Μια νέα εποχή για την Audi ξεκινά με το Q6 Sportback e-tron, ένα πλήρως ηλεκτρικό coupe-SUV που κουβαλάει την τεχνολογική υπεροχή, το σχεδιαστικό DNA και τις ανέσεις ενός οχήματος που αποτελεί ένα κυρίαρχο μέλος της premium κατηγορίας. Ενσωματώνοντας την πλατφόρμα PPE και υιοθετώντας πλήρως τη φιλοσοφία "Vorsprung durch Technik", η Audi ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στην ηλεκτροκίνηση.
Η νέα πλατφόρμα Premium Platform Electric είναι προϊόν εξέλιξης της Audi με την Porsche και εκτός από το Q6 Sportback e-tron βρίσκει εφαρμογή σε μοντέλα όπως το A6 e-tron και την ηλεκτρική Porsche Macan. Χάρη στην προηγμένη αρχιτεκτονική 800V, υποστηρίζει ταχυφόρτιση έως 270 kW, μειώνοντας τον χρόνο φόρτισης 10–80% σε μόλις 21–22 λεπτά.

Η πλατφόρμα επιτρέπει την τοποθέτηση μεγάλων μπαταριