Το όνομα MINI κουβαλά εδώ και δεκαετίες έναν από τους πιο αναγνωρίσιμους σχεδιαστικούς και οδηγικούς χαρακτήρες στην παγκόσμια αυτοκίνηση. Από το εμβληματικό κλασικό Mini του '59, μέχρι το πρώτο μοντέλο της BMW εποχής (2001), το μικρό hatchback συνδύαζε πάντα στιλ, ευελιξία και εκείνη την περίφημη «go-kart» αίσθηση που το κατέστησε μοναδικό. Όμως πόσα από αυτά έχουν διατηρηθεί σήμερα;
Το νέο MINI Cooper C, στην πεντάθυρη εκδοχή του και με κινητήρα 1.5 λίτρων βενζίνης, φαίνεται να απομακρύνεται από το κατασκευαστικό DNA που έκαναν το MINI αυτό που ήταν. Και αν μιλάμε για τη βασική έκδοση του μοντέλου, με τους 156 ίππους και αυτόματο κιβώτιο, τότε τα πράγματα γίνονται ακόμη πιο σύνθετα.
Σχεδίαση χωρίς βρετανικό στυλ, 5θυρο και… Maxi
Αισθητικά, το νέο MINI δείχνει σύγχρονο αλλά όχι απαραίτητα... MINI. Οι κλασικές αναφορές στον βρετανικό χαρακτήρα της μάρκας έχουν αποδυναμωθεί: τα χρωμιωμένα περιγράμματα έχουν καταργηθεί σχεδόν εξ ολοκλήρου, τα φωτιστικά σώματα είναι πιο αφαιρετικά, και η χαρακτηριστική μάσκα με το «χαμόγελο» έχει μεταλλαχθεί σε κάτι διαφορετικό.

Εν αντιθέσει, το πρώτο «MINI by BMW», κατάφερε να συνδυάσει το ρετρό design του original με σύγχρονες προδιαγραφές: έντονα χρωμιωμένα φώτα, διακριτική μάσκα και μια παιχνιδιάρικη, σχεδόν χαμογελαστή όψη που αμέσως δήλωνε τον ξεχωριστό χαρακτήρα. Το νέο μοντέλο φαίνεται να επιδιώκει να είναι πιο «mainstream», περισσότερο BMW και λιγότερο MINI, όπως τουλάχιστον το έχει ο πιο πολύς κόσμος στο μυαλό του.
Σε ότι αφορά τις διαστάσεις, το αμάξωμα του πεντάθυρου Cooper φτάνει τα 4.036 mm σε μήκος, ξεπερνώντας την τρίθυρη εκδοχή (3.876 mm) κατά 16 cm, διαφορά που αποτυπώνεται και στον επιπλέον χώρο για τους πίσω επιβάτες και το μεταξόνιο των 2.567 mm (+72 mm). Το πλάτος είναι 1.744 mm, το ύψος 1.464 mm, ενώ το βάρος του αυτοκινήτου φτάνει τα 1.320 κιλά. Ο χώρος αποσκευών είναι 275 λίτρα, που μπορεί να φτάσει έως τα 925 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.
Εσωτερικό και εξοπλισμός
Η καμπίνα είναι χωρίς αμφιβολία εντυπωσιακή. Η νέα OLED οθόνη 9,5 ιντσών στο κέντρο, με το κυκλικό της σχήμα, προσδίδει έναν φουτουριστικό αέρα. Το λειτουργικό MINI OS 9 είναι καλοσχεδιασμένο, με θεματικά modes που επηρεάζουν τόσο τα γραφικά όσο και την ατμόσφαιρα στο εσωτερικό. Η ποιότητα υλικών είναι καλή και η αίσθηση «casual premium» διατρέχει κάθε εκατοστό της καμπίνας.
Ωστόσο, η απουσία φυσικών κουμπιών και η υπερβολική εξάρτηση από την οθόνη αφής δημιουργούν ερωτήματα σε ό,τι αφορά την εργονομία, ειδικά κατά την οδήγηση στην πόλη ή στον αυτοκινητόδρομο.

Το επιμηκυμένο μεταξόνιο προσφέρει βελτιωμένους χώρους για τους πίσω και πρακτικότητα, αν το ζητούμενο είναι η... οικογενειακή άνεση και όχι η ουσία από ένα MINI, προκειμένου να επιλέξεις αυτή την πεντάθυρη έκδοση.

O πασπαρτού 3κύλινδρος 1.5L και η αποστειρωμένη αίσθηση
Κάτω από το καπό του Mini Cooper C βρίσκεται ένας 3κύλινδρος κινητήρας 1.5 λίτρων με υπερτροφοδότη. Αποδίδει 156 PS και 230 Nm ροπής, με τη μετάδοση να γίνεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, με καλή κλιμάκωση και λειτουργία. Η επιτάχυνση 0–100 km/h έρχεται σε 8 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 225 km/h.
Η κατανάλωση στον αυτοκινητόδρομο κυμαίνεται στα 7 L/100km, ωστόσο κατά μέσο όρο υπολογίστε στα 6,6 L και οι εκπομπές CO2 στα 136 g/km. Στη θεωρία, όλα μοιάζουν ικανοποιητικά, ειδικά για την κατηγορία των supermini αυτής της κατηγορίας, όμως στην πράξη αποδεικνύεται ότι η ουσία του MINI έχει αρχίσει να ξεθωριάζει.

Το MINI Cooper C παραμένει στιβαρό και ασφαλές στην οδήγηση, με ακριβές τιμόνι και καλό έλεγχο του πλαισίου. Ωστόσο, η αίσθηση «go-kart» που αποτελούσε σήμα κατατεθέν της μάρκας έχει σχεδόν εξαφανιστεί. Το μεγαλύτερο μέγεθος, το αυξημένο βάρος και η αλλαγή στην πλατφόρμα, που παραμένει κοινή με τη BMW Σειρά 1 (UKL2), έχουν «ομοιογενοποιήσει» το MINI σε σημείο που οδηγικά θυμίζει περισσότερο ένα entry-level μοντέλο της BMW, παρά τον ατίθασο χαρακτήρα των παλαιότερων γενεών.
Η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα MacPherson εμπρός με αλουμινένια βάση και πολλαπλών συνδέσμων πίσω, με βελτιωμένη κατανομή βάρους. Το τιμόνι διαθέτει ηλεκτρική υποβοήθηση τύπου Servotronic, προσφέροντας άνεση και σταθερότητα στην καθημερινή μετακίνηση.
Από την ευελιξία και την αμεσότητα του πρώτου MINI της σύγχρονης εποχής (σ.σ. R50), που οδηγούσες και ένιωθες κάθε καμπή του δρόμου στα δάκτυλα των χεριών σου, έχουμε σήμερα ένα πιο αποστειρωμένο σύνολο. Ναι, είναι ασφαλές. Ναι, είναι αποδοτικό. Αλλά το σπινθηροβόλο DNA του MINI, αυτό που ξεχώριζε από τον «σωρό», έχει χάσει τη λάμψη του.
Από 26.950 ευρώ
Αν σκέφτεστε να αποκτήσετε το MINI Cooper C 156 PS στην πεντάθυρη εκδοχή του, λάβετε υπόψη ότι η τιμή εκκίνησης διαμορφώνεται στα 26.950 ευρώ. Με δεδομένο τον εξοπλισμό, την ποιότητα κατασκευής και την τεχνολογία που προσφέρει, η τιμή του δεν προκαλεί έκπληξη. Ωστόσο, αν αρχίσετε να προσθέτετε προαιρετικά πακέτα ή εξατομικευμένες επιλογές, το συνολικό κόστος μπορεί εύκολα να ξεπεράσει τις 30.000 ευρώ.
Συμπέρασμα
Το MINI Cooper C 5θυρο είναι αναμφίβολα ένα προσεγμένο, τεχνολογικά σύγχρονο και στιλιστικά ενδιαφέρον αυτοκίνητο. Είναι γρήγορο, οικονομικό, ασφαλές και ξεχωριστό. Αλλά η απόστασή του από την παράδοση του MINI είναι μεγαλύτερη από ποτέ, τόσο σχεδιαστικά όσο και οδηγικά.
Αν επιθυμείτε ένα premium, ιδιαίτερο αυτοκίνητο πόλης με στιλ, το MINI C παραμένει στο παιχνίδι. Αν όμως αναζητάτε το «καθαρόαιμο» MINI, με τα μικρά του φώτα, τα χρώμια και την άμεση, «go-kart» οδική του συμπεριφορά... ίσως πρέπει να κοιτάξετε πίσω, ή να ελπίσετε για κάτι πιο mini στο μέλλον.
Κατά τη γνώμη μας, η MINI χρειάζεται ένα νέο, πραγματικά μικρό μοντέλο. Κάτι στις διαστάσεις του πρώτου R50, με συμπαγές αμάξωμα και ελαφριά κατασκευή, που θα φέρνει ξανά τον χαρακτήρα της μάρκας στο προσκήνιο. Κάτι που να εξυπηρετεί απόλυτα την αστική χρήση, αλλά και να ξεχωρίζει οδηγικά, όπως έκανε πάντα.
Η σημερινή πεντάθυρη εκδοχή (σ.σ. και η 3θυρη επίσης), παρά τα πολλά της θετικά, βρίσκεται στο μεταίχμιο: δεν είναι πλέον «μικρή», δεν είναι ιδιαίτερα «MINI» και κινδυνεύει να γίνει απλώς άλλο ένα hatchback με ωραίο εσωτερικό και … γερμανικά τεχνικά χαρακτηριστικά.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ MINI COOPER C 5-ΘΥΡΟ 2025 TIMH €26.950 ΤΕΛΗ €87,04
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.499 CC, , Turbo, 3 Κύλινδρος ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 156/6.500 ΡΟΠΗ Nm/rpm 230/1.500-4.600
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 8 sec, τελική 225 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 6,6 L/100km, 136 g/km
ΥΠΕΡ Ασφαλές και σταθερό οδηγικά, με μοντέρνο, καλοφτιαγμένο και αψεγάδιαστο τεχνολογικά εσωτερικό.
ΚΑΤΑ Έλλειψη "go-kart" και γενικότερου ΜΙΝΙ χαρακτήρα.