Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο Tesla Model Y Dual Motor Long Range με τον εκρηκτικό χαρακτήρα


Η Tesla σαν την άλλη trendy συντοπίτισσά της την Apple που έχει για σήμα της ένα δαγκωμένο μήλο, έχει πέσει στη δίνη της Έριδας για τα καμώματα του ιδρυτή της, για την χωρίς οδηγό μετακίνηση και τόσα άλλα που φαίνεται να πάνε μακριά στο μέλλον. Ό,τι όμως κι αν συμβαίνει η Tesla συνεχίζει να ωριμάζει προϊοντικά στο σήμερα. Απόδειξη; Το νέο Model Y.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 16/8/2025

Δείτε για παράδειγμα το Model Y. Ήρθε ως το απόλυτα καινοτόμο λίγο-από-όλα οικογενειακό, πούλησε πολύ, πούλησε καλά και τώρα, η νέα γενιά δεν φέρνει απλώς ανανέωση – φέρνει ένα φρεσκάρισμα σε design, τεχνολογία, οδηγική αίσθηση και ποιότητα και μάλιστα χωρίς να ζητήσει επιπλέον χρήματα καθώς οι τιμές δεν άλλαξαν κατηγορία. Εξωτερικά το Model Y έχει διατηρήσει τις ιδιότυπες αναλογίες του αλλά πλέον ξεχωρίζουν τα νέα LED φωτιστικά σώματα μπροστά και πίσω, που διατρέχουν όλο το πλάτος του αυτοκινήτου, αυξάνοντας οπτικά το πλάτος. Δείχνει ίσως πιο αυστηρό (για κάποιους τα φωτιστικά μοιάζουν με τα κράνη των… Daft Punk) και σίγουρα για λόγους που θα εξηγήσουμε παρακάτω πιο καλοφτιαγμένο.

Το εσωτερικό όμως είναι εκεί όπου οι αλλαγές κάνουν τη διαφορά εστιάζοντας στην ποιότητα, την άνεση και την τεχνολογία κάτι που δείχνει ότι η Tesla άκουσε τα παράπονα των Ευρωπαίων.. Το εσωτερικό αναδομήθηκε σχεδόν εξ ολοκλήρου, με νέα υλικά καλύτερης ποιότητας, ακριβέστερη συναρμογή και ambient φωτισμό που αγκαλιάζει το ταμπλό και τις πόρτες. Τα εμπρός καθίσματα είναι θερμαινόμενα και αεριζόμενα, ενώ τα πίσω απέκτησαν μακρύτερη βάση και δυνατότητα ηλεκτρικής αναδίπλωσης — μια λειτουργία που δεν υπήρχε στο προηγούμενο μοντέλο.

Πολύ σημαντικό είναι ότι η ηχομόνωση βελτιώθηκε κατά περίπου 20?% σε όλους τους τομείς, χάρη στα διπλά τζάμια και τις ενισχυμένες μονώσεις. Στα τεχνολογικά, η μοναδική, κεντρική οθόνη άλλαξε ελαφρώς διαγώνιο στις 15,4″ υποσχόμενη συνάμα πιο γρήγορη απόκριση, ενώ προστέθηκε  και οθόνη 8″ στο πίσω κάθισμα για ψυχαγωγία και έλεγχο του πίσω κλιματισμού. Και μιας και αναφερθήκαμε σε αυτόν, εννοείται ότι βασίζεται σε αντλία θερμότητας ενώ η νέα γυάλινη οροφή Low-E αντανακλά 7 φορές περισσότερη ηλιακή ενέργεια και μειώνει τη μεταφορά θερμότητας στην καμπίνα. Εντούτοις, τις θερμές ημέρες μια… λάβρα όσο να είναι μπαίνει στην καμπίνα. Το σύστημα επίσης συνδεσιμότητας αναβαθμίστηκε, προσφέροντας τριπλάσιες ταχύτητες Wi?Fi και Bluetooth.

