Πόσο μεγάλη; Όσο μπορεί να προσδώσει η πλατφόρμα MFA—η ίδια που χρησιμοποιείται και για τα μικρότερα μοντέλα της φίρμας με θερμικούς κινητήρες— φτάνοντας σε ένα μήκος 4,68 m. Πριν περάσουμε στο εσωτερικό, να δούμε τις απειροελάχιστες αλλαγές στην εξωτερική σχεδίαση που εξακολουθεί να ισορροπεί ανάμεσα σε ακμές και καμπύλες, με ένα αντίκτυπο εργαλείου στην όλη αισθητική που ελαφραίνει λίγο από την κλειστή μάσκα με τα αστέρια της Mercedes (εμπρός) και το νέο περιεχόμενο των πίσω φώτων. Αξιοσημείωτη, παρά το σχήμα και μέγεθος της EQB, η βελτιωμένη αεροδυναμική τού αμαξώματος, που εξασφαλίζει έναν χαμηλό συντελεστή οπισθέλκουσας, δημιουργώντας την όσο το δυνατόν καλύτερη (βλέπε: αθόρυβη) ποιότητα κύλισης όσο και την ενεργειακή απόδοση.
Το εσωτερικό δεν φαίνεται να έχει αλλαγές πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, όπως είναι το νέο τιμόνι με την αλλαγή των λειτουργιών και της εμφάνισής του με μπουτόν αφής (γιατί;), η κατάργηση του trackpad στη βάση της κονσόλας, το MBUX με βελτιωμένο χειρισμό με φωνητικές εντολές και τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης που έχουν ανανεωθεί. Όλα αυτά τα ψηφιακά έρχονται με τρία στυλ απεικόνισης (διακριτικό/σπορ/κλασικό) και τρεις τρόπους λειτουργίας (πλοήγηση/υποβοήθηση/service), ενώ η κεντρική οθόνη, καθώς και ο πίνακας οργάνων 10,25’’ ως μέρος του πακέτου advantage, περιλαμβάνονται πλέον στον βασικό εξοπλισμό. Η πρακτικότητα είναι πάντα κορυφαία, από τις ρυθμιζόμενες πλάτες των καθισμάτων της δεύτερης σειράς, καθώς και τη δυνατότητα μετακίνησης εμπρός-πίσω κατά 140 mm (προαιρετικά). Παράλληλα, η προαιρετική δυνατότητα διαμόρφωσής της σε επταθέσια την καθιστά ιδανική επιλογή για μεγάλες οικογένειες, αν και η τρίτη σειρά καθισμάτων έχει κάποιους περιορισμούς, καθώς είναι κατάλληλη για επιβάτες ύψους έως 1,65 m. Ο χώρος αποσκευών των 495 L ενισχύεται από το γενναιόδωρο μεταξόνιο των 2,83 m, συμβάλλοντας στην πρακτικότητα του οχήματος.
Στην έκδοση EQB 250+, η βασική κινητήρια μονάδα εξακολουθεί να περιλαμβάνει έναν ηλεκτροκινητήρα 190 PS και 385 Nm ροπής, τοποθετημένο στον εμπρός άξονα. Οι επιδόσεις είναι αξιοπρεπείς, με επιτάχυνση 0-100 km/h σε 8,9 sec (0,3 sec ταχύτερη από πριν) και τελική ταχύτητα 160 km/h. Υπάρχουν, δε, όπως πάντα προγράμματα Comfort, Eco, Sport και Individual (για ρύθμιση σε κινητήρα, τιμόνι και ESP). Η μεικτή αυτονομία αγγίζει τα 537 km, χάρη στην μπαταρία λιθίου καθαρής χωρητικότητας 70,5 kWh, ενώ η αστική αυτονομία μπορεί να φτάσει στα 696 km (!).
Παρά τη σχετικά υψηλή μάζα του (άνω των 2,5 τόνων), η έξυπνη αναγεννητική πέδηση και η δυνατότητα ταχείας φόρτισης έως 100 kW (10-80% σε 35 min) αφαιρούν κάτι από το άγχος αυτονομίας. Οδηγικά, νιώθεις ότι οδηγείς κάτι μεγάλο και βαρύ, αλλά όχι τρομακτικό, απόδειξη της καλής δουλειάς σε στήσιμο και δυναμικά χαρακτηριστικά. Και μόνο με τα κάμποσα δημοσιογραφικά χιλιόμετρα στο κοντέr πέρασαν μια δύο φορές κάποιοι τριγμοί από τη γαρμπιλάτη άσφαλτο και τα ελαστικά 235/50-R19 Turanza της Bridgestone.
Τα 56.100 € για τη βασική έκδοση της 250+ φαντάζουν πολλά (αν και λιγότερα από την προηγούμενη EQB 250) και μπορούν να γίνουν περισσότερα, αν αποφασίσετε να ανεβείτε κατηγορία σε εξοπλισμό, πολυτέλεια και πρακτικότητα, αλλά ένα είναι το σίγουρο: η EQB είναι ένα εξόχως πρακτικό SUV που κάνει τη ζωή σας πιο εύκολη με τον χαρακτήρα ενός εξευγενισμένου εργαλείου.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
_77761_467656_type15015.jpg)
ΜΟΝΤΕΛΟ MERCEDES-EQ EQB + 2025 TIMH €56.100 ΤΕΛΗ €0
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΜΟΝIΜΟΥ ΜΑΓΝΗΤΗ, Hλεκτροκινητήρας ΚΑΥΣΙΜΟ Ηλεκτρικό
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 140(190) ΡΟΠΗ Nm/rpm 385
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Μονής Σχέσης, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 8,9 sec, τελική 160 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 15,2 kWh/100km, 0
ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ, ΧΩΡΟΙ, ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ, EΠΤΑΘΕΣΙΑ ΔΙΑΤΑΞΗ, ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΑ.
ΚΑΤΑ ΛΙΓΟ ΜΕΓΑΛΗ ΓΙΑ ΜΕΡΙΚΑ ΓΟΥΣΤΑ, ΤΙΜΗ.