Το αυτοκίνητο κούκλα αισθητικής (για μια ακόμη φορά ο Chief Designer Wolfgang Egger «κέντησε»), βασίζεται στην πλατφόρμα e4 που σημαίνει ηλεκτροκίνηση με 4 μοτέρ και εφοδιάζεται με το σύστημα ελέγχου του αμαξώματος DiSus-X, που αποτελεί το τεχνολογικό υπόβαθρο του μοντέλου. Είναι ένα μεγάλο, πλατύ και εξαιρετικά χαμηλό σκαρί ( διαστάσεις 4.966x2.029x1.311 mm και μεταξόνιο 2.900 mm).
Στη βασική του εκδοχή, το U9 διαθέτει τέσσερις ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε τροχό για τετρακίνηση, με συνολική απόδοση 960 kW (1.305 PS αν και οι δοκιμαστές του μας ανέφεραν 1.300 PS) και 1.680 Nm ροπής, επιτρέποντας τα 0-100 km/h σε μόλις 2,36 sec και τελική ταχύτητα στα 391,94 km/h.
Αλλά αυτό είναι μόνον η αρχή αφού πολύ πρόσφατα και μόλις έναν μήνα μετά το παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας των 496,22 km/h στο ATP Papenburg, η Yangwang με την έκδοση U9 Xtreme των...3.000 PS πέτυχε νέο ρεκόρ γύρου για ηλεκτρικά supercar στο θρυλικό Nürburgring Nordschleife μήκους 20,832 km σε 6:59,157, πέντε sec πιο γρήγορα από το προηγούμενο ρεκόρ της κατηγορίας των ηλεκτρικών supercar και καθιστώντας το πρώτο που κατεβαίνει σε χρόνο κάτω από το όριο των επτά λεπτών.
Τι σημαίνει η οδήγηση στην πίστα
Μπαλακλάβα, κράνος και μετά τις σχετικές ασκήσεις γιόγκα, βρίσκεσαι μέσα στην... πολεμίστρα που πιο πολύ δείχνει σαν ένα τεχνο-πολυτελές αυτοκίνητο που του λειπουν όμως τα full bucket καθίσματα. Οδηγώντας όμως το... απλό YangWang U9 με σπέσιαλ αεροδυναμικό πακέτο (πίσω πτέρυγα από... πίστα) σε έναν χώρο αγωνιστικών προδιαγραφών όπως η νέα πίστα δοκιμών της BYD (προσοχή, racing track) όπου έγινε η παρουσίασή του και μετά από τη σχετική ενημέρωση (πίστα γαρ), η εμπειρία κορυφώθηκε γρήγορα και πήγε αβίαστα σε δύο άξονες: από τη μία η απόλυτη επιτάχυνση και η τεχνολογία, από την άλλη η δυναμική συμπεριφορά και η αίσθηση επαφής με το δρόμο.
Με τέσσερις ηλεκτροκινητήρες που ελέγχουν ανεξάρτητα κάθε τροχό, η μετάδοση ροπής είναι... εξώκοσμα άμεση αλλά και εξαιρετικά ακριβής. Αυτό σημαίνει ότι στην έξοδο από μια στροφή ή σε έντονη επιτάχυνση, το U9 «ξεδιπλώνει» τη δύναμή του με τρόπο άμεσο, χωρίς κρεμάσματα ή αλλαγές σχέσης μετάδοσης που παραδοσιακά παρατηρούνται σε μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Επιπλέον, η ανάρτηση DiSus-X, με δυνατότητα ρύθμισης ανά τροχό, προσφέρει ένα αυτοκίνητο που «διαβάζει» διαρκώς το οδόστρωμα και διατηρεί ιδανική επαφή των ελαστικών με την άσφαλτο – μια σημαντική παράμετρος σε πίστα, χωρίς όμως να είναι... κούτσουρο.
Σε καμπές και γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης, το U9 έδωσε την αίσθηση αγωνιστικού αυτοκίνητου: ελάχιστη κλίση, δυνατό γκάζι νωρίς στην έξοδο της στροφής, και εξαιρετικός έλεγχος χάρη στην διαχείριση της ροπής και τα semi slick ελαστικά 275/35-ZR21 εμπρός και 325/30-ZR21 πίσω GitiSport e.GTR2 Pro, τα οποία κατασκευάστηκαν από την εταιρεία ελαστικών Giti Tire ειδικά για το αυτοκίνητο.
Ο ήχος της εκκίνησης αλλά και της επιτάχυνσης (ηλεκτρικός, άμεσος με μια νότα sci-fi), η βύθιση στο κάθισμα καθώς το αυτοκίνητο ξεδιπλώνει τη δύναμή του προς τα εμπρός, και η αίσθηση του τιμονιού που «ζητά» περισσότερη ταχύτητα, δημιουργούν μια εμπειρία που προσφέρει και την αίσθηση της πολυτέλειας αλλά και της αγωνιστικής διάστασης ακόμα και με μια υποψία να παίξεις μαζί του καθώς το πίσω μέρος μπορεί να κάνει κάτι το εντυπωσιακό όπως διαπιστώσαμε εκεί στην τελευταία δεξιά στροφή, πριν ολοκληρώσουμε τα hot laps και μπούμε στο pit lane.
Το συναίσθημα για τον οδηγό; Γρήγορο, προχωρημένο, αλλά και με ουσία τεχνολογική και οδηγική το U9 είναι ένας συνδυασμός που συναντούμε σε αυτοκίνητα λίγων κατασκευαστών. Love at first sight λοιπόν.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Μπήκαμε στη νέα πίστα παντός εδάφους της BYD (photos)
Αποστολή στην Κίνα: Μπήκαμε στο θηριώδες YangWang U8 και... κάναμε βαρκάδα! (video)



_77761_474022_type13028.jpg)
ΔΗΜΟΦΙΛΗ


_77761_474022_type13129.jpg)


