Peugeot 5008 Hybrid 145 e-DCS6 - Δοκιμάζουμε το πολυτελές, υβριδικό και πρακτικό SUV


Η επταθέσια  εκδοχή του 5008 αφορά σε ένα Coupé SUV με φινέτσα και άψογη υλοποίηση, που αξιοποιεί στο έπακρο ένα ήπιο υβριδικό σύστημα συνδυαστικής απόδοσης 145 PS.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΕΡΤΕΚΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 29/6/2025

Εδώ και αρκετά χρόνια η Peugeot έχει αφήσει το δικό της στίγμα στην κατηγορία των SUV, με δύο πολύ ανταγωνιστικά μοντέλα, τα 2008 και 3008, στα οποία έχει προστεθεί και το μεγαλύτερο 5008 για εκείνο το κοινό που επιζητά περισσότερους χώρους και ανέσεις. Κοινό χαρακτηριστικό της γαλλικής γκάμας είναι η φινέτσα, είτε μιλάμε για σχεδίαση αμαξώματος είτε για το εσωτερικό που κάνουν τα αυτοκίνητά της να ξεχωρίζουν και, φυσικά, η κατασκευαστική καινοτομία που διαχρονικά τη χαρακτηρίζει.

Και μιας και μιλήσαμε για «φινέτσα», έχει πολύ ενδιαφέρον το γεγονός πώς οι Γάλλοι κατάφεραν να μην κάνουν καμία απολύτως παραχώρηση προς όφελος της πρακτικότητας υλοποιώντας το νέο 5008, το οποίο αποτελεί ένα από τα πιο όμορφα σχήματα της κατηγορίας, τη στιγμή που το επταθέσιο καλαίσθητο εσωτερικό του χαρακτηρίζεται από  λειτουργικότητα και πρακτικότητα, προαπαιτούμενα σε αυτή την κατηγορία. Ελάχιστα ανταγωνιστικά οχήματα έχουν καταφέρει κάτι τέτοιο…

Εξίσου… ενδιαφέρον είναι και το πώς σε ένα αυτοκίνητο που το μήκος του φλερτάρει με τα 4,8 m και το βάρος του με τα 1.700 kg, ο «πασπαρτού» κινητήρας 1.2 PureTech 136 PS του ομίλου Stellantis μπορεί να ανταπεξέλθει, αναφορικά με τα παρεχόμενα επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας και της οδηγικής ικανοποίησης.

Ομολογούμε πως αυτές ήταν οι βασικές μας απορίες λίγο πριν πάρουμε στα χέρια μας το νέο 5008 και μάλιστα στην υβριδική 48V έκδοση, που εκ των πραγμάτων συγκεντρώνει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον σε σχέση με τις άλλες δύο διαθέσιμες, την ηλεκτρική (E-5008 210/236 PS) και την PHEV (5008 Plug-in Hybrid 195 PS), αφενός γιατί απευθύνεται στην «καρδιά» της κατηγορίας των μεσαίων SUV, αφετέρου για τις τιμές πώλησης που  –όπως θα δούμε πιο κάτω– κρίνονται ανταγωνιστικές. 

Στιβαρό πλαίσιο

Με δεδομένο ότι το νέο 5008 μπορεί να εξοπλιστεί και με μονάδες ηλεκτροκίνησης, η Peugeot επέλεξε να το εδράσει στην πλατφόρμα STLA Medium του ομίλου Stellantis που εξασφαλίζει ένα εξαιρετικά άκαμπτο πλαίσιο, αλλά και εντυπωσιακούς, άψογα εκμεταλλεύσιμους χώρους στο εσωτερικό. Σημειώστε ότι το μεταξόνιο, ανεξαρτήτως μονάδας ισχύος, για το 5008 έχει επιμηκυνθεί στα 2,9 m (!), απαραίτητο για την τοποθέτηση των δύο επιπλέον θέσεων. Το σημαντικό στην περίπτωση του γαλλικού μοντέλου είναι ότι αισθητικά το αμάξωμά του δεν είναι… άχαρο, όπως σε αρκετά επταθέσια της κατηγορίας και διαθέτει την Coupé-SUV αισθητική που χαρακτηρίζει πλέον τις δημιουργίες της Peugeot, προκειμένου να αποδοθεί και ένας πιο σπορτίφ χαρακτήρας. Το σχεδιαστικό μοτίβο ακολουθεί πιστά το πολύ δημοφιλές 3008, είτε μιλάμε για το εμπρός μέρος με τη χαρακτηριστική μάσκα και τους μικρούς προβολείς LED είτε για το πλάι, είτε για το πίσω.

Από το επάνω ράφι

Η έμφαση στην αισθητική που δίνουν οι Γάλλοι ακολουθήθηκε και στο εσωτερικό, το οποίο καταφέρνει να συνδυάσει την πρακτικότητα και την ευρυχωρία με τη μοντέρνα σχεδίαση, τη στιγμή που τα υλικά κατασκευής που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι «από το επάνω ράφι» στα επίπεδα ενός premium αυτοκινήτου. Κάτι πασιφανές ακόμα και στον μη «ειδικό», που είναι σίγουρο ότι θα αντιληφθεί και τον τρόπο που κλείνουν τα ηλεκτρικά παράθυρα με τις έξτρα τσιμούχες στο πλαίσιό τους, στα επίπεδα ενός πολυτελούς αυτοκινήτου. Όπως πολύ σωστά έχετε αντιληφθεί, το ταμπλώ του μοντέλου είναι πανομοιότυπο με εκείνο του 3008, κάτι που σημαίνει πώς και εδώ σημείο αναφοράς αποτελεί το Panoramic i-Cockpit με την εντυπωσιακή, αιωρούμενη –κατά κάποιον τρόπο– κυρτή οθόνη των 21΄΄  που συγκεντρώνει τις περισσότερες λειτουργίες του αυτοκινήτου μέσω του infotainment και χειρισμό από 10 ψηφιακούς διακόπτες (i-Toggles) με δυνατότητα εξατομίκευσης, υποστηρικτικά και με φυσικούς.

Το 5008 ενσωματώνει high-tech εφαρμογές, όπως Apple CarPlay, Android Auto, επαγωγική φόρτιση κινητού, δικτυωμένο σύστημα πληροφόρησης PEUGEOT i-Connect, ψηφιακό βοηθό με τη φωνητική εντολή «OK, Peugeot», κάμερα οπισθοπορείας HD, κ.ά. Παράλληλα, εξοπλίζεται με περισσότερα από 40 συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, με σημείο αναφοράς το Drive Assist Plus 2.0, που αξιοποιεί τις πληροφορίες από τις κάμερες και τα ραντάρ του αυτοκινήτου, αλλά και το σύστημα πλοήγησης, εν είδει ημιαυτόματης οδήγησης. Για τον ίδιο λόγο διαθέτει προσαρμοσμένο cruise control με λειτουργία Stop & Go και διατήρηση πορείας στη λωρίδα κυκλοφορίας, αναλαμβάνοντας τον χειρισμό του τιμονιού και ρυθμίζοντας την ταχύτητα, όπως και σύστημα που προτείνει την ταχύτητα κίνησης βάσει, ισχύοντος ορίου, ενώ «αναγνωρίζει» και οποιαδήποτε αλλαγή στο όριο «διαβάζοντας» τις πινακίδες οδικής σήμανσης, προσαρμόζοντας ανάλογα την ταχύτητα, λαμβάνοντας υπόψη ακόμα και με τις καιρικές συνθήκες (παραδείγματος χάριν: βροχή). Σημειώνεται ότι όλα τα συστήματα αυτά απαιτούν επιβεβαίωση από τον οδηγό, προκειμένου να είναι ενεργοποιημένα.

Πρακτικότητα

Η διαμόρφωση των καθισμάτων στο επταθέσιο εσωτερικό είναι 2+3+2, με τα καθίσματα της πίσω σειράς (ενιαίο έδρανο, δύο ξεχωριστές πλάτες) να «κρύβονται» στο δάπεδο όταν δεν χρησιμοποιούνται, δημιουργώντας ένα μεγάλο και πλήρως εκμεταλλεύσιμο πορτ-μπαγκάζ 748 L (259 L στην επταθέσια διαμόρφωση και 1.815 L στη διθέσια). Ακόμα και τα πίσω καθίσματα είναι αναπαυτικά με ικανό πάχος και ύψος πλάτης, ενώ η μεσαία σειρά προσφέρει τη δυνατότητα ασύμμετρης αναδίπλωσης (60/40 για το έδρανο και 40/20/40 για τις πλάτες), αλλά και ανεξάρτητης ρύθμισης κλίσης της πλάτης σε πέντε θέσεις. Σε ό,τι αφορά στην πρόσβαση στις δύο επιπλέον θέσεις, αυτή διευκολύνεται με τη μετατόπιση προς τα εμπρός την μεσαίας σειράς, αλλά απαιτεί μια κάποια… ευελιξία από τους επιβάτες. Σαφές ότι είναι οι θέσεις της 3ης σειράς είναι κατάλληλες για παιδιά ή νεαρά άτομα μετρίου αναστήματος. Ολοκληρώνοντας με την πρακτικότητα του 5008, να αναφέρουμε ότι προσφέρει μια εντελώς επίπεδη επιφάνεια δαπέδου, ενώ με όλα τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα δυνατότητα μεταφοράς αντικειμένων μήκους έως 2 m και σε πλήρη διάταξη (επταθέσιο) το πορτμπαγκάζ του έχει μήκος 42 cm, από τα μεγαλύτερα στην κατηγορία.

Υβριδοποίηση

Την υβριδική έκδοση του 5008 τροφοδοτεί ο γνωστός κινητήρας 1.2 PureTech που συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα ενσωματωμένο στο αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων διπλού συμπλέκτη (e-DCS6). Ο συμβατικός κινητήρας αποδίδει 136 PS/5.500 και 230 Nm/1.750 rpm, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας 21 PS/4.274 rpm και 51 Nm/2.499 rpm. Αντλεί ενέργεια από την 48V μπαταρία των 0,4 kWh (12,1 kg) η οποία βρίσκεται κάτω από το εμπρός κάθισμα και επαναφορτίζεται από την αναγεννητική πέδηση (κατά την επιβράδυνση ο βενζινοκινητήρας απενεργοποιείται και ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια φορτίζοντας την μπαταρία). Το σύστημα αυτό αποδίδει συνδυαστική ισχύ 145 PS, χάρη στον συνδυασμό των 136 PS του θερμικού μοτέρ και το μάξιμουμ των 21 PS που μπορεί να δώσει ο ηλεκτροκινητήρας. Γίνεται αντιληπτό ότι έχουμε ένα ήπιο υβριδικό σύστημα, που σύμφωνα με την Peugeot μειώνει κατά 15% την κατανάλωση, ενώ περιορίζει τις εκπομπές CO2 στα 130 gr κατά τη συνδυασμένη λειτουργία του θερμικού και του ηλεκτρικού μοτέρ. Κατά την επιτάχυνση, ο ηλεκτροκινητήρας παρέχει επιπλέον ροπή στις χαμηλές στροφές (το 5008 Hybrid εκκινεί ηλεκτρικά), ενώ κατά την κίνηση στην πόλη το αυτοκίνητο  μπορεί να κινηθεί για πάνω από 50% του χρόνου του αμιγώς ηλεκτρικά, σύμφωνα με τον κατασκευαστή.

Στην πράξη

Όλη αυτή η τεχνολογία λειτουργεί ευεργετικά ως προς την αποδοτικότητα της μικρότερης έκδοσης του 5008, σε ό,τι αφορά στις επιδόσεις –που αβίαστα μπορούν να χαρακτηριστούν αποδεκτές– και το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα. Για το sprint το γαλλικό μοντέλο θα χρειαστεί 11,3 sec, τιμή αρκετά καλή για ένα μεγάλο και αρκετά βαρύ όχημα που τροφοδοτείται από ένα μικρό κινητήρα και ένα ήπιο υβριδικό σύστημα, με την τελική του ταχύτητα να φτάνει στα 200 km/h. Επαρκείς κρίνουμε τις ρεπρίζ του, κάτι που οφείλεται στην καλή κλιμάκωση και λειτουργία του e-DCS6 κιβωτίου, αλλά και στο έξτρα boost που προσφέρει το ηλεκτρομοτέρ. Απαιτεί 7,2 sec για το 80-120 km/h, όπως και 33,6 sec για τα πρώτα 1.000 m (από στάση). Ο δοκιμασμένος για την αποδοτικότητά του 1.2 Puretech είναι ελαστικός μέχρι τις μεσαίες στροφές, ενώ στην υψηλή κλίμακα γίνεται θορυβώδης και… προδίδει την τρικύλινδρη αρχιτεκτονική του. Σε ό,τι αφορά στην κατανάλωση, κινηθήκαμε με μέση τα 7,4 L/100 km κατά μ.ό., ωστόσο στην πόλη μπορείς να κινηθείς με μια μέση τα 5 L, αξιοποιώντας και το πρόγραμμα ECO που βελτιστοποιεί τη λειτουργία του υβριδικού συστήματος. Οδηγικά το 5008 είναι ένα ευχάριστο όχημα και αυτό το οφείλει πρωτίστως στο εξαιρετικά ρυθμισμένο πλαίσιο που μπορεί να συνδυάσει με μαεστρία την άνεση με το κράτημα. Είναι τουλάχιστον εντυπωσιακό το πώς αυτό το μεγάλο όχημα μπορεί να στρίψει στα «λιμανάκια» με ελάχιστες κλίσεις υπό πίεση και απόλυτα ελεγχόμενες αντιδράσεις και την ίδια στιγμή στον αυτοκινητόδρομο να προσφέρει την ποιότητα κύλισης και τις ανέσεις μιας καλοφτιαγμένης μπερλίνας. Στην πόλη,  το 5008, λόγω  διαστάσεων θα δυσκολευτεί στην εξεύρεση μιας θέσης στάθμευσης, αλλά είναι αρκετά ευέλικτο, χάρη στην καλή διάμετρο στροφής (11,2 m).

Συμπερασματικά, έχουμε να κάνουμε με ένα άψογα υλοποιημένο μεσαίο SUV που ενσωματώνει κορυφαίες τεχνολογικές εφαρμογές και έχει εκείνην τη φινέτσα που το καθιστά ως ένα από τα πιο κομψά μοντέλα της κατηγορίας. Ως προς τη μεταφορική ικανότητά του, θα λέγαμε πως είναι ένα όχημα 5+2 θέσεων, υπό την έννοια ότι στην πενταθέσια διαμόρφωσή του είναι ένα ιδανικό όχημα για τους οικογενειάρχες, καθώς προσφέρει εξαιρετικούς χώρους, αλλά και πρακτικότητα, λόγω των πολλαπλών ρυθμίσεων της μεσαίας σειράς. Και όταν οι συνθήκες το απαιτήσουν, μπορεί να ανοίξουν τα δύο επιπλέον καθίσματα και για μεταφερθούν ακόμα δύο επιβάτες. Σημαντικό σε όλο αυτό, ότι δεν αποτελεί ένα… άχαρο επταθέσιο όχημα, αλλά ένα κομψό Coupé SUV με έναν ωραίο και πολιτισμένο διάκοσμο και εξαιρετικές ανέσεις στο ταξίδι. Η συγκεκριμένη έκδοση διαθέτει όλα τα φορολογικά πλεονεκτήματα ενός μικρού σε κυβισμό κινητήρα και συνεπικουρούμενη με το έστω και ήπιο υβριδικό κινητήρα τα καταφέρνει μια χαρά ως προς τις απαιτήσεις κίνησης ενός οικογενειακού αυτοκινήτου. Εννοείται, ότι δεν βάζει φωτιά στην άσφαλτο, αλλά ούτε και… σέρνεται. Το 5008 μπορείτε να αποκτήσετε επιλέγοντας ανάμεσα από δύο εξοπλιστικές εκδόσεις, την καλά εξοπλισμένη Allure με 39.900 € και την πιο πλούσια GT με 44.500 € (βάσει προωθητικής ενέργειας), τιμές που κρίνουμε ρεαλιστικές με βάση τον ανταγωνισμό, αλλά και τη συνολική «αξία» του αυτοκινήτου. 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ PEUGEOT 5008 Hybrid 145 e-DCS6 2025   TIMH €39.900   ΤΕΛΗ €83,2

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.199, Turbo, Yβριδικό Σύστημα, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 106(145)  ΡΟΠΗ Nm/rpm 230+51

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 11,3 sec, τελική 200 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,7 L/100km, 130 g/km

PEUGEOT 5008 Hybrid 145 e-DCS6 2025

ΥΠΕΡ ΦΙΝΕΤΣΑ, ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ 7 ΕΠΙΒΑΤΩΝ, ΟΔΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ, ΧΩΡΟΙ ΚΑΙ ΑΝΕΣΕΙΣ, ΑΡΚΕΤΑ ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ, ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΤΙΜΕΣ.

ΚΑΤΑ ΘΟΡΥΒΩΔΗΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΣΤΗΝ ΥΨΗΛΗ ΚΛΙΜΑΚΑ, ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΗΝ 3Η ΣΕΙΡΑ, Η ΟΠΟΙΑ ΔΕΝ ΔΙΑΘΕΤΕΙ ΥΠΟΔΟΧΕΣ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΚΑ ΚΑΘΙΣΜΑΤΑ.