Η Audi διευρύνει τη γκάμα της A5 παρουσιάζοντας για πρώτη φορά δύο εκδόσεις plug-in hybrid, διαθέσιμες σε Sedan και Avant αμάξωμα. Με την προσθήκη του διακριτικού logo «e-hybrid», το νέο A5 συνδυάζει την οδηγική αίσθηση μια πολυτελούς σπορ λιμουζίνας με την δυνατότητα ηλεκτρικής αυτονομίας, χωρίς καμία παραχώρηση σε επιδόσεις, άνεση ή χαρακτήρα. Με συνολική απόδοση 299 PS (220 kW) ή 367 PS (270 kW), ανάλογα την έκδοση, το Audi A5 e-hybrid quattro στοχεύει στον σύγχρονο οδηγό που επιθυμεί να συνδυάσει την οδηγική αίσθηση ενός θερμικού κινητήρα με την ηλεκτροκίνηση ενός αποδοτικού PHEV συστήματος.
Αυθεντική Limo
Το Audi A5 e-hybrid quattro γεφυρώνει με τον καλύτερο τρόπο τον premium χαρακτήρα μιας λιμουζίνας με οικογενειακό χαρακτήρα, πρακτικότητα και τεχνολογική υπεροχή. Από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα, γίνεται σαφές ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο φτιαγμένο για άνεση και ταξίδια, αλλά και για να προσφέρει ευχάριστη και πολιτισμένη οδηγική αίσθηση στην καθημερινότητα. Το πλαίσιο είναι στιβαρό, η ανάρτηση καλορυθμισμένη ώστε να απορροφά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, και η κύλιση εξαιρετικά ήσυχη. Ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο, η ηχομόνωση είναι κορυφαία, επιτρέποντας στους επιβάτες να απολαμβάνουν τη διαδρομή μέσα σε ένα περιβάλλον γνήσιας πολυτέλειας. Είναι ότι ακριβώς αναζητά κανείς σε μια αυθεντική μπερλίνα της Audi, όπως εξάλλου και στις υπόλοιπες εκδόσεις του A5, με τη διαφορά της επιπλέον δύναμης και μάλιστα γραμμικά από τον ηλεκτροκινητήρα.
Παράλληλα, η ηλεκτρική αυτονομία των έως 110 km WLTP (ή 116 km σε αστική χρήση), είναι κάτι παραπάνω από επαρκής για τις καθημερινές μετακινήσεις. Στην πράξη, το A5 e-hybrid μπορεί να αποτελέσει ένα… κανονικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο εντός πόλης, εξοικονομώντας καύσιμο και μειώνοντας τους ρύπους χωρίς κανένα απολύτως συμβιβασμό στην πρακτικότητα ή την οδηγική συμπεριφορά. Στην περίπτωση που χρειαστεί περισσότερη ισχύ, το υβριδικό σύστημα συνεργάζεται υποδειγματικά, αποδίδοντας ομαλά και γραμμικά την ισχύ. Η ροπή των 500 Nm στην έκδοση των 367 PS είναι διαθέσιμη από χαμηλά, προσφέροντας ταχύτητα στις προσπεράσεις και σιγουριά στο ταξίδι.

Εντυπωσιακή είναι και η λειτουργία ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα και την επιβράδυνση, η οποία φτάνει έως και τα 88 kW. Ο οδηγός μπορεί να ελέγξει το επίπεδο ανάκτησης μέσω των paddles πίσω από το τιμόνι, επιλέγοντας το κατάλληλο επίπεδο για κάθε περίσταση, είτε πρόκειται για αστικό περιβάλλον, είτε για οδήγηση σε επαρχιακές διαδρομές με στροφές. Το Audi A5 e-hybrid αποπνέει την αίσθηση ενός γνήσιου Audi, τόσο σε αίσθηση οδήγησης όσο και σε ποιότητα κατασκευής. Είναι ξεκάθαρο πως δεν πρόκειται για ακόμη ένα λανσάρισμα στην κατηγορία των plug-in οχημάτων, αλλά για ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο που βασίζεται στη μακρά παράδοση της Audi στις premium μπερλίνες και έχει ξεχωριστό χαρακτήρα.
Ξεχωριστή μνεία αξίζει η έκδοση Avant, η οποία πέρα από την εντυπωσιακή σχεδίαση, προσφέρει μεγαλύτερη πρακτικότητα, χωρίς να θυσιάζει το παραμικρό από τον δυναμικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Το αντίθετο θα λέγαμε... Η Audi έχει καταφέρει με συνέπεια να δημιουργήσει ένα πιστό κοινό γύρω από τις Avant εκδόσεις της, και το νέο A5 e-hybrid Avant είναι ένα άξιο μέλος αυτής της παράδοσης.
Το υβριδικό σύστημα
Ο θερμικός κινητήρας 2.0 TFSI των 252 PS (185 kW) συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 143 PS (105 kW), αποδίδοντας συνολικά είτε 299 PS (220 kW) είτε 367 PS (270 kW). Η ροπή φτάνει τα 450 Nm και 500 Nm, ενώ η κίνηση μεταφέρεται σε όλους τους τροχούς μέσω ενός επτατάχυτου αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη S tronic. Οι επιδόσεις είναι αν μη τι άλλο εντυπωσιακές: η ισχυρότερη έκδοση ολοκληρώνει τη διαδικασία επιτάχυνσης (0–100 km/h) σε μόλις 5,1 δευτερόλεπτα, ενώ η έκδοση των 299 PS χρειάζεται 5,9 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα και στις δύο περιπτώσεις να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 km/h.

Η νέα μπαταρία υψηλής τάσης, με καθαρή χωρητικότητα 20,7 kWh, προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία έως 110 km WLTP ή έως 116 km στον αστικό κύκλο. Η φόρτιση πραγματοποιείται αποκλειστικά μέσω AC με ισχύ έως 11 kW, επιτρέποντας την πλήρη φόρτιση σε μόλις 2,5 ώρες. Η απουσία δυνατότητας ταχυφόρτισης DC αποτελεί αρνητικό σημείο, ιδίως για όσους στηρίζονται σε δημόσια σημεία φόρτισης και επιζητούν γρήγορη αναπλήρωση ενέργειας. Ενώ θα πρέπει επίσης να σημειωθεί πώς δεν υπάρχει δυνατότητα φόρτισης από τον θερμικό κινητήρα...
Διαστάσεις και εσωτερικό
Με μήκος 4.829 mm, πλάτος 1.860 mm και μεταξόνιο 2.896 mm, το νέο A5 προσφέρει κορυφαίους χώρους για πέντε ενήλικες, με άνεση τόσο εμπρός όσο και πίσω. Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 361 λίτρα στην έκδοση Avant και 331 λίτρα στην Sedan, ενώ με την πλήρη αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων η χωρητικότητα αυξάνεται έως και 1.306 λίτρα και 1.175 λίτρα αντίστοιχα.
Η τεχνολογία infotainment του νέου A5 κινείται σε κορυφαία επίπεδα. Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η πανοραμική οθόνη αφής MMI μεγέθους 14,5 ιντσών, με υψηλή ανάλυση και υποστήριξη για πλοήγηση, εφαρμογές μέσω Audi App Store, καθώς και πλήρη συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto. Πίσω από το τιμόνι, ο οδηγός αντικρίζει έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων Virtual Cockpit Plus 12,3 ιντσών, ο οποίος προσφέρει δυνατότητα εξατομίκευσης και δυναμική απεικόνιση χαρτών, πληροφοριών του υβριδικού συστήματος, και δεδομένων ταξιδιού.
Το Audi A5 e-hybrid quattro διατίθεται από τη βασική έκδοση με πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό, που περιλαμβάνει ζάντες 18 ιντσών (ή 19" στην έκδοση 367 PS), LED φωτιστικά σώματα, θερμαινόμενα εμπρός σπορ καθίσματα, σύστημα πλοήγησης με MMI 14,5", Virtual Cockpit Plus 12,3", parking system plus με κάμερα οπισθοπορείας, επαγωγική φόρτιση smartphone και τριζωνικό αυτόματο κλιματισμό. Η έκδοση 270 kW (367 PS) ενισχύεται με το S line πακέτο, μαύρες λεπτομέρειες, φιμέ τζάμια, κόκκινες δαγκάνες φρένων και σπορ ανάρτηση. Το προαιρετικό Business Package, διαθέσιμο στην έκδοση των 220 kW, περιλαμβάνει μεταξύ άλλων adaptive cruise control, park assist και καθίσματα με αυξημένη εργονομία και υποστήριξη.
Οι τιμές του Α5 e-Hybrid στην ελληνική αγορά ξεκινούν από τα 64.980 € στην έκδοση Progressive και τα 72.980 ευρώ στην έκδοση S Line. Η στέησον βάγκον έκδοση είναι λίγο πιο ακριβή, με το A5 Avant e-hybrid quattro να κοστίζει 66.980 €, στην έκδοση Progressive και 74.980 € στην έκδοση S Line.
Συμπερασματικά,
το νέο Audi A5 e-hybrid quattro συνδυάζει ιδανικά την πολυτέλεια, την τεχνολογία και το περιορισμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα, προσφέροντας όλα τα πλεονεκτήματα ενός plug-in υβριδικού οχήματος χωρίς συμβιβασμούς σε απόδοση ή άνεση. Η απουσία DC ταχυφόρτισης παραμένει ένα μειονέκτημα, ωστόσο συνολικά το πρόκειται για ένα ώριμο, εξελιγμένο όχημα, έτοιμο να καλύψει κάθε ανάγκη του σύγχρονου οδηγού.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | A5 e-hybrid 299 PS | A5 e-hybrid 367 PS |
---|---|---|
Τύπος Κινητήρα | 2.0 TFSI + ηλεκτροκινητήρας | 2.0 TFSI + ηλεκτροκινητήρας |
Ισχύς συστήματος | 299 PS (220 kW) | 367 PS (270 kW) |
Ροπή | 450 Nm | 500 Nm |
Κιβώτιο | 7-τάχυτο S tronic | 7-τάχυτο S tronic |
Κίνηση | quattro (τετρακίνηση) | quattro (τετρακίνηση) |
0–100 km/h | 5,9 δευτ. | 5,1 δευτ. |
Τελική ταχύτητα | 250 km/h | 250 km/h |
Κατανάλωση (μικτή, WLTP) | 2,6–2,0 λτ./100 km | 2,7–2,1 λτ./100 km |
Κατανάλωση ρεύματος (μικτή, WLTP) | 15,7–14,9 kWh/100 km | 15,9–15,1 kWh/100 km |
Αυτονομία EV (WLTP/City) | έως 110 / 116 km | έως 110 / 116 km |
Χωρητικότητα μπαταρίας | 25,9 kWh (net 20,7 kWh) | 25,9 kWh (net 20,7 kWh) |
Μέγιστη ισχύς φόρτισης | 11 kW AC | 11 kW AC |
Φόρτιση 0–100% (AC) | περίπου 2,5 ώρες | περίπου 2,5 ώρες |
Τιμή (Sedan) | 64.980 € (Progressive) | 72.980 € (S Line) |
Τιμή (Avant) | 66.980 € (Progressive) | 74.980 € (S Line) |