Το τιμόνι προέρχεται από το ανανεωμένο Model 3, προσφέροντας μηχανικό μοχλό φλας (ήταν δίκαιο, έγινε πράξη). Η κεντρική κονσόλα ανασχεδιάστηκε με sliding καλύμματα και περισσότερους αποθηκευτικούς χώρους, ενώ συνολικά το περιβάλλον καμπίνας είναι πιο φιλόξενο και πολυτελές ενώ να υπενθυμίσουμε ότι τα Model Y που προορίζονται για την ευρωπαϊκή αγορά κατασκευάζονται στο Tesla Gigafactory στο Βερολίνο. Κι όλα αυτά ψάχνοντας τις αλλαγές με το υποδεκάμετρο καθώς η αισθητική δεν έχει αλλάξει.

Στο τεχνικό υπόβαθρο, η Tesla δούλεψε πολύ. Νέα κράματα για το πλαίσιο, αυξημένη στρεπτική ακαμψία και πλήρως επανασχεδιασμένη ανάρτηση. Η εμπρός γεωμετρία έχει αλλάξει, η πιο αργή κρεμαγιέρα ευνοεί την οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο και έχει σαφέστερη αίσθηση, ενώ στο πίσω μέρος οι βελτιώσεις στην κινηματική στοχεύουν στη μείωση του rebound σε ανωμαλίες.

Τα νέα δε αμορτισέρ με τεχνολογία FSD φιλτράρουν με μαεστρία και αποτελεσματικότητα κραδασμούς και συντονισμούς στην κακή άσφαλτο. Είναι τρομερά ευρύχωρο αλλά με την εμπειρία οδήγησης πριν και κατά τη διάρκεια της οδήγησης να απαιτεί τρομερή εξοικείωση και μεγάλο χρόνο αφομοίωσης των πάντων. Ακόμα και η επιλογή ταχυτήτων γίνεται υπό κανονικές συνθήκες (ακόμα) από την… οθόνη.

Εννοείται ότι η παραμετροποίηση εκτείνεται σε βάθος τέτοιο που θέλει πολύ δουλειά και ρύθμιση στη γραμματοσειρά για να είναι ευανάγνωστα.  

Η έκδοση Long Range AWD που είχαμε στη διάθεσή μας είναι μια επιλογή που φέρνει στον ύψιστο βαθμό επιδόσεις, αυτονομία και καθημερινή πρακτικότητας με το αβαντάζ της τετρακίνησης. Με ισχύ του εμπρός ηλεκτροκινητήρα στα 158 kW (215 PS) και του πίσω στα 220 kW (299PS), αυτονομία 586 km κατά WLTP, κατανάλωση μόλις 14,8 kWh/100 km και ένα 0-100 km/h σε 4,8 μόλις δευτερόλεπτα είναι ένας λύκος με…προβιά. Με μια τετράδα Pilot Sport EV 255/40-R20 και όλα όσα προαναφέραμε το νέο Model Y μπορεί και στρίβει με εκπληκτική μαεστρία, πέρα από όσα προοιωνίζει το μέγεθός του και το βάρος του (μήκος 4,79 m, βάρος 1.997 kg).

Η επιτάχυνση είναι ηλεκτρική και η κύλιση τρομερά ποιοτική, απόδειξη ότι το νέο Model Y είναι πιο αποδοτικό, πιο άνετο, πιο ήσυχο και ποιοτικό από ποτέ – χωρίς να χάνει τίποτα από τη γνωστή Tesla οδηγική εμπειρία. Και αυτό, ίσως, είναι το μεγαλύτερο επίτευγμα της εταιρείας. H δε φόρτιση μέχρι 250 kW δίνει 267 km αυτονομίας σε μόλις 15 λεπτά!  Όσο για την τιμή του; Δεν είναι υψηλή με δεδομένες τις τόσες και τέτοιες αναβαθμίσεις που ενσωματώνει και οι οποίες φαίνονται. Άντε, την επόμενη φορά, βάλτε κι ένα λεβιεδάκι επιλογέα.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ TESLA MODEL Y Dual Motor Long Range 2025   TIMH €52.990   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 2, ΜΟΝΙΜΗ ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΣΗ, Hλεκτροκινητήρας  ΚΑΥΣΙΜΟ Ηλεκτρικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 215+299  ΡΟΠΗ Nm/rpm

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Μονής Σχέσης, μόνιμη τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 4,8 sec, τελική km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 kWh/100km,

TESLA MODEL Y Dual Motor Long Range 2025

ΥΠΕΡ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ, ΣΤΗΣΙΜΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ, ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΤΙΜΗ.

ΚΑΤΑ ΕΡΓΟΝΟΜΙΑ.