Test Drive:KIA EV6 GT-LINE 229PS Long Range – Ένα ηλεκτρικό που λατρεύει τα ταξίδια


Δεν είναι εύκολη εξίσωση για έναν κατασκευαστή να διαθέτει στη γκάμα του ένα αυτοκίνητο που έχει απογειώσει τον πήχη στην κατηγορία του και να καλείται το κάνει ακόμα καλύτερο. Κι όμως, οι Κορεάτες τα κατάφεραν.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΑΡΜΠΕΑΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 23/8/2025

Η αποστολή των ανθρώπων της KIA να «πειράξουν» την επιτυχημένη συνταγή του EV6 και να παρουσιάσουν μια ανανεωμένη εκδοχή στο μέσο του κύκλου ζωής του, ήταν εξαρχής μια πρόκληση. Ειδικά αν σκεφτούμε ότι πρόκειται για το πρώτο κορεατικό μοντέλο που κατέκτησε το βραβείο «Αυτοκίνητο της Χρονιάς» για την Ευρώπη το 2022. Όμως τα κατάφεραν, μελέτησαν σωστά τα σημεία που έχρηζαν βελτίωσης, διατήρησαν τα ατού και, λίγο πριν το κλείσιμο του 2024, παρουσίασαν το αναβαθμισμένο EV6 που είναι διαθέσιμο εδώ και λίγο καιρό στην Ελλάδα. Εμείς είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε στην πισωκίνητη έκδοση Long Range GT-Line με τους 229 PS και να δούμε πόσο διαφορετική είναι η νέα πρόταση σε σχέση με το αυτοκίνητο που είχαμε οδηγήσει πριν από 2,5 χρόνια.

Αέρας ανανέωσης

Οι παρεμβάσεις ξεκίνησαν από την εξωτερική εικόνα, η οποία είχε προκαλέσει πλήθος θετικών σχολίων στο ντεμπούτο του. Όχι άδικα, αφού έχουμε μία αντικειμενικά καλαίσθητη σιλουέτα που δεν θυμίζει κανένα άλλο αυτοκίνητο που κυκλοφορεί στους δρόμους. Δεν θα ήταν υπερβολή να ισχυριστεί κανείς ότι η σχεδίαση ήταν η πρώτη μεγάλη ώθηση ώστε το EV6 να πουλήσει πάνω από 210.000 μονάδες παγκοσμίως μέχρι να έρθει το facelift. Οι σχεδιαστικές αλλαγές στο facelift εντοπίζονται κατά βάση στο μπροστινό μέρος, όπου έγιναν όλα εκείνα ώστε να συμβαδίσει με τα πρόσφατα μοντέλα της γκάμας και να αποκτήσει ένα… επικαιροποιημένο πρόσωπο. Σημαντικό ρόλο σε αυτή τη μετάβαση παίζουν τα νέας σχεδίασης φωτιστικά σώματα, που έχουν ενσωματώσει την τεχνολογία Star Map και συνδυάζονται αρμονικά με τον επανασχεδιασμένο προφυλακτήρα. Στο προφίλ υπάρχουν νέας σχεδίασης ζάντες και στην έκδοση που οδηγήσαμε, είναι 20 ιντσών, με ελαστικά Continental PremiumContact 6 διαστάσεων 255/45-R20. Από εκεί και πέρα διατηρήθηκαν τα μαύρα φιλέτα στο κάτω μέρος, που «καθρεπτίζουν» το σχήμα της οροφής και δημιουργούν μια ενδιαφέρουσα οπτική αντίθεση. Νέος προφυλακτήρας και νέα φωτιστικά σώματα έχουν τοποθετηθεί και στο πίσω μέρος, διατηρώντας αναλλοίωτο το –κατά τη γνώμη μας– πιο ελκυστικό σημείο του αυτοκινήτου.

