εκτείνεται μεταξύ των A-pillars και η BMW ονομάζει Panoramic Vision.

Στο τμήμα της επιφάνειας που βρίσκεται μπροστά από τον οδηγό προβάλλονται οι βασικές πληροφορίες του οχήματος, όπως η ταχύτητα και το ποσοστό φόρτισης της μπαταρίας. Το υπόλοιπο μπορεί να διαμορφωθεί με widgets και να παραμετροποιηθεί σύμφωνα με τις αναγκές του οδηγού, τοποθετώντας πληροφορίες όπως τις οδηγίες του συστήματος πλοήγησης, την κατανάλωση ενέργειας, την θερμοκρασία περιβάλλοντος, μέχρι την κλίση που έχουν οι τροχοί!

Οι φυσικοί διακόπτες στην καμπίνα είναι περιορισμένοι και αρκετά συστήματα, όπως ο κλιματισμός αλλά και η κατεύθυνση των αεραγωγών, ελέγχονται μέσω της κεντρικής οθόνης των 17,9 ιντσών. Η τελευταία είναι ελαφρώς στραμμένη προς τον οδηγό και διαθέτει ένα ασυνήθιστο παραλληλόγραμμο σχήμα. Χρησιμοποιεί το λογισμικό Operating System X που ξεχωρίζει για τα καλαίσθητα γραφικά και την άμεση απόκριση σε κάθε άγγιγμα, ωστόσο η πρώτη επαφή με το μενού δεν είναι εύκολη και ο οδηγός θα χρειαστεί χρόνο μέχρι να κατανοήσει πλήρως τη λογική του interface.

Ένα ακόμη στοιχείο που κλέβει τις εντυπώσεις είναι το τιμόνι. Η απουσία κλασικού πίνακα οργάνων έδωσε τη δυνατότητα στους σχεδιαστές να παρουσιάσουν ένα σχέδιο που θυμίζει... σταυρό, ωστόσο είναι αρκετά χρηστικό και άνετο στη λαβή.

Όσοι δεν ενθουσιαστούν με τη συγκεκριμένη προσέγγιση μπορούν να επιλέξουν από τον κατάλογο του προαιρετικού εξοπλισμού ένα πιο... κλασικό σχέδιο. Κλείνοντας με το εσωτερικό, αξίζει να αναφερθούμε στην ευρυχωρία, ειδικά στη δεύτερη σειρά καθισμάτων η οποία διαθέτει επίπεδο δάπεδο και άφθονο χώρο για τα πόδια των επιβατών. Την ίδια λογική ακολουθεί και το πορτμπαγκάζ με χωρητικότητα που ξεκινά από τα 520 L, ενώ κάτω από το καπό υπάρχει frunk με επιπλέον 58 L.

Φορτίζει πιο... γρήγορα από τη σκιά της

Η BMW αποφάσισε να στηρίξει το μέλλον της στη Neue Klasse και, γι’ αυτό, ανέπτυξε μια εντελώς νέα γενιά ηλεκτρικών συστημάτων κίνησης. Στην iX3 κάνει ντεμπούτο η 6η γενιά (GEN6) που περιλαμβάνει αποδοτικότερους ηλεκτροκινητήρες, νέες μπαταρίες υψηλής τάσης με κυλινδρικές κυψέλες, Κεντρική Μονάδα Ελέγχου (Energy Master) και τεχνολογία 800V που βελτιώνει θεαματικά τις ταχύτητες φόρτισης.

Στο κομμάτι της ισχύος η BMW iX3 50 xDrive διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες με συνολική ισχύ 469 PS και 645 Nm ροπής που εκτοξεύουν το αυτοκίνητα από στάση στα 100 km/h σε μόλις 4,9 sec. Στον πίσω άξονα έχει τοποθετηθεί ένας ηλεκτρικά διεγερμένος σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας (ESSM), ενώ μπροστά είναι ασύγχρονος (ASM) και με αυτό το «πάντρεμα» έχουν μειωθεί οι απώλειες ενέργειας κατά κατά 40%, το βάρος κατά 10% και το κόστος κατασκευής κατά 20% σε σχέση με την προηγούμενη γενιά.

Σημαντικό κομμάτι του «παζλ» της iX3 είναι η τεράστια μπαταρία των 108,7 kWh που προσφέρει, σύμφωνα με τον κατασκευαστή, σε μικτές συνθήκες αυτονομία 806 km (WLTP). Αν μάλιστα το αυτοκίνητο κινηθεί εντός πόλης η αυτονομία μπορεί να αγγίξει τον εντυπωσιακό αριθμό των 1.000 km! H νέα συστοιχία είναι ιαπωνικής κατασκευής, αρκετά συμπαγής και αποτελείται από κυλινδρικές κυψέλες που αυξάνουν την ενεργειακή πυκνότητα κατά 20% σε σχέση με τις πρισματικές που υπήρχαν στην Gen5. Η τεχνολογία 800V έχει απογειώσει τους χρόνους φόρτισης με την ισχύ να πιάνει ταβάνι στα 400 kW, προσθέτοντας έως 372 km αυτονομίας σε μόλις 10 λεπτά και η πλήρωση 10–80% διαρκεί μόλις 21 λεπτά.

Στον δρόμο -σε- κερδίζει

Η iX3 δύσκολα θα απογοητεύσει όποιον βρεθεί πίσω από το τιμόνι της. Από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα γίνεται αντιληπτό ότι το αυτοκίνητο ξεδιπλώνει την ισχύ του με πολιτισμένο τρόπο, είτε κινείται στον αυτοκινητόδρομο είτε σε επαρχιακό δίκτυο. Την ίδια στιγμή αποδεικνύεται απολύτως ικανό να καλύψει τις καθημερινές ανάγκες και να κινηθεί ευέλικτα εντός πόλης, κυρίως χάρη στο ελαφρύ και ακριβές στην πληροφόρηση τιμόνι.

Τα φρένα -ένα σημείο που συχνά προκαλεί προβληματισμό στα μεγάλα ηλεκτρικά SUV- είναι αποτελεσματικά και διαχειρίζονται με ευκολία το βάρος των 2,4 τόνων, με την αναγεννητική πέδηση να αναλαμβάνει σημαντικό μέρος της «δουλειάς» εφόσον επιλεγεί η λειτουργεία B στον επιλογέα των σχέσεων. Όσον αφορά στην ανάρτηση (γόνατα McPherson εμπρός, πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) το σετάρισμα φλερτάρει με τον όρο «σφιχτό», όπως άλλωστε αναμένεται από ένα αυτοκίνητο με σήμα της BMW, και ενδέχεται να μεταφέρει στους επιβάτες ορισμένες από τις πιο έντονες ανωμαλίες του οδοστρώματος.

Υπάρχει όμως και η άλλη πλευρά του «νομίσματος». Το αυτοκίνητο περνάει με σιγουριά και σταθερότητα στις στροφές ενώ οι κλίσεις του αμαξώματος παραμένουν ανεπαίσθητες και δεν θα προβληματίσουν σε καμία περίπτωση τον οδηγό. Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι παρόλο που το μεγαλύτερο μέρος της ισχύος διοχετεύεται στον πίσω άξονα, οι υπολογιστές της iX3 δεν επιτρέπουν «παιχνίδια» με την ουρά και επεμβαίνουν κάθε φορά που ο οδηγός τολμήσει να ξεπεράσει τα όρια. Αυτή είναι, άλλωστε, η πραγματικότητα όταν επιλέγεις ένα Software Defined Vehicle.

Σε ποιον απευθύνεται;

Στον χρόνο που είχαμε την BMW iX3 50 xDrive στα χέρια μας, έδειξε ικανή να απαντήσει στα περισσότερα ερωτήματα που μπορεί να θέσει ο υποψήφιος αγοραστής. Φέρει το σήμα ενός αξιόπιστου κατασκευαστή, διαθέτει σύγχρονη σχεδίαση, δεν υστερεί σε ισχύ, συνδυάζει εξαιρετικά δυναμικά χαρακτηριστικά, προσφέρει κορυφαία αυτονομία και υψηλές ταχύτητες φόρτισης, ενώ η ευρυχωρία στο εσωτερικό και το τεχνολογικό της υπόβαθρο καλύπτει ακόμη και τους πιο απαιτητικούς.

Οι τιμές της στην ελληνική αγορά ξεκινούν από τα 69.950 ευρώ. Δεν είναι λίγα χρήματα, όμως, όποιος τα διαθέτει για ένα ηλεκτρικό SUV αναφίμβολα θα τοποθετήσει την iX3 ψηλά στη λίστα του. Τέλος, αξίζει να γνωρίζετε ότι σύντομα θα προστεθεί στη γκάμα μια πιο προσιτή πισωκίνητη έκδοση, με μικρότερη μπαταρία, διευρύνοντας το φάσμα των αγοραστών που θα εξετάσουν την περίπτωσή της.

TECH INFO - BMW iX3 50 xDrive

ΣΥΣΤΗΜΑ ΙΣΧΥΟΣΑΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΜΠΡΟΣΤΑ (ASM) / ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΠΙΣΩ (EESM)
ΙΣΧΥΣ (PS)469 PS
ΡΟΠΗ (ΝΜ)645 Nm
ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ)108,7 kWh
ΧΡΟΝΟΣ ΦΟΡΤΙΣΗΣ (20-80%)21 λεπτά @ 400kW
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ 806 km
ΜxΠxY4.782 mm x 1.895 mm x 1.635 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ2.897 mm
ΠΟΡΤΜΠΑΓΚΑΖ520 L
ΒΑΡΟΣ 2.360 kg
0-100 km/h4,9 
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ210 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ15,1 kWh/100 km