Hyundai IONIQ 5 84 kWh 230PS - Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο EV hatchback με τον μοναδικό χαρακτήρα


Τι έχουμε εδώ; Έχουμε μια αναβάθμιση ενός αυτοκινήτου που δεν χρειαζόταν και πολλά για να παραμείνει ακμαίο και δυνατό.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 31/8/2025

Και όντως αυτό ήταν από την πρώτη ημέρα παρουσίας του, αυτό εξακολουθεί και είναι το Ioniq 5, ένα ρηξικέλευθο σκαρί, φόρος τιμής στο πρώτο ever Hyundai, το Pony, αλλά με μεγαλύτερες διαστάσεις και αμιγώς ηλεκτρική καρδιά. Και τώρα έρχεται μια ανανέωση περισσότερο στην ουσία ενός επιτυχημένου σχεδιαστικά μοντέλου. Αναβαθμίσεις, με στόχο τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας και τη διατήρηση της ανώτερης εμπειρίας οδήγησης του μοντέλου. Ας ξεκινήσουμε, λοιπόν, από τα προφανή και ας ξετυλίξουμε το κουβάρι με την πρώτη ένδειξη να αφορά στους ανασχεδιασμένους εμπρός και πίσω προφυλακτήρες, τη νέα πίσω μεγαλύτερη αεροτομή, το νέο λογότυπο στο καπό και τις νέες ζάντες που ενισχύουν την αεροδυναμική συνολική εικόνα. Συνολικά, το αυτοκίνητο δείχνει, λόγω ποδιάς και προστατευτικών, περισσότερο SUV από ό,τι φάνταζε η πρώτη γενιά.

Το μήκος αυξήθηκε κατά 20 mm, φτάνοντας στα 4.655 mm, ενώ το πλάτος (1.890 mm), το ύψος (1.605 mm) και το μεταξόνιο (3.000 mm) παρέμειναν αμετάβλητα. Το ευφάνταστο εσωτερικό δέχθηκε, επίσης, μία  ανανέωση. Στην κεντρική αιωρούμενη κονσόλα έχουν προστεθεί φυσικά κουμπιά για λειτουργίες, όπως ο έλεγχος των θερμαινόμενων και αεριζόμενων καθισμάτων, του θερμαινόμενου τιμονιού και του συστήματος υποβοήθησης στάθμευσης. Ο ασύρματος φορτιστής για smartphone μεταφέρθηκε εμπρός σε υψηλότερη θέση (εξαιρετικά πρακτική η… μετακόμιση), ενώ μεγαλύτερη αλλαγή στο μάτι κάνει ο νέος σχεδιασμός τιμονιού και με περιστροφικά στοιχεία, αλλά μια ροζέτα με σαγρέ αίσθηση βιώσιμου υλικού που, όμως, δεν δείχνει και τόσο premium, με τις τέσσερις κουκίδες να βρίσκονται και πάλι εκεί (στον κώδικα Μορς είναι το γράμμα Η).

Παράλληλα, βελτιώθηκε η εργονομία των χειριστηρίων infotainment και κλιματισμού. Και μιας και αναφερθήκαμε σε αυτά, το φρέσκο Ioniq 5 ενσωματώνει το νέο infotainment σύστημα connected car Navigation Cockpit (ccNC), που υποστηρίζει πλέον αναβάθμιση λογισμικού εξ αποστάσεως (OTA), επιτρέποντας την αυτόματη αναβάθμιση των ηλεκτρονικών συστημάτων του. Στον τομέα της ασφάλειας και των ευκολιών, διατίθενται πλέον τεχνολογίες όπως το Hands-On Detection στο τιμόνι, το Lane Keeping Assist 2, το Remote Smart Parking Assist 2 και το σύστημα αποφυγής σύγκρουσης κατά τη στάθμευση εμπρός, πίσω και πλευρικά. Παράλληλα, έχουν προστεθεί χαρακτηριστικά, όπως το Intelligent Front-Lighting System και η λειτουργία τηλεχειριζόμενης αναδίπλωσης της δεύτερης σειράς καθισμάτων.

Όμως, αν αυτά είναι λίγο πολύ αναμενόμενα, η Hyundai έφερε και αλλαγές ουσίας, καθώς το νέο Ioniq 5 εξοπλίζεται πλέον με μεγαλύτερη μπαταρία 84,0 kWh (έναντι 77,4 kWh προηγουμένως), γεγονός που συμβάλλει σε σημαντικά αυξημένη ηλεκτρική αυτονομία. Για παράδειγμα, σε αστικό περιβάλλον η αυτονομία από τα 710 km έφτασε στα 784 km, ενώ, σε συνδυαστικό κύκλο, τα 507 km αυτονομίας έγιναν 570.

Βέβαια, επήλθε και μια αναπόφευκτη αύξηση βάρους από τα 1.935 kg στα 1.985 που είχε και μια μικρή επίδραση στις επιδόσεις (0-100 km/h από 7,2 σε 7,5 sec) και μια κάποια επιμήκυνση στους χρόνους φόρτισης. Επιπλέον όμως οι μηχανικοί της Hyundai φρόντισαν και την ποιότητα κύλισης, με την άνεση να έχει ενισχυθεί χάρη σε νέο αμορτισέρ για περιορισμό των κραδασμών και αυξημένη ακαμψία της εγκάρσιας δοκού του παρμπρίζ, για μείωση των δονήσεων στο τιμόνι.

Επιπλέον, έχουν ενισχυθεί τα πίσω σημεία και το κάτω μέρος του πατώματος, ενώ ενισχυμένη είναι και η ηχομόνωση του πίσω τοποθετημένου ηλεκτροκινητήρα, ενώ συνολικά βελτιωμένη είναι και η συνολική δομική ακαμψία του αμαξώματος. Επιπρόσθετα, σε ό,τι αφορά στην παθητική ασφάλεια, το αμάξωμα, οι εμπρός και πίσω πόρτες και οι κολόνες Β έχουν ενισχυθεί για καλύτερη προστασία σε πλευρικές συγκρούσεις, ενώ υπάρχουν πλέον και 8 αερόσακοι μαζί με πλευρικούς για τη δεύτερη σειρά. Και ναι, όλο το πακέτο βελτιώσεων που αφορούν στην αίσθηση στην οδήγηση (στρωτή, γρήγορη, δεν έχει σημασία) φαίνεται με το «καλημέρα».

Η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική με τα ελαστικά Michelin Primacy 4 235/55-R19 (όχι ότι ήταν κακή) και πλέον θυμίζει μια στρωτή λιμουζίνα. Αν θέλετε να στρίψετε, και αυτό θα το κάνει το αυτοκίνητο με πολύ τσαγανό και με τόνους πρόσφυσης. Βλέπετε, τόσο τα φαρδιά μετατρόχια, όσο και οι πολλαπλοί σύνδεσμοί πίσω, το ζύγισμα, το χαμηλό κέντρο βάρους και η βοήθεια των ηλεκτρονικών κάνουν πολύ καλά τη δουλειά τους. To τιμόνι, αν και κάπως ελαφρύ, έχει ένα εξαιρετικό turn-in, αλλά, ειλικρινά, παρά το πολλά άλογα, το στήσιμο και τις καλές επιδόσεις δεν βλέπει κανείς τον λόγο να τρέξει γρηγορότερα από ό,τι θέλεις ζώντας μέσα σε ένα «ζεν» Hyundai όπως αυτό.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ HYUNDAI IONIQ 5 84 kWh 230PS 2025   TIMH €43.690   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΜΑΓΝΗΤΗ, Hλεκτροκινητήρας  ΚΑΥΣΙΜΟ Ηλεκτρικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 169(230)  ΡΟΠΗ Nm/rpm 350

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Μονής Σχέσης, κίνηση στους πίσω τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 7,5 sec, τελική 185 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 17 kWh/100km, 0

HYUNDAI IONIQ 5 84 kWh 230PS 2025

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΔΥΝAΤΟΤΗΤΕΣ ΦΟΡΤΙΣΗΣ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ, ΑΝΕΣΗ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΕΓΓΥΗΣΕΙΣ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ.

ΚΑΤΑ ΕΥΕΛΙΞΙΑ, ΜΙΚΡΑ ΕΡΓΟΝΟΜΙΚΑ ΛΑΘΗ.