OPEL Mokka GSE Rally: Μπήκαμε στο bucket του συνοδηγού για hot laps στην πίστα της Jarama


Το όραμα της Opel ήταν να δημιουργήσει το πρώτο αυτοκίνητο που να συμμορφώνεται με τους νέους κανονισμούς eRally5 της FIA, και το αποτέλεσμα είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό αγωνιστικό που μοιάζει να βγήκε από videogame αλλά είναι πέρα για πέρα αληθινό. Πήγαμε μια βόλτα στην πίστα της Jarama από τη θέση του συνοδηγού και πολύ μας άρεσε!

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ. : OPEL
  • 23/11/2025

Το Opel Mokka GSE Rally είναι μια ηλεκτρική αγωνιστική δήλωση που δείχνει το δρόμο για μια νέα μορφή rally. Με το που το αντικρίσεις έχει ό,τι χρειάζεται για να τραβά το βλέμμα: έντονα χρώματα και livery, μαύρο καπό, ορατή εισαγωγή αέρα στην οροφή, κίτρινες δαγκάνες μπροστά και ζάντες Speedline 8x18’’. Quick release κουμπώματα  και κρίκοι ρυμούλκησης ολοκληρώνουν την εικόνα ενός κανονικού αγωνιστικού.

Με μήκος 4.150 mm, πλάτος 1.787 mm, ύψος 1.515 mm και μεταξόνιο 2.561 mm, παραμένει compact, αλλά το βάρος των περίπου 1.585 kg και το body-in-white πλαίσιο με συγκολλημένο FIA roll cage δίνουν τα διαπιστευτήριά τους.

Μέσα, σε υποδέχεται ένα καθαρά αγωνιστικό περιβάλλον: Ειδικός πίνακας οργάνων, πλήρης αγωνιστική καλωδίωση, data logger, ακόμη και δυνατότητα tripmaster ή πρόσθετης συστοιχίας προβολέων. Τα καθίσματα της Sparco και οι ζώνες 6 σημείων σε συνδυασμό με το roll cage κάνουν σαφές ότι η ασφάλεια αντιμετωπίζεται με την ίδια σοβαρότητα που θα περίμενες από ένα Rally4.

Και κάπου εδώ αρχίζει η ουσία: 281 PS και 345 Nm. Είναι ο ίδιος eMotors M4 ηλεκτροκινητήρας και η ίδια μπαταρία 54 kWh του Mokka GSE παραγωγής, μόνο που εδώ συνεργάζονται με αγωνιστικό κιβώτιο, πολύδισκο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης και ενισχυμένους άξονες και πλήμνες.

Η ηλεκτρική υποβοήθηση του τιμονιού είναι ανάλογα ρυθμισμένη ενώ τα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης (ABS, ESP, Traction Control) είναι απενεργοποιημένα. Τρία προγράμματα λειτουργίας υπάρχουν κι εδώ αλλά είναι τα  Race, Rain και Eco και έχουν εξελιχθεί για πραγματικές αγωνιστικές συνθήκες, με το Race να απελευθερώνει όλη την ισχύ, το Rain να εξομαλύνει την απόδοση και το Eco να χρησιμοποιείται σε liaison.

Η ανάρτηση είναι επίσης σε άλλο επίπεδο: Bilstein αγωνιστική με γόνατα McPherson και αρθρώσεις uniball εμπρός, ενώ πίσω υπάρχουν τροποποιημένα ελατήρια και αμορτισέρ ειδικά για αγώνες. Το σύστημα φρένων της TM Performance αποτελείται από τετραπίστονες δαγκάνες με αεριζόμενους δίσκους 355x28 mm μπροστά και 290x12 mm πίσω, με ρυθμιζόμενη πίεση πίσω φρένων και υδραυλικό χειρόφρενο τύπου “fly-off”.

Η μπαταρία και τα κινούμενα μέρη έχουν ειδική προστασία για το χώμα και τα χτυπήματα μιας ειδικής διαδρομής ενώ το σύστημα υψηλής τάσης διαθέτει Master Alarm Indicator και ηλεκτρική απομόνωση σε περίπτωση σύγκρουσης.

Μετά το briefing βάλαμε για άλλη μια φορά τούτο τον μήνα μπαλακλάβα και κράνος (στο τέλος θα… καλομάθουμε) και με την οδηγική μπαγκέτα του 21χρόνου Βέλγου Tom Heindrichs, οδηγού του ADAC Opel Rally Junior Team και αδελφού του Thierry Neuville, μπήκαμε στην εμβληματική πίστα της Jarama για μερικούς hot laps στην πίστα των 3,8 km

O 21χρονος Βέλγος Tom Heindrichs, οδηγός του ADAC Opel Rally Junior Team και αδελφός του Thierry Neuville.
O 21χρονος Βέλγος Tom Heindrichs, οδηγός του ADAC Opel Rally Junior Team και αδελφός του Thierry Neuville.

Η αγωνιστική φιλοσοφία φαίνεται αμέσως με το γυμνό εσωτερικό, το περιβάλλον οδηγού και την χαμηλή θέση των δύο καθισμάτων. Η σκληρότητα της ανάρτησης (τι τραβάνε οι δόλιες οι μπαταρίες! ) είναι αυτή που αρμόζει και το σύνολο δείχνει να κινείται μαεστρικά υπό τον ρυθμό του νεαρού Tom. Θα περίμενε κανείς ανέραστα για τα αυτιά μας καθώς δεν υπάρχει θερμικός κινητήρας.

Για να μας αποζημιώσουν, τρόπον τινά, οι μηχανικοί της Opel επιστράτευσαν ηχεία, (2 εμπρός και ένα πισω μαζί με subwoofer για έναν ήχο βγαλμένο από…Star Wars) και μόνο οι στριγγλιές των ελαστικών έδιναν τον αληθινό τόνο μιας πισταδόρικης βόλτας.

Ο έτερος οδηγός της Opel και πρωταθλητής Junior ERC, Calle Carlberg μάς ανέφερε ότι δεν έχουν διαπιστωθεί δυσλειτουργίες των μπαταριών από τις καταπονήσεις (θερμικές ή μηχανικές) ενός αγώνα κι αυτό σημαίνει κάτι για την αντοχή και την αξιοπιστία τους. Τη χαρήκαμε τούτη τη βόλτα και ανανεώσαμε το ραντεβού μας με τον Carlberg όταν έρθει στην Ελλάδα ως αγωνιζόμενος!

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Πωλείται «ελληνικό» αγωνιστικό Opel Ascona - Δείτε το αστρονομικό ποσό (photos)

LIVE PHOTOS: Κάναμε «ποδαρικό» στη νέα έκθεση της Tesla - Πού βρίσκεται (photos)

Ανακοινώθηκαν οι πρώτες τιμές του νέου Renault Twingo (πίνακας)