Ford Go Electric: Πρώτη δοκιμή στην Ελλάδα για το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Puma Gen-E


H Ford Motor Hellas έβγαλε στο δρόμο τον στόλο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της για μια γερή EV δόση οδήγησης με αφετηρία την Αθήνα και τελικό προορισμό το Γαλαξίδι μέσω… Αράχωβας.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: FORD MOTOR HELLAS, (Γ. ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ)
  • 20/6/2025

Πριν έναν ακριβώς χρόνο η Ford είχε στο στόλο της ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο: Τη Mustang Mach-E. Φέτος έχει φτάσει αισίως στα έξι μοντέλα καθώς εκτός της Mustang Mach-E, υπάρχουν πλέον τα Capri, Explorer, e-Tourneo Courier και Tourneo Custom, αλλά και το νέο μέλος της οικογένειας που είναι και το πιο μικρό αλλά και πιο διάσημο. Ο λόγος για το νέο Ford Puma Gen-E που έρχεται για να γράψει τη δική του ιστορία στην ηλεκτρική εποχή, κρατώντας όμως ζωντανό το DNA του πιο fun-to-drive B-SUV της αγοράς. Δεν πρόκειται για ένα απλό εξηλεκτρισμένο Puma – εδώ οι μηχανικοί της Ford έβαλαν σοβαρή δουλειά. Πήραν την πλατφόρμα B των Puma-Fiesta, την ενίσχυσαν, έβαλαν στο πάτωμα μια μπαταρία ιόντων λιθίου 43,4 kWh καθαρής χωρητικότητας, αφαίρεσαν τον χιλιάρη EcoBoost και τοποθέτησαν έναν ηλεκτροκινητήρα 168 PS και 290 Nm με μονοτάχυτο κιβώτιο.

Τα 0-100 km/h έρχονται σε 8,0 sec, το βάρος περιορίστηκε στα 1.563 kg (λιγότερο από 100 kg πάνω από το θερμικό) και η ανάρτηση (γόνατα εμπρός, ημιάκαμπτος πίσω) δουλεύει σε γνώριμο ρυθμό, με τα Continental EcoContact 6 (215/50 R18) να στηρίζουν την πρόσφυση. Χαμηλό κέντρο βάρους και καλό ζύγισμα δίνουν αυτοπεποίθηση σε διαδρομές με στροφές, ειδικά στο πρόγραμμα Sport με one-pedal λειτουργία και τεχνητό ήχο για το σωστό… ηλεκτρικό εφέ. Η υποστροφή αργεί να εμφανιστεί και το τιμόνι, αν και κάπως «τετράγωνο», έχει καλή αίσθηση. Μέσα, δύο μεγάλες οθόνες (12,8” πίνακας – 12” SYNC4), αναβαθμισμένο ταμπλό, Bang & Olufsen ηχομπάρα, πρακτική διώροφη κονσόλα. Οι χώροι είναι εξαιρετικοί: μεταξόνιο 2,59 m, πορτμπαγκάζ 523 L συν frunk 43 L. Η κατανάλωση 13,1 kWh/100 km υπόσχεται αυτονομία 376 km, και η υλοποίηση μια φόρτιση 10-80% σε 23 λεπτά (DC 100 kW).

Αν είχε αντλία θερμότητας και πιο «σφιχτά» καθίσματα, θα μιλούσαμε για το τέλειο daily fun ηλεκτρικό. Προς το παρόν, είναι το πιο οδηγοκεντρικό EV B-SUV της κατηγορίας. Στην εκδήλωση της Ford είχαμε στη διάθεσή μας και δύο ακόμη μοντέλα τα Capri και Explorer τα οποία οδηγήσαμε σε έκδοση RWD 77 kWh το πρώτο και AWD 340 PS με μπαταρία 79 kWh.

Θυμίζουμε ότι αμφότερα βασίζονται στην πλατφόρμα MEB του… Volkswagen Group αλλά με fine tuning από τη Ford σε ό,τι αφορά τα οδηγικά χαρακτηριστικά, διαθέτουν μεγάλης χωρητικότητας μπαταρία τοποθετημένη στο δάπεδο για ιδανικό ζύγισμα και κέντρο βάρους. Το Capri αποδίδει 286 PS και 545 Nm ροπής, με επιτάχυνση 0-100 km/h σε 6,4 sec, εστιάζοντας στη σπορ πλευρά με coupe γραμμή και πειθαρχημένο στήσιμο. Από την άλλη, το Explorer AWD προσφέρει τους τόσους ίππους του με μεγάλη άνεση ακόμα πιο άνετη κύλιση και οικογενειακό προσανατολισμό, με εξαιρετικούς χώρους και κορυφαία αυτονομία 602 km WLTP.