Test Drive: Toyota C-HR Plug-in Hybrid 220 - Σπορ, πανίσχυρο και... GR


Πολλή τεχνολογία, πολλοί ίπποι, πολύ σπορ χαρακτήρας και... πολιτισμός. Τούτο το C-HR φορά γραβάτα και αθλητικά παπούτσια.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 22/6/2025

Το πρωτοείδαμε και ήταν σαν να βλέπαμε ένα πρωτότυπο που μπήκε ατόφιο σε παραγωγή. Κάποιοι είπαν ότι έχει το look μιας… Purosangue και όλοι παραδέχτηκαν ότι η Toyota το ‘χει με την υβριδική τεχνολογία. Αλλά επειδή οι μηχανικοί εξ Ιαπωνίας δεν μπορούν να κάθονται στις δάφνες τους, πήγαν το πράγμα λίγο παραπέρα, δίνοντας σε ένα από τα πιο ενδιαφέροντα σε οδηγικό pedigree και τεχνολογία εξυβριδισμού B-SUV το κάτι παραπάνω. Ένα twist τεχνολογίας που έδωσε όχι μόνο τον αέρα του hi-end, αλλά και πολλά άλογα. Και ιδού το νέο Toyota C-HR Plug-in Hybrid 220 (με 223 PS, όμως!). Το οποίο, όπως αντιλαμβάνεσθε, απέκτησε ένα ακόμα πορτάκι για πλήρωση ρεύματος πέραν της αμόλυβδης βενζίνης.

Αυτή είναι και η μόνη διαφορά που γίνεται αντιληπτή με την πρώτη ματιά, διότι, κατά τα λοιπά, το σφηνοειδές σαν κουπέ SUV διατηρεί τον εξαιρετικά προβοκατόρικο χαρακτήρα του με ωραία σπόιλερ, νεύρα στα μέταλλα και πίσω μέρος που δεν μοιάζει με κανένα. Ποιοτικά δείχνει ό,τι ακριβώς είναι και το μόνο το οποίο ξενίζει ακόμα δεν είναι οι χωνευτές χούφτες που κάθε φορά πoυ κλείνουν εκκινώντας σε τρομάζουν με τον γδούπο σαν φωλιάζουν μέσα στις πόρτες, αλλά οι… πόρτες οι ίδιες, ειδικά οι πίσω που εξακολουθούν να νιώθουν μια.... δυσανεξία με τους πίσω επιβάτες.

Σπορ με τον τρόπο του

Σε ό,τι αφορά στο εσωτερικό, το ίδιο blending ψηφιακών συστημάτων και αναλογικών διακοπτών με τα απλά υβριδικά C-HR βρίσκονται κι εδώ μόνο με κάποιες αλλαγές στη χρήση των διακοπτών της υβριδικής λειτουργίας. Οι οθόνες και το πολυλειτουργικό τιμόνι θέλουν χρόνο για να γίνουν κτήμα σου, ενώ η μεγάλη multimedia οθόνη αφής έχει μεν μεγάλες γραμματοσειρές, αλλά είναι περίεργα διαρθρωμένη περιμένοντας να κάνετε τον αντικατοπτρισμό με το Android κινητό σας για να δείτε γνώριμα εικονίδια και πολλές εφαρμογές. Σαφώς και κάτω από πολλές αλληλουχίες πιεστικών διακοπτών κρύβονται όλα μα όλα τα προηγμένα συστήματα ασφαλείας μαζί με το GSR2, οπότε, ναι, έχουμε… θωρακισμένο Toyota. Τι έχουμε εδώ που δεν μας άρεσε; Το είπαμε ήδη. Η είσοδος πίσω, αλλά και μερικά φάουλ εμπρός, όπως, χάριν design, οι αιχμηρές ενθέσεις στα άκρα του ταμπλώ, στην ένωση με την πόρτα και το... τείχος του Βερολίνου στην κεντρική κονσόλα που... φρακάρει τον συνοδηγό στο άριστης στήριξης κάθισμά του. Και πάμε παρακάτω. Το Toyota C-HR Plug-in Hybrid φέρνει επανάσταση στην καθημερινή μετακίνηση, συνδυάζοντας την ευφυΐα της τελευταίας λέξης της τεχνολογίας με την αβίαστη εμπειρία οδήγησης, προσφέροντας εξηλεκτρισμένη μετακίνηση με μηδενικούς ρύπους στην εξάτμιση.

Περί ρεύματος και κίνησης

Σε πρώτη ανάγνωση, το PHEV σύστημα συνδυάζει έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 163 PS και 208 Nm στον μπροστινό άξονα, που αντλεί ενέργεια από μια μπαταρία ιόντων λιθίου ενεργειακής χωρητικότητας 13,6 kWh μαζί με έναν ατμοσφαιρικό VVT-I βενζινοκινητήρα 2,0 L, ισχύος 151 PS με ροπή 190 Nm από τις 4.400 έως τις 5.200 rpm. Στα αστικά κέντρα, το νέο C-HR Plug-in Hybrid επιστρατεύει μια σειρά από hardware και software αιχμής και καταφέρνει ηλεκτρική αυτονομία που ταιριάζει γάντι στις ανάγκες του Ευρωπαίου οδηγού. Διατίθενται τέσσερις λειτουργίες του συστήματος κίνησης: EV, αυτόματη EV/HV, HV και φόρτιση. Η λειτουργία EV ενεργοποιείται από προεπιλογή κατά την εκκίνηση του C-HR. Το σύστημα συνεχίζει να λειτουργεί αποκλειστικά ηλεκτρικά έως ότου εξαντληθεί η διαθέσιμη ηλεκτρική ενέργεια. Με την αυτόματη λειτουργία EV/HV, ο θερμικός κινητήρας τίθεται σε λειτουργία όταν απαιτείται επιπλέον ισχύς, ενώ στη συνέχεια επανέρχεται αυτόματα σε ηλεκτρική λειτουργία. Η λειτουργία HV συμβάλλει στη διατήρηση της κατάστασης φόρτισης της μπαταρίας και ενεργοποιείται αυτόματα όταν αυτή πλησιάζει χαμηλά επίπεδα φόρτισης. Ο οδηγός μπορεί, επίσης, να την ενεργοποιήσει χειροκίνητα. Τέλος, η λειτουργία φόρτισης επιλέγεται όταν ο οδηγός θέλει να φορτίσει την μπαταρία από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Σε ό,τι αφορά στα Drive Mode, εκτός από τις επιλογές Normal, Eco και Sport, το C-HR προσφέρει και τη δυνατότητα Custom, που επιτρέπει στον οδηγό να ρυθμίσει κατά βούληση τις παραμέτρους του συστήματος κίνησης, της απόκρισης του τιμονιού και του κλιματισμού. Τέλος, σε ό,τι αφορά στη φόρτιση από πρίζα το C-HR Plug-in διαθέτει ενσωματωμένο φορτιστή ισχύος 6,6 kW, ο οποίος επιτρέπει την πλήρη φόρτιση της μπαταρίας (0–100%) σε λιγότερο από δυόμισι ώρες με χρήση τριφασικού καλωδίου και επιτοίχιου φορτιστή.

Όταν χρησιμοποιείται αποκλειστικά σε αστικό περιβάλλον, τούτο το C-HR μπορεί να καλύψει αμιγώς ηλεκτρικά από 97 έως 106 km. Για να το καταφέρει αυτό, ούτε αυγό στο δεξί πεντάλ σας ζητάει να βάλετε, ούτε να κάνετε τον… μάντη σχετικά με την κίνηση. Εξοπλισμένο με Predictive Efficient Drive, διαβάζει τον δρόμο, την κίνηση και τις προηγούμενες διαδρομές που έχει κάνει ο οδηγός, βελτιστοποιώντας αυτόματα τη λειτουργία του υβριδικού συστήματος για μέγιστη απόδοση. Και αν νομίζετε ότι αυτό είναι το εντυπωσιακό, υπάρχει και η νέα λειτουργία geo-fencing – μια πρεμιέρα για το C-HR Plug-in Hybrid 220, μέσω της οποίας το αυτοκίνητο αναλύει τη διαδρομή από cloud navigation και προσαρμόζει τη χρήση των ηλεκτροκινητήρων έτσι ώστε να υπάρχει πάντα αρκετή μπαταρία για ζώνες κίνησης με χαμηλές ή μηδενικές εκπομπές ρύπων (κοινός τόπος σε πολλά ευρωπαϊκά μέρη, αλλά όχι στη… Βαλκάνια Ελλάδα). Αν στο τέλος της διαδρομής υπάρχει ζώνη αμιγούς ηλεκτροκίνησης, το σύστημα φροντίζει να κρατήσει αρκετή φόρτιση για να κινηθεί αποκλειστικά ηλεκτρικά. Ένα ακόμα highlight της τεχνολογίας Predictive Efficient Drive είναι το Predictive Deceleration Support. Τι κάνει; Χρησιμοποιεί δεδομένα από προηγούμενες διαδρομές, εντοπίζει τα σημεία που συνήθως επιβραδύνει ο οδηγός και ενισχύει την αναγεννητική πέδηση για μείωση της απώλειας ενέργειας και βελτίωση της κατανάλωσης καυσίμου.

Όταν πάλι ο δρόμος αρχίζει να ανηφορίζει ή πλησιάζει σε αυτοκινητόδρομο, το αυτοκίνητο μπαίνει σε hybrid mode για να φορτίσει την μπαταρία και να ανταποκριθεί στην αυξημένη ζήτηση ισχύος. Και όσο περισσότερο το οδηγείς, τόσο καλύτερα μαθαίνει τις συνήθειές σου, κάνοντάς το ακόμα πιο αποδοτικό! Η απόδοση του C-HR Plug-in Hybrid 220 δεν είναι, όμως, μόνον άλογα αλλά και φροντίδα. Η θέρμανση της μπαταρίας μειώνει τον χρόνο φόρτισης από πρίζα και βελτιώνει την ηλεκτρική αυτονομία στο κρύο. Κατά την οδήγηση, ένα σύστημα ψύξης της μπαταρίας φροντίζει για την ιδανική θερμοκρασία, ενώ η αντλία θερμότητας σε ρόλο κλιματιστικού χρησιμοποιεί τη θερμική ενέργεια του εξωτερικού αέρα για να ζεστάνει την καμπίνα, ελαχιστοποιώντας την επίδραση στην ηλεκτρική αυτονομία. Και αν η μπαταρία αδειάσει σε μια μεγάλη διαδρομή; Ε, τότε το C-HR επιστρατεύει τη διπλή του φύση και περνάει αυτόματα σε hybrid mode. Εν ολίγοις, το αυτοκίνητο έχει μια λογική, μια συνέχεια και συνοχή στην απόδοση ισχύος από δύο συστήματα και βέβαια με κατανάλωση που μπορεί να είναι από... 0 έως 1,5 L/100 km και 17,5 kWh/100 km σε πόλη, ενώ ένα ταξίδι ή μια στρωτή οδήγηση με σταθερό γκάζι ανεβάζει μεν, αλλά όχι απογοητευτικά την κατανάλωση.

Κι αν θέλετε να κάνετε τον... Rovanpera, το αυτοκίνητο μπορεί να κουρντίσει με το πρόγραμμα σπορ (μεταξύ άλλων) και το αυτοκίνητο σε μια ωραία φιδίσια διαδρομή να κάνει σπουδαία πράγματα. Εκ πρώτης, έχουμε 0-100 km/h σε 7,4 sec, όμως, και παρά το 1.755 kg του, το ζύγισμα αυτής της έκδοσης διαφέρει από τη συμβατική υβριδική. Με την μπαταρία να βρίσκεται ως έξτρα άρθρωμα στο δάπεδο του αυτοκινήτου που έχει κτιστεί στην πλατφόρμα Toyota New Generation Architecture-TNGA (κλέβοντας πόντους απόστασης του πατώματος από το έδαφος φτάνοντας από τα 154 mm της απλής υβριδικής στα 137 mm, ενώ και ο χώρος αποσκευών από τα 388 φτάνει στα 310 L), αλλά με τη βοήθεια της τετράδας Michelin Primacy 225/50-R19, των γονάτων εμπρός και των πολλαπλών συνδέσμων πίσω το αυτοκίνητο μπαίνει με πολλή πειθαρχία σε μια στροφή, κρατά και αν αφήσεις το γκάζι ανοίγει γλυκά την τροχιά του πίσω μέρους με τρόπο παράταιρο ενός «πράσινου» αυτοκινήτου, αλλά απόλυτα διασκεδαστικού. Κι ένας ακόμα λόγος γι’ αυτό το ωραίο σπορ σετ είναι ότι για πρώτη φορά σε οποιοδήποτε όχημα της Toyota παγκοσμίως, το C-HR Plug-in εξοπλίζεται με το σύστημα Frequency Sensitive Control (FSC) της ZF, το οποίο συμβάλλει στη βελτιστοποίηση της δυναμικής οδικής συμπεριφοράς και της άνεσης κύλισης.

Πρόκειται για ένα μηχανικό, αρθρωτό σύστημα βαλβίδων που διαιρεί την καμπύλη δύναμης απόσβεσης σε υψηλές και χαμηλές συχνότητες. Σε χαμηλές συχνότητες, παράγονται υψηλές δυνάμεις απόσβεσης για αυξημένη σταθερότητα, ενώ σε υψηλές συχνότητες, οι δυνάμεις απόσβεσης μειώνονται για μεγαλύτερη άνεση, βελτιώνοντας τον έλεγχο του αμαξώματος σε συνθήκες όπως η εγκάρσια και διαμήκης κλίση (roll και pitch), καθώς και κατά τη διάρκεια στροφών. Αντιθέτως, σε υψηλές συχνότητες, η απόσβεση μειώνεται, προσφέροντας αυξημένα επίπεδα άνεσης σε ανωμαλίες του δρόμου. Παράλληλα, μπορεί να αντισταθμίσει την απώλεια άνεσης από ελαστικά run-flat ή ελαστικά χαμηλού προφίλ. Ουσιαστικά, πράττει ό,τι και το σύστημα FSD της Koni που έχουμε δοκιμάσει στα πρώτα C-HR gr Sport. Να, λοιπόν, ένα ακόμα μυστικό συστατικό για την επιτυχία στο στήσιμο αυτού του C-HR, μαζί με ησυχία και στιβαρότητα, χάρη στην έξτρα ηχομόνωση και τα σπέσιαλ δεσίματα πίσω. Είναι εξαιρετικά εξοπλισμένο, είναι άριστο οδηγικά και έντονα ηλεκτροκίνητο, με θαυμάσιο περιβαλλοντικό αποτύπωμα και σχεδίαση next-gen. Το C-HR Plug-in Hybrid 220, με όσα… κουσουράκια κουβαλά, είναι ένα από τα πιο έξυπνα υβριδικά και εντέλει η μόνη –ίσως– τροχοπέδη είναι η υψηλή τιμή της έκδοσης δοκιμής (αγγίζει τα 47.000 €). Η βασική, όμως, στα 36.970 € είναι πραγματικά ανταγωνιστική.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ TOYOTA C-HR Toyota C-HR Plug-in Hybrid 220 2025   TIMH €36.970   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.987, Ατμοσφαιρικός, Hλεκτροκινητήρας, Yβριδικό Σύστημα, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Υβριδικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 164(223)  ΡΟΠΗ Nm/rpm 208+190

ΜΕΤΑΔΟΣΗ CVT, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 7,4 sec, τελική 180 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 0,8 L/100km, 19 g/km

TOYOTA C-HR Toyota C-HR Plug-in Hybrid 220 2025

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΑΠΟΔΟΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ, ΚΟΡΥΦΑΙΑ ΥΒΡΙΔΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ.

ΚΑΤΑ ΧΩΡΟΙ, ΔΙΛΙΤΡΟ ΜΟΤΕΡ, ΤΙΜΗ.