Η KGM είναι, λοιπόν, στην κόψη του κύματος, προτάσσοντας την κορεατική –και όχι κινεζική – του προέλευση, και φέρνει άλλο ένα μοντέλο, μεγάλο αυτήν τη φορά στα χέρια μας για να δούμε αν το άνω άκρο της γκάμας είναι εξίσου ενδιαφέρον όσο το κάτω. Το KGM Torres EVX δείχνει ένα μεγάλο SUV που ξεχειλίζει από περιπετειώδη χαρακτήρα, ακόμα κι αν δεν είναι στις προθέσεις του να διασχίσει την έρημο της Ναμίμπια. Κι αυτό επειδή είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό SUV που παρουσιάστηκε το 2023 από την KGΜ, ενώ κυκλοφορεί και σε έκδοση με θερμικό κινητήρα, τόσο προσθιοκίνητο, όσο και τετρακίνητο. Για την ώρα, λοιπόν, βλέπουμε το πριζωμένο και… ψυχωμένο δικίνητο EVX των 73 kWh και των 207 PS όχι σε κάποια έρημο, αλλά στα χώματα της Πάρνηθας, που καμία σχέση δεν έχει με την οροσειρά της Παταγονίας, Torres del Paine, απ’ όπου παίρνει το όνομά του.
Δείχνει μεγάλο και χαρακτηρίζεται από έντονες γραμμές και δυναμική εμφάνιση που δεν συναντάς κάθε ημέρα. Δείτε τη μάσκα με τα ένθετα LED (διαφοροποιείται από το θερμικό), το προφίλ με τις τεράστιες πίσω κολόνες (κλέβουν, δυστυχώς, από την περιμετρική ορατότητα) και τις ράγιες οροφής που δείχνουν πρακτικότητα, μέχρι και τους γάντζους στο καπό εμπρός που θυμίζουν κάποιο καθαρόαιμο 4x4, ή την πίσω πόρτα που θαρρείς ότι ανοίγει οριζόντια ή ότι κρύβει κάπου κάποια ρεζέρβα. Και με μήκος 4.715 mm, πλάτος 1.890 mm και ύψος 1.725 mm και ένα μεταξόνιο που φτάνει στα 2.680 mm, το Torres EVX έχει χαρακτήρα, προσφέροντας ευρύχωρο εσωτερικό και χώρο αποσκευών 839 L, που επεκτείνεται στα 1.662 L, με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα.
Ορίτζιναλ
Το εσωτερικό, ψηλά τοποθετημένο, δίνει έναν αρχοντικό τόνο με την απλωσιά και τις διακριτικές του γραμμές. Το ταμπλώ, σύννομο με τις σημερινές επιταγές διαθέτει δύο οθόνες 12,3”, μία για τον πίνακα οργάνων και μία για το infotainment, με υποστήριξη Apple CarPlay και Android Auto, ενώ υπάρχουν και λειτουργίες, όπως τρισδιάστατη πανοραμική κάμερα 360° και Cabin Comfort Mode για ευχάριστο περιβάλλον, όταν το όχημα είναι σταθμευμένο. Ο ηλεκτροκινητήρας τού Torres EVX είναι εμπρός τοποθετημένος, αποδίδει πέραν των 207 PS, 339 Nm ροπής, με κίνηση στους εμπρός τροχούς και προσφέρει επιτάχυνση 0-100 km/h σε 8,1 sec. Η δε τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 175 km/h. Η μπαταρία είναι τύπου Blade LFP και προέρχεται από την παλέτα τεχνολογιών της BYD (η κορεατική KGΜ συνεργάστηκε με την κινεζική εταιρεία για την ανάπτυξη της μπαταρίας Blade, ενσωματώνοντας τεχνολογία cell-to-pack), χωρητικότητας 73,4 kWh, η οποία βρίσκεται στο κάτω μέρος του πατώματος χωρίς να αποτελεί δομικό μέρος του (μην ξεχνάμε: κυκλοφορεί και ως θερμικό και η πλατφόρμα έχει τέτοια κύρια χαρακτηριστικά).
Προσφέρει αυτονομία έως 462 km σύμφωνα με το πρότυπο WLTP και έως 635 km σε αστικό κύκλο, νούμερα εξαιρετικά και πολύ κοντά στην πραγματικότητα, όπως το βιώσαμε τις ημέρες δοκιμής, ενώ θυμίζουμε ότι η τεχνολογία LPF σημαίνει πολλούς κύκλους φόρτισης και δεν διατρέχει κίνδυνο ανάφλεξης. Η φόρτιση και η ισχύς της είναι μάλλον τυπική, καθώς υποστηρίζεται μέσω AC έως 11 kW (0-100% σε περίπου 9 h) και DC έως 100 kW, με δυνατότητα φόρτισης 20-80% σε 37 min. Υπάρχει δηλωμένη και η δυνατότητα φόρτισης στα 350 kW (!), οπότε από το 10-80% μπορείτε να φορτίσετε σε 28 min! Το όχημα διαθέτει, επίσης, λειτουργία Vehicle-to-Load (V2L) με ισχύ έως 3,3 kW, επιτρέποντας την τροφοδοσία εξωτερικών συσκευών.
Ατρόμητο
Ένα τόσο προικισμένο, μεγάλο και βαρύ (πλησιάζει τους 2 τόνους μάζας) αυτοκίνητο πρέπει να μπορεί να πατά και αναλόγως. Έτσι, η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, ενώ μια τετράδα από χορταστικού προφίλ ελαστικά Nexen Roadin GTX EV SUV διαστάσεων 225/60-R18. Είναι από τις φορές που θαρρείς και ένα αυτοκίνητο τυγχάνει τόσο μαζικής αποδοχής. Δεν αναφερόμαστε μόνο στο γεγονός ότι όσοι το έβλεπαν μόνο τα καλύτερα είχαν να πουν για το παράστημα του αυτοκινήτου που δεν ήξεραν τι μάρκα είναι (χωρίς σήμα στη μάσκα και μόνον από τα καπάκια των ζαντών οι μυημένοι ήταν αυτοί που ήξεραν ότι έβλεπαν ένα πάλαι ποτέ SsangYong και νυν KGM).
Κυρίως στεκόμαστε στο γεγονός ότι δοκιμάσαμε ένα αυτοκίνητο τόσο μα τόσο ευχάριστο για μικρές ή μεγάλες αποστάσεις, με άνεση υψηλότατου επιπέδου και ευρυχωρία που μπορεί να κάνει όλη την οικογένεια να μη θέλει να… βγει από μέσα. Σε ανοιχτό δρόμο είναι απλώς… ηλεκτρικό. Ήσυχο, στιβαρό (έχει λόγω μπαταρίας αρκετά δεσίματα) και με όση-τόση ισχύ για ένα γρήγορο προσπέρασμα. Το ενδιαφέρον είναι ότι οι Κορεάτες δεν τάζουν… λαγούς, πετραχήλια και πολλές εκατοντάδες ίππων, αλλά όσους χρειάζεται κάποιος για να έχει επιδόσεις και αυτονομία η οποία ξεπέρασε στα χέρια μας τα 500 km με μία φόρτιση, με αρκετή, όμως, κυκλοφορία εντός πόλης (όπου τα ηλεκτρικά νιώθουν καλύτερα), βλέποντας μια μέση κατανάλωση στα 14 kWh/100 km.
Σε ορεινές διαδρομές το αυτοκίνητο δεν κρύβει τον όγκο του, ούτε τις κλίσεις του, αλλά δεν είναι δα κακό αυτό για ένα μεγάλο SUV. Στο χώμα δίνει ρέστα, με την ικανότητα να απορροφά και την τελευταία φυτευτή κροκάλα αδιαμαρτύρητα προσφέροντας 16,9 cm απόστασης των θωρακισμένων μπαταριών από το έδαφος. Σκεφτείτε να ήταν και τετρακίνητο! Όλα καλά, λοιπόν; Τα περισσότερα. Στον αντίποδα θα βρούμε τη δύσκολη εργονομία και βραδύτητα εκτέλεσης εντολών των συστημάτων (στο όχι εξελληνισμένο μενού), την έλλειψη μερικών φυσικών διακοπτών (το πολυλειτουργικό τιμόνι αναλαμβάνει αρκετές λειτουργίες) ή την πανσπερμία προειδοποιητικών ήχων που πρέπει αν θέλεις την ησυχία σου να απενεργοποιείς, ενώ και ένας λίγο καλύτερος κύκλος στροφής θα ήταν ευπρόσδεκτος. Επίσης, έχει μια σχετική αίσθηση ενός μεγάλου 4x4 και όχι ενός SUV με στριτάδικο προσανατολισμό, αλλά αυτό το τελευταίο, δεν είναι απαραίτητα κακό!
Συνοπτικά
Όταν ένα αυτοκίνητο χαίρει της οικογενειακής εκτίμησης, τότε κάτι κάνει καλά. Εν προκειμένω, όταν ξεκινά από τα 37.190 € για τόση τεχνολογία, μπόλικο εξοπλισμό, χώρους και δηλωμένη την αξιοπιστία προέλευσης, τότε λίγα είναι τα πράγματα που λείπουν. Όπως ένα σήμα στη μάσκα!
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
_77761_469436_type15015.jpg)
ΜΟΝΤΕΛΟ KGM Torres EVX 2025 TIMH €37.190 ΤΕΛΗ €0
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ, ΜΟΝΙΜΟΥ ΜΑΓΝΗΤΗ, Hλεκτροκινητήρας ΚΑΥΣΙΜΟ Ηλεκτρικό
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 152(207) ΡΟΠΗ Nm/rpm 339
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Μονής Σχέσης, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 8,1 sec, τελική 175 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 18,6 kWh/100km, 0
ΥΠΕΡ ΑΥΘΕΝΤΙΚΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΧΩΡΟΙ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ, ΤΙΜΗ, ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΦΟΡΤΙΣΗΣ ΣΤΑ 350 kW.
ΚΑΤΑ ΕΡΓΟΝΟΜΙΑ, ΟΡΑΤΟΤΗΤΑ ΠΙΣΩ.