Special Drive: Δοκιμάζουμε τα Honda HR-V eHEV και Forza 750 (video)


Η Honda συνδυάζει δύο παράλληλους κόσμους, αυτές της αυτοκίνησης και της μοτοκίνησης με δύο μοντέλα που, αν μη τι άλλο, «φέρνουν» οδηγούς και αναβάτες στην καλύτερη διάθεσή τους.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΘΩΜΑΣ Κ. ΕΥΘΥΜΙΟΥ, ΤΑΚΗΣ ΜΑΝΙΑΤΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 12/7/2025

Το HR-V e:HEV είναι ένα premium compact SUV στην ανανεωμένη του εκδοχή, η οποία περιλαμβάνει πλουσιότερο εξοπλισμό «διαμοιρασμένο» σε τέσσερα επίπεδα. Αυτό, βέβαια, που έχει σημασία, πλην των ελάχιστων αισθητικού προσδιορισμού αλλαγών, είναι το υβριδικό σύστημα του αυτοκινήτου που από την πρώτη στιγμή που λανσαρίστηκε απέσπασε την προσοχή της αγοράς και απευθύνεται στο κοινό που θεωρεί ότι το Made In Japan αυτοκίνητο στο parking του είναι κάτι παραπάνω από προστιθέμενη αξία.  Στο «πλευρό» του, το Forza 750, ένα εντυπωσιακό σκούτερ μεγάλου κυβισμού, που έχει δεχθεί μια δυναμική στυλιστική και τεχνολογική ανανέωση.

Ευχάριστο

Ας ξεκινήσουμε λίγο αντίστροφα, επεξηγώντας τι είναι, αυτό που σου αφήνει ως γεύση η συμβίωση με το ιαπωνικό SUV. Φυσικά, το γεγονός ότι έπειτα από μικρής ή μεγαλύτερης διάρκειας οδήγηση, το HR-V σε κερδίζει με τη φιλικότητά του προς τον χρήστη σε κάθε επίπεδο διαδρομής. Και σε αυτό βοηθάει τα μέγιστα το εξαιρετικό πλαίσιο που εάν το εκτιμήσεις στους αυτοκινητοδρόμους, θα το λατρέψεις σε στροφοδιαδρομές, αφού η τοποθέτηση της μπαταρίας στο πάτωμα, δημιουργεί μεγαλύτερη ακαμψία και ομοιογένεια σε κάθε οδόστρωμα. Χαρακτηριστικό είναι ότι και σε ήπιες εκτός δρόμου μετακινήσεις (τα σχεδόν 19 cm από το έδαφος βοηθούν αρκετά να ξεθαρρέψεις…) αυτή την εντυπωσιακή συμπεριφορά του πλαισίου την αντιλαμβάνεσαι με το παραπάνω.

Το αυτοφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα

Ιστορικά η Honda έχει τη δική της παράδοση στην υβριδική τεχνολογία και μάλιστα έχει κατά καιρούς αναπτύξει τα δικά της συστήματα κάνοντας focus στον τρόπο που μπορεί κανείς να πετύχει την πράσινη μετακίνηση (εξ ου κι ένα μικρό δεντράκι στην οθόνη του ταμπλώ στο πρόγραμμα Eco), ειδικά στις μεγαλουπόλεις. Εν προκειμένω, στο ανανεωμένο HR-V e:HEV δεν χρησιμοποιεί υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα εσωτερικής καύσης, αλλά έναν ατμοσφαιρικό εν σειρά τετρακύλινδρο κινητήρα 1,5 L ως μέρος του αυτοφορτιζόμενου υβριδικού του συστήματος μετάδοσης κίνησης. Σύμφωνα με τη  Honda, αυτός ο κινητήρας έχει σχεδιαστεί για να λειτουργεί σε συνδυασμό με τους ηλεκτρικούς κινητήρες για βελτιωμένη απόδοση αντί να βασίζεται στην υπερσυμπίεση για αυξημένη ισχύ. Έτσι, το υβριδικό σύστημα αποτελείται από τον βενζινοκινητήρα, έναν ηλεκτροκινητήρα, μια μπαταρία ιόντων λιθίου και μια ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου. Για την EV (αμιγώς ηλεκτροκίνητη λειτουργία) σε χαμηλές ταχύτητες ή κατά τη διάρκεια ελαφριάς επιτάχυνσης, το HR-V λειτουργεί κυρίως με τον ηλεκτροκινητήρα χρησιμοποιώντας ενέργεια από την μπαταρία. Στην υβριδική λειτουργία, όταν απαιτείται πρόσθετη ισχύς, ο βενζινοκινητήρας ενεργοποιείται για να υποστηρίξει τον ηλεκτροκινητήρα.

Ο κινητήρας μπορεί, επίσης, να επαναφορτίσει την μπαταρία μέσω της γεννήτριας. Ωστόσο, σε υψηλότερες ταχύτητες ο βενζινοκινητήρας μπορεί να κινήσει απευθείας τους τροχούς, βελτιώνοντας την επιθυμητή απόδοση. Το σύστημα «συμπληρώνεται» από τη διαδικασία ανάκτησης ενέργειας μέσα από το φρενάρισμα, μετατρέποντάς τη σε ηλεκτρική ενέργεια που επαναφορτίζει την μπαταρία, βελτιώνοντας τη συνολική απόδοση. Η τεχνολογία περιλαμβάνει επίσης την παλέτα συστημάτων ασφαλείας Honda Sense, ένα σύστημα πολυμέσων 9,0” με οθόνη αφής με δορυφορική πλοήγηση, ασύρματη Apple CarPlay, ενσύρματο Android Auto, ήχο έξι ηχείων, την εφαρμογή «Honda Connect», ψηφιακό πίνακα οργάνων 7,0”, μία θύρα USB-A, τρεις θύρες USB-C, υποδοχή 12 volt και συνδεσιμότητα Bluetooth.

Η πρακτικότητα ολοκληρώνεται με τα πίσω καθίσματα με τον χαρακτηρισμό magic Seats, τα οποία είναι πλήρως αναδιπλούμενα, ενώ δημιουργούν και επίπεδη επιφάνεια με το πάτωμα του πορτμπαγκάζ, την είσοδο και εκκίνηση χωρίς κλειδί, υαλοκαθαριστήρες παρμπρίζ με αισθητήρα βροχής, διζωνικό κλιματισμό και ηλεκτρική πίσω πόρτα. Το υβριδικό σύστημα του Honda HR-V e:HEV είναι αυτό που θα εκτιμήσετε δεόντως στις μετακινήσεις σας κυρίως μέσα στις πόλεις, εκεί όπου κάνουμε και τα περισσότερα χιλιόμετρα καθημερινά. Τι μας προβλημάτισε; Το γεγονός που όταν βυθίζεις το πόδι στο γκάζι για να προσπεράσεις, ο ήχος από το σύνολο κινητήρα/κιβωτίου περνάει στην καμπίνα, αλλά ταυτόχρονα μετατρέπεται και σε αντιληπτή αίσθηση στην λειτουργία του αυτοκινήτου που θυμίζει…ανοιχτό DRS με την ταχύτητα που ξεπετιέται εμπρός. Εντέλει όμως το αυτοκίνητο είναι μια πλήρης, πολυτελής πρόταση με κύριο πρόταγμα την ιδανική συμβίωση ανθρώπου και μηχανής σε μια στρωτή αυτοκινητική ρουτίνα. Πάμε όμως και στο εξαιρετικά ενδιαφέρον δίτροχο.

TECHINFO

HONDA HR-V e:HEV

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ/ ΤΥΠΟΣ 4ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ, ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΙΚΟΣ, DOHC  i-VTEC, ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΚΙΒΩΤΙΟ (eCVT) 

ΚΥΒΙΣΜΟΣ 1.498 cc 

ΙΣΧΥΣ 107PS/6.000-6.400 rpm 

ΡΟΠΗ 131 Nm/4.500-5.000 rpm 

ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΜΟΝΟΥ ΜΑΓΝΗΤΗ

ΙΣΧΥΣ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑ 131PS

ΡΟΠΗ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑ 253 Nm

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ/ xΠxΥ) 4.355x1.790x1.582 mm. 

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ 2.610 mm

ΠΟΡΤΜΠΑΓΚΑΖ 319 L 

ΒΑΡΟΣ 1.380 kg

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ/0-100 km/h 10,6’’ 

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ 170km/h 

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΜΕΙΚΤΗ/ΔΟΚΙΜΗΣ 5,4/8,2L/100 km

CO122g/km 

ΤΙΜΗΒΑΣΙΚΗΣΕΚΔΟΣΗΣ 34.490€.

Forza 750: Scooterομοτοσυκλέτα και νέα δεδομένα

Η όψη του προκαλεί και αναμφίβολα γεννά και ερωτηματικά: Τι ακριβώς είναι το Forza 750; Scooter ή μοτοσυκλέτα; Η πραγματικότητα είναι πως πρόκειται για μία… scooterομοτοσυκλέτα, ένα υβρίδιο που συνδυάζει άριστα τους δύο κόσμους, προσφέροντας τις ευκολίες κάθε κατηγορίας, σε ένα άριστο πακέτο. Με νέα σχεδίαση στο μπροστινό μέρος, με νέα μεγάλη οθόνη με συνδεσιμότητα για εύκολη σύνδεση με το κινητό του αναβάτη, με έξτρα εξοπλισμό, όπως η άνετη σέλα με την μπάρα ξεκούρασης για τον συνεπιβάτη, τα προβολάκια ομίχλης και τα αλουμινένια αξεσουάρ, έρχεται στην αγορά πιο όμορφη από ποτέ. Κτισμένη πάνω σε ένα κανονικό πλαίσιο που αγκαλιάζει τον κινητήρα ο οποίος βρίσκεται στη μέση – και όχι στο πλάι αριστερά, προσφέρει ακαμψία, χάρη και στο κανονικό ψαλίδι μοτοσυκλέτας που χρησιμοποιεί.

Απουσιάζει, έτσι, το κενό ανάμεσα στη σέλα και στο τιμόνι, όπου τοποθετούνται τα πόδια – το πάτωμα, δηλαδή, και τα πόδια βρίσκουν τη θέση τους εκατέρωθεν του κινητήρα, σε φαρδιά μακρόστενα μαρσπιέ. Η μετάδοση γίνεται με αλυσίδα από τον δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα, με συστήματα, όπως το Traction Control και το ABS, τελευταίας γενιάς, να συμβάλλουν στην οδηγική συμπεριφορά. Διαφοροποιείται από τα scooters κυρίως στο πλαίσιο, αλλά και στον μπροστινό τροχό, που εδώ είναι 17”, διάμετρο που χρησιμοποιούν μόνον οι μοτοσυκλέτες. Σταθερότητα, στιβαρότητα, ασφάλεια, χαρακτηρίζουν το νέο Forza 750 το οποίο συνεχίζει να διαθέτει ευκολίες scooter, τόσο με τον αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη σέλα όπου χωράει άνετα ένα κράνος, όσο και από τη μοναδική αυτόματη μετάδοση με την οποία μεταδίδεται η ισχύς του κινητήρα.

Ονομάζεται DCT – Dual Clutch Transmission και πρόκειται για ένα κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, που ξεχωρίζει τα γρανάζια του κιβωτίου σε δύο άξονες, με δύο συμπλέκτες, όπως συμβαίνει σε πλείστα αυτοκίνητα. Θυμίζουμε, λοιπόν, ότι κάθε άξονας διαθέτει από τρεις σχέσεις – γρανάζια, και πάντα, υπάρχει μία σχέση εμπλεγμένη – την αλλαγή την αναλαμβάνουν οι συμπλέκτες, κι έτσι, δεν υπάρχει ποτέ κενό όταν γίνεται αυτό. Φυσικά, ο αναβάτης ανοίγει απλώς το γκάζι και απολαμβάνει αλλαγές σχέσεων, αφού πρώτα έχει επιλέξει το πρόγραμμα D – Drive, όπως στα αυτοκίνητα. Προγράμματα οδήγησης θα του δώσουν ταχύτερες αλλαγές σχέσεων ή ανάλογες επιταχύνσεις, σε περίπτωση που το χρειαστεί, αλλά και η M – Manual  ρύθμιση είναι διαθέσιμη, ώστε να αλλάζει ο αναβάτης ταχύτητες από τα puddles, στο αριστερό άκρο του τιμονιού, παίρνοντας στα χέρια του την κατάσταση.

Έχοντας χαρακτηριστικά scooter, αλλά και δυνατότητες και ασφάλεια μοτοσυκλέτας, το μοναδικό Forza 750 δηλώνει εξαρχής ότι δεν είναι κατασκευασμένο για τις αργές, πηγμένες στην κίνηση, συνθήκες μίας μεγαλούπολης. Μπορεί να κινηθεί και σε αυτές, με την άνεση που προσδίδει το κιβώτιο ταχυτήτων του, αλλά το βάρος του, όπως και οι διαστάσεις, δεν θα κρυφτούν. Νιώθει πιο άνετα όταν ο δρόμος ανοίγει μπροστά του, κινείται με άνεση σε ανοιχτές διαδρομές με ταχύτητες άνω των 80 – 120 km/h, ενώ με την τελική του ταχύτητα να ξεπερνάει τα 170 km/h, θα μπορέσει να κινείται σταθερά με ταχύτητες άνω των 130 km/h.

Με άνετη σέλα για δύο επιβαίνοντες, εξαιρετική προστασία λόγω σχεδίασης μπροστινού τμήματος, αλλά και της ηλεκτρικά ρυθμιζόμενης ζελατίνας, είναι ιδανικό για ταξίδια μικρού ή μεγάλου βεληνεκούς. Για κάτι τέτοιες περιπτώσεις, άλλωστε, είναι διαθέσιμο και το Cruise Control, το οποίο θα ξεκουράσει τον αναβάτη στις ατελείωτες ευθείες μίας εθνικής οδού. Όμορφο, ποιοτικό και ασφαλές, είναι μία επίδειξη τεχνολογίας από τη Honda που συνδυάζει δύο κόσμους, προσφέροντας τα θετικά τους, στον καθημερινό αναβάτη. Ως scooter, βρίσκεται τιμολογιακά στο άνω άκρο, προσφέροντας, όμως, λύσεις που μόνο σε μοτοσυκλέτες θα βρεις. Έτσι, αν και το «συναντάς» στα scooter, στην πραγματικότητα, είναι μία scooterομοτοσυκλέτα, στον δικό της μοναδικό δίτροχο κόσμο.

Ταυτότητα

Κατασκευαστής                      Honda

Μοντέλο                                  Forza 750

Αντιπρόσωπος                       Σαρακάκης ΑΕΒΜΕ

Τιμή (ευρώ)                            13.100

Κυβισμός (cc)                         745

Ιπποδύναμη (PS)                   59

Ρεζερβουάρ (L)                      13,2

Βάρος πλήρες υγρών (kg)    235