Το έχουμε ξαναγράψει, αλλά με την ευκαιρία της BMW M235 xDrive Gran Coupé, όπως είναι το πλήρες όνομα του μοντέλου, το επαναλαμβάνουμε. Δεν μπορούμε παρά να υποκλιθούμε στην πυγμή και το θάρρος της BMW να διαθέτει παράλληλα με τα μοντέλα που «επιβάλει» η εποχή (ηλεκτρικά-υβριδικά) και μοντέλα με ξεκάθαρο σπορ χαρακτήρα που κινούνται αποκλειστικά από έναν βενζινοκινητήρα. Ανοίγοντας το site της εταιρείας, μοιάζει με παιδική χαρά για ενηλίκους! Με δεδομένο πως μιλάμε για την premium κατηγορία, μπορείς εκεί να βρεις ό,τι ποθείς. Μετά τη Μ5 που δοκιμάσαμε στο προηγούμενο τεύχος έχουμε ακόμα ένα μοντέλο της εταιρείας με το γράμμα Μ μέσα στην ονομασία του. Προς αποφυγή παρεξηγήσεων, δεν πρόκειται για κάποια εκδοχή της Μ2, παρά το γεγονός ότι αυτό αναγράφεται με μεγαλύτερα γράμματα από την υπόλοιπη ονομασία. Πρόκειται για το ενδιάμεσο σκαλοπάτι μεταξύ της «απλής» γκάμας και των «καθαρόαιμων» Μ μοντέλων της BMW σε δυναμισμό, αλλά και σε κόστος. Στην περίπτωση, ωστόσο, της Σειράς 2 Gran Coupé δεν υπάρχει κάποια «καθαρόαιμη» έκδοση Μ, οπότε το μοντέλο που δοκιμάζουμε είναι η κορυφαία επιλογή στο συγκεκριμένο αμάξωμα.
Καυτές προδιαγραφές
Δεν έχει ηλεκτροκινητήρες, δεν έχει μπαταρίες και σέβεται το περιβάλλον χωρίς, όμως, να θυσιάζει τις αξίες του σπορ αυτοκινήτου, τουλάχιστον όπως τις ξέραμε μέχρι πριν λίγα χρόνια. Αυτό σημαίνει πως κάτω από το καπό βρίσκεται ένας κινητήρας βενζίνης, ενώ η μετάδοση της κίνησης γίνεται σε όλους τους τροχούς. Η απόδοση είναι παραπάνω από επαρκής. Με 300 PS και 450 Nm ροπής, έχετε στο δεξί σας πόδι έναν από τους καλύτερους δίλιτρους κινητήρες βενζίνης παραγωγής! Αποδίδει εξαιρετικά σε όλο το εύρος στροφών, χάρη στην τεχνολογία Twin Power, ενώ διακρίνεται και για την οικονομία του. Σημειώστε πως κατά τη δοκιμή του μοντέλου είχαμε μέση κατανάλωση 9,1 L/100km, τιμή εξαιρετική με βάση το βάρος και τις προδιαγραφές του μοντέλου. Την ίδια στιγμή το σύνολο είναι ικανό να εκτοξευτεί μέχρι τα 100 km/h σε μόλις 4,9 sec, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 250 km/h. Τον κινητήρα συνοδεύει ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων. Στα τεχνικά να συμπληρώσουμε πως στον εμπρός άξονα υπάρχει μηχανικό μπλοκέ διαφορικό, ενώ η ανάρτηση έχει μηχανικά αυτορυθμιζόμενα αμορτισέρ που σκοπό έχουν να συνδυάσουν την άνεση με το κράτημα. Στον στάνταρ εξοπλισμό ανήκουν τροχοί 18΄΄ (το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχε τους extra των 19΄΄), καθώς και αναβαθμισμένο σύστημα πέδησης με την υπογραφή «Μ».
Σε ξεσηκώνει
Η νέα γενιά της Σειράς 2 Gran Coupé έχει αναμφίβολα φρέσκο και δυναμικό σχεδιασμό. Με το που την αντικρίζεις, καταλαβαίνεις ότι ανήκει στη νέα γενιά BMW. Ακόμα πιο συναισθηματικά είναι τα δεδομένα στη Μ235 που διαφοροποιείται περισσότερο από κάθε άλλη φορά, από την υπόλοιπη γκάμα. Κάνει αμέσως φανερές τις προθέσεις της και τα δυναμικά της χαρακτηριστικά, από όποια γωνιά και αν την κοιτάξεις. Τα βλέμματα συγκεντρώνει το εμπρός μέρος. Ο μεγάλος αεραγωγός στο κάτω μέρος τροφοδοτεί τον κινητήρα με φρέσκο αέρα, ενώ στα μάτια μας θυμίζει κάτι από Μ5. Η χαρακτηριστική μάσκα με τα νεφρά σε μαύρο χρώμα και οριζόντιες γραμμές βρίσκεται ακριβώς κάτω από τα εμπρός φανάρια που πλέον έχουν αμυγδαλωτό σχήμα. Είναι άγρια και επιθετικά, αλλά σε εμάς τους πιο κλασικούς μάς έλειψαν τα διπλά στρογγυλοποιημένα φώτα ημέρας που πλέον έχουν αντικατασταθεί από κάθετα στοιχεία. Πάντως, oι προσαρμοζόμενοι προβολείς LED με αντιθαμβωτική δέσμη μεγάλης σκάλας, λειτουργία φωτισμού στροφών με τα χαρακτηριστικά μπλε ένθετα κάνουν τη νύχτα μέρα σε κάθε ευκαιρία!
Η πλαϊνή όψη χαρακτηρίζεται από το μακρύ καπό, τους κοντούς προβόλους και την ομαλή, ρέουσα γραμμή οροφής, στοιχεία που δικαιολογούν την ονομασία coupé. Ξεχωρίζει από τους εντυπωσιακούς τροχούς, που σε συνδυασμό με τα μαύρα πλαϊνά skirts δίνουν τον παλμό. Μαζί και οι μαύροι γυαλιστεροί καθρέφτες με το ιδιαίτερο αεροδυναμικό σχήμα, αλλά και οι κόκκινες δαγκάνες του αναβαθμισμένου συστήματος πέδησης. Στο πίσω μέρος η εικόνα είναι αντίστοιχα άγρια με την εμπρός όψη. Οι τέσσερις στρογγυλές απολήξεις δεν αστειεύονται και δένουν άψογα με τον διαχύτη, αλλά και τη διακριτική μαύρη αεροτομή. Τις όποιες αμφιβολίες αναστέλλει το λογότυπο Μ 235 που ενημερώνει αυτούς που ακολουθούν για το ποιόν της κατασκευής. Γενικά το αυτοκίνητο δείχνει φροντισμένο στην παραμικρή λεπτομέρεια, όπως συμβαίνει αντίστοιχα και στο εσωτερικό.
Φροντισμένο εσωτερικό
Όπως εξωτερικά, έτσι και εσωτερικά δείχνει φροντισμένο στην κάθε λεπτομέρεια. Ανοίγεις τις πόρτες χωρίς πλαίσιο και τα τρία χρώματα της Μ είναι εκεί σε κάθε ευκαιρία. Στις ζώνες, στις ραφές του τιμονιού, στο ταμπλώ, αλλά και στον κρυφό φωτισμό σού θυμίζουν ότι οδηγείς κάτι ιδιαίτερο. Στα πιο ουσιαστικά, τα extra καθίσματα Μ sport προσφέρουν εξαιρετική στήριξη, ενώ έχουν και εξαιρετική σχεδίαση με το ενιαίο προσκέφαλο. Όπως συμβαίνει σε όλα τα σπορ μοντέλα της BMW, το τριάκτινο τιμόνι σε φτιάχνει και αυτό με τη σχεδίαση, αλλά και την χοντρή στεφάνη που γεμίζει τα χέρια στην οδήγηση. Η σχεδίαση του ταμπλώ περνάει σε μια άλλη εποχή. Ο στόχος έχει επιτευχθεί, μιας και η εικόνα δείχνει πολύ φρέσκια, ωστόσο κάποιες λειτουργίες έχουν γίνει πιο περίπλοκες. Θα προτιμούσαμε τα χειριστήρια του κλιματισμού να είναι ξεχωριστά ή έστω να υπάρχουν κάποιες λειτουργίες, όπως η ανακύκλωση σε σημείο εύκολης πρόσβασης. Επίσης, μας έλειψε το περιστροφικό χειριστήριο του I-Drive που τόσα χρόνια είχαμε μάθει και είχαμε συνηθίσει.
Ο πίνακας οργάνων και η οθόνη πολυμέσων με διαγώνιο 10,25’’ και 10,7’’, αντίστοιχα ανήκουν στο Curved Display που ομολογουμένως έχει ανώτερη αίσθηση σε σύγκριση με τις οθόνες του παρελθόντος, καθώς κάνουν τον οδηγό να αισθάνεται το επίκεντρο της ιστορίας. Η ποιότητα των υλικών είναι στο επίπεδο που μας έχει συνηθίσει η BMW, όπως και οι επενδύσεις στα καθίσματα από τεχνητό δέρμα δείχνουν ποιοτικές, χωρίς να αντιλαμβάνεσαι τη διαφορά από το πραγματικό δέρμα.
Οι χώροι για τους επιβάτες είναι καλοί, ενώ η πρόσβαση στα πίσω καθίσματα είναι μια παραχώρηση στον βωμό της σχεδίασης, μιας και το άνοιγμα των πίσω θυρών είναι κάπως μικρό. Ο χώρος αποσκευών έχει ικανοποιητική χωρητικότητα με 430 L, ωστόσο υπάρχει και εδώ μια παραχώρηση στον βωμό της σχεδίασης, μιας και το άνοιγμα είναι μικρό σε ύψος.
Fast and Clear
Βάζεις μπροστά τον κινητήρα και με τον μπάσο του ήχο και το στιγμιαίο πέταγμα των στροφών αμέσως σε προϊδεάζει για την κατασκευή. Η ορατότητα είναι καλή, όπως και η θέση οδήγησης, με μοναδικό ψεγάδι την ψηλή τοποθέτηση του καθίσματος. Ο κινητήρας αποδίδει εξαιρετικά ήδη από τις χαμηλές στροφές, κάτι που ωφελεί την οικονομία. Σημειώστε πως η μέση κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας ήταν 9,1 L/100km, τιμή ιδιαίτερα ικανοποιητική με βάση τα δεδομένα της κατασκευής. Η ανάρτηση σε συνδυασμό με τους τροχούς των 19’’ του αυτοκινήτου της δοκιμής δεν ευνοεί την άνεση. Δεν περνούν κραδασμοί στην καμπίνα, ωστόσο είναι φανερό πως έχει γίνει κάποια θυσία με πιο έντονο προσανατολισμό στο κράτημα. Είμαστε βέβαιοι πως οι στάνταρ τροχοί των 18’’ με τα ελαστικά υψηλότερου προφίλ θα βελτιώσουν αρκετά την εικόνα, με δεδομένο πως η αρχιτεκτονική του αμαξώματος ευνοεί και την οικογενειακή χρήση.
Σε προδιαθέτει, πάντως, να βρεις μια ήρεμη από κίνηση διαδρομή και να πιέσεις. Τη βρίσκεις, ρυθμίζεις το οδηγικό προφίλ στο Sport και αφοσιώνεσαι όπως παλιά. Ο κινητήρας εντυπωσιάζει με την απόδοση του, αλλά και τον ήχο του και το κιβώτιο εκτελεί αστραπιαία τις εντολές σου. Το τιμόνι είναι άμεσο και το μπροστινό σύστημα εντυπωσιακά υπάκουο στις αλλαγές κατεύθυνσης. Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι εντυπωσιακά. Η ανάρτηση εδώ δείχνει το καλό της πρόσωπο κρατώντας το αμάξωμα παράλληλο με την άσφαλτο. Η υποστροφή είναι άγνωστη κατάσταση, ενώ το πίσω μέρος παραμένει πεισματικά ουδέτερο, ακόμα και αν το προκαλέσεις με τα ηλεκτρονικά απενεργοποιημένα. Αυτό σε βοηθάει να αναπτύξεις μεγάλο αίσθημα εμπιστοσύνης. Σε μια πίστα είμαστε βέβαιοι πως θα έκανε κορυφαίους χρόνους. Θα θέλαμε, ωστόσο, από τη στιγμή που υπάρχει το σηματάκι «Μ» στο παρασκήνιο, κάτι πιο συμμετοχικό. Είτε, δηλαδή, η μετάδοση να επέτρεπε μεγαλύτερο ποσοστό να πάει στον πίσω άξονα είτε το πίσω μέρος να είναι πιο ρυθμίσιμο στο άφημα του γκαζιού. Είναι φανερό πως η BMW έχει σκοπό να αντιμετωπίσει με αξιώσεις τα Audi S3 και Mercedes-AMG A35 στο γήπεδο τους. Τέλος, τα φρένα αποδεικνύονται αποτελεσματικά και ακούραστα στην έντονη χρήση.
New age - old school
Η BMW πήρε μια κλασική παλιά συνταγή και την εκτέλεσε με έναν πολύ φρέσκο τρόπο για αγοραστές που πιθανώς δεν είχαν ποτέ μια BMW. Οι τελευταίοι θα εντυπωσιαστούν από την απόδοση του μοντέλου, από τις επιδόσεις του, από τον εντυπωσιακά εύκολο τρόπο που στρίβει ταχύτατα, από τον συνδυασμό κινητήρα-κιβώτιο και από τη σχεδίαση μέσα-έξω. Οι παλιοί πελάτες ίσως θα αναζητήσουν μια πιο παιχνιδιάρικη οδική συμπεριφορά, αλλά, όπως είπαμε στην αρχή του κειμένου, η BMW έχει μια απίστευτα μεγάλη γκάμα μοντέλων, οπότε εκείνοι που θέλουν κάτι πιο «παιχνιδιάρικο» μπορούν να κοιτάξουν σε άλλα μοντέλα της εταιρείας!
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
_77761_468025_type15015.jpg)
ΜΟΝΤΕΛΟ BMW 2 Gran Coupe M235 xDrive 2025 TIMH €60.200 ΤΕΛΗ €144
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.998, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 221(300)/5.750-6.500 ΡΟΠΗ Nm/rpm 400/2.000-4.500
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, αυτόματη τετρακίνηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 4,9 sec, τελική 250 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 7,5 L/100km, 170 g/km
ΥΠΕΡ ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ, ΚΙΒΩΤΙΟ, ΠΛΑΙΣΙΟ, ΣΤΑΘΕΡΟΤΗΤΑ ΣΤΗ ΓΡΗΓΟΡΗ ΟΔΗΓΗΣΗ, ΣΤΗΡΙΞΗ ΕΜΠΡΟΣ ΚΑΘΙΣΜΑΤΩΝ, ΦΡΕΝΑ, ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ, ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΣΗΣ.
ΚΑΤΑ ΨΗΛΗ ΘΕΣΗ ΟΔΗΓΗΣΗΣ, ΜΙΚΡΟ ΑΝΟΙΓΜΑ ΧΩΡΟΥ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ, ΕΛΛΕΙΨΗ ΞΕΧΩΡΙΣΤΩΝ ΔΙΑΚΟΠΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΧΕΙΡΙΣΜΟ ΤΟΥ ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟΥ, ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΡΥΘΜΙΣΗΣ ΣΤΗ ΓΡΗΓΟΡΗ ΟΔΗΓΗΣΗ, ΑΝΕΣΗ ΜΕ ΤΡΟΧΟΥΣ 19’’.