Test Drive: Ford Puma Gen-E. Το πιο fun-to-drive B-SUV έγινε ηλεκτρικό και ακόμα πιο σπορ!


Ένα B-SUV που ισορροπεί με μαεστρία ανάμεσα σε όσα ξέραμε για το πιο fun-to-drive μοντέλο της κατηγορίας και τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: FORD (Γ. ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ)
  • 23/6/2025

Είναι αυτό που λέμε: το Puma δεν χρειάζεται συστάσεις. Ήρθε στη ζωή μας φουριόζικο, δυναμικό στην όψη και κορυφαία οδηγοκεντρικό να δείξει τι σημαίνει συμπαγές B-SUV. Αυτό το story πάει παρακάτω η Μπλε Οβάλ, μιας κι έχει μπει για τα καλά στην εποχή του εξηλεκτρισμού. Θυμίζουμε ότι πέρυσι τέτοιες ημέρες η Ford είχε ένα μόνον αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, την ντίβα Mustang Mach-E, ενώ τώρα και με την έλευση του αμιγώς ηλεκτρικού Puma Μετρά μισή ντουζίνα μοντέλα. Το περί ου ο λόγος Puma δεν είναι ένα rebrand ενός νέου πατώματος. Οι μηχανικοί της Ford δεν έκατσαν με σταυρωμένα τα χέρια δείχνοντας ότι και γνώσεις έχουν και καλές «πρώτες ύλες».

Κι έτσι πήραν τη B-Platform των Puma και Fiesta και έκαναν ό,τι έπρεπε. Έβαλαν μια συστοιχία λεπτών μπαταριών ιόντων λιθίου στο πάτωμα κάτω από την καμπίνα καθαρής ενεργειακής χωρητικότητας 43,4 kWh, έβγαλαν το υβριδικό χιλιάρι διαμάντι του Βαγγέλη Καρβούνη βάζοντας έναν ηλεκτροκινητήρα κι ένα μονοτάχυτο κιβώτιο κι εγένετο το Gen-E (Generation E ή, επί το ελληνικότερον, εξηλεκτρισμένη γενιά). Τι προδίδει τη νέα φύση του μοντέλου; Η κλειστή, αλά Mustang Mach-E μάσκα, με τη γρίλια από κάτω που φιλοξενεί τα ενεργά κλαπέτα ψύξης του κυκλώματος μπαταρίας, η συνολική αεροδυναμική φροντίδα με αεροκουρτίνες, ωραία μεγάλη αεροτομή πίσω και η έλλειψη εξάτμισης. Στο κίτρινο χρώμα του δείχνει πιο ζωντανό και αλέγρο από ποτέ. Για την ιστορία, η απόσταση του πατώματος από το έδαφος μειώθηκε μόλις κατά 1 cm στα 15,5 cm συγκριτικά με το συμβατικό.

Η καμπίνα, από την άλλη, δείχνει αμέσως πιο σύγχρονη από ποτέ. Δύο οθονάρες (12,8” για πίνακα οργάνων και 12” για το SYNC 4 με τα μενού της Ford παλαιάς κοπής, και όχι όπως στα Explorer και Capri), αλλά υπερπλήρη, το βάθος της παραμετροποίησης των οποίων κάποια στιγμή μαθαίνεις. Σκληρά πλαστικά, λίγη λάκα εδώ κι εκεί, η ηχομπάρα της Bang & Olufsen στην κορυφή του ρηχού και ψηλού ταμπλώ και μια διώροφη κονσόλα που εξυπηρετεί πολλούς σκοπούς, μιας και ο επιλογέας μετατέθηκε στην κολόνα του τιμονιού. Μεταξόνιο στα 2,59 m, καλοί χώροι για τέσσερις –κυρίως–επιβάτες και ένα πορτμπαγκάζ (που ελλείψει εξάτμισης και ρεζερβουάρ είναι πλέον τεράστιο στα 523 L, με την ύπαρξη ενός απίθανα μεγάλου χώρου κάτω από το δάπεδο. Υπάρχει, όμως, και frunk 43 L εμπρός! Παράπονο κανένα, λοιπόν, και για τους χώρους.

Μηχανολογικά αναφέραμε τα νέα υλικά. Να σημειώσουμε ότι οι αναρτήσεις είναι γόνατα εμπρός και ημιάκαμπτος άξονας πίσω και μια τετράδα ελαστικών EcoContact 6 της Continental διαστάσεων 215/50-R18 αναλαμβάνουν τα… «νούμερα». Ποια είναι αυτά; Ισχύς 168 PS, ροπή 290 Nm βάρος, 0-100 km/h sσε 8,0 sec, μόλις 1.563 kg βάρους (κάτι λιγότερο από 100 kg βαρύτερο από το θερμικό) και μάζες χαμηλά τοποθετημένες, που κάνουν τα πράγματα πιο ευνοϊκά με τους νόμους της Φυσικής. Και να, οι πρώτες στροφές (εννοείται από τα προγράμματα Eco, Normal, Sport, Slippery επιλέξαμε το αλέγρο Sport μαζί με one-Pedal braking) και… (μη μας λιθοβολήσετε) τον τεχνητό ήχο κινητήρα για το ανάλογο εφέ. Ε λοιπόν, ξέρετε κάτι; Μπράβο τους!

Το αυτοκίνητο και καλοστημένο είναι και γεροδεμένο. Δεν είναι κουραστικό, κρατάει πολύ και καλά και η υποστροφή θα έρθει αρκετή ώρα, μετά το σανίδωμα σε μια κλειστή στροφή. Ο κινητήρας δίνει τα πάντα με τρόπο που δεν θυμίζει Puma ST (το καλό, το 200άρι), αλλά είναι πολύ κοντά στην κορυφαία απόδοση μιας σπορ συμπεριφοράς που, μεταξύ μας, δεν βρίσκεις εύκολα στην κατηγορία.

Θέλετε κι ένα ακόμα bonus; H διαχείριση της ενέργειας και το σχετικά χαμηλό βάρος φέρνουν τη μέση αυτονομία των 376 km εύκολα, όπως και τη μέση κατανάλωση των 13,1 kWh/100 km, που είναι η κορυφαία επίδοση στα ηλεκτρικά B-SUV. Επίσης, τα 23 min φόρτιση από 10-80% σε 100άρη φορτιστή είναι top. Τι θα θέλαμε παραπάνω; Μια αντλία θερμότητας –έστω και ως εξτραδάκι– και λίγο πιο ST καθίσματα, μιας και οι πλευρικές επιταχύνσεις παίρνουν εύκολα την ανιούσα.

Και κάτι τελευταίο: αυτά τα τετράγωνα τιμόνια που μπήκαν για να μην κρύβουν τις τεράστιες οθόνες πρέπει να συνοδεύονται από ανάλογα κοντές κρεμαγιέρες. Αλλιώς θα ψάχνεις να κρατήσεις το τιμόνι «υπό χορδής κι εφαπτομένης» σε κάθε φουρκέτα σε κάθε στροφιλίκι, εκεί, δηλαδή, που το Puma Gen-E ζει το hype του ακολουθώντας άνετα μια Mustang Mach-E. Στα υπόλοιπα κυρίαρχα οδηγικά σενάρια (Δευτέρα-Παρασκευή, κ.λπ.) οι διαστάσεις του Puma, οι χώροι και η καλή άνεση κάνουν την καθημερινότητα πιο εύκολη, με το προσόν ότι οδηγείς ένα πολύ όμορφο B-SUV. Συστήνεται για όλους όσοι θέλουν να κρατήσουν το λάβαρο της οδήγησης ψηλά, αλλά δεν θέλουν ντουντούκες (βλέπε: εξατμίσεις) όταν βγαίνουν στους δρόμους.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ FORD PUMA Gen-E 2025   TIMH €29.906   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ, ΜΟΝΙΜΟΥ ΜΑΓΝΗΤΗ, Hλεκτροκινητήρας  ΚΑΥΣΙΜΟ Ηλεκτρικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 124(168)  ΡΟΠΗ Nm/rpm 290

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Μονής Σχέσης, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 8 sec, τελική 180 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 13,1 kWh/100km, 0

FORD PUMA Gen-E 2025

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ, ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΦΙΛΙΚΟΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ, ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ.

ΚΑΤΑ ΕΛΛΕΙΨΗ ΑΝΤΛΙΑΣ ΘΕΡΜΟΤΗΤΑΣ, ΚΑΠΟΙΑ ΕΡΓΟΝΟΜΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ.