Το compact SUV της τσέχικης φίρμας είναι ένα best-seller και μια λύση έξυπνη για πολλούς λόγους. Με μήκος 4.241 mm, το Kamiq παραμένει ένα από τα πιο «τίμια» μικρά SUV σε πρακτικότητα. Εδώ όμως έχουμε την… παρορμητική έκδοση που δείχνει πιο «φουσκωμένη», πιο πειστική, premium και σπορ μιας και είναι η έκδοση Monte Carlo (για την ιστορία η Skoda διατηρεί το όνομα από το 1936 ενώ πληρώνει το πριγκιπάτο του Μονακό για χρήση του ονόματος!).
Γυαλιστερές μαύρες λεπτομέρειες, μαύρη οροφή, δυναμικά Matrix LED φώτα στάνταρ και 18άρες ζάντες με ελαστικά 215/45-R18 Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 δημιουργούν ένα υποσυνείδητο «ράλλυ feeling» που δεν προσπαθεί να φωνάξει, αλλά ξέρει πολύ καλά τι εκπροσωπεί. Στα λοιπά έχουμε την οκταγωνική και πιο κάθετη μάσκα κι ένα συμπαγές σύνολο που όπως θα δούμε μόνο μικρό δεν είναι σε χώρους.
Εσωτερικό: Monte Carlo attitude
Μπαίνοντας μέσα στο Kamiq Monte Carlo, η ατμόσφαιρα μαυρίζει (με την καλή έννοια). Μαύρη οροφή, μαύρες επενδύσεις, καθίσματα με ενσωματωμένα προσκέφαλα και carbon look λεπτομέρειες. Εδώ η Skoda έχει κάνει σοβαρή δουλειά: τα υλικά είναι βιώσιμα, με ανακυκλωμένα υφάσματα και φυσικές πρώτες ύλες στην επένδυση θυρών και στην οροφή. Το σπορ τιμόνι flat bottom και περφορέ με το σήμα Monte Carlo κάθεται σωστά στα χέρια και, όπως πρέπει σε μια σύγχρονη Skoda, είναι θερμαινόμενο. Τα καθίσματα είναι κορυφαία σε look και αίσθηση κι ένα από τα κλου του σαλονιού. Το cockpit είναι πλήρως ψηφιακό με στάνταρ οθόνη 8” και προαιρετικό Virtual Cockpit 10”.
Το infotainment διαθέτει οθόνη αφής 9”, η οποία φιλοξενεί μενού με μικρές γραμματοσειρές ενώ οι τέσσερις θύρες USB-C (δύο από τις οποίες φτάνουν τα 45W) δείχνουν πως το Kamiq ξέρει να ζει στο 2025. Τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού περιλαμβάνουν όλα τα σύγχρονα καλούδια (Front Assist, Lane Assist, Traffic Sign Recognition, Easy Light Assist και διαθέσιμο Travel Assist με Predictive ACC) που δίνουν αυτό το πρόσθετο layer ασφάλειας που περιμένεις πλέον από κάθε σύγχρονο compact.
Όμως το Kamiq δεν είναι μόνον αυτό καθώς με χώρο αποσκευών από 400 L, κορυφαίος για το μέγεθός του, και Simply Clever λύσεις, όπως οι μεγάλες θήκες στις πόρτες δίνουν τον τόνο του όσο πρέπει πρακτικό για πολλές οικογενειακές, και όχι μόνον, ανάγκες.
Ήρεμη δύναμη
Κάτω από το καπό της έκδοσης Monte Carlo βρίσκουμε αποκλειστικά τον 1.5 TSI evo2 των 150 PS ισχύος και 250 Nm ροπής, συνδυασμένο με 7άρι DSG κιβώτιο. Η Skoda έχει εξελίξει το σύστημα ACT+ για απενεργοποίηση κυλίνδρων πιο ομαλά από πριν, δίνοντας οικονομία όταν τη χρειάζεσαι και διαθέσιμη ισχύ όταν ζητήσεις γκάζι. Έτσι, ο 1.5 TSI ACT+ είναι μια γνωστή ποσότητα: ελαστικός, πολιτισμένος, με απόκριση που ταιριάζει άριστα σε ένα μοντέλο που θέλει να ισορροπήσει σε καθημερινότητα και σπορτίφ διάθεση αν και υπό πίεση θα κάνει λίγο περισσότερο ακατέργαστο θόρυβο. Το DSG αλλάζει γλυκά -ίσως πάρα πολύ γλυκά για όσους θέλουν πιο «κοφτή» σπορ αλλαγή- αλλά συνολικά ο συνδυασμός ταιριάζει στη φιλοσοφία του αυτοκινήτου κι αν -εν πάση περιπτώση- θέλετε το κάτι παραπάνω έχει paddles αλλαγής σχέσεων αλλά και Sport Chassic Control με χαμηλωμένο κατά 15 mm πλαίσιο αλλά και προσαρμοζόμενη ανάρτηση σε Normal και Sport και επιλογή οδηγικού προφίλ - Drive Mode Select ενώ υπάρχει πάντα το κλασικό μηχανικό χειρόφρενο.
Κι όσο το οδηγήσεις τόσο θα ανακαλύψεις δύο πράγματα: το πρώτο είναι ότι ένα από τα… «περιουσιακά στοιχεία» του Kamiq είναι η στιβαρή του αίσθηση και ο προβλέψιμος χαρακτήρας του. Το πλαίσιο παραμένει άκαμπτο, η ανάρτηση είναι πιο μεστή και συγκροτημένη από ό,τι περιμένεις από ένα μικρό SUV και η αίσθηση στο τιμόνι -ειδικά στην Monte Carlo εκδοχή- πιο άμεση από πολλά ανταγωνιστικά του μοντέλα. Με αυτά και μ’ εκείνα, η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική για την κατηγορία, ενώ η θέση οδήγησης παραμένει σωστή, με καλή ορατότητα και εργονομία Skoda. Το δε ωραίο είναι ότι με 8,3 sec για τα πρώτα 100 km/h από στάση το αυτοκίνητο είναι πραγματικά γρήγορο αλλά πάλι σπάνια θα το πας 10/10! Κι εδώ έρχεται το δεύτερο πράγμα που ανακαλύπτεις: ότι, τελικά, άλλος είναι ο χαρακτήρας ενός Kamiq, αυτός που θα κινηθείς γλυκά και θα δεις στην καθημερινότητά σου κατανάλωση από 6,8 έως 7,3 L/100 km και τις ανάγκες σου να καλύπτονται στο 100%. Τι μας μένει ως τροχοπέδη από ένα υπερπλήρες αυτοκίνητο; Η αλμυρή τιμή του στα 32.950 τη στιγμή που η απλή του έκδοση είναι στα 27.950! Είπαμε Monte Carlo κι εκεί τίποτε δεν είναι φθηνό (εκτός από τα parking!).
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΜΟΝΤΕΛΟ SKODA Kamiq 1.5 TSI 150 DSG Monte Carlo 2025 TIMH €27.950 ΤΕΛΗ €81,92
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.498, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 110(150)/5.000-6.000 ΡΟΠΗ Nm/rpm 250/1.500-3.500
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 8,3 sec, τελική 213 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,7 L/100km, 128 g/km
ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ, ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ.
ΚΑΤΑ ΤΙΜΗ



_77761_474817_type13028.jpg)
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
_77761_464181_type13129.jpg)
_77761_469267_type13129.jpg)
_77761_466383_type13129.jpg)
_77761_459326_type13129.jpg)
_77761_457399_type13129.jpg)
