Η Citroen επιστρέφει δυναμικά στην κατηγορία των B-SUV, παρουσιάζοντας το ολοκαίνουργιο C3 Aircross. Με ανανεωμένη σχεδιαστική ταυτότητα, έμφαση στην πρακτικότητα και ένα προηγμένο υβριδικό σύστημα κίνησης, η hybrid έκδοση των 145 ίππων έρχεται να συνδυάσει ιδανικά την οικονομία καυσίμου με την οδηγική άνεση. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που απευθύνεται σε οικογένειες και δραστήρια άτομα που αναζητούν έναν ευέλικτο και ξεχωριστό σύντροφο καθημερινότητας, πάντα με... savoir vivre προδιάθεση.

SUV με γαλλικό ταπεραμέντο
Το νέο C3 Aircross απομακρύνεται αισθητά από τον προκάτοχό του, υιοθετώντας μια πιο στιβαρή, «τετραγωνισμένη» αισθητική, που αποπνέει δυναμισμό. Το design αποτελεί χαρακτηριστικό δείγμα της γαλλικής σχολής, όντας τολμηρό, γεωμετρικό και παράλληλα, χωρίς υπερβολές, κομψό.
Το συνολικό μήκος φτάνει τα 4,39 m, το πλάτος τα 1,79 m και το ύψος τα 1,66 m. Η απόσταση των 200 mm από το έδαφος προσφέρει SUV δυναμική και πρακτικότητα. Η φωτιστική υπογραφή τριών σημείων, το νέο λογότυπο Citroen και η διχρωμία της οροφής δεν αποτελούν μόνο αισθητικά στοιχεία, αλλά αποτυπώνουν τη γαλλική φινέτσα της μάρκας.
Εργονομία και... παραδοσιακή άνεση
Το εσωτερικό ακολουθεί τη λογική του γαλλικού savoir vivre. Είναι διακριτικό σε σχεδίαση και αξεσουάρ, αλλά με ουσία. Η έμφαση δίνεται στην άνεση, στην πρακτικότητα και σε μια πιο ήπια, χαλαρή θα λέγαμε, αίσθηση. Τα καθίσματα Citroen Advanced Comfort ξεχωρίζουν για τον σχεδιασμό και την υποστήριξή τους, δημιουργώντας ένα περιβάλλον που θυμίζει σαλόνι σπιτιού.
Για το ταμπλό οι άνθρωποι της εταιρείας, υιοθέτησαν τη φιλοσοφία «C-Zen Lounge» με λιτές επιφάνειες, φιλικές στην αφή υφασμάτινες επενδύσεις και καλή εργονομία. Το τιμόνι είναι μικρής διαμέτρου και προσφέρει καλή αίσθηση στον χειρισμό. Ο πίνακας οργάνων απουσιάζει, αφήνοντας τη θέση του σε μία ψηφιακή τύπου head-up οθόνη χαμηλά στη βάση του παρμπρίζ, ενισχύοντας την αίσθηση ευρυχωρίας και ανεμπόδιστης ορατότητας. Μια επιλογή τολμηρή, που προσφέρει καλή πληροφόρηση στον οδηγό, χωρίς να απαιτεί κάποια ιδιαίτερη εξοικείωση.

Η οθόνη αφής 10,25 ιντσών, που διατίθεται στις εκδόσεις Plus και Max, είναι κεντρικό στοιχείο στο infotainment, ενώ το σύστημα υποστηρίζει ασύρματη σύνδεση Apple CarPlay και Android Auto. Στις βασικές εκδόσεις, η λύση είναι ακόμη πιο ευρηματική (σ.σ. ή… σπαρτιάτικη), όπου μία βάση smartphone με NFC σύνδεση, κάνει τη συσκευή του οδηγού το επίκεντρο του ψηφιακού περιβάλλοντος!
Χώροι και πρακτικότητα
Με μεταξόνιο 2,67 m, το C3 Aircross πετυχαίνει κάτι σπάνιο για την κατηγορία του, καθώς προσφέρει άφθονους χώρους σε όλους τους επιβάτες. Οι πίσω απολαμβάνουν ευρυχωρία για τα γόνατα και το κεφάλι, ενώ το πορτμπαγκάζ διαθέτει χωρητικότητα 460 L, που επεκτείνεται έως τα 1.600 L, με αναδιπλούμενα καθίσματα.

Το πραγματικά εντυπωσιακό είναι η -προαιρετικά- 7θέσια διαμόρφωση, κάτι μοναδικό στη B-SUV κατηγορία. Με καλή πρόσβαση στην τρίτη σειρά και πλήρη ενσωμάτωση των καθισμάτων στο πάτωμα όταν δεν χρησιμοποιούνται, το μοντέλο δείχνει την γαλλική φιλοσοφία του, δηλαδή, να προσφέρει κάτι παραπάνω χωρίς να χάνει την αίσθηση, σε ότι αφορά τις διαστάσεις, ενός B-SUV.
Η πρακτικότητα ενισχύεται από θήκες, ποτηροθήκες, θύρες USB σε όλες τις σειρές και επίπεδο δάπεδο φόρτωσης. Είναι το συνώνυμο της ευχρηστίας προσεγμένο στην κάθε λεπτομέρεια, όχι φανταχτερό, αλλά ουσιώδες. Σε ότι αφορά την υλοποίηση του εσωτερικού, αυτή είναι τυπική ενός Citroen με σκληρά ανθεκτικά πλαστικά, καλές υφασμάτινες επενδύσεις και καλή συναρμογή. Δεν προσποιείται ότι είναι κάτι άλλο το C3 Aircross, παρά ένα αξιοπρεπέστατο mainstream, B-SUV!
Υβριδική τεχνολογία για οικονομία και απόδοση
Η έκδοση Hybrid 145 εφοδιάζεται με κινητήρα 1.2 L Turbo PureTech, ισχύος 136 PS, που λειτουργεί σε κύκλο Miller. Το υβριδικό σύστημα 48V περιλαμβάνει ηλεκτροκινητήρα 21 kW και μπαταρία ιόντων λιθίου 0,89 kWh. Η μετάδοση γίνεται μέσω του νέου e-DCT6 αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη.

Το σύστημα επιτρέπει ηλεκτρική κίνηση έως και στο 50% της αστικής χρήσης, σύμφωνα με τον κατασκευαστή, χωρίς φυσικά καμία εξωτερική φόρτιση, καθώς η ανάκτηση ενέργειας γίνεται κατά το φρενάρισμα. Η επιτάχυνση 0–100 km/h ολοκληρώνεται σε 9,1 δευτερόλεπτα, με τελική ταχύτητα στα 192 km/h. Η επίσημη κατανάλωση βάσει WLTP κυμαίνεται στα 5,3–5,4 L/100 km. Οι τιμές αυτές μπορούν να επιβεβαιωθούν σε ρεαλιστικές συνθήκες και σε αστικό περιβάλλον, ωστόσο η μέση κατανάλωση που καταγράψαμε ήταν στα 7,5 L/100 km.
Πλαίσιο και οδική αίσθηση
Το C3 Aircross δεν προσποιείται ότι είναι σπορ και πολύ καλά κάνει. Στη θέση του δυναμισμού, προσφέρει άνεση και κράτημα υψηλού επιπέδου, χάρη στην ανάρτηση Citroen Advanced Comfort με τα πατενταρισμένα υδραυλικά αμορτισέρ προοδευτικής απόσβεσης (PCH - Progressive Hydraulic Cushions). Το αποτέλεσμα είναι ποιότητα κύλισης και οδηγική αίσθηση που θυμίζει μοντέλα μεγαλύτερης κατηγορίας.
Το τιμόνι είναι ελαφρύ, αλλά ακριβές, και η γενικότερη συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο ικανοποιεί με τη σταθερότητας που προσφέρει. Ναι, στις στροφές το αμάξωμα γέρνει ελαφρώς, αλλά δεν θα ξεφύγει ποτέ από την τροχιά του, αξιοποιώντας φυσικά και την πλήρη σουίτα των ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης οδηγού που ενσωματώνει. Θα λέγαμε πώς είναι ένα αυτοκίνητο για εκείνον που απολαμβάνει την άνεση και το κράτημα σε μια μοναδική ισορροπία που μόνο η γαλλική σχολή, αποδεδειγμένα, ξέρει να προσφέρει.
Τιμή και εξοπλισμός
Η υβριδική έκδοση Hybrid 145 ξεκινά από τις 25.000 €, ενώ η έκδοση με θερμικό κινητήρα από τις 19.500 €. Το επίπεδο εξοπλισμού είναι πλούσιο από τη βασική έκδοση YOU!, ενώ οι Plus και Max προσφέρουν επιπλέον στοιχεία τεχνολογίας, άνεσης και ασφάλειας. Η έκδοση Max περιλαμβάνει μεταξύ άλλων 3D LED πίσω φώτα, αισθητήρες εμπρός/πλάγια, navigation και ηλεκτροχρωμικό καθρέφτη.
Το after-sales πρόγραμμα περιλαμβάνει εργοστασιακή εγγύηση 5 ετών ή 100.000 km για το όχημα και 8 ετών ή 160.000 km για την υβριδική μπαταρία. Η υποστήριξη του δικτύου Citroen παραμένει ένα από τα πλεονεκτήματα της μάρκας στην ελληνική αγορά.
Ο ανταγωνισμός
Στην κατηγορία των B-SUV με υβριδική τεχνολογία, το νέο Citroen C3 Aircross Hybrid 145 PS συναντά ισχυρούς ανταγωνιστές. Ένας από τους πιο άμεσους είναι το Renault Captur E-Tech Hybrid 145, το οποίο προσφέρει παρόμοια ισχύ, αλλά με full hybrid τεχνολογία. Εστιάζει περισσότερο στην οικονομία και στην τεχνολογική αρτιότητα, διαθέτοντας παράλληλα πιο δυναμική σχεδίαση και αισθητά πιο συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις.
Από κοντά ακολουθεί το Peugeot 2008 Hybrid 136, που βασίζεται στο ίδιο υβριδικό σύστημα 48V με το Citroen, όντας συγγενικό μοντέλο εντός του ομίλου Stellantis (όπως και το νέο Opel Frontera, φυσικά, για το οποίο θα επανέλθουμε με πλήρη δοκιμή). Προσφέρει ωστόσο μια πιο premium προσέγγιση, με πιο σφιχτό στήσιμο και το χαρακτηριστικό εσωτερικό i-Cockpit, που ενισχύει τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα του.
Στα βασικά ανταγωνιστικά μοντέλα ξεχωρίζουμε επίσης:
Το Toyota Yaris Cross Hybrid αντιπροσωπεύει την ιαπωνική σχολή και αποτελεί έναν από τους πρωτοπόρους στην τεχνολογία των full hybrid. Είναι σχεδιασμένο με γνώμονα τη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και συνοδεύεται από τη γνωστή αξιοπιστία της Toyota.
Το Hyundai Bayon 1.0 T-GDi 48V ενσωματώνει ένα ήπιο υβριδικό σύστημα (MHEV), λιγότερο εξελιγμένο αλλά επαρκές για τις καθημερινές ανάγκες. Στοχεύει στο κοινό που αναζητά μια value-for-money επιλογή, με απλή τεχνολογική προσέγγιση και νορμάλ αισθητική.
Το Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid, διαθέσιμο σε εκδόσεις από 125 έως 155 PS, δίνει έμφαση στην οδική συμπεριφορά και στο δυναμικό στιλ. Το ντιζάιν του είναι πιο σπορ και νεανικό, ενώ το υβριδικό του σύστημα τύπου MHEV προσφέρει υποβοήθηση χωρίς να αποτελεί πλήρες υβριδικό σύνολο.
Τέλος, το VW T-Cross 1.5 eTSI φέρνει στο προσκήνιο τη γερμανική σχολή, με ποιότητα κατασκευής, λειτουργικότητα και αστική πρακτικότητα. Το ήπιο υβριδικό του σύστημα (48V) λειτουργεί χωρίς να γίνεται αντιληπτό, ενώ η σχεδίασή του παραμένει με έμφαση στην πρακτικότητα.
Συμπερασματικά,
το νέο Citroen C3 Aircross Hybrid 145 PS είναι κάτι περισσότερο από ένα ακόμα B-SUV. Είναι μια αυθεντική έκφραση του γαλλικού κατασκευαστικού DNA, που χαρακτηρίζεται από άνεση, προσωπικότητα, προσιτή τεχνολογία και εκφραστική σχεδίαση. Δεν στοχεύει στους εντυπωσιασμούς, αλλά στην καθημερινή χρηστικότητα.
Με υβριδικό σύστημα ήπιας απόδοσης, ευρύχωρο και ευέλικτο εσωτερικό, το C3 Aircross αποτελεί μια ολοκληρωμένη πρόταση για όσους αναζητούν ένα αυτοκίνητο με ξεχωριστό χαρακτήρα.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ CITROEN C3 AIRCROSS 2025 HYBRID 145 PS 2025 TIMH €25.000 ΤΕΛΗ €0
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΑΜΕΣΟΥ ΨΕΚΑΣΜΟΥ, ΥΨΗΛΗΣ ΠΙΕΣΗΣ, Turbo, 3 Κύλινδρος ΚΑΥΣΙΜΟ Υβριδικό
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 136/5.500 ΡΟΠΗ Nm/rpm 230/1.750
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9,1 sec, τελική 192 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 7,5 L/100km, 120 g/km
ΥΠΕΡ ΠΡΑΚΤΙΚΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ, ΚΑΛΗ ΑΠΟΔΟΣΗ ΥΒΡΙΔΙΚΟΥ ΣΥΤΗΜΑΤΟΣ, ΜΗΔΕΝΙΚΑ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ, ΑΝΕΣΗ ΚΑΙ ΚΡΑΤΗΜΑ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ.
ΚΑΤΑ ΣΚΛΗΡΑ ΠΛΑΣΤΙΚΑ, ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΥΠΟ ΠΙΕΣΗ.