Opel Mokka 1.2 PureTech 145PS Hybrid - Δοκιμάζουμε το compact και σπορτίφ γερμανικό SUV


Ανανεωμένο με βελτιώσεις που χρειαζόταν και ένα «extended» ήπιο υβριδικό σύστημα που θα εκτιμήσεις καθημερινά.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΘΩΜΑΣ Κ. ΕΥΘΥΜΙΟΥ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 2/8/2025

Ένα καλό που έκανε ο Όμιλος Stellantis είναι ότι με την περιβόητη ακολουθία- επιλογή του «reskin» διάφορων μοντέλων μεταξύ των μαρκών που εποπτεύει, έδωσε στον ειδικό Τύπο την πρόκληση να προσπαθεί να ανακαλύψει τι διαφορετικό υπάρχει μεταξύ «όμοιων» σε κάποιον βαθμό αυτοκινήτων. Στο Opel Mokka, λοιπόν, ένα μοντέλο που από την πρώτη στιγμή της τελευταίας του γενιάς μπήκε σφήνα στις επιλογές των B-SUV, ανακαλύψαμε ότι το πλαίσιό του είναι το μεγαλύτερο της κατηγορίας (μήκος 4,15 m και μεταξόνιο 2,56 m), ήτοι εκείνο που μοιράζεται με το Peugeot 2008 (και όχι μόνον), ενώ το ήπιο 48V υβριδικό του σύστημα κάνει τη διαφορά.

Γνωριμία

Το Mokka αντιπροσωπεύει έμπρακτα τους δύο στρατηγικούς πυλώνες της Opel, που είναι το «Detox» με σαφή εστίαση στα ουσιώδη, και το «Greenovation», που χαρακτηρίζεται από απουσία χρωμίου, χρήση ανακυκλωμένων υλικών, και εξηλεκτρισμένα κινητήρια σύνολα. Τι άλλαξε στην ανανεωμένη εκδοχή του που οδηγήσαμε; Βασικά υπάρχουν μερικές πολύ ανεπαίσθητες αλλαγές στο μπροστινό μέρος, όπου η διάταξη της μάσκας «Vizor»  ?θυμίζουμε ότι το Mokka ήταν το πρώτο μοντέλο της Opel που την υιοθέτησε?  διαθέτει προβολείς με νέα υπογραφή φωτισμού LED και την επιλογή των εξαιρετικά ισχυρών προβολέων Matrix LED Intellilux που είναι, άλλωστε, ένας τομέας που η Opel έχει πρωτοποριακή και πολύχρονη εμπειρία. Μεγαλύτερες είναι, όμως, οι αλλαγές που έχουν γίνει στο εσωτερικό.

Σε αυτές συγκαταλέγουμε το νέο τιμόνι, το οποίο είναι πεπλατυσμένο λίγο στο πάνω και κάτω σημείο, τον ανασχεδιασμό της κεντρική κονσόλας, που πλέον είναι πιο εργονομική με ακόμα πιο λιτή σχεδίαση και περιλαμβάνει πλήκτρα για τον έλεγχο ορισμένων ρυθμίσεων που πριν εκτελούνταν μόνο μέσω της κεντρικής οθόνης αφής, τις δύο έγχρωμες οθόνες 10”, ενώ οι διακόπτες για το ηλεκτρικό χειρόφρενο και για την επιλογή προγράμματος οδήγησης προέρχονται από το νέο Grandland.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι η Opel παραμένει ένας από τους λίγους κατασκευαστές που διατηρούν τα φυσικά κουμπιά για σημαντικές λειτουργίες, όπως ο κλιματισμός και η ένταση του στερεοφωνικού ήχου. Κατά τα άλλα, στο οπτικά ευρύχωρο εσωτερικό 4+1 ενήλικες θα ταξιδέψουν σχετικά άνετα, λόγω της κουπεδί οροφής (must τα καθίσματα με λειτουργία μασάζ), ενώ οι τιμές χωρητικότητας του πορτμπαγκάζ (350-1.105 L) υπολείπονται του ανταγωνισμού. Στα αναγκαία, ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας είναι πλούσιος, η συνδεσιμότητα άριστη, ενώ υπάρχει νέο σύστημα infotainment με αναγνώριση φωνής, προσθήκη ChatGPT, ασύρματη σύνδεση smartphone, HD κάμερα οπισθοπορείας 180°, αναγνώριση του προσωπικού προφίλ του οδηγού μέσω του ασύρματα συνδεδεμένου smartphone, όπως και πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης.

Στον δρόμο

Εδώ είναι τα ενδιαφέροντα! Και αναφερόμαστε σε αυτό που αυτόκλητα ονομάσαμε «extended» mild hybrid 48V σύστημα. Και αυτό γιατί το υβριδικό σύστημα του Mokka δεν είναι ένα απλό mild hybrid 48V, αλλά κάτι παραπάνω και αυτό το καταλαβαίνεις κυρίως μέσα στον αστικό ιστό, αφού μπορεί να κάνεις σχεδόν τις μισές σου καθημερινές μετακινήσεις με το 50% αυτών αποκλειστικά ηλεκτρικά. Τι σημαίνει αυτό; Ρωτήστε την τσέπη σας και αυτή θα σας χαμογελάσει, αφού η κατανάλωση καυσίμου στην πόλη θα κινηθεί στα 4,5 L/100 km!

Το υβριδικό σύστημα συνδυάζει έναν τρικύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα 1.2 L απόδοσης 136 PS, με έναν ηλεκτροκινητήρα net απόδοσης 21 PS που είναι τοποθετημένος στο εξατάχυτο ηλεκτρικό κιβώτιο διπλού συμπλέκτη eDCT6. Αυτό που έκανε εντύπωση είναι η «χειροκίνητη» λειτουργία του κιβωτίου μέσα από την επιλογή «Μ» όπου χρησιμοποιώντας τα paddles στο τιμόνι νιώθεις την αμεσότητα (σε μεγάλο βαθμό) ενός χειροκίνητου κιβωτίου. Και, βέβαια, στρίβει, κρατάει και δεν στρεβλώνει το πάτωμά του ποτέ (είναι άκαμπτο για να δέχεται και τις μπαταρίες της αμιγούς ηλεκτρικής έκδοσης), ούτε σε άσφαλτο με λακκούβες ούτε σε χώμα με λίγο χαλίκι (βοηθά εδώ και η ικανή απόσταση του πατώματος από το έδαφος). Με τις τιμές να ξεκινούν από τις 19.900 € για τη συμβατική έκδοση 1.2Τ 136 PS  και των εκδόσεων δοκιμής μας να ξεκινούν από 25.650 €, έχεις την ευκαιρία να αποκτήσεις ένα καθ΄όλα σύγχρονο και πρακτικό αυτοκίνητο. Αν, μάλιστα, η αισθητική του προσέγγιση βρίσκεται στην παλέτα των επιλογών σας, τότε αποτελεί αγοραστικό μονόδρομο.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ OPEL MOKKA 1.2 PureTech 145PS Hybrid 2025   TIMH €25.650   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.199, Turbo, Yβριδικό Σύστημα, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 106(145)/5.500  ΡΟΠΗ Nm/rpm 230/1.750

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 8,2 sec, τελική 209 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 4,9 L/100km, 110 g/km

OPEL MOKKA 1.2 PureTech 145PS Hybrid 2025

ΥΠΕΡ ΣΧΕΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ-ΤΙΜΗΣ, ΠΛΟΥΣΙΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΚΙΝΗΤΗΡΙΟ ΣΥΝΟΛΟ.

ΚΑΤΑ ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ, ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΟΣ ΧΩΡΟΣ ΓΙΑ ΤΑ ΠΙΣΩ ΠΟΔΙΑ.