Το νέο Peugeot E-5008 GT Line μάς έρχεται σε επταθέσια έκδοση με 213 PS και δεν είναι ένα ακόμα ηλεκτρικό SUV. Είναι η απόδειξη ότι η γαλλική φίρμα ξέρει να μεταφράζει την ηλεκτροκίνηση σε ένα ελιτίστικο, αλλά συνάμα πρακτικό πακέτο, που στοχεύει στον δύσκολο ρόλο να χωρέσει οικογένεια, αποσκευές και τεχνολογικά «θέλω», ενώ, παράλληλα, να σε πείσει ότι η ηλεκτροκίνηση είναι εύκολη και φιλική με μια αύρα από… Βερσαλλίες. Αισθητικά, το μεγάλο σκαρί (μήκος: 4,79 m, πλάτος: 1,89 m, ύψος: 1,69 m) εντυπωσιάζει με τις καθαρές, στιβαρές γραμμές του. Η μάσκα με τα φωτιστικά σώματα Pixel LED στην έκδοση GT, τα τρισδιάστατα πίσω φώτα και η πανοραμική γυάλινη οροφή δίνουν αμέσως τον premium αέρα που ξεχωρίζει ακόμα και σε έναν πηγμένο, Δευτέρα πρωί, δρόμο. Οι ζάντες των 20” με αεροδυναμικά καπάκια και ελαστικά 235/50 της Michelin συμπληρώνουν το δυναμικό προφίλ, ενώ η σιλουέτα παραμένει κομψή, παρά το μέγεθος. Είναι ένα μεγάλο SUV, δεν το κρύβει, αλλά ξέρει να στέκεται.
Ελκυστικό
Στην καμπίνα, το πραγματικά αιωρούμενο Panoramic i-Cockpit με την ενιαία οθόνη των 21” (συντίθεται από δύο οθόνες, τη μία δίπλα στην άλλη) σε βάζει αμέσως στο κλίμα, όπως και τα πλήκτρα αφής i-Toggles για εύκολη πρόσβαση σε μια πλειάδα λειτουργιών του αυτοκινήτου. Ο σχεδιασμός είναι μοντέρνος, η ποιότητα υλικών top με μπόλικα μαλακά πλαστικά, βιώσιμα υφάσματα και μεταμοντέρνες αλουμινένιες επιφάνειες (χάρμα ιδέσθαι το βράδυ) και τα όμορφα καθίσματα σε Alcantara και δέρμα, θερμαινόμενα και αεριζόμενα είναι άνετα κρατώντας μια χαρά το σώμα και φροντίζουν να νιώθεις ότι βρίσκεσαι σε κάτι ανώτερο.
Το μικρό fat top και bottom τιμόνι με τα μεγάλα απτικά μπουτόν είναι… μανιφίκ, αλλά η επταθέσια διάταξη είναι το δυνατό χαρτί του αυτοκινήτου, καθώς οι δύο επιπλέον θέσεις στο πίσω μέρος, αν και δεν είναι για μαραθώνιες διαδρομές ενηλίκων, κάνουν το αυτοκίνητο απίστευτα ευέλικτο στις καθημερινές ανάγκες μιας οικογένειας.
Χάρη στο μακρύ μεταξόνιο (2,9 m) και στα ρυθμιζόμενα καθίσματα, οι επιβάτες της δεύτερης σειράς απολαμβάνουν επαρκή χώρο για τα πόδια, ενώ η τρίτη σειρά έρχεται με ενιαίο έδρανο, αλλά ανεξάρτητες πλάτες. Τα καθίσματα της δεύτερης σειράς διαθέτουν αρκετές δυνατότητα αναδίπλωσης και ο χώρος αποσκευών στην πενταθέσια διάταξη προσφέρει 748 L, στην επταθέσια 259 L, ενώ με πλήρως αναδιπλωμένα καθίσματα η χωρητικότητα εκτοξεύεται στα 1.815 L. Η αρχιτεκτονική διάταξης επιτρέπει τη δημιουργία εντελώς επίπεδου δαπέδου φόρτωσης και μεταφορά αντικειμένων έως 2 m.
Αλλά επειδή Γάλλος και εργονομία είναι δύο έννοιες ενίοτε ασύνδετες, να αναφέρουμε τα μείον της καμπίνας που έχουν να κάνουν με τη διάρθρωση της κεντρικής κονσόλας, την τοποθέτηση φυσικών διακοπτών και την πρακτικότητα των πολλών χώρων για πολλά μικροαντικείμενα. Στο κομμάτι της τεχνολογίας, η λίστα είναι μακροσκελής με πάνω από 40 συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, προσαρμοζόμενο cruise control με Stop & Go, κάμερες, αισθητήρες, ηλεκτρική πίσω πόρτα χωρίς χέρια. Όλα δουλεύουν διακριτικά, κάνοντας την εμπειρία πιο άνετη, χωρίς να σε αποκόπτουν από την οδήγηση.
Στον δρόμο, ο ηλεκτροκινητήρας των 213 PS και η ροπή των 345 Nm χαρίζουν γραμμική, αθόρυβη επιτάχυνση, ως είθισται, άλλωστε, σε ένα EV μοντέλο. Επιπρόσθετα, εδώ δεν μιλάμε για σπορ επιδόσεις – τους 2,2 τόνους τους αισθάνεσαι και η επιτάχυνση 0-100 km/h σε 9,7 sec δεν θα σε κάνει να κολλήσεις στο κάθισμα, ακόμα και στο πρόγραμμα sport–, αλλά για μια άνεση τυπικά γαλλική στο φιλτράρισμα των ανωμαλιών και με έξτρα μπόνους την υψηλότατη συνολική ποιότητα κύλισης που σου δίνει μια αίσθηση μοναδικής ηρεμίας, χάρη και στην πλατφόρμα STLA Medium της Stellantis.
Η καμπίνα είναι καλά ηχομονωμένη, η ανάρτηση απορροφά αποτελεσματικά οτιδήποτε του ρίξεις και το τιμόνι μεταφέρει με ακρίβεια όσα χρειάζεται ταιριάζοντας με χαρακτήρα λιμουζίνας. Για να επανέλθουμε στα τεχνικά, η αυτονομία φτάνει στα 500 km κατά WLTP, νούμερο που επιβεβαιώνει πως μπορείς να κάνεις άνετα και ταξίδι χωρίς το άγχος της μπαταρίας, μαζί με κλιματισμό με αντλία θερμότητας, ενώ με ταχυφορτιστή 100 kW, το 20-80% γεμίζει σε μόλις μισή ώρα – ένα διάλειμμα για καφέ αρκεί, η δε μέση κατανάλωση δεν είναι πάνω από 17 kWh/100 km. Για τις καθημερινές διαδρομές με wallbox στο σπίτι, ο χρόνος φόρτισης δεν θα σε απασχολήσει, αφού ξυπνάς κάθε πρωί με «ρεζερβουάρ» γεμάτο.
Κλείνοντας,
το Peugeot E-5008 GT Line είναι ένα ηλεκτρικό SUV που δεν βασίζεται μόνο στην τεχνολογία για να σε πείσει. Συνδυάζει στυλ, χώρους, πρακτικότητα και μια premium αίσθηση, φτιαγμένη για τον σύγχρονο οδηγό που θέλει τα πάντα: οικογενειακή ευρυχωρία, άνεση μεγάλων αποστάσεων και καθαρή συνείδηση στο περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Δεν είναι το πιο γρήγορο, ούτε το πιο ελαφρύ της κατηγορίας, αλλά είναι ίσως το πιο ισορροπημένο. Και αυτό το κάνει, με τον δικό του τρόπο, γοητευτικό.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΜΟΝΤΕΛΟ PEUGEOT E-5008 213PS 73kWh GT-Line 2025 TIMH €39.900 ΤΕΛΗ €0
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ, ΜΟΝΙΜΟΥ ΜΑΓΝΗΤΗ, Hλεκτροκινητήρας ΚΑΥΣΙΜΟ Ηλεκτρικό
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 157(213) ΡΟΠΗ Nm/rpm 345
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Μονής Σχέσης, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9,7 sec, τελική 170 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 17 kWh/100km,
ΥΠΕΡ PREMIUM ΕΜΦΑΝΙΣΗ, ΕΠΤΑΘΕΣΙΑ ΔΙΑΤΑΞΗ, ΑΝΕΣΗ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ, ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ, ΤΙΜΗ.
ΚΑΤΑ ΟΙ ΠΙΣΩ ΕΞΤΡΑ ΘΕΣΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΟΡΙΑΚΕΣ ΓΙΑ ΕΝΗΛΙΚΕΣ, ΒΑΡΟΣ.



_77761_472332_type13028.jpg)
ΔΗΜΟΦΙΛΗ





