Renault Symbioz E-TECH Full Hybrid 145: Δοκιμάζουμε το νέο υβριδικό γαλλικό SUV


Το ολοκαίνουργιο Symbioz είναι μια δήλωση τεχνολογικής ωριμότητας και σχεδιαστικής ταυτότητας από τη Renault. Με full hybrid σύστημα, «έξυπνο» κιβώτιο ταχυτήτων και πληθώρα ψηφιακών συστημάτων, έχει σχεδιαστεί για να  αποτελέσει ένα ιδανικό οικογενειακό αυτοκίνητο.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΕΡΤΕΚΗΣ, ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 15/6/2025

Η Renault επιχειρεί μια επανεκκίνηση στην ελληνική αγορά, βάζοντας ψηλότερα τον πήχη σε ό,τι αφορά στις επιδόσεις της στον στίβο των πωλήσεων. Νέα προσέγγιση και τιμολογιακή πολιτική, σημαντικές επενδύσεις στο δίκτυο διανομέων και στο after sales, αλλά και άμεση διάθεση όλων των προτάσεων του γαλλικού εργοστασίου. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται το λανσάρισμα ενός πολύ ενδιαφέροντος μοντέλου με οικογενειακό χαρακτήρα και πολλές κατασκευαστικές καινοτομίες. Πρόκειται για το Symbioz, του οποίου, όπως έχει δηλώσει η Renault, το όνομα προέρχεται από την ελληνική λέξη «Συμβίωση», με το γράμμα Ζ στο τέλος να παραπέμπει στην ηλεκτρική τεχνολογία μηδενικών ρύπων (Ζ.Ε.) του γαλλικού γκρουπ.

Πρόκειται για το νέο στοίχημα της Renault στην κατηγορία των μικρομεσαίων SUV, με ξεκάθαρο στόχο να συνδυάσει τη χρηστικότητα ενός καθημερινού αυτοκινήτου με την τεχνολογική υπεροχή ενός «συνδεδεμένου», υβριδικού μοντέλου. Τοποθετείται ανάμεσα στο Captur και στο Austral, διαθέτει, όμως, τη δική του προσωπικότητα, τόσο σε επίπεδο σχεδίασης,  όσο και εξοπλισμού. Με μήκος 4,41 m, το Symbioz εισέρχεται σε ένα πολύ ανταγωνιστικό segment. Βασίζεται στην επιμηκυσμένη πλατφόρμα CMF-B, την ίδια που χρησιμοποιεί το Clio και το Captur, προσαρμοσμένη, όμως, για αυξημένη ευρυχωρία και τεχνολογικό εξοπλισμό.

Σε ό,τι αφορά στην αισθητική του αμαξώματος, θα λέγαμε πως πρόκειται για ένα ενδιαφέρον σχέδιο, που το φέρνει κοντά στην υπόλοιπη γκάμα, υιοθετώντας το νέο σχεδιαστικό DNA της Renault με καθαρές γραμμές, διακριτικές ακμές και δυναμικό παρουσιαστικό, με τα μικρά φωτιστικά, την τραπεζοειδή μάσκα και τους έντονους αεραγωγούς. Επιπρόσθετα, το αμάξωμα χαρακτηρίζεται από τους τονισμένους θόλους των τροχών, την κουπέ κατάληξη της οροφής, τις μικρές γυάλινες επιφάνειες, με την απόσταση των 16,9 cm από το έδαφος να του προσδίδουν έναν σπορτίφ χαρακτήρα. Το ίδιο και οι πανέμορφες ζάντες (διαστάσεις ελαστικών 225/45 R19 στο αυτοκίνητο δοκιμής), ενώ ενδιαφέρουσα είναι και η χρωματική παλέτα των επτά αποχρώσεων, στην οποία περιλαμβάνεται και το νέο Mercury Blue, καθώς και το εμβληματικό Flame Red. Εντυπωσιακό και το πίσω μέρος, με το κάθετο τελείωμα και την μπάρα των φωτιστικών σωμάτων LED προσδίδουν την αίσθηση της στιβαρότητας.

Livingroom

Στο εσωτερικό, το Symbioz προσφέρει ένα φωτεινό, ευρύχωρο και εργονομικό περιβάλλον. Η ποιότητα κατασκευής είναι σε υψηλό επίπεδο, με μαλακά υλικά στο άνω μέρος του ταμπλώ, αναπαυτικά καθίσματα και γενικότερα την αίσθηση ενός αυτοκινήτου που έχει σχεδιαστεί για ταξίδια και πολύωρη οδήγηση. Οι χώροι είναι καλοί για τις ανάγκες μιας τυπικής οικογένειας (μεταξόνιο 2,638 m), το ίδιο και η χρηστικότητα του αυτοκινήτου. Το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα από 434 έως 548 L (VDA), χάρη στο συρόμενο κατά 16 cm πίσω κάθισμα. Με την αναδίπλωση της δεύτερης σειράς (60/40), η συνολική χωρητικότητα φτάνει στα 1.582 L. Η πρόσβαση γίνεται ακόμα πιο εύκολη με την ηλεκτρική πόρτα χώρου αποσκευών (προαιρετικά), που λειτουργεί και με κίνηση του ποδιού κάτω από τον προφυλακτήρα.

Για όσους το επιθυμούν, προαιρετικά είναι διαθέσιμη η οροφή Solarbay, που αποτελείται από PDLC γυαλί που σκουραίνει ηλεκτρονικά, τμηματικά, μέσω Google Assistant ή διακόπτη, χωρίς την ανάγκη για κλασικό κάλυμμα. Παράλληλα, αυξάνει κατά 30 mm το ωφέλιμο ύψος κεφαλής για τους επιβάτες. Εξυπακούεται πώς το Symbioz διαθέτει ένα ψηφιοποιημένο περιβάλλον με οθόνες με ωραία γραφικά και ένα σύγχρονο σύστημα πολυμέσων OpenR Link με ενσωματωμένες υπηρεσίες Google. Η κάθετη οθόνη αφής 10,4” συνοδεύεται από δεύτερη οθόνη 10,3” για τον οδηγό. Το σύστημα υποστηρίζει Google Maps, Google Assistant, Waze, Amazon Music, καθώς και συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto. Οι ενημερώσεις γίνονται over-the-air (OTA), ενώ η εφαρμογή My Renault προσφέρει απομακρυσμένο έλεγχο του συστήματος.

Αστακός

Το γαλλικό SUV ενσωματώνει 29 προηγμένα συστήματα υποβοήθησης για την ενεργητική και παθητική ασφάλεια των επιβατών, στα οποία συμπεριλαμβάνονται, Active Drive Assist (αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2), αναγνώριση ορίων ταχύτητας και αυτόματη ρύθμιση, σύστημα αποτροπής σύγκρουσης με πεζούς, Lane Keeping Assist και Driver Attention Alert, αυτόματο φρενάρισμα κατά την όπισθεν (3-10 km/h), υποβοήθηση στάθμευσης 360°, RCTA και OSE, κ.ά. Επιπλέον, ο οδηγός μπορεί να παραμετροποιήσει έως 6 συστήματα ADAS μέσω του κουμπιού «My Safety Switch» για άμεση πρόσβαση στις προτιμήσεις του. Επίσης προβλέπεται ηχοσύστημα Harman Kardon με 9 ηχεία που προσφέρει ήχο υψηλής πιστότητας, ρυθμιζόμενο μέσω θεματικών λειτουργιών (Studio, Immersion, Club, κ.ά.), με τη συμβολή του Jean-Michel Jarre. Παράλληλα, ο φωτισμός «Living Lights» προσαρμόζεται αυτόματα, με έως και 48 αποχρώσεις για την καμπίνα.

Υβριδικό σύστημα

Το Symbioz κινείται από το υβριδικό σύνολο E-Tech full hybrid 145 PS. Αποτελείται από βενζινοκινητήρα 1.6 L (95 PS/5.600 rpm και 148 Nm/3.600 rpm) και δύο ηλεκτρικά μοτέρ. Έναν κύριο ηλεκτροκινητήρα (49 PS και 205 Nm) και μία δευτερεύουσα μίζα/γεννήτρια (25 PS), που υποστηρίζει την εκκίνηση και την ανάκτηση ενέργειας, η οποία και αποθηκεύεται σε μπαταρία ιόντων λιθίου, χωρητικότητας 1,2 kWh, τοποθετημένη κάτω από τον χώρο αποσκευών, με τάση 150V. Η κίνηση του υβριδικού αυτού συστήματος περνάει στους εμπρός τροχούς από ένα καινοτομικό κιβώτιο «πολλαπλών» σχέσεων χωρίς συμπλέκτη, συνδυάζοντας τεχνολογίες από τη Formula 1, με στόχο τη βελτιστοποίηση της απόδοσης και της οικονομίας καυσίμου. Ενσωματώνει τέσσερις σχέσεις για τον βενζινοκινητήρα και δύο για τον κύριο ηλεκτροκινητήρα, επιτρέποντας έως και 14 διαφορετικούς συνδυασμούς λειτουργίας μεταξύ των δύο πηγών ενέργειας. Το σύστημα επιλέγει αυτόματα τον βέλτιστο συνδυασμό ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης, την ταχύτητα, την κλίση του δρόμου και το φορτίο του οχήματος. Αυτό σημαίνει ότι το Symbioz μπορεί να ξεκινήσει και να κινηθεί με πλήρως ηλεκτρική λειτουργία στην πόλη, ενώ σε υψηλότερες ταχύτητες ή σε απαιτητικές συνθήκες, ο βενζινοκινητήρας ενεργοποιείται για να παρέχει επιπλέον ισχύ.

Σε σχέση με τα «κλασικά» υβριδικά συστήματα, το E-Tech Full Hybrid της Renault, εκκινεί το όχημα πάντοτε ηλεκτρικά και δύναται να προσφέρει αμιγώς ηλεκτροκίνητη λειτουργία έως και στο 80% της διαδρομής στην πόλη, με μέση κατανάλωση 4,7 L/100 km (WLTP), κάτι που σε ένα μεγάλο ποσοστό επαληθεύσαμε κινούμενοι σε αστικό περιβάλλον. Πρόκειται για ένα αρκετά αποδοτικό σύστημα, μιας και προσφέρει στο Symbioz διαδικασία επιτάχυνσης σε 10,6 sec, με την τελική ταχύτητα να φτάνει στα 170 km/h. Οι επιδόσεις αυτές με την πρώτη ματιά μπορούν να χαρακτηριστούν μέτριες, ωστόσο δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι σκοπός του υβριδικού αυτού συστήματος είναι η κατά κύριο λόγο ηλεκτρική λειτουργία και όχι οι επιδόσεις…

Πάντως, αν συνυπολογιστούν και οι ρεπρίζ που ανακοινώνει το εργοστάσιο (80-120 km/h σε 8 sec και 0-1000 m σε 32,6 sec), μπορούμε να πούμε πώς το υβριδικό σύστημα του Sympioz συνδυάζει απόδοση και οικονομία και ανταπεξέρχεται επαρκέστατα με βάση στον οικογενειακό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Για ακόμα καλύτερη διαχείριση ενέργειας, να τονίσουμε πως προβλέπεται η λειτουργία E-Save, που διατηρεί τη φόρτιση της μπαταρίας πάνω από 40% για ανάγκες αυξημένου φορτίου (ανηφόρες, προσπέραση).

Συμβιώνοντας… με το Renault Symbioz

H αρθρωτή πλατφόρμα CMF-B στην οποία βασίζεται το Symbioz είναι δοκιμασμένη αναφορικά με την ακαμψία της, αλλά και τα ασφαλή οδικά χαρακτηριστικά που προσφέρει. Το ίδιο ισχύει και με την περίπτωση του νέου SUV της Renault, με μια ξεκάθαρη στόχευση να αποδοθεί ένας οικογενειακός χαρακτήρας στα οδικά του χαρακτηριστικά. Παρά την ύπαρξη ημιάκαμπτου άξονα πίσω (γόνατα Mc Pherson εμπρός), το Symbioz προσφέρει εντυπωσιακή άνεση, ακόμα και στο έντονο ανάγλυφο των ελληνικών δρόμων, ενώ στην καλή άσφαλτο εντυπωσιάζει με την ποιότητα κύλισης που προσφέρει, όπως και με την ησυχία που ταξιδεύει, αποτέλεσμα και των αεροβοηθημάτων του αμαξώματος.  Από την άλλη, στον επαρχιακό δρόμο το «πάτημά» του είναι σίγουρο και σταθερό, με τη μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης να είναι σε θέση να διαχειρίζεται με ασφάλεια τα 1.500 kg του αμαξώματος. Σε αστικό περιβάλλον, είναι αρκετά ευέλικτο με διάμετρο στροφής τα 11,1 m και παρά τις σχετικά μεγάλες διαστάσεις του δεν θα δυσκολευτεί στην αναζήτηση θέσης στάθμευσης, με μπόνους, φυσικά, τη χαμηλή κατανάλωση (μέσος όρος 5,1 L) και την ηλεκτροκίνηση, όπως προαναφέρθηκε. Και επειδή θα αναρωτιέστε  τι ισχύει εντέλει με τον τομέα των επιδόσεων, έχουμε να σας πούμε πως αυτό το υβριδικό σύστημα της Renault  μπορεί στα χαρτιά (ονομαστικές τιμές ισχύος/ροπής)  να φαίνεται μέτριας απόδοσης, στην πράξη, ωστόσο, ανταποκρίνεται με επιτυχία στο οικογενειακό προφίλ του Symbioz.

Ο οδηγός σπάνια θα αισθανθεί την έλλειψη δύναμης και αυτό σε πολύ απαιτητικές συνθήκες, καθώς το καινοτομικό κιβώτιο «Μulti-Μode» προσφέρει ελαστικότητα και μια αθόρυβη και ομαλή συν-λειτουργία μεταξύ θερμικού μοτέρ και ηλεκτροκινητήρων. Το τιμόνι έχει ελαφριά και είναι ακριβές, ακολουθώντας τον γενικότερο χαρακτήρα του μοντέλου, που έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει μια ισορροπημένη οδική εμπειρία, συνδυάζοντας την άνεση με την αποδοτικότητα, καθιστώντας το κατάλληλο για οικογενειακή χρήση και καθημερινές μετακινήσεις.

Το γαλλικό SUV είναι διαθέσιμο με τιμές που ξεκινούν από τα 28.900 € (με 5 χρόνια εγγύηση και οδική βοήθεια) και σε τρεις εκδόσεις εξοπλισμού: Techno, Esprit Alpine και Iconic. Συνοψίζοντας, το Renault Symbioz αποτελεί μια ολοκληρωμένη πρόταση με χαρακτήρα, τεχνολογία, χαμηλό λειτουργικό κόστος και δυναμική εμφάνιση, ικανή να διεκδικήσει με αξιώσεις τη δική της θέση ανάμεσα στα κορυφαία C-SUV της αγοράς.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ RENAULT Symbioz E-TECH Full Hybrid 145 2025   TIMH €28.900   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.598, Ατμοσφαιρικός, Hλεκτροκινητήρας, Yβριδικό Σύστημα, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Υβριδικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 106(145)  ΡΟΠΗ Nm/rpm 250

ΜΕΤΑΔΟΣΗ CVT, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 10,6 sec, τελική 170 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 4,7 L/100km, 105 g/km

RENAULT Symbioz E-TECH Full Hybrid 145 2025

ΥΠΕΡ ΑΠΟΔΟΣΗ ΥΒΡΙΔΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ, ΠΡΑΚΤΙΚΟ ΚΑΙ ΧΡΗΣΤΙΚΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ, ΧΩΡΟΙ, ΑΝΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ, ΣΧΕΣΗ ΤΙΜΗΣ/ΑΞΙΑΣ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ.

ΚΑΤΑ ΜΗ ΕΡΓΟΝΟΜΙΚΕΣ ΘΗΚΕΣ ΣΤΗΝ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΚΟΝΣΟΛΑ, «ΕΛΑΦΡΥ» ΤΙΜΟΝΙ.