Το μοντέλο της τσέχικης φίρμας ανανεώθηκε σε βάθος, διατηρώντας το DNA ενός από τα πιο επιτυχημένα EV της ευρωπαϊκής αγοράς, ενώ παράλληλα ενισχύεται ακριβώς στα σημεία που έχουν νόημα. Το ανανεωμένο Enyaq υιοθετεί τη σχεδιαστική ταυτότητα Modern Solid, με χαρακτηριστικά όπως η μαύρη μάσκα Tech-Deck Face, φωτεινή λωρίδα LED Light Band και προβολείς Matrix LED με νέα υπογραφή. Οι διαστάσεις έχουν αυξηθεί ελαφρώς (μήκος 4.658 mm, πλάτος 1.879 mm, ύψος 1.622 mm), ενισχύοντας την παρουσία του στο δρόμο αλλά και τους χώρους στο εσωτερικό. Ο συντελεστής οπισθέλκουσας μειώθηκε στα 0,245 (Cd), βελτιώνοντας τόσο την κατανάλωση όσο και την ησυχία στην καμπίνα. Διαθέσιμο με τροχούς 19 έως και 21 ιντσών, προκειμένου η αισθητική να μπορεί να διαβαθμιστεί από τη entry level έκδοση, έως την κορυφαία και πιο εντυπωσιακή Sportline.

Κορυφαία εργονομία, πρακτικότητα και ποιότητα
Ανοίγοντας την πόρτα του Enyaq, το πρώτο πράγμα που αντιλαμβάνεσαι είναι η αίσθηση της οικειότητας, όπως το σαλόνι του σπιτιού σου. Δεν προσπαθεί να σε εντυπωσιάσει με «χάντρες και καθρεπτάκια», αλλά με ουσιαστικές λύσεις: καλή εργονομία, ποιοτικά υλικά, απλή... λογική στη διάταξη και, πάνω απ’ όλα, χώρους. Πολλούς χώρους.

Με 585 λίτρα πορτμπαγκάζ, που φτάνουν τα 1.710 με αναδιπλωμένα καθίσματα, και με κορυφαίο διαθέσιμο ύψος και πλάτος καθισμάτων, ακόμα και οι πίσω επιβάτες θα νιώσουν ότι βρίσκονται σε αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας. Η συνολική αίσθηση ποιότητας και φινιρίσματος είναι ένα επίπεδο πάνω από αυτό που συναντάμε σε αντίστοιχα κινεζικά μοντέλα και αυτό δεν περιορίζεται στα υλικά, αλλά επεκτείνεται στον τρόπο με τον οποίο όλα συνδέονται, εφαρμόζουν και λειτουργούν.
Οι άνθρωπο της Skoda ενσωμάτωσαν πολλαπλές επιλογές υφών, αποχρώσεων και τεχνολογιών, με ιδιαίτερη έμφαση στη βιωσιμότητα. Για παράδειγμα, χρησιμοποιούνται υφάσματα από ανακυκλωμένα δίχτυα ψαρέματος (ECONYL), οικολογικά επεξεργασμένο δέρμα, κ.α. Παράλληλα, η συνολική εικόνα παραμένει κομψή και διακριτική, με ευρωπαϊκό, μίνιμαλ ταπεραμέντο.
Όπως κάθε γνήσιο Skoda, έτσι και το Enyaq δίνει έμφαση στην πρακτικότητα της καθημερινότητας. Οι αποθηκευτικοί χώροι στην καμπίνα είναι έξυπνα κατανεμημένοι, με ευρύχωρα ντουλαπάκια, θήκες στις πόρτες που χωρούν μπουκάλια 1,5 L, καθώς και λειτουργικές εσοχές στη βάση της κεντρικής κονσόλας. Το πορτμπαγκάζ διαθέτει διπλό δάπεδο και ειδική θήκη για την τακτοποίηση του καλωδίου φόρτισης, ώστε να μην καταλαμβάνει ωφέλιμο χώρο ή να λερώνονται άλλα αντικείμενα. Οι χαρακτηριστικές λεπτομέρειες Simply Clever, όπως ο αποσπώμενος φακός LED, η θήκη για κάρτα φόρτισης ή η ενσωματωμένη ξύστρα πάγου, ενισχύουν ακόμη περισσότερο τη συνολική εργονομία του.
Προηγμένο τεχνολογικά και έμφαση στην ουσία
Η ψηφιακή εμπειρία που προσφέρει το Enyaq 85 ακολουθεί την ευρύτερη λογική του μοντέλου, που εστιάζει στην ουσία. Η μεγάλη οθόνη infotainment 13 ιντσών με το νέο λογισμικό ME 4.0 έχει γρήγορη απόκριση, ξεκάθαρο μενού και πρακτικές συντομεύσεις, χωρίς να υπερφορτώνει τον οδηγό με εφέ και περιττά animations. Μέσα από αυτήν ελέγχεται ολόκληρο το όχημα, από τον κλιματισμό και τη φόρτιση έως τις λειτουργίες ADAS και τις εφαρμογές. Η εμπειρία ενισχύεται από τη νέα έκδοση της εφαρμογής MySkoda, που προσφέρει τηλεχειρισμό, πληροφορίες συντήρησης, ακόμη και ενσωμάτωση του Powerpass και δυνατότητα απομακρυσμένης στάθμευσης (Remote/Trained Parking), φυσικά για τις αγορές που το υποστηρίζουν.

Ο πίνακας οργάνων περιορίζεται σε οθόνη μόλις 5,3 ιντσών, που ναι μεν εξυπηρετεί τα βασικά, αλλά υστερεί σε όγκο και (ευ)αναγνωσιμότητα. Ευτυχώς, το προαιρετικό head-up display με επαυξημένη πραγματικότητα (AR) αναλαμβάνει να προβάλει τις βασικές πληροφορίες απευθείας στο παρμπρίζ, βελτιώνοντας σημαντικά την εμπειρία πίσω από το τιμόνι. Ναι μεν, η Skoda αποφεύγει την ψηφιακή υπερβολή των κινεζικών μοντέλων και παραμένει πιστή στην ευρωπαϊκή παράδοση της πρακτικότητας και της οδηγοκεντρικής αντίληψης, αλλά με τα νέα δεδομένα αυτός ο μικρός πίνακας οργάνων δείχνει «φτωχός» και μάλλον με ελλιπή πληροφόρηση στον οδηγό. Στα υπέρ να προσθέσουμε και την ύπαρξη 4 φυσικών διακοπτών για τα ηλεκτρικά παράθυρα…
Κινητήρας και μπαταρία: Απόδοσης χωρίς υπερβολές
Η έκδοση 85 εξοπλίζεται με κινητήρα ισχύος 286 PS και ροπής 545 Nm που μεταδίδεται στους πίσω τροχούς, φτάνοντας τα 180?km/h τελικής και επιταχύνοντας 0–100 km/h σε 6,7 δευτερόλεπτα. Το Enyaq προσφέρει πολλαπλές επιλογές παραμετροποίησης της οδήγησης μέσω του Driving Mode Select, με βασικά προγράμματα Eco, Comfort, Normal, Sport και Individual, επιτρέποντας στον οδηγό να προσαρμόσει την απόκριση του ηλεκτροκινητήρα, το βάρος του τιμονιού και την ένταση της ανάκτησης ενέργειας μέσω μοχλοδιακοπτών στο τιμόνι σε τρία επίπεδα.
Στις εκδόσεις με το προαιρετικό DCC (Dynamic Chassis Control), η παραμετροποίηση επεκτείνεται και στην ανάρτηση, η οποία μεταβάλλει τη σκληρότητα των αμορτισέρ σε πραγματικό χρόνο, ανάλογα με το οδηγικό στυλ. Σε ότι αφορά τη μεγάλη μπαταρία των 77 kWh καθαρής χωρητικότητας, μπορεί να προσφέρει αυτονομία έως 586 km (WLTP), που με κάποιες παραδοχές μπορεί να επιβεβαιωθεί στην πράξη, ωστόσο υπολογίστε μια ρεαλιστική της τάξης των 480-530 km, ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες (σ.σ. δεν προβλέπεται αντλία θερμότητας) και τις ενεργειακές ανάγκες. Σε DC ταχυφορτιστή, η φόρτιση 10–80% διαρκεί μόλις 28 λεπτά, χάρη στη μέγιστη ισχύ φόρτισης των 175?kW. Είναι χαρακτηριστικό ότι σε πραγματικές συνθήκες, με το σύστημα προθέρμανσης μπαταρίας ενεργό, ο ρυθμός φόρτισης παραμένει υψηλός και σταθερός, χωρίς μεγάλες απώλειες, κάτι που σπανίζει ακόμη σε μοντέλα του ανταγωνισμού.
Σταθερό, σίγουρο και απολαυστικό
Στον δρόμο, το Enyaq 85 επιβεβαιώνει τον πολιτισμένο και ευχάριστο χαρακτήρα του από τα πρώτα κιόλας μέτρα. Δεν επιδιώκει να εντυπωσιάσει με… εκρήξεις ροπής ή υπερβολικά «σφιχτό» στήσιμο, αλλά επιλέγει να σε κερδίσει με την ισορροπία ανάμεσα στο κράτημα και την άνεση, αλλά και τη γενικότερη ποιότητά του. Η επιτάχυνση από στάση μέχρι τα 100 χλμ/ώρα ολοκληρώνεται σε 6,7 δευτερόλεπτα, αριθμός εντυπωσιακός για ένα SUV άνω των δύο τόνων, αλλά το σημαντικό είναι πώς αυτή η δύναμη αποδίδεται γραμμικά, αβίαστα και κυρίως ήσυχα.
Η πίσω κίνηση προσφέρει ευχαρίστηση και ευελιξία, ενώ το πλαίσιο, βασισμένο στην αρθρωτή πλατφόρμα MEB του Ομίλου Volkswagen, διαχειρίζεται αποτελεσματικά το βάρος, χωρίς να αποστειρώνει την οδηγική αίσθηση. Η ανάρτηση, με γόνατα MacPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, είναι στιβαρή αλλά όχι κουραστική (σ.σ. εξαιρετική η απόσβεση), ενώ τα φρένα με δαγκάνες δύο εμβόλων εμπρός αποδεικνύονται εξαιρετικά σε ακρίβεια και αίσθηση και χωρίς διαφοροποίηση στην απόδοση στην μεταβολή ανάκτησης ενέργειας.
Το τιμόνι είναι ελαφρύ σε χαμηλές ταχύτητες και ακριβές στον αυτοκινητόδρομο, όταν δηλαδή οι ρυθμοί ανέβουν και ο θόρυβος κύλισης περιορίζεται στο ελάχιστο, χάρη και στη βελτιωμένη αεροδυναμική.
Εν κατακλείδι, το Enyaq οδηγικά δίνει την αίσθηση ενός… θερμικού SUV και αυτό προφανώς έχει να κάνει με το κατασκευαστικό του DNA, εν αντιθέσει με την πλειονότητα των EVs που καταφθάνουν σωρηδόν από την Ασία και έχουν ως κοινό χαρακτηριστικό μια αδιάφορη, «τεχνητή» οδηγική αίσθηση.
Ευρωπαϊκή παράδοση και υπεροχή
Μέσα σε έναν ωκεανό νέων ηλεκτρικών μοντέλων, πολλά από τα οποία έρχονται από την Κίνα με πληθώρα τεχνολογιών και θεαματικές οθόνες, το νέο Enyaq 85 βαδίζει στον δικό του δρόμο. Αντί να εντυπωσιάσει με κάποιες τεχνολογικές υπερβολές, εστιάζει στην ουσία. Ποιότητα κατασκευής, σταθερότητα, λειτουργικότητα, συνδεσιμότητα και οδηγική αίσθηση που θυμίζει… κανονικό αυτοκίνητο.
Και εκεί βρίσκεται το μεγάλο του πλεονέκτημα. Το Enyaq είναι περισσότερο «Car» , σχεδιασμένο για τον σύγχρονο «Driver» και λιγότερο «gadget». Σε μια αγορά που γεμίζει από εξεζητημένα ηλεκτρικά, αποτελεί μια ουσιαστική πρόταση. Συνδυάζει την παράδοση της Skoda στην πρακτικότητα και την απλότητα, με την αιχμή της τεχνολογίας του Ομίλου VW, προσφέροντας ένα πακέτο που στέκεται ανταγωνιστικά απέναντι σε κάθε αντίπαλο, ευρωπαϊκό ή ασιατικό.
Το ανανεωμένο Skoda Enyaq είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά με τιμές ξεκινούν από τις 41.800€ για την έκδοση Enyaq 60, τα 48.200€ για την Enyaq 85 (σ.σ. το αυτοκίνητο δοκιμής), που αποτελεί την πιο ισορροπημένη επιλογή σε απόδοση και αυτονομία, ενώ στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται η Enyaq 85x 4x4 Sportline, με τιμή 54.700€, με τετρακίνηση και σπορ και πιο δυναμικό χαρακτήρα.
Το Enyaq συνοδεύεται από εργοστασιακή εγγύηση 5 ετών ή 100.000 χιλιομέτρων, καθώς και εγγύηση μπαταρίας υψηλής τάσης διάρκειας 8 ετών ή 160.000 χιλιομέτρων, η οποία καλύπτει οποιαδήποτε απώλεια χωρητικότητας κάτω από το 70%. Το after-sales πρόγραμμα του Skoda Enyaq είναι σχεδιασμένο για να προσφέρει απλότητα, διαφάνεια και οικονομία στον ιδιοκτήτη. Η τακτική συντήρηση πραγματοποιείται ανά δύο χρόνια, ανεξαρτήτως χιλιομέτρων, μειώνοντας σημαντικά τα έξοδα σε σχέση με τα συμβατικά αυτοκίνητα.
Με αυτό το εύρος τιμών (τηρουμένων των αναλογιών κρίνονται ανταγωνιστικές) και εξοπλιστικών εκδόσεων, η Skoda καλύπτει ένα μεγάλο φάσμα αναγκών: από τον καθημερινό οδηγό που αναζητά οικονομία και πρακτικότητα, έως τον απαιτητικό που θέλει επιδόσεις, τεχνολογία και σπορ αίσθηση.
ΟΙ ΒΑΣΙΚΟΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΕΣ ΤΟΥ SKODA ENYAQ
Volkswagen ID.4 Βασισμένο στην πλατφόρμα MEB, το "ομόσταλο" ID.4 προσφέρει ισορροπία και ευρυχωρία. Η βασική έκδοση ξεκινά από €39.500, ενώ πιο ισχυρές εκδόσεις –όπως το GTX– κοστίζουν έως €55.600 με πακέτο φόρτισης. Συγκρίσιμο με το Enyaq σε καθημερινή χρήση, υστερεί ελαφρά σε premium αίσθηση και εργονομία. Διαβάστε περισσότερα πατώντας ΕΔΩ | Hyundai Ioniq 5 Φουτουριστική σχεδίαση και τεχνολογία φόρτισης 800 V. Η βασική έκδοση 63 kWh RWD τιμάται €47.990, ενώ οι ισχυρότερες εκδόσεις 84 kWh φτάνουν έως €56.690. Ξεχωρίζει για ταχύτατη φόρτιση, αλλά ο χώρος αποσκευών είναι ελαφρώς μικρότερος από αυτόν του Enyaq. Διαβάστε περισσότερα πατώντας ΕΔΩ |
Tesla Model Y To best seller της Tesla προσφέρει κορυφαία επιτάχυνση, συνεχείς αναβαθμίσεις και wide οικοσύστημα. Οι τιμές ξεκινούν από €44.990 για την πισωκίνητη, με την έκδοση Long Range RWD στα €49.990 και Long Range AWD στα €52.990. Παρ’ ότι τεχνολογικά άρτιο και με αυτονομία εντυπωσιακή, υπολείπεται σε ποιότητα υλικών και εργονομική σχεδίαση. Διαβάστε περισσότερα πατώντας ΕΔΩ | Ford Mustang Mach E Το οδηγοκεντρικότερο ηλεκτρικό SUV με σφιχτή ανάρτηση και δυναμικές επιδόσεις. Η βασική πισωκίνητη έκδοση ξεκινά από €54.487, ενώ με μπαταρία 98 kWh φτάνει τα €60.045. Οι τετρακίνητες εκδόσεις ξεκινούν από €60.375 έως €67.472. Κερδίζει πόντους σε οδική συμπεριφορά, αλλά δεν μπορεί να φτάσει την πρακτικότητα και τους χώρους του Enyaq. Διαβάστε περισσότερα πατώντας ΕΔΩ |
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ SKODA ENYAQ 85 2025 TIMH €48.200 ΤΕΛΗ €0
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΜΕ ΜΟΝΙΜΟΥΣ ΜΑΓΝΗΤΕΣ , Hλεκτροκινητήρας ΚΑΥΣΙΜΟ Ηλεκτρικό
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 286 ΡΟΠΗ Nm/rpm 545
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Μονής Σχέσης, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 6,7 sec, τελική 180 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 14,8 kWh/100km, 0
ΥΠΕΡ ΟΔΗΓΙΚΗ ΑΙΣΘΗΣΗ "ΚΑΝΟΝΙΚΟΎ" ΑΥΤΟΚΙΝΉΤΟΥ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ, ΠΡΑΚΤΙΚΌΤΗΤΑ, ΕΥΧΡΗΣΤΙΑ, ΧΩΡΟΙ ΚΑΙ ΑΝΕΣΕΙΣ.
ΚΑΤΑ ΕΛΕΙΨΗ ΑΝΤΛΙΑΣ ΘΕΡΜΟΤΗΤΑΣ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΆΖΕΙ ΤΗΝ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ, ΤΙΜΗ.