Δοκιμάζουμε το εξαιρετικά ικανό και πρακτικό Dacia Bigster 1.2 MHEV 4Χ4 130


Στην Ελλάδα όπως ακριβώς του αρμόζει, ανάμεσα σε ασφάλτινες διαδρομές και χωμάτινα κομμάτια, το Bigster 1.2?MHEV?4×4 αποδεικνύει πως το «μεγάλο SUV» της Dacia δεν ήρθε για να εντυπωσιάσει με στιλιστικά εφέ, αλλά για να προσφέρει αληθινή λειτουργικότητα, αποδοτικότητα και πρακτικότητα.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 25/10/2025

Και πώς να το κρύψει άλλωστε. Ο χαρακτήρας του παραμένει αυθεντικός όπως πάντα για Dacia, χωρίς να προσπαθεί να μιμηθεί τα premium (ή wannabe) SUV, και αυτό φαίνεται από κάθε γωνία, κάθε πλαστικό και κάθε γραμμή στο αμάξωμα και στο εσωτερικό του. Βασισμένο – παραδόξως για τις φυσικές του διαστάσεις- στην πλατφόρμα CMF?B, το Bigster καταθέτει από την πρώτη ματιά την πρόθεσή του να είναι ένα μεγάλο και ευρύχωρο SUV. Με μήκος 4,57?m, πλάτος 1,81?m, ύψος 1,71?m, μεταξόνιο 2,70?m και απόσταση από το έδαφος στα 22?cm, συνδυάζει ευρυχωρία και, κλασικά για Dacia, μια αίσθηση εργαλείου με τα πλαστικά στις ποδιές και τα φρύδια που δημιουργούν την αίσθηση αντοχής και πρακτικότητας.

Στο εσωτερικό, το κάθετο ταμπλό με -όπως πάντα- σκληρά πλαστικά (που δε «σπάνε» από τον ήλιο και καθαρίζονται εύκολα), ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,1” με την λίγο άναρχη δόμηση πληροφοριών και η οθόνη πολυμέσων 10” αναδεικνύουν τον προσανατολισμό της Dacia σε λειτουργικότητα χωρίς περιττές πολυτέλειες. Οι χώροι για πέντε επιβάτες είναι κορυφαίοι, ενώ ο χώρος αποσκευών των 629 L (μικρότερος εδώ από ό,τι στο δικίνητο) καλύπτει πλήρως τις ανάγκες ενός οικογενειακού SUV ενώ τα πίσω καθίσματα διαιρούνται σε αναλογία 40/20/40, προσφέροντας ευελιξία στις ανάγκες φόρτωσης. Στην πράξη, η είσοδος και η έξοδος από το αμάξωμα είναι εύκολη, η ορατότητα πολύ καλή και οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν άνεση σε γόνατα και κεφάλι. Και για το τέλος ξανακαταθέτουμε την απόψή μας: Κρίμα που δεν είναι 7θέσιο.

Παντού…χαλαρά

Η έκδοση που δοκιμάσαμε συνδυάζει τον νέο, τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,2?L TCe του Renault Group με mild hybrid τεχνολογία 48?V, εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο και τετρακίνηση. Οι 130 PS και τα 230?Nm ροπής αποδεικνύονται αρκετά για καθημερινή χρήση, προσφέροντας ικανοποιητική επιτάχυνση (στα 11,2 sec 0-100 km/h, η βραδύτερη εξ όλων των εκδόσεων Bigster) και μια ευρωστία στις χαμηλομεσαίες στροφές του κινητήρα ελέω εξυβριδισμού που γίνονται απλά τυπικά νούμερα αν φορτώσουμε το αυτοκίνητο. Δεν υπάρχει κάποιο είδος σπορ παραμετροποίησης αλλά το… αντίθετο με πρόγραμμα Eco. Ο επιλογέας είναι μια χαρά σε αίσθηση (λίγο χαμηλά όμως τοποθετημένος) και η πρώτη σχέση είναι κοντή, σχεδόν overdrive για την γνωστή χρήση σε ανώμαλο έδαφος. Με άλλα λόγια το αυτοκίνητο υπό Κ.Σ. εκκινεί ακόμα και με δεύτερη σχέση. Σε ασφάλτινες διαδρομές, η αίσθηση είναι ξεκούραστη, με στιβαρή κύλιση, σχετικά χαμηλό θόρυβο (αλλά κάποιο αεροδυναμικό θόρυβο καθώς τα χιλιόμετρα ταχύτητας ανεβαίνουν)  και την ενδοτικότητα των αναρτήσεων να βοηθούν εδώ κι εκεί σε μια λακούβα, ένα σαμαράκι,μια κακοτεχνία. Ενίοτε όμως κάποιοι τριγμοί ακούγονται στο πίσω μέρος ή από το UClip που κρατά το κινητό μας δίπλα στην οθόνη (οι μηχανικοί της Dacia μάς έχουν υποσχεθεί ότι θα λύσουν το πρόβλημα). Η λύση των πολλαπλών συνδέσμων πίσω είναι μια εξαιρετική «προίκα» αν θέλουμε να ανεβάσουμε ρυθμό ή να… λερωθούμε off-road.

Εδώ, στο χώμα η τετρακίνηση προσφέρει σιγουριά, μαζί με τα προγράμματα Auto, Eco, Snow, Mud/Sand και Off-Road, κλείδωμα 50/50 αλλά και hill descending που επιλέγονται ανάλογα με τη διαδρομή μας. Η μαλακή ανάρτηση είναι, εδώ, σωτήρια και προσανατολισμένη στην άνεση, απορροφώντας καλά τις ανωμαλίες του δρόμου. Τα δε ελαστικά Continental AllSeasonContact 215/60-R18 προσφέρουν θαυμάσιο grip, τόσο στην άσφαλτο όσο και σε χώμα (ακόμα και ζόρικα λασπωμένο ή φαγωμένο), ενώ η απόσταση από το έδαφος έρχεται ως κερασάκι στην τούρτα για να περάσεις από στίβο μάχης χωρίς δράματα. Τι θα… θέλατε; Ίσως ένα αυτόματο κιβώτιο για να μπορεί η off-road κίνηση να είναι πιο ασφαλής για τα υλικά τριβής. Σε ό,τι αφορά το καύσιμο, η κατανάλωση στη δοκιμή μας κυμάνθηκε γύρω στα 7,4 L/100 km ελαφρώς υψηλότερη από τα εργοστασιακά 6,1?L/100?km., κάτι φυσιολογικό δεδομένων των συνθηκών. Από εξοπλισμό δε; Πλούσια τα ελέη. Πλήρες ADAS αλλά και Διακόπτης "My Safety" (για περιορισμό παρεμβατικότητας μερίδας συστημάτων υποβοήθησης οδηγού με επιλογή "Perso Mode" με το οποίο γίνεται εξατομίκευση των ενεργών συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης), όλες οι ηλεκτρικές ανέσεις, διζωνικός κλιματισμός, οι όμορφες και πρακτικές αρθρωτές ράγες οροφής και πολλά άλλα που γεμίζουν σελίδες ολόκληρες.

Το Bigster είναι ένα εργαλείο για εκείνους που θέλουν ένα μεγάλο, πρακτικό και ανθεκτικό SUV, με καλή κατανάλωση, άνετους χώρους και δυνατότητες εκτός δρόμου, χωρίς να δίνουν έμφαση στην πολυτέλεια ή τα… φτιασίδια. Η ισορροπία ανάμεσα σε τιμή, χώρους, απόδοση και λειτουργικότητα καθιστά το Bigster 1.2?MHEV?4×4 μια ελκυστική επιλογή για κάθε οικογένεια ή οδηγό που χρειάζεται ένα ευρύχωρο SUV, ικανό να ανταποκριθεί σε όλες τις καθημερινές αλλά και τις weekend προκλήσεις.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ DACIA BIGSTER 1.2MHEV 4X4 130 2025   TIMH €30.500   ΤΕΛΗ €87,68

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.199, Turbo, Yβριδικό Σύστημα, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 96(130)/4.500  ΡΟΠΗ Nm/rpm 230/2.250

ΜΕΤΑΔΟΣΗ αυτόματη τετρακίνηση, κατ΄ επιλογή τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 11,2 sec, τελική 180 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 6,1 L/100km, 137 g/km

DACIA BIGSTER 1.2MHEV 4X4 130 2025

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΥΒΡΙΔΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ, ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΣΗ, ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΕΚΤΟΣ ΑΣΦΑΛΤΟΥ, ΧΩΡΟΙ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ.

ΚΑΤΑ ΑΦΘΟΝΙΑ ΣΚΛΗΡΩΝ ΠΛΑΣΤΙΚΩΝ, ΤΙΜΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΔΟΚΙΜΗΣ (34.800).