Test Drive: Omoda 5 1.6 T-GDI 147PS 7DCT - Design, fun-to-drive και τοπ εξοπλισμός


Η Omoda & Jaecoo έρχεται στην ευρωπαϊκή αγορά με το Omoda 5 με θερμικό κινητήρα ή αμιγώς ηλεκτρικό, δύο αδέλφια C-SUV που αφουγκράζονται τη ροή της εποχής και πράττουν τα δέοντα προσφέροντας τα πάντα στα πόδια του οδηγού. Ξεκινάμε με το απλό «5», που μας συστήνεται ως ένα old school, hi tech εναλλακτικό απέναντι σε μια πληθώρα ανταγωνιστών.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 24/8/2025

Με την avant-garde σχεδίαση «Art in Motion», μια πληθώρα ψηφιακών ευκολιών και την υπόσχεση για βιώσιμη μετακίνηση, τα νέα αυτά μοντέλα κάνουν ένα ξεκάθαρο statement: η premium αυτοκίνηση γίνεται προσιτή, φιλική και, κυρίως, διασκεδαστική. Εντυπωσιακό έως πομπώδες στην όψη, θα θυμίσει σε πολλούς τόσο σε αναλογίες (διαστάσεις 4.373x1.824x1.588 mm, μεταξόνιο στα 2.610 mm), όσο και σε σχεδιαστικά στοιχεία το Nissan Qashqai, αλλά και το Lexus UX250.

Από τη μάσκα τύπου matrix με τα χαρακτηριστικά «διαμαντάκια» που δημιουργούν έναν ξεχωριστό οπτικό μοτίβο στο εμπρός μέρος, μέχρι τη ροή των γραμμών του αμαξώματος, τις 18άρες μαύρες ζάντες τη διακριτική αεροτομή και τις έντονες πλευρικές νευρώσεις όλα συνθέτουν μια σιλουέτα σπορ, κομψή και αεροδυναμική. Και αν λάβουμε υπόψη ότι το Qashqai είναι ιδιαίτερα δημοφιλές, τότε είναι λογικό η πατίνα ενός newcomer να πρέπει να μοιάσει σε ένα best seller, αλλά και σε ένα luxury μοντέλο, όπως το Lexus. Πάντως, αξίζει να αναφερθεί η εξαιρετική ποιότητα συναρμολόγησης που γίνεται αντιληπτή όχι μόνο διά της οράσεως, αλλά και διά της αφής.

Ποιότητα και πολυτέλεια

Η φιλοσοφία σχεδίασης που θέλει πολυτέλεια και τεχνολογία δεν περιορίζεται στο εξωτερικό: στο εσωτερικό, κυριαρχεί το minimal high-tech ύφος, με διπλή κυρτή οθόνη 12,3” και ambient φωτισμό 64 αποχρώσεων που αγκαλιάζει το ταμπλώ και τις πόρτες, δημιουργώντας ένα μοντέρνο ψηφιακό cockpit. Οι άφθονες μαλακές επενδύσεις και οι ματ μεταλλικές λεπτομέρειες, δίνουν στο μάτι την αίσθηση της ποιότητας, ενώ δεν λείπουν οι ανέσεις: θερμαινόμενα και αεριζόμενα εμπρός καθίσματα, head-up display και ασύρματη φόρτιση smartphone 50W είναι μερικά από αυτά, όπως και τα όμορφα καθίσματα που αγκαλιάζουν καλά οδηγό και συνοδηγό. Η δε τεχνολογική φαρέτρα του Omoda 5 είναι εντυπωσιακή. Το σύστημα υποβοήθησης οδήγησης ADAS ενσωματώνει περισσότερες από 20 λειτουργίες ασφαλείας: ACC (Adaptive Cruise Control), AEB (Αυτόνομο Φρενάρισμα Έκτακτης Ανάγκης), 540° κάμερα (δεν κάνουμε λάθος, απεικονίζει και κατά τον κατακόρυφο άξονα), αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας και διατήρηση λωρίδας. Οι χώροι είναι επαρκείς με δεδομένη την κατηγορία στην οποία εντάσσεται το Omoda 5 και μόνον το οπτικό πεδίο του οδηγού προς τα πίσω, απόρροια της σχεδίασης της οροφής, είναι περιορισμένο.

Νέο, αλλά… oldschool

Μηχανολογικά, η πλατφόρμα T1X (ίδια με αυτήν που χρησιμοποιούν τα Jaecoo 7 και... Chery Tiggo 7) μαζί με το αμάξωμα αποτελείται κατά 78% από χάλυβα υψηλής αντοχής, ενώ η αξιολόγηση ασφαλείας πέντε αστέρων από το EuroNCAP επιβεβαιώνει την αποτελεσματική προστασία των επιβατών. Κι από την άλλη (για να μη νομίζετε ότι οι Κινέζοι έχουν μόνο στο μυαλό τους τις μπαταρίες), αυτό το Omoda 5 είναι παιδί 100% της βενζινοκίνησης με θερμικό κινητήρα 1.598 cc. Προσεχώς θα σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας και από το αμιγώς ηλεκτρικό Omoda 5, αλλά για την ώρα έχουμε ένα «ζωντανό» μηχανολογικό σύνολο, χωρίς κάποιο υβριδικό υπόβαθρο που να βοηθά το αυτοκίνητο σε επίπεδο ρύπων, επιδόσεων και κατανάλωσης. Είναι, λοιπόν, ο τετρακύλινδρος turbo βενζινοκινητήρας, εξελιγμένος από την Chery Acteco, θυγατρική της μαμάς εταιρείας, και περιλαμβάνει ό,τι περιμένει κανείς από έναν turbo τετρακύλινδρο κινητήρα. Αποδίδει 147 PS ισχύος, 275 Nm ροπής και αγγίζει τα πρώτα 100 km/h σε 10,1 sec.

Το κιβώτιο, από την άλλη, που μεταφέρει την κίνηση στους εμπρός τροχούς είναι διπλού συμπλέκτη, εφτάρι και -όπως συμβαίνει όλο και πιο συχνά τον τελευταίο καιρό, όχι μόνον με Κινέζους κατασκευαστές- δεν διαθέτει κάποιο σύστημα αλλαγών σχέσεων (ο επιλογέας εν προκειμένω για τις θέσεις D, N, R βρίσκεται στην κολόνα του τιμονιού και... αυτό είναι όλο). Eπομένως, για σπορ ή απαιτητική οδήγηση απλώς αναμένετε το γρήγορο ανέβασμα και το λιγότερο γρήγορο kick down βασιζόμενοι σημαντικά στο σύστημα πέδησης. Από την άλλη, υπάρχει και μια βασική επιλογή προγραμμάτων οδήγησης με Eco, Normal και Sport με πραγματικά αντιληπτές τις διαφορές μεταξύ τους, καθώς στο Eco νιώθεις ότι οδηγείς κάτι πιο αδύναμο, ενώ στο Sport ότι μόλις μπήκες σε drag strip για κάποια κόντρα!

Ένα εξαιρετικό bonus είναι η χρήση γονάτων McPherson εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων πίσω (μια ακριβή λύση) που βοηθά στην εξαιρετική κατευθυντικότητα του μοντέλου και στον έλεγχο σε κάποια σφικτή διαδρομή, ενώ όλα περνούν μέσα από τέσσερα ελαστικά Kumho Ecsta PS71 215/55-R18. Εννοείται, βεβαίως, ότι με όσα αναφέραμε η χαμηλή κατανάλωση που μπορεί να αποζητά κανείς έρχεται με ανάλογη... διαπαιδαγώγηση του δεξιού ποδιού. Κι έτσι μπορεί να δείτε κατανάλωση στα 7,4 L/100 km, ενώ αν το σανιδώσετε, το φλερτ με διψήφιο νούμερο κατανάλωσης είναι κοντά. Για το τέλος κρατάμε ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του αυτοκινήτου που δείχνει να αντιμετωπίζει με μεγάλη μαεστρία κακό οδόστρωμα, λακκούβες σαμαράκια και άλλες... χοντράδες των ελληνικών δρόμων, αλλά δείχνει να περνά σχεδόν αφιλτράριστη μια γαρμπιλάτη άσφαλτο.

Στο δια ταύτα

Ως πρώτο δείγμα γραφής, το Omoda 5 είναι εντυπωσιακό σε αίσθηση και όψη, εξοπλισμό και τεχνολογίες (θα θέλαμε και ελληνικά μενού) και φέρνει μια σοβαρή υλοποίηση σε αρκετά καλή τιμή. Είναι μια καλή εναλλακτική και μόνο σε βαθμό πταίσματος κυρίως στην ποιότητα κύλισης μπορεί να μείνει πίσω από τον ανταγωνισμό του. Δεν μένει, όμως, πίσω από εγγυήσεις, καθώς προσφέρεται με επταετή εργοστασιακή εγγύηση (μηχανικά μέρη) ή 150.000 km, όποιο από τα δύο έρθει πρώτο, κοιτώντας στα μάτια πολλούς κατασκευαστές εγνωσμένης αξίας και... εμπιστοσύνης μαζί με ευνοϊκό χρηματοδοτικό πρόγραμμα.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ OMODA 5 1.6 T-GDI 147PS 7DCT 2025   TIMH €27.500   ΤΕΛΗ €111

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.598, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 108(147)/5.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 275

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 10,1 sec, τελική 195 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 7 L/100km, 159 g/km

OMODA 5 1.6 T-GDI 147PS 7DCT 2025

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΕΥΚΟΛΙΕΣ, ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑ.

ΚΑΤΑ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ, ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΥΠΟ ΠΙΕΣΗ.