Δεν συμβαίνει συχνά να δοκιμάζεις ένα μοντέλο μιας μάρκας που μέχρι πριν λίγες μέρες δεν υπήρχε στην ευρωπαϊκή αγορά. Ακόμα περισσότερο ενός μοντέλου για το οποίο ψάχνοντας στο διαδίκτυο θα βρεις λίγες πληροφορίες. Σε δημοσιογραφικό επίπεδο, πάντως, είναι μία από τις πιο γοητευτικές διαδικασίες, μιας και η «σχέση» ξεκινάει από το μηδέν. Λες και πρόκειται για το πρώτο ραντεβού! Αυτό το ραντεβού στην περίπτωσή μας ονομάζεται Chery και εκπρόσωπός της το Tiggo 7, ένα SUV που έρχεται να ταρακουνήσει την κατηγορία των μεσαίων SUV, μια κατηγορία πολυπληθή και πολύ ανταγωνιστική στην εποχή μας.
Whoareyou?
Σε κάθε πρώτη επαφή είναι λογικό να υπάρχουν απορίες αναφορικά με την προέλευση της ντάμας. Ποια είναι, λοιπόν, η Chery και το Tiggo 7, που σε εμάς είναι άγνωστες ποσότητες; Ο Όμιλος Chery ιδρύθηκε το 1997 και δραστηριοποιείται σε περισσότερες από 100 χώρες και περιοχές σε όλο τον κόσμο και παραμένει ο κορυφαίος κινεζικός εξαγωγέας επιβατικών αυτοκινήτων για 22 συναπτά έτη. Οι ετήσιες πωλήσεις του Ομίλου Chery έφτασαν στις ιστορικές 2.603.916 μονάδες το 2024, αυξημένες κατά 38,4 % σε σύγκριση με το 2023! Συνολικά έχει κατασκευάσει 15,72 εκατομμύρια αυτοκίνητα, εκ των οποίον τα, 4,5 εκατομμύρια αποτελούν εξαγωγές. Είναι προφανές ότι έχουμε να κάνουμε με μια εταιρεία με τρομερή δυναμική. Το Tiggo 7, με τη σειρά του, είναι για τρία συναπτά έτη το πιο πετυχημένο σε πωλήσεις C-SUV που εξάγεται από κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία. Την οποιαδήποτε αμφιβολία για την εκπροσώπηση στην ελληνική αγορά εξαφανίζει το γεγονός πως από πίσω βρίσκεται το Spanos Group. Μια εταιρεία που έχει συνδεθεί με το όνομα της BMW, λάμπει και ως dealer της Land Rover, ενώ το 2025 το Spanos Group εισάγει και διαθέτει στην ελληνική αγορά αυτοκίνητα των ομίλων SERES-DFSK, DONGFENG και Chery. Οι πλανήτες, λοιπόν, δείχνουν ευθυγραμμισμένοι ώστε η Chery να διακριθεί και στην Ελλάδα, αν και το προϊόν είναι αντάξιο των προσδοκιών, κάτι που θα αναλύσουμε στις γραμμές που ακολουθούν.
Γκολ από τα αποδυτήρια
Το περιεργάζεσαι εξωτερικά και σύντομα καταλήγεις στο συμπέρασμα πως είναι αρκετά προσεγμένο και φροντισμένο, σε επίπεδα που μας έχουν συνηθίσει premium εταιρείες. Οι αρμοί, τα πλαίσια των θυρών, η βαφή του αμαξώματος, η ποιότητα των πλαστικών, όλα δείχνουν άρτια συναρμολογημένα και πολύ ποιοτικά. Ψάχνεις για ψεγάδια και αποτυγχάνεις. Το ίδιο προσεγμένη και η σχεδίαση. Συνδυάζει τη μοντέρνα εικόνα με τον δυναμισμό, χωρίς, όμως, τα μολύβια των σχεδιαστών να καταφύγουν σε ακρότητες (εκτός ίσως από την εμπρός μάσκα). Μας θυμίζει premium ιαπωνικές εταιρείες η αισθητική του, όπως η Infiniti, της οποίας το σήμα μοιάζει αρκετά με το αντίστοιχο της Chery. To εμπρός μέρος είναι έντονα δυναμικό. Ξεχωρίζει η τεράστια εμπρός μάσκα με τα διακοσμητικά σε σχήμα διαμαντιού που συμπληρώνεται από μαύρες ενθέσεις στο κάτω μέρος και στα πλαϊνά. Τα μακρόστενα φωτιστικά είναι ψηλά τοποθετημένα και εντυπωσιάζουν οπτικά, αλλά και ουσιαστικά, όταν είναι αναμμένα. Στο προφίλ του αμαξώματος οι τόνοι πέφτουν με περισσότερο συμβατικές γραμμές και κομψότητα. Ξεχωρίζουν τα τονισμένα φτερά, ενώ την προσοχή στη λεπτομέρεια υπογραμμίζουν οι μπάρες οροφής που είναι πλήρως ενσωματωμένες στο αμάξωμα. Το συνολικό ύψος των 1.696 mm προσδίδει όγκο στο αμάξωμα. Για να έχετε ένα μέτρο σύγκρισης, το νέο Tiguan είναι δύο πόντους χαμηλότερο. Αυτή η πληθωρική εικόνα είναι γεγονός πως κερδίζει τις εντυπώσεις απέξω, αλλά και από μέσα όπως θα δούμε παρακάτω. Τέλος, στο πίσω μέρος ξεχωρίζει η μεγάλη αεροτομή στο πάνω μέρος της οροφής και τα κομψά φωτιστικά που διατρέχουν όλο το αμάξωμα. Όμορφη λεπτομέρεια, τα κάθετα αντανακλαστικά στις δύο άκρες που τονίζουν τον δυναμισμό.
Προσοχή στη λεπτομέρεια
Η εικόνα στο εσωτερικό είναι αντίστοιχα θετική. Τη στιγμή που ακόμα και μεγάλοι Ευρωπαίοι κατασκευαστές «ψάχνονται» με τη χωροταξία και τις διαστάσεις των οθονών, το Tiggo 7, εκτός από σύγχρονο και πολύ ποιοτικό, δείχνει και πολύ κατασταλαγμένο σχεδιαστικά. Για παράδειγμα, ο πίνακας οργάνων και η οθόνη πολυμέσων με διαγώνιο 12,3” έκαστοι δένουν αρμονικά με το ταμπλώ, ενώ ταυτόχρονα έχουν πολύ καλή ευκρίνεια και πολύ μεγάλες δυνατότητες συνδεσιμότητας. Οι φυσικοί διακόπτες απουσιάζουν, ωστόσο υπάρχουν ξεχωριστά χειριστήρια για τον κλιματισμό, κάτι που πολλοί Ευρωπαίοι κατασκευαστές δεν λένε να κατανοήσουν ότι είναι απαραίτητο. Στα ανώτερα τμήματα της καμπίνας τα πλαστικά είναι μαλακά με προσεγμένες επενδύσεις, ενώ κάτω από την κονσόλα είναι σκληρά, κάτι που, όμως, στην πράξη δεν έχει αρνητικό αντίκτυπο. Όμορφες λεπτομέρειες υπάρχουν παντού. Θα ξεχωρίζαμε τα ηχεία στο πάνω μέρος των θυρών, αλλά και τα ένθετα διακοσμητικά με όψη carbon.
Στην έκδοση Premium της δοκιμής μας (με τιμή 31.490€) πρακτικά δεν λείπει τίποτα. Επιπλέον, από την Comfort ξεχωρίζουμε το σύστημα καμερών 540ο, την επαγωγική φόρτιση για το κινητό των 50W, το σύστημα ήχου της SONY με 8 ηχεία και τα καθίσματα από συνθετικό δέρμα που για τους εμπρός επιβάτες είναι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα και θερμαινόμενα. Καλοδεχούμενα στοιχεία που προσδίδουν μια πιο πολυτελή εικόνα, αλλά που, ωστόσο, δεν αλλοιώνουν την πλούσια εικόνα αν αφαιρεθούν. Οπότε και η έκδοση Comfort που στοιχίζει 28.490€ αποτελεί μια πολύ καλή επιλογή στην οποία δεν λείπει τίποτα ουσιαστικό. Να σημειωθεί πως τα μεταλλικά χρώματα δεν χρεώνονται επιπλέον και υπάρχει μια μικρή επιβάρυνση (350€) σε περίπτωση διχρωμίας. Οι χώροι είναι πολύ καλοί για πέντε επιβάτες και τις αποσκευές τους, ενώ να σημειώσουμε πως παρά τις μεγάλες διαφορές θερμοκρασιών τις μέρες που είχαμε στα χέρια μας το Tiggo 7, τίποτα δεν έτριζε στο εσωτερικό.
Απλά και ουσιαστικά
Το Tiggo 7 προσφέρεται μηχανικά σε δύο εκδόσεις. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας αποτελεί τη βασική επιλογή, ενώ υπάρχει και έκδοση Plug-in. Κάτω από το καπό βρίσκεται ένας κινητήρας βενζίνης, άμεσου ψεκασμού με χωρητικότητα 1,6 L που αποδίδει 147 PS και 275 Nm ροπής. Συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων και κάπου εδώ τελειώνουν τα τεχνικά highlight. Συνεπώς, δεν υπάρχει κάποιο υβριδικό σύστημα, ενώ ο κινητήρας είναι εξελιγμένος από το Chery group και δεν προέρχεται από κάποια άλλη γνωστή εταιρεία. Τέλος, να υπογραμμίσουμε πως στον πίσω άξονα χρησιμοποιείται η «ακριβή» λύση των πολλαπλών συνδέσμων που πολλοί κατασκευαστές αφήνουν για τις πιο ακριβές εκδόσεις.
Καλύτερο απ’ όσο φαντάζεσαι
Κλείνεις την πόρτα και σου κάνει πολύ καλή εντύπωση το βαρύ και συμπαγές κλείσιμο που υπονοεί άρτια μελέτη και συναρμογή. Ακόμα πιο πολύ εντυπωσιάζεσαι που τα τζάμια στις πόρτες είναι διπλά, στοιχείο που δεν συναντάς σε αυτοκίνητο τέτοιας αξίας. Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή και τα καθίσματα με το ενιαίο προσκέφαλο είναι πολύ μαλακά με καλή πλευρική στήριξη. Αμέσως έχεις μια αίσθηση ανώτερης άνεσης και ευκολίας στη χρήση. Κάθεσαι ψηλά και η ορατότητα είναι πολύ καλή σε κάθε γωνία, ενώ στο οπτικό σου πεδίο μπαίνει όμορφα το μεγάλο καπό. Υπάρχουν τρία προγράμματα οδήγησης και, περιέργως, το Tiggo 7 ξεκινάει κάθε φορά με την επιλογή ECO, ενώ πρέπει να επιλέξεις εσύ το Normal ή το Sport. Στο πρόγραμμα ECO κινείσαι ικανοποιητικά και με εντυπωσιακά χαμηλή κατανάλωση που βρίσκεται στα +/- 7 L ανά 100 km. Το πρόγραμμά Normal είναι πιο αντιπροσωπευτικό των δυνατοτήτων του κινητήρα κινώντας πιο εύκολα και ευχάριστο αμάξωμα. με την κατανάλωση να ανεβαίνει λίγο, στα 8 L/100km. Στο πρόγραμμα Sport ο κινητήρας γίνεται ακόμα πιο ζωντανός, για τους περισσότερο ενθουσιώδεις. Το κιβώτιο είναι πολύ ομαλό στις αλλαγές και κρατά τον κινητήρα πάντα στο ωφέλιμο εύρος στροφών. Θα θέλαμε. Ωστόσο. να υπάρχει κάπου η δυνατότητα χειροκίνητης αλλαγής σχέσεων. Συνολικά ο κινητήρας σε κερδίζει. μιας και αποδεικνύεται πολύ οικονομικός (με βάση τις διαστάσεις του μοντέλου) χωρίς να γίνεται χρήση κάποιας εξωτικής τεχνολογίας. ενώ είναι πολιτισμένος και γραμμικός σε όλο το εύρος των στροφών.
Στον δρόμο το Tiggo 7 προάγει την άνετη και ασφαλή μετακίνηση, δίνοντας στον οδηγό μια αίσθηση αρχοντιάς πίσω από το τιμόνι. Το πλαίσιο είναι πολύ στιβαρό και η ανάρτηση έχει συνολικά μια σωστή λειτουργία απορροφώντας τις ανωμαλίες του δρόμου αποτελεσματικά. Η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή ενώ αεροδυναμικοί θόρυβοι δεν υφίστανται μέχρι τα 120 km/h. Το τιμόνι είναι πιο ελαφρύ απ’ όσο θα θέλαμε και χωρίς σπουδαία επαναφορά, ωστόσο είναι πολύ άμεσο διευκολύνοντας τις αλλαγές πορείας. Τα φρένα είναι επαρκή και αποτελεσματικά. Τα ηλεκτρονικά βοηθήματα δουλεύουν διακριτικά, αλλά αποτελεσματικά και επενέβησαν σε γλιστερό οδόστρωμα πατώντας βαθιά το γκάζι με 1η και 2η στο κιβώτιο. Στις στροφές αν πιέσεις η συνολική συμπεριφορά είναι ουδέτερη με τις κλίσεις τους αμαξώματος από ένα σημείο και μετά να υπογραμμίζουν τον οικογενειακό χαρακτήρα. Τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού είναι πολλά (23 στο σύνολο) και αναμφίβολα πολύτιμα. Ωστόσο, θα θέλαμε να λειτουργούν πιο διακριτικά, ειδικά τα συστήματα ορίου ταχύτητας και διατήρησης λωρίδας. Από την άλλη, έχεις τη δυνατότητα μέσα από την οθόνη πολυμέσων να απενεργοποιήσεις όποιο από τα συστήματα επιθυμείς.
Tothepoint
Δεν χρειάζεται να περιμένεις την επόμενη γενιά του Tiggo 7 μέχρι να ωριμάσει και να διορθωθούν ατέλειες. Μπορεί για εμάς να αποτελεί μια νέα ποσότητα, αλλά πρόκειται για ένα ώριμο προϊόν, σωστά μελετημένο και σωστά κατασκευασμένο. Φρέσκο σχεδιαστικά μέσα και έξω, πλούσια εξοπλισμένο με ένα πολύ καλό σύνολο κινητήρα-κιβώτιο σε κερδίζει με την ποιότητα κύλισης και την ευχρηστία. Θα παίξει άνετα τον ρόλο του αυτοκινήτου καθημερινής μετακίνησης ενώ το Σαββατοκύριακο θα μεταφέρει με ασφάλεια όλη την οικογένεια σε κάθε μέρος της όμορφης Ελλάδας. Τέλος, σε μια εποχή που τα περισσότερα αυτοκίνητα δείχνουν ακριβά, το Tiggo 7 έχει μια ρεαλιστική τιμή που την αξίζει.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
_77761_468927_type15015.jpg)
ΜΟΝΤΕΛΟ CHERY TIGGO 7 1.6 TGDI 147PS Auto 2025 TIMH €28.490 ΤΕΛΗ €111
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.598, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 108(147)/5.500 ΡΟΠΗ Nm/rpm 275
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 10,5 sec, τελική 180 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 8,4 L/100km, 159 g/km
ΥΠΕΡ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ, ΚΙΒΩΤΙΟ, ΠΛΑΙΣΙΟ, ΧΩΡΟΙ, ΕΙΚΟΝΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ, ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ.
ΚΑΤΑ ΕΥΑΙΣΘΗΤΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΥΠΟΒΟΗΘΗΣΗΣ ΟΔΗΓΟΥ, ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΤΙΜΟΝΙΟΥ.