Μέσα στο τσουνάμι των αλλαγών που συντελούνται στη Hyundai, η οποία πλημμυρίζει την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία με τεχνολογία, πατέντες και πλέον την εικόνα ενός ανώτερου κατασκευαστή, που ειδικά στην Ευρώπη δείχνει πια έτοιμος σαν από καιρό να σπάσει καλούπια, έρχεται μια νότα από νεανικότητα, μια πινελιά διαφορετικότητας, ένα σύνολο που δεν περιμέναμε ότι θα δούμε. Κι όμως! Οι Κορεάτες αποφάσισαν, πέρα από τα ευρωπαϊκά design studios, να καταθέσουν για πρώτη φορά εδώ και χρόνια ένα home made αυτοκίνητο. Όχι απλώς made in Korea (τα περισσότερα μοντέλα της φτιάχνονται εκεί), αλλά και σχεδιασμένο με την αύρα της κορεατικής σύγχρονης K-Pop κουλτούρας που τόσο αρέσει στην Gen Z. Το Inster, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης της Hyundai, που στη χώρα της πρωινής γαλήνης ονομάζεται Casper (και κυκλοφορεί εκεί πολύ μικρότερο σε μήκος, αλλά και με θερμικό κινητήρα), είναι ένα αυτοκίνητο που αποτελεί τη δήλωση της χώρας προέλευσης και όχι καλά και ντε «σχεδιασμένο με γνώμονα τις προτιμήσεις των Ευρωπαίων οδηγών» (μόνιμη μαρκετινίστικη επωδός όλων σχεδόν των εκτός Ευρώπης κατασκευαστών).
Το πιο συμβατικό πράγμα σε ολόκληρο το αυτοκίνητο είναι το… κλειδί του! Δείτε το Inster από όποια γωνία θέλετε. Είναι τόσο ρηξικέλευθο και «out of the box», παρά το κυβισμένο του σουσούμι (δείτε την κλίση του παρμπρίζ για να καταλάβετε), που δεν θα το μπερδέψετε με κάποιο άλλο. Έχει τις αναλογίες ενός mini SUV και γι΄ αυτό υπάρχει και σε εξοπλιστική και αισθητική έκδοση Cross (σε αρκετούς θύμισε το Suzuki Ignis που πλέον μπήκε στο χρονοντούλαπο της Ιστορίας), με τις γωνίες σε θύρες και καπό, τα πλαστικά φιλέτα στους θόλους, τις κρυφές χούφτες των πίσω θυρών και τα νεύρα του μετάλλου στην οροφή και μόνον η απόσταση του πατώματος από το έδαφος στα 144 mm είναι μικρότερη του αναμενόμενου. Κι ύστερα, μια πανδαισία εξωστρέφειας με φωτιστικά LED εμπρός και πίσω που δεν έχουμε ξαναδεί σε κανένα σύγχρονο αυτοκίνητο εκεί έξω (αφήστε που μοιάζει να σου γελάει με τη χαμηλή μάσκα εμπρός). Η ποιότητα συναρμογής και η υφή των πλαστικών είναι εντυπωσιακά καλή για την κατηγορία και μην ξεχνάτε ότι όλα αυτά που βλέπετε έχουν συμπιεστεί σε 3,82 m μήκους. Αλλά με πλάτος στα 1,61 m, ύψος στα 1,575 m και μεταξόνιο στα 2,580 m είναι βέβαιον ότι το σαλόνι μόνον μικρό δεν είναι. Κι έτσι είναι!
Απλωσιά…
Διότι, ανοίγοντας διάπλατα τις τέσσερις πόρτες βλέπεις ένα cozy σαλονάκι έτοιμο να κάνει τη ζωή σας, όπως πάντα για Hyundai, πιο πρακτική, πιο εύκολη και διασυνδεδεμένη μέσα από δύο οθόνες 10,25” με basic γραφικά, αλλά πλήρες, ελληνικό μενού και μπόλικη παραμετροποίηση, από την απεικόνιση του πίνακα οργάνων μέχρι τις zen μουσικές επενδύσεις που ενσωματώνει η Hyundai για να μας ριλαξάρει τις δύσκολες ημέρες των μποτιλιαρισμάτων. Όμως, εδώ συμβαίνει κάτι ακόμα: η αισθητική, τα υλικά, η ταυτότητα ολόκληρη δεν είναι της σοβαροφανούς ομογενοποίησης με τα υπόλοιπα αδέλφια της Hyundai. Δείτε το (καμωμένο από σκληρά πλαστικά) ταμπλώ, τη διάταξη της επικλινούς αιωρούμενης κονσόλας για τον χειρισμό του κλιματισμού (ο οποίος μπορεί να είναι, αναλόγως έκδοσης, αντλία θερμότητας για να μη φυλλοροούν ηλεκτρόνια αυτονομίας), των πολλών, πολλών διακοπτών και των πολλών, πολλών ραφιών που δεν μοιάζει με κανένα αυτοκίνητο. Μόνο το τριάκτινο πολυλειτουργικό τιμόνι θυμίζει Hyundai.
Μέχρι και ο χώρος ανάμεσα στα δύο καθίσματα έχει ενοποιηθεί, με τις δύο ποτηροθήκες να αποτελούν ενθέσεις μέσα στο υφασμάτινο έδρανο του καθίσματος του οδηγού (τι πρωτότυπο!). Εννοείται ότι με τέτοια εμφάνιση, θα θέλαμε κάτι πιο πρωτότυπο, φωτεινό και νεανικό από τις υφασμάτινες, ανθεκτικές επενδύσεις, αλλά ΟΚ, δεν θα μας χαλάσει και την ημέρα. Λόγω επίπεδης δομής πατώματος, οι δύο πίσω επιβάτες (είναι τετραθέσιο το Inster) θα βολευτούν με… βασιλικές ανέσεις. Ο χώρος αποσκευών είναι ευρύχωρος, αν και με υψηλό κατώφλι φόρτωσης, φτάνοντας στα 280 L, με δυνατότητα αύξησης έως 351 L, ανάλογα με τις ανάγκες μετακίνησης και φόρτωσης.
Εννοείται ότι, αναλόγως έκδοσης, τα πίσω καθίσματα μπορούν να κυλίσουν σε ράγιες αυξομειώνοντας τον χώρο για τα πόδια των εκεί επιβατών ή τη χωρητικότητα του χώρου αποσκευών, ενώ καθίσματα οδηγού και συνοδηγού δύνανται να προσφέρουν πλήρη αναδίπλωση της πλάτης, ή αν θέλετε να… διανυκτερεύσετε βράδυ σε κάποια εξόρμησή σας. Μοναδική, λοιπόν, η χωροταξική δεινότητα του Inster. Το οποίο, όμως, έχει και μερικά… ντεσού. Το κύριο έχει να κάνει με τη δομή του καθίσματος οδηγού και τη θέση οδήγησης καμωμένα για μικρομεσαίους σωματότυπους, καθώς οι λίγο μεγαλύτεροι (XL και άνω) θα πρέπει να κάνουν τέρμα πίσω το κάθισμα, με αποτέλεσμα η κολόνα Β να έρχεται τετ-α-τέτ με τον αριστερό σας ώμο, κάτι που μας θύμισε παλιά Κ-cars από τα τέλη της δεκαετίας του 1990. Επίσης, τα γραφικά των μενού είναι τα βασικά και μια-δυο έξτρα θήκες, ειδικά στο πάτωμα εμπρός, ανάμεσα στα δύο καθίσματα θα μπορούσαν να μπουν. Τέλος πάντων, πταίσματα όλα τούτα.
Καλοστημένο
Tα καλά συνεχίζονται στον τρόπο διαχείρισης της ηλεκτρικής ενέργειας, καθώς έχουμε τέσσερα προγράμματα οδήγησης και απόδοσης των 115 PS και των (μόνο;) 147 Nm ροπής, σε Eco, Normal, Sport, αλλά και Snow από έναν ηλεκτροκινητήρα που βρίσκεται εμπρός και κινεί τους εμπρός τροχούς, ενώ –κάτι που λείπει από αρκετά ηλεκτρικά– υπάρχουν paddles για τέσσερις βαθμίδες ανάκτησης ενέργειας με λειτουργία μέχρι και i-pedal (γκάζι/φρένο με ένα μόνον πεντάλ), αλλά χρησιμεύουν μόνον αν δεν πατάτε το πεντάλ φρένου. Εν πάση περιπτώσει, η μέση κατανάλωση εντός των τειχών έφτασε τις ημέρες δοκιμής στα μόλις 12,9 kWh/100 km. Αξίζει να σημειωθεί ότι με την εν λόγω μπαταρία, τον τρόπο ανάκτησης ενέργειας και το χαμηλό βάρος του αυτοκινήτου (πάρτε και την αντλία θερμότητας, αξίζει), μπορείτε να δείτε με πλήρως φορτισμένη μπαταρία μια αστική αυτονομία που ξεπερνά τα 500 km, ενώ η μεικτή ορίζεται στα 370 km. Εύγε στους Κορεάτες για τον περιορισμό τού στρες αυτονομίας που συνοδεύει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με –φαινομενικά– μικρή μπαταρία. Όμως, και από φόρτιση από πρίζα μια χαρά τα πάει το Inster, καθώς σε σταθμό ταχείας φόρτισης 120 kW DC φορτίζει από 10% σε 80% σε μόλις 30 min, ενώ μια πλήρης φόρτιση από το 10% με τον 11 kW φορτιστή του αυτοκινήτου απαιτεί 4 h και 30 min.
Στιβαρό, όπως ορίζει, άλλωστε, και η φύση του με στρεβλώσεις μηδενικές, αλλά κλίσεις υπαρκτές που δεν περιορίζουν την κίνηση του σώματος, ένεκα και των επίπεδων καθισμάτων είναι η πρώτη αίσθηση. Αλλά, ειλικρινά, είναι από τις λίγες φορές που δεν πρέπει να δούμε ένα αυτοκίνητο στη βάση τού «τι κάνει το αυτοκίνητο στο όριο» και άλλα τέτοια, αλλά τι κάνει στην αστική του καθημερινότητα, εκεί, δηλαδή, που το Inster βρίσκεται στο στοιχείο του. Και ξέρετε κάτι; Διαπρέπει. Διότι με τις διαστάσεις και τα φυσικά του όρια μπορεί να χωθεί σχεδόν παντού, έχοντας ως σύμμαχο τον καλό κύκλο στροφής στα 10,2 m, την άνεση της ανάρτησης με γόνατα εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, αλλά και τα ελαστικά 185/65-R15 Nexen N Blue S με ΑΙ Technology (περισσότερα γι’ αυτό στα Tech Facts). Τα φρένα τσιμπάνε νωρίς κι αυτό είναι κάτι που εύκολα γίνεται «κτήμα» σου.
Δύο ακόμα διαπιστώσεις: το σύστημα διεύθυνσης είναι εξαιρετικά σαφές και βοηθά στις μικρομετρικές διορθώσεις πορείας μέσα στην πόλη και η ποιότητα κύλισης ξεπερνά τα εσκαμμένα της κατηγορίας, αφού σε λακκούβες και σαμαράκια δείχνει αρκετά στιβαρό και άνετο και σίγουρα πολύ πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας του. Κι αν χρειαστεί μια ψηφιακή χείρα οδηγικής βοηθείας, είναι εξοπλισμένο με την ολοκληρωμένη σουίτα προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού (ADAS) της Hyundai, τη Smart Sense με 18 συστήματα. Κι όσο κι αν το όλον δεν είναι «Ν», δεν παύει, ειδικά στο Sport πρόγραμμα, να έχει μια γλυκιά, γραμμική και αξιοσημείωτη επιτάχυνση.
Εν ολίγοις
Σε μια κατηγορία που πραγματικά θα έπρεπε να έχει περισσότερα ηλεκτρικά μοντέλα (μέσα στην πόλη ζουν και αναπνέουν τα city cars, εκεί φαίνονται τα προτερήματα της ηλεκτροκίνησης), το Inster μπαίνει με το δεξί και με έναν χαρακτήρα τόσο μα τόσο αυθάδικο, που θες δεν θες κάθεσαι να το χαζεύεις. Είναι προηγμένο, ασφαλές και καλοφτιαγμένο, έρχεται με καλές εγγυήσεις, 5 χρόνια εργοστασιακή και χωρίς όριο χιλιομέτρων, αλλά και 8 έτη για την μπαταρία, και με τιμές που για την έκδοση με την μεγάλη μπαταρία ξεκινά από τα 24.990 €, είναι προφανές ότι έχουμε έναν rookie της χρονιάς.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
_77761_466858_type15015.jpg)
ΜΟΝΤΕΛΟ HYUNDAI Inster 49kWh 115PS 2025 TIMH €24.990 ΤΕΛΗ €0
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ, ΜΟΝΙΜΟΥ ΜΑΓΝΗΤΗ, Hλεκτροκινητήρας ΚΑΥΣΙΜΟ Ηλεκτρικό
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 85(115) ΡΟΠΗ Nm/rpm 147
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Μονής Σχέσης, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 10,5 sec, τελική 160 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 14,9 kWh/100km, 0
ΥΠΕΡ ΠΡΩΤΟΤΥΠΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΧΩΡΟΙ, ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ, ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΑΝΕΣΗ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΕΓΓΥΗΣΕΙΣ.
ΚΑΤΑ ΕΡΓΟΝΟΜΙΚΑ ΛΑΘΗ.