Η BMW M4 CS είναι το σημείο όπου η τεχνογνωσία του M Division συναντά την καθαρή αγωνιστική εμπειρία. Στην πίστα των Μεγάρων, εκεί όπου κάθε "είσοδος", "κορυφή" και "έξοδος" στροφής μετράει, η CS αποδεικνύει πως έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει ρυθμό, συνέπεια και μηχανική ακρίβεια. Από τον πρώτο γύρο νιώθεις ότι κάθε της στοιχείο έχει εξελιχθεί για να γράφει χρόνους στην πίστα.
Κινητήρας με εκρηκτική απόδοση και άμεση απόκριση
Κάτω από το καπό βρίσκεται η ισχυρότερη έκδοση του εξακύλινδρου 3.0 TwinPower Turbo κινητήρα, με 550 ίππους και 650 Nm ροπής και για τους επαΐοντες, είναι τα ίδια εντυπωσιακά νούμερα απόδοσης που συναντάμε και στην M4 CSL. Ο τρόπος που αποδίδει τη δύναμή του είναι υποδειγματικός. Από τις χαμηλές στροφές, ο κινητήρας “γεμίζει” άμεσα, ενώ πάνω από τις 4.000 rpm ξεδιπλώνει έναν εκρηκτικό, σχεδόν αγωνιστικό χαρακτήρα. Η απόκριση στο πεντάλ του γκαζιού είναι σχεδόν ακαριαία, η επιτάχυνση εντυπωσιακή και γραμμική, με το M Steptronic κιβώτιο 8 σχέσεων να εκτελεί αλλαγές σβέλτα και με ακρίβεια που θυμίζει αγωνιστικό σε λειτουργία Drivelogic.
Η M4 CS φτάνει τα 100 km/h σε 3,4 sec, αλλά στην πράξη εντυπωσιάζει περισσότερο με τον τρόπο που μετατρέπει τη δύναμη σε ρυθμό. Το M xDrive με προτεραιότητα στους πίσω τροχούς επιτρέπει στον οδηγό να εκμεταλλευτεί στο έπακρο την ισχύ, χωρίς να χάνεται η αίσθηση συμμετοχής και η δυνατότητα να “παίζεις” με το πίσω μέρος με ακρίβεια. Στα προγράμματα πιο "ψαγμένων" και custom ρυθμίσεων, η κατανομή ροπής μεταφέρεται κυρίως στον πίσω άξονα, προσφέροντας εμπειρία οδήγησης που θυμίζει πισωκίνητο καθαρόαιμο...
Μείωση βάρους και τεχνολογική ακρίβεια
Για να επιτευχθεί το ιδανικό ζύγισμα και η κορυφαία δυναμική συμπεριφορά, η BMW M4 CS έχει υποστεί εκτεταμένη μείωση βάρους. Σφυρήλατοι τροχοί εξοικονομούν περίπου ένα κιλό ανά τροχό, ενώ η νέα εξάτμιση τιτανίου μειώνει τη μάζα αλλά και χαρίζει πιο καθαρό, μεταλλικό ήχο. Χρήση ανθρακονημάτων υπάρχει σχεδόν παντού, στο καπό, τον διαχύτη, την κεντρική κονσόλα και τμήμα του ταμπλό, μειώνοντας έτσι το συνολικό βάρος κατά 15 κιλά σε σχέση με την M4 Competition xDrive.
Η κατανομή μάζας είναι υποδειγματική, κάτι που γίνεται αντιληπτό αμέσως στις αλλαγές κατεύθυνσης. Το πλαίσιο δείχνει εξαιρετικά ισορροπημένο, με χαμηλό κέντρο βάρους και σταθερότητα που εμπνέει εμπιστοσύνη. Το αποτέλεσμα είναι ένα αυτοκίνητο που μπορεί να κινηθεί με ρυθμό αγωνιστικού, αλλά ταυτόχρονα διατηρεί ακρίβεια και αίσθηση ελέγχου ακόμη και στις πιο απαιτητικές συνθήκες.
Στήσιμο και δυναμικά χαρακτηριστικά
Το setup της ανάρτησης έχει αναβαθμιστεί για να υποστηρίζει τον αγωνιστικό προσανατολισμό της CS. Πιο σφιχτά ελατήρια (κατά 3% μπροστά και 5% πίσω), νέα ρύθμιση αμορτισέρ και διαφορετική αντιστρεπτική ράβδος συμβάλλουν σε κορυφαία σταθερότητα στις στροφές και καλύτερη απόκριση στις γρήγορες εναλλαγές κατεύθυνσης. Παράλληλα, το τιμόνι έχει διαφορετική χαρτογράφηση, με πιο φυσική αίσθηση και άμεση επαναφορά, ενώ το DSC και το M Dynamic Mode (MDM) επιτρέπουν στον οδηγό να προσαρμόσει την υποβοήθηση ανάλογα με το επίπεδο πρόσφυσης και το προσωπικό του στυλ.
Το M Traction Control δίνει δέκα επίπεδα ρύθμισης, επιτρέποντας ακριβή διαχείριση του γλιστρήματος/πλαγιολίσθησης. Στην πίστα των Μεγάρων, αυτό μεταφράζεται σε ελεγχόμενο, προβλέψιμο drift και σταθερή επιτάχυνση στην έξοδο κάθε στροφής. Η αίσθηση είναι ότι μπορείς να αξιοποιήσεις όλη τη δύναμη, σε κάθε συνθήκη, χωρίς να χάνεται ποτέ η σύνδεση με το αυτοκίνητο.
Μι υπέροχη οδηγική εμπειρία
Από τη στιγμή που κάθεσαι στα μπάκετ καθίσματα M Carbon, συνειδητοποιείς πως η M4 CS έχει σχεδιαστεί με στόχο την καθαρόαιμη επικοινωνία οδηγού και μηχανής. Η θέση οδήγησης είναι χαμηλή και τέλεια ευθυγραμμισμένη με το τιμόνι και τα πεντάλ, επιτρέποντας απόλυτο έλεγχο σε κάθε εντολή. Το πεντάλ του φρένου έχει σταθερή αίσθηση, με τα M Carbon Ceramic φρένα να διατηρούν δύναμη και θαυμάσια απόδοση σε συνεχόμενη πίεση.
Στην πράξη, η M4 CS είναι ένα αυτοκίνητο που επιταχύνει σαν πύραυλος εδάφους, στρίβει με ακρίβεια χιλιοστού και φρενάρει με την ίδια σιγουριά. Η μύτη του αυτοκινήτου "πατάει" ιδανικά, το τιμόνι έχει φυσική αίσθηση και η εκμετάλλευση της πρόσφυσης επιτρέπει να επιταχύνεις νωρίς χωρίς να χρειάζεται (συνλήθως) να διορθώσεις. Κάθε γύρος είναι μια απόδειξη της συνεργασίας ανθρώπου και μηχανής.
Ένα καθαρόαιμο M
Η BMW M4 CS δεν είναι ένα GT για ταξίδια. Είναι ένα εργαλείο πίστας για οδηγούς που αναζητούν το απόλυτο σε δύναμη, ακρίβεια και συνέπεια. Το μειωμένο βάρος, το εξελιγμένο πλαίσιο και ο εκρηκτικός κινητήρας συνθέτουν ένα αυτοκίνητο που εμπνέει εμπιστοσύνη και θαυμασμό. Στην πίστα των Μεγάρων απέδειξε ότι η BMW εξακολουθεί να κατέχει την τέχνη του να μετατρέπει τη μηχανική σε συναίσθημα.
Τεχνικά χαρακτηριστικά BMW M4 CS
Κινητήρας 3.0 L straight six M TwinPower Turbo
Ισχύς 550 PS
Ροπή 650 Nm
Μετάδοση M xDrive με προτεραιότητα πίσω
Κιβώτιο M Steptronic 8 σχέσεων με Drivelogic
0–100 km/h 3.4 s
Τελική ταχύτητα 302 km/h (ηλεκτρονικά περιορισμένη)
Φρένα M Carbon Ceramic
Τιμή εκκίνησης 148.000 ευρώ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Έτσι θα μοιάζει η νέα γενιά της BMW Σειράς 3 που θα «αντιγράψει» τη νέα iX3 (photos)
BMW: Η Neue Klasse «μεταμορφώνει» και τη Σειρά 1 - Πώς θα μοιάζει το δημοφιλές hatchback (photos)
BMW iX3: Το σημαντικότερο μοντέλο των Βαυαρών «πάτησε» Ελλάδα - Πόσο κοστίζει




_77761_471482_type12133.jpg)
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
_77761_457719_type13129.jpg)
_77761_464711_type13129.jpg)
_77761_458230_type13129.jpg)
_77761_456308_type13129.jpg)
_77761_446586_type13129.jpg)