Μεγάλο, πρακτικό και άνετο

Το νέο KIA EV6 βασίζεται στην πλατφόρμα E-GMP (Electric-Global Modular Platform) και, από πλευράς διαστάσεων, δεν το λες συμπαγές ούτε ιδανικό για να κινείται στους στενούς δρόμους της πόλης. Σε αυτές τις συνθήκες δεν βοηθά ούτε η ακτίνα στροφής των 11,62 m, που είναι αρκετά υψηλή για πισωκίνητο EV. Το τριών όγκων αμάξωμα έχει μήκος 4.695 mm, πλάτος 1.890 mm και μεταξόνιο 2.900 mm. Οι αριθμοί αυτοί συνεπάγονται μία εξαιρετικά άνετη και ευρύχωρη καμπίνα. Οι επιβάτες δεν θα δυσκολευτούν να βολευτούν και στις δύο σειρές καθισμάτων, ενώ εξίσου ευρύχωρο και τετραγωνισμένο -ώστε να είναι εκμεταλλεύσιμο κάθε εκατοστό– είναι το πορτμπαγκάζ των 490 L, που συμπληρώνεται από τον χώρο κάτω από το καπό (frunk) των 52 L.

Σε γενικές γραμμές, η εικόνα της καμπίνας παρέμεινε ίδια. Η πιο σημαντική αναβάθμιση είναι η προσθήκη ενός νέου, πιο μοντέρνου τριάκτινου τιμονιού. Από εκεί και πέρα, διατηρήθηκε η αιωρούμενη κεντρική κονσόλα με τον τεράστιο αποθηκευτικό χώρο στο κάτω μέρος, το πάνελ με τις δύο οθόνες των 12,8”, αλλά και οι απτικοί διακόπτες στο κέντρο του ταμπλώ και στην άκρη της κονσόλας που χρειάζονται χρόνο από τον οδηγό μέχρι να εξοικειωθεί με τη λειτουργία τους. Ειδική αναφορά πρέπει να γίνει στα άνετα καθίσματα, αλλά κυρίως στη θέση οδήγησης, η οποία είναι χαμηλά –σε σχέση με τα ψηλά SUV που έχουν κατακλύσει την αγορά– προσφέροντας μια ωραία και ολίγον τι ξεχασμένη αίσθηση στον οδηγό.

Στο κομμάτι της τεχνολογίας και της ασφάλειας δεν λείπει τίποτα από το KIA EV6, καθώς τα πακέτα ήταν και παραμένουν υπερπλήρη. Εμάς, πάντως, μας κέρδισε το γνωστό από άλλα μοντέλα της KIA Blind Spot View Monitor, που ενεργοποιείται με το φλας και προβάλλει τη νεκρή γωνία στον πίνακα οργάνων.

Ταξίδι χωρίς άγχος για την επόμενη φόρτιση

Η δύναμη του αυτοκινήτου της δοκιμής προέρχεται από έναν σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη, τοποθετημένο στο πίσω μέρος, που μεταφέρει την ισχύ των 229 PS και τη ροπή των 350 Nm στον αντίστοιχο άξονα. Ο κατασκευαστής ανακοινώνει επιτάχυνση 0-100 km/h σε 7,7 sec και τελική ταχύτητα 185 km/h. Από τη στιγμή που έχουμε την Long Range έκδοση, υπάρχουν κάποιοι συμβιβασμοί που πρέπει να κάνει ο ανήσυχος οδηγός στο κομμάτι των επιδόσεων. Για να μην παρεξηγηθούμε, δεν είναι αργό αλλά δεν είναι σε καμία περίπτωση sport. Για τον υποψήφιο αγοραστή που έχει τη δυναμική οδήγηση ψηλά στη λίστα με τα «θέλω» του, υπάρχει η επιλογή της τετρακίνητης έκδοσης με δύο ηλεκτροκινητήρες, που συνολικά αποδίδουν 325 PS και 605 Nm ροπής.

Εκεί που δεν χρειάζεται να γίνει κανένας συμβιβασμός με την RWD Long Range έκδοση είναι στο κομμάτι της αυτονομίας. Και δεν εννοούμε μόνο στις καθημερινές μετακινήσεις (σπίτι, δουλειά, σούπερ μάρκετ), όπου ήδη ξέρουμε ότι τα ηλεκτρικά κερδίζουν «περίπατο», αλλά και σε πιο μακρινούς προορισμούς. Εμείς επιλέξαμε να ταξιδέψουμε από την Αθήνα στην Καλαμάτα, μια διαδρομή κοντά στα 250 km. Ξεκινήσαμε δύο άτομα, μια αρκετά ζεστή ημέρα, με την μπαταρία πλήρως φορτισμένη, δύο βαλίτσες και μερικές μικρές σακούλες στο πορτμπαγκάζ, τον κλιματισμό σε λειτουργία και κινούμενοι με τα ανώτατα επιτρεπόμενα όρια ταχύτητας. Φτάσαμε στον προορισμό μας χωρίς στάση για φόρτιση και κατά την άφιξή μας είδαμε –με έκπληξη– τη στάθμη της μπαταρίας στο 55%! Μιλάμε για την κορυφαία επίδοση που έχουμε δει στη συγκεκριμένη διαδρομή με αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Οι Κορεάτες τοποθέτησαν στην ανανεωμένη εκδοχή του KIA EV6 μια νέα, τέταρτης γενιάς μπαταρία λιθίου-ιόντων πολυμερούς, η χωρητικότητα της οποίας στις Long Range εκδόσεις αυξήθηκε από τις 77,4 kWh στις 84 kWh και στη Standard Range από τις 58 kWh στις 63 kWh. Αυτό μεταφράζεται σε μεγαλύτερη αυτονομία, με το όχημα πλέον να μπορεί –σύμφωνα με τον κατασκευαστή– να φτάσει τα 582 km (WLTP) με μία μόνο φόρτιση, αριθμός που, όπως διαπιστώσαμε, δεν απέχει δραματικά από την πραγματικότητα. Ουσιαστικές αναβαθμίσεις έγιναν και στη φόρτιση. Με την προηγμένη τεχνολογία 800V, η μέγιστη απόδοση είναι πλέον στα 258 kW (8% αύξηση σε σχέση με το προηγούμενο EV6), γεγονός που σημαίνει ότι η μπαταρία των 84 kWh μπορεί να «γεμίσει» 343 km αυτονομίας σε μόλις 15 λεπτά.

Ταμείο

Υπάρχουν στοιχεία στα οποία θα μπορούσαν οι άνθρωποι της KIA να είχαν κάνει κάτι παραπάνω; Ψάχνοντας... ψύλλους στα άχυρα, μπορεί κανείς να εντοπίσει κάποια. Για παράδειγμα, η πληροφόρηση του τιμονιού θα μπορούσε να είναι ελάχιστα πιο ακριβής, ενώ και το σύστημα ανάρτησης (γόνατα McPherson μπροστά, πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) συνεχίζει να είναι κάπως «σφιχτό», κάνοντας αισθητές στην καμπίνα τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος. Ακόμα κι έτσι το KIA EV6 ήταν και παραμένει μετά την ανανέωση μία εξαιρετική επιλογή για όποιον διαθέτει σχεδόν 55.000 ευρώ για την έκδοση της δοκιμής. Επιπλέον, θα γλιτώσει και μερικά «ψιλά», αφού το αυτοκίνητο έχει Λιανική Τιμή προ Φόρων κάτω των 50.000 ευρώ και μπορεί να ενταχθεί στο πρόγραμμα επιδότησης «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» που είναι σε ισχύ.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ KIA EV6 GT-LINE 229PS Long Range 2025   TIMH €55.900   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΜΑΓΝΗΤΗ, Hλεκτροκινητήρας  ΚΑΥΣΙΜΟ Ηλεκτρικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 128(229)  ΡΟΠΗ Nm/rpm 350

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Μονής Σχέσης, κίνηση στους πίσω τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 7,7 sec, τελική 185 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 15,9 kWh/100km, 0

KIA EV6 GT-LINE 229PS Long Range 2025

ΥΠΕΡ ΞΕΧΩΡΙΣΤΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΑΝΕΤΟΙ ΧΩΡΟΙ, ΚΟΡΥΦΑΙΑ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ, ΗΣΥΧΗ ΚΥΛΙΣΗ ΣΤΟ ΤΑΞΙΔΙ, ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΑ ΦΡΕΝΑ.

ΚΑΤΑ ΜΕΤΡΙΑ ΑΙΣΘΗΣΗ ΤΙΜΟΝΙΟΥ, ΣΧΕΤΙΚΑ ΣΦΙΧΤΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ.