Με την ανανέωση των δύο δημοφιλών μοντέλων της, Ibiza και Arona, γιορτάζει φέτος η SEAT τη συμπλήρωση 75 ετών, κατά τη διάρκεια των οποίων αναδείχθηκε σε μια από τις πιο αναγνωρίσιμες ισπανικές εταιρείες παγκοσμίως. Η μάρκα του ομίλου Volkswagen διαθέτει το ηλικιακά νεότερο αγοραστικό κοινό και αυτό το έχει καταφέρει κατά κύριο χάρη στη γκάμα της, που απαρτίζεται από προσιτά μοντέλα με ελκυστικό σχεδιασμό, οικονομικό κόστος χρήσης και ευχάριστη αίσθηση οδήγησης, στοιχεία που βάζουν ψηλά στην ατζέντα τους το Ibiza και το Arona.
Για το Ibiza τα λόγια περιττεύουν, καθώς κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 1984 και έως σήμερα έχουν πουληθεί πάνω από 5 εκατομμύρια τέτοια μοντέλα πέντε διαφορετικών γενεών, ενώ το αστικό SUV Arona έχει εξελιχθεί από το λανσάρισμά του το 2017 σε ένα πραγματικό success story με πάνω 750.000 πωλήσεις.
Η ανανέωση του δημοφιλούς supermini και του νεανικού μοντέλου ελεύθερου χρόνου βασίζεται σε τρεις πυλώνες, δηλαδή σε ένα στοχευμένο και διακριτικό εξωτερικό φρεσκάρισμα του αμαξώματος τους, στη χρήση ποιοτικότερων υλικών στο εσωτερικό τους και σε ακόμη πιο βελτιωμένη σχέση αξίας/τιμής. Πόσο βελτιωμένη θα είναι η τελευταία θα το μάθουμε περί τα τέλη της χρονιάς, καθώς τα νέα SEAT Ibiza και Arona αναμένονται στην ελληνική αγορά τον Ιανουάριο του 2026.
Εδώ να πούμε, ότι οι Ισπανοί δεν προχώρησαν ταυτόχρονα με το lifting σε κάποιας μορφής εξηλεκτρισμό των δύο αυτοκινήτων τους. Μας τόνισαν πάντως κατά τη δημοσιογραφική παρουσίαση στην Ίμπιζα, ότι βρίσκονται σε φάση προσαρμογής τέτοιων τεχνολογιών στο Ibiza και στο Arona, οπότε θα αποκτήσουν Mild hybrid εκδόσεις από το 2027 και μετά.
Ο -έστω και καθυστερημένος- εξηλεκτρισμός της γκάμας της SEAT θα συνεχιστεί το 2028 με το λανσάρισμα του compact μοντέλου Leon με Plug-in υβριδικά κινητήρια σύνολα, κάτι που παραμένει προς το παρόν άγνωστο, αν θα ισχύσει και για τα μικρότερα Ibiza και Arona.
Στο νέο SEAT Ibiza κάνουν τη διαφορά η ανασχεδιασμένη εξαγωνική μάσκα και οι πιο λεπτοί προβολείς Full LED με πιο εκλεπτυσμένη φωτεινή υπογραφή, ενώ στο πίσω μέρος υπάρχει χρωματιστός διαχύτης. Οι στοχευμένες παρεμβάσεις στο εξωτερικό του αμαξώματος ολοκληρώνονται με ζάντες νέου σχεδιασμού 15 έως 18 ιντσών, με τους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω και με την προσθήκη των χρωμάτων Liminal, Oniric, Hypnotic.
Ειδικότερα για τις σπορ εκδόσεις FR προβλέπεται η χάραξη του σχετικού λογότυπου με λέιζερ στη μεσαία κολώνα του αυτοκινήτου. Όλα αυτά μπορεί να φαίνονται λίγα, ωστόσο -όταν προστεθούν- αλλάζουν όντως την εικόνα του SEAT Ibiza προς το πιο μοντέρνο και προσθέτουν στη διαχρονική του νεανικότητα τη γοητεία της ωριμότητας και ένα σαφώς πιο δυναμικό στυλ.
H ίδια λογική των στοχευμένων αλλαγών διαπνέει και το εσωτερικό του νέου SEAT Ibiza, που εξακολουθεί να φιλοξενεί με αξιοπρέπεια έως τέσσερις ενήλικες, αφού έχουν διατηρηθεί οι εξωτερικές του διαστάσεις αναλλοίωτες. Η μεγαλύτερη έμφαση έχει δοθεί στις υφασμάτινες επενδύσεις των καθισμάτων με τις ανάγλυφες επιφάνειες και την ποιοτικότερη αίσθηση αφής και στην πιο σκούρα επένδυση της οροφής για καλύτερο κοντράστ με το υπόλοιπο σαλόνι. Ωραία είναι και η εικόνα του νέου τιμονιού από διάτρητο δέρμα υψηλής ποιότητας, που έκανε πιο ευχάριστη την οδήγηση του αυτοκινήτου στο νησί της Ίμπιζα.
Η σύνδεση του SEAT Ibiza με την ψηφιακή τεχνολογία πραγματοποιείται -μεταξύ άλλων- με την ασύρματη πρόσβαση στις πλατφόρμες Apple CarPlay και Android Auto μέσω της οθόνης αφής των 8,25 ή 9,2 ιντσών, αναλόγως της έκδοσης. Η λογική δομή του μενού μας διευκόλυνε να αξιοποιήσουμε εύκολα τις δυνατότητες του infotainment system κατά τη διάρκεια του δημοσιογραφικού test drive, όπου απολαύσαμε εκτός των άλλων το νέο ηχοσύστημα 300 Watt της SEAT και φορτίσαμε ασύρματα το κινητό μας με τριπλάσια ισχύ 15W σε σχέση με το απερχόμενο Ibiza. Ιδιαίτερη μνεία αξίζει στο σύστημα φωνητικών εντολών, που ενεργοποιείται λέγοντας ‘’hola, hola’’, αποκρίνεται άμεσα και δεν παρεμβάλλεται συνέχεια στη συζήτηση, όπως συμβαίνει με πολλά άλλα μοντέλα.
Όπως αναφέραμε και στην αρχή, δεν υπάρχουν κάποια νέα από το μέτωπο των κινητήρων. Το εμβληματικό supermini με ιστορία άνω των 40 ετών θα εξακολουθήσει να εφοδιάζεται με τέσσερις κινητήρες βενζίνης, δηλαδή τον ΜΡΙ του ενός λίτρου με 80 PS και πεντατάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων, τον ίδιας χωρητικότητας τρικύλινδρο TSI με 95 PS και πεντάρι κιβώτιο ή 115 PS και εξάρι σασμάν και τον πιο σπορ 1.5 TSI με τέσσερις κυλίνδρους, 150 PS και στάνταρ 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο DSG. Η έκδοση των 115 PS μπορεί επίσης να παραγγελθεί με το αυτόματο σασμάν των 7 σχέσεων και ένα τέτοιο μοντέλο επιλέξαμε να οδηγήσουμε και στην Ίμπιζα, που φημίζεται για τις παραλίες της, αλλά και τη λιγότερο γνωστή παλιά πόλη της με το μεσαιωνικό κάστρο και με πολλές ομοιότητες με το δικό μας…Ναύπλιο.
Η οδηγική μας εμπειρία επιβεβαίωσε τον ευχάριστο και αγχολυτικό χαρακτήρα του ισπανικού μοντέλου, που κάθεται στιβαρά στην άσφαλτο, συμπεριφέρεται απολύτως προβλέψιμα και φιλτράρει σε ικανοποιητικό βαθμό τους κραδασμούς χάρη στα μπροστινά γόνατα MacPherson και τον -αναμενόμενο για τα δεδομένα της κατηγορίας- ημιάκαμπτο πίσω άξονα. Η συνεργασία του κινητήρα των 115 PS με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη ήταν άψογη και η δυνατότητα επιλογής μεταξύ των τριών προγραμμάτων οδήγησης Eco, Normal και Sport αναβάθμισε την εμπειρία οδήγησης του νέου SEAT Ibiza.
Εμείς επιλέξαμε κατά κύριο λόγο το πρόγραμμα Normal, που ταιριάζει γάντι στον χαρακτήρα του ισπανικού supermini, καθώς η απόκριση του κινητήρα και του τιμονιού ήταν άμεση, ενώ το πρόγραμμα Sport έχει περισσότερο νόημα σε δύσκολα σημεία του επαρχιακού δικτύου, όπου θέλεις σβέλτες προσπεράσεις. Δυστυχώς, δεν υπάρχουν ακόμη επίσημα στοιχεία σχετικά με επιδόσεις και κατανάλωση, η οποία κυμάνθηκε κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας γύρω στα 6,2 L/ 100 km.
Να σημειώσουμε, ότι το αναβαθμισμένο SEAT Ibiza εφοδιάζεται με ένα πλήρες πακέτο συστημάτων υποστήριξης του οδηγού, μεταξύ των οποίων και τις τεχνολογίες ημιαυτόνομης οδήγησης Travel Assist ACC και Lane Assist για μείωση της κόπωσης του οδηγού και προσαρμογής της ταχύτητας του αυτοκινήτου στη ροή της κυκλοφορίας. Ιδιαίτερη μνεία αξίζει επίσης στους προβολείς Full LED, επειδή κάνουν στην κυριολεξία τη νύχτα ημέρα διπλασιάζοντας στη μεσαία σκάλα και τριπλασιάζοντας στη μεγάλη σκάλα την απόδοση των προηγούμενων φωτιστικών σωμάτων EcoLED.
Με καρμπόν φαίνεται ότι έγιναν οι αναβαθμίσεις και στην περίπτωση του νέου SEAT Arona, καθώς αντιγράφουν τις αντίστοιχες του Ibiza. Και εδώ έχουμε παρόμοιες σχεδιαστικές διαφοροποιήσεις, όπως δηλαδή την εξαγωνική μάσκα, τους λεπτότερους προβολείς Full LED, τη μετάθεση των φώτων ομίχλης σε άλλο σημείο και τους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες. Επίσης διευρύνθηκε η παλέτα των εξωτερικών χρωμάτων, ενώ το ισπανικό SUV μπορεί να παραγγελθεί με μαύρη ή γκρι οροφή για τη δημιουργία αντίθεσης με το υπόλοιπο αμάξωμα.
Στο εσωτερικό έχουν χρησιμοποιηθεί όπως και στο Ibiza νέες επενδύσεις από ανάγλυφο ύφασμα, τιμόνι με διάτρητο δέρμα και στην έκδοση FR σπορ καθίσματα τύπου μπάκετ. Τα ίδια ισχύουν, όσον αφορά στην αναβαθμισμένη ψηφιοποίηση του SEAT Arona, η οποία περιλαμβάνει το νέο ηχοσύστημα της ισπανικής φίρμας με έξι ηχεία, οθόνες αφής 8,25 ή 9,2 ιντσών, ασύρματη φόρτιση 15 W για το κινητό και προηγμένα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού.
Το νέο SEAT Arona θα διατίθεται με τα ίδια μηχανικά σύνολα του Ibiza, εκτός του τρικύλινδρου ΜΡΙ που δεν περιλαμβάνεται στη γκάμα του. Στο πλαίσιο του δημοσιογραφικού test drive οδηγήσαμε την έκδοση TSI των 115 PS με το μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, που κουμπώνει εξαιρετικά με το συγκεκριμένο τρικύλινδρο μοτέρ. To μικρό SUV αποδείχθηκε αρκούντως σβέλτο, αν και χρειάζονται αρκετά συχνά αλλαγές σχέσεων για να διατηρήσει τη σπιρτάδα του, ιδίως σε ανηφορικές διαδρομές.
Η ανάρτηση του Arona απορροφά πολύ καλά τους κραδασμούς, ωστόσο είναι φυσιολογικό να εμφανίζει το αμάξωμα στις στροφές λίγο μεγαλύτερες κλίσεις σε σχέση με το χαμηλότερο Ibiza, ενώ μας εντυπωσίασε -για μια ακόμη φορά- η ευρυχωρία της καμπίνας επιβατών. Στα συν του αυτοκινήτου περιλαμβάνονται εξάλλου τα τρία διαφορετικά προγράμματα δυναμικής οδήγησης, που δίνουν λύση ανάλογα με τις εκάστοτε επιθυμίες και ανάγκες του οδηγού.
Τα πακέτα της αναβάθμισης είναι σίγουρα ενδιαφέροντα, ωστόσο η επιτυχία των νέων SEAT Ibiza και Arona απέναντι σε μια πληθώρα εξηλεκτρισμένων ανταγωνιστών θα κριθεί κατά κύριο λόγο στη σχέση τιμής/αξίας τους. Οι Ισπανοί υπόσχονται ευχάριστες εκπλήξεις, χωρίς να προχωρούν σε πιο συγκεκριμένες αποκαλύψεις, ωστόσο πρόκειται για έναν τομέα που τον κατέχουν και έχει εξελιχθεί σε προνομιακό πεδίο τους. Γιατί να μη συμβεί λοιπόν αυτό και τώρα;
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ευρωπαϊκό B-SUV με άνετους χώρους και πλούσιο εξοπλισμό, από 19.780€
Skoda: Η 7θέσια SUV ναυαρχίδα μπήκε στο Nurburgring - Πότε παρουσιάζεται (photos)
Toyota: Ετοιμάζει νέο Crossover με «άρωμα» RAV4 - Θα βρεθεί απέναντι σε BMW X4 και Audi Q5 (photos)





ΔΗΜΟΦΙΛΗ
_77761_470989_type13129.jpg)
_77761_460538_type13129.jpg)
_77761_459678_type13129.jpg)
_77761_453910_type13129.jpg)
_77761_459252_type13129.jpg)
_77761_459153_type13129.jpg)