Jaecoo 7 1.6T GDI 147PS 7DCT: Δοκιμάζουμε τη νέα πρόταση στα SUV (+video test)


Με το καλά εξοπλισμένο και άνετο 7 η Jaecoo εισέρχεται στην κατηγορία των D-SUV, έχοντας έναν ανηφορικό δρόμο απέναντι σε πολύ καταξιωμένους αντιπάλους.

  • KEIMENO: ΝΙΚΟΣ ΜΕΡΤΕΚΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 21/6/2025

Η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου – μοιραία και η ελληνική– κατακλύζεται από άγνωστες στους περισσότερους κινεζικές μάρκες οι οποίες συνήθως λανσάρονται με στοιχεία εντυπωσιασμού αναφορικά με το «μέγεθος» του group που ανήκουν. Και κάπως έτσι μας προέκυψε λίαν προσφάτως και η Omoda & Jaecoo, μία νέα εταιρεία που αντιπροσωπεύεται στη χώρα μας από τη Star Automotive Hellas του ομίλου Emil Frey (εισαγωγική εταιρεία της Mercedes-Benz) και τελεί υπό την ομπρέλα του Chery Holding Group, με αξιόλογη παρουσία στην νέες μορφές κινητικότητας (ηλεκτροκίνηση, αυτόνομη οδήγηση, συνδεσιμότητα).

Υπάρχει ένας διαχωρισμός μεταξύ τους, με την Omoda, να διαθέτει στο  pοrtfolio της κατά βάση crossover οχήματα, και τη Jaecoo να προτείνει μοντέλα SUV με δυνατότητες off-road. Το πρώτο μοντέλο της Jaecoo που κατέφθασε στην εγχώρια αγορά είναι το Jaecoo 7, ένα μεσαίων διαστάσεων τζιποειδές (D-SUV) που παρουσιάστηκε στην έκθεση της Σαγκάης το 2023 και έρχεται να τοποθετηθεί σε μια κατηγορία με έντονο ανταγωνισμό και μοντέλα αναγνωρισμένα σε φήμη και αξία. Απέναντί τους προτάσσει –ως είθισται– τον πλούσιο εξοπλισμό, αλλά και τη δυνατότητα των δύο κινητήριων συνόλων να συνδυαστούν και με τετρακίνηση. Στην αμιγώς θερμική έκδοση ενσωματώνεται κινητήρας 1.6 L/147 PS με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, επιλογή κίνησης στους εμπρός ή και στους τέσσερις τροχούς, ενώ ενδιαφέρον παρουσιάζει η έκδοση με υβριδικό σύστημα PHEV συνδυαστικής απόδοσης 347 PS (βενζινοκινητήρας 1.5 L/147 PS και ηλεκτροκινητήρας 204 PS), μπαταρία 18,3 kWh και ηλεκτρική αυτονομία 90 km!

Ευρύχωρο και πλούσια εξοπλισμένο

Στη διάθεσή μας είχαμε την entry level έκδοση του Jaecoo 7, την προσθιοκίνητη, δηλαδή, με τον υπετροφοδοτούμενο κινητήρα των 1.6 L, η οποία και απευθύνεται στην «καρδιά» της αγοράς, κατά βάση σε όσους επιθυμούν ένα ευρύχωρο και αποδοτικό SUV. Με μήκος 4,5 m και μεταξόνιο 2,672 m, είναι δεδομένο πως δεν φείδεται χώρων, ίσα ίσα που η καμπίνα του είναι ευρύχωρη και εργονομική. Ο οδηγός θα βρει εύκολα την ιδανική θέση οδήγησης χάρη στις πολλαπλές ρυθμίσεις καθίσματος/τιμονιού και θα έχει άριστη ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις, με τη μόνη παρατήρηση να αφορά στην απεικόνιση του εσωτερικού καθρέπτη με το πολυεστιακό κρύσταλλο.

Η ποιότητα κατασκευής δείχνει καλή, σε ό,τι αφορά στο φινίρισμα και στα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί. Ύπαρξη μαλακών πλαστικών σε ένα μεγάλο μέρος της καμπίνας, συνθετικό δέρμα καλής ποιότητας και συναρμογή  συνθέτουν ένα σαλόνι που μπορεί να χαρακτηριστεί ποιοτικό κρίνοντας με τα ευρωπαϊκά πρότυπα. Επίσης, το Jaecoo 7 διαθέτει πανοραμική οροφή συνολικού εμβαδού 1,1 τετραγωνικών  m2, με καλή απορρόφηση της ηλιακής ακτινοβολίας και, εννοείται, ένα πλήρως ψηφιοποιημένο περιβάλλον: οθόνη 10,25" για τον πίνακα των οργάνων και μια μεγάλη στις 14,8" για το infotainment. Ελάχιστοι οι φυσικοί διακόπτες, ωστόσο η εργονομία του αυτοκινήτου είναι καλή και σχετικά απλοϊκό το software, ενώ, φυσικά, παρέχεται συνδεσιμότητα Apple CarPlay και Adroit Auto. Επίσης, λειτουργία ταχείας ασύρματης φόρτισης δύο κινητών από ισάριθμες θήκες στην κεντρική κονσόλα (σε μόλις 40 sec), στην οποία και ξεχωρίζει ο… αεροπορικού τύπου επιλογέας του διπλοσύμπλεκτου κιβωτίου.  Στη καμπίνα υπάρχει η δυνατότητα επιλογής του κατάλληλου φωτισμού μέσα από 64 διαφορετικά χρώματα και στάνταρ ένα αποδοτικό ηχοσύστημα της Sony με οκτώ ηχεία. Αρκετές είναι οι θήκες διευθέτησης αντικειμένων, η πρακτικότητα καλή, ενώ ο χώρος των αποσκευών κυμαίνεται από 584 L έως 1.349 L.

Τούτων δοθέντων, θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς ότι όλα είναι «καλώς καμωμένα» στο εσωτερικό τού μοντέλου και η πραγματικότητα δεν είναι διαφορετική, όπως, εξάλλου, συμβαίνει με την πλειονότητα των κινεζικών προτάσεων που έχουν τον τρόπο να εντυπωσιάζουν με τα καλούδια που προσφέρουν. Έχουμε, όμως, κάποιες ενστάσεις, κυρίως σε ό,τι έχει να κάνει με την αισθητική τού διακόσμου, η οποία δεν προσφέρει κάτι καινούργιο ή, τέλος πάντως, στερείται της δικής του ταυτότητας. Αποτελεί συνονθύλευμα διαφόρων τάσεων, κάτι από Volvo (οθόνες, γραφικά), κάτι από Land Rover (τιμόνι, ταμπλώ), κ.ο.κ., χωρίς εδώ οι Κινέζοι να έχουν καταφέρει να δώσουν το δικό τους στίγμα, σε μια καμπίνα που, τονίζουμε ξανά, δείχνει καλοφτιαγμένη. Το ίδιο ισχύει με την αισθητική του αμαξώματος που απέχει αρκετά από το να χαρακτηριστεί «ελκυστική» με τα ευρωπαϊκά δεδομένα.

Εδώ οι σχεδιαστές, σε μια προσπάθεια να εντυπωσιάσουν, το παράκαναν με αυτήν τη μεγάλη μαύρη μάσκα με τα 20 κάθετα φιλέτα και τα μικρά LED φωτιστικά σώματα στο προφίλ. Αυτό το τετραγωνισμένο σχήμα δεν έχει τη δική του σχεδιαστική υπογραφή, με τις επιρροές και εδώ από άλλες μάρκες να είναι σαφείς. Ιδίως το πλαϊνό και πίσω μέρος θυμίζουν έντονα το Land Rover Velar –σημειώστε πώς η Chery  κατασκευάζει τα μοντέλα της JLR για την κινεζική αγορά– σε μια προσπάθεια να αποδοθεί ο χαρακτήρας ενός δυναμικού premium SUV, αλλά το αποτέλεσμα, κατά την άποψή μας,  δεν δικαιώνει αυτή την επιλογή.  

Οδηγώντας το

Κάτω από το καπό του Jaecoo 7 εδράζεται ένας τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης 1.598 cc, που έχει εξελιχθεί από τον όμιλο Chery, με καλά χαρακτηριστικά απόδοσης και λειτουργίας. Το μοτέρ αποδίδει ισχύ 147 PS στις 5.500 rpm (ροπή 275 Nm/2.000 rpm) και είναι σε θέση να κινήσει επαρκώς το βάρους 1.599 kg αμάξωμα. Η διαδικασία της επιτάχυνσης επιτυγχάνεται σε 10,3 sec, με την τελική να ολοκληρώνεται στα 180 km/h, επιδόσεις αποδεκτές για τον χαρακτήρα ενός μεσαίου SUV. Ο κινητήρας δείχνει αρκετά ελαστικός και αυτό το οφείλει κυρίως στο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των 7 σχέσεων που έχει καλή κλιμάκωση και πολύ καλύτερη λειτουργία σε ό,τι αφορά στην εναλλαγή σχέσεων στην αυτόματη επιλογή.

Επιπλέον, ο οδηγός μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη στην κονσόλα, μπορεί να επιλέξει το προφίλ παραμετροποίησης κινητήρα που επιθυμεί (Eco, Standard, Sport), ο οποίος στη χαμηλή κλίμακα είναι νωθρός, πιο αποδοτικός στις μεσαίες στροφές, ενώ στην υψηλή κλίμακα γίνεται θορυβώδης και πιο απαιτητικός σε καύσιμο (πάνω από 10 L/100 km). Όμως, σε ένα πιο χαλαρό στυλ οδήγησης στο ταξίδι θα κινηθείτε με μια μέση κατανάλωση 8-9 L, ενώ γίνεται αντιληπτή η απουσία της υβριδοποίησης στην πόλη. Σε ό,τι αφορά στα οδικά του χαρακτηριστικά και με δεδομένο την ύπαρξη μιας πλήρους ομπρέλας ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης, το Jaecoo 7 είναι ένα ασφαλές όχημα. «Πατάει» σε ένα στιβαρό πλαίσιο και έχει ένα δοκιμασμένο σύστημα ανάρτησης, εμπρός με γόνατα McPherson και πίσω με πολλαπλούς συνδέσμους, που εξασφαλίζουν, παράλληλα, καλή απόσβεση στο ανάγλυφο, παρά την ύπαρξη υψηλού προφίλ ελαστικών (235/50-R19) και αυτό έχει να κάνει με τη μαλακή ρύθμισή της. Ένα ακόμα θετικό στοιχείο αυτού τού set up είναι η άνεση και η ποιότητα κύλισης στο ταξίδι, με μοναδική παρατήρησή μας,  την ύπαρξη αεροδυναμικών θορύβων από τους εξωτερικούς καθρέπτες.  Το Jaecoo 7 θα ταξιδέψει τους επιβάτες στον αυτοκινητόδρομο ξεκούραστα ως προς τα παρεχόμενα επίπεδο άνεσης, αλλά και της γενικότερης φιλοξενίας που προσφέρει το σαλόνι.

Στον επαρχιακό δρόμο, το SUV  της Jaecoo θα συμπεριφερθεί όπως ένα απλό οικογενειακό SUV με ελεγχόμενες κλίσεις του αμαξώματος, αποτέλεσμα και της απόστασης των 20 cm από το έδαφος, και με κάποια ασάφεια του τιμονιού. Στον αντίποδα είναι η αίσθηση και η απόδοση των φρένων… Συμπερασματικά, έχουμε να κάνουμε με ένα SUV με ξεκάθαρο οικογενειακό προφίλ, που παίρνει έναν γενικό βαθμό «καλώς» σε ό,τι αφορά στην οδηγική εμπειρία που προσφέρει, χωρίς να υπερτερεί κάπου έναντι του κινεζικού ή μη ανταγωνισμού, ενώ στερείται την υποβοήθηση έστω και ενός 48V υβριδικού συστήματος. Βρίσκει στο διάβα του αυτοκίνητα όπως το ομοεθνές MG HS, τo Skoda Kodiaq ή ακόμα και τα C-SUV Hyundai Tucson, Dacia Duster.

Τιμολογιακά, θα περιμέναμε κάτι καλύτερο για το Jaecoo 7 1.6Τ/147 PS, το οποίο στην εισαγωγική προσθιοκίνητη έκδοση Luxury και εξοπλισμό που περιλαμβάνει σχεδόν τα πάντα σε άνεση και ασφάλεια (19 ADAS, κάμερα υψηλής ευκρίνειας 360ο, κ.ά.), κοστίζει 33.900 €, ενώ υποστηρίζεται με 7 χρόνια εγγύηση ή 150.000 km. Η τιμή αυτή δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως «ευκαιρία», καθώς με προϋπολογισμό στα 34.000 € και ίσως κάτι παραπάνω, μπορεί κάποιος να επιλέξει ένα εγνωσμένης αξίας και φήμης αυτοκίνητο της ίδιας κατηγορίας (διαστάσεις, κινητήρας, μετάδοση). Πόσο μάλλον, όταν το Jaecoo 7 σε αυτή την έκδοση δεν εισάγει κάτι καινούργιο στην κατηγορία, ενώ στερείται υβριδοποίησης, η οποία και θα μείωνε την κατανάλωση σε αστικό περιβάλλον και θα περιόριζε το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα (CO2 159 gr).

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ JAECOO 7 1.6T GDI 147PS 7DCT 2025   TIMH €33.900   ΤΕΛΗ €111,3

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.598, Turbo, 4 Κύλινδρος  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 108(147)/5.500  ΡΟΠΗ Nm/rpm 275/2.000

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 10,3 sec, τελική 180 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 7 L/100km, 159 g/km

JAECOO 7 1.6T GDI 147PS 7DCT 2025

ΥΠΕΡ ΚΑΛΑ ΕΞΟΠΛΙΣΜΕΝΟ, ΧΩΡΟΙ, ΑΝΕΣΕΙΣ, ΑΠΤΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ.

ΚΑΤΑ ΘΟΡΥΒΩΔΗΣ ΚΑΙ ΑΠΑΙΤΗΤΙΚΟΣ ΣΕ ΚΑΥΣΙΜΟ ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΜΕΤΑ ΤΗ ΜΕΣΑΙΑ ΚΛΙΜΑΚΑ, ΑΙΣΘΗΣΗ ΤΙΜΟΝΙΟΥ, ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΤΙΜΗ ΑΓΟΡΑΣ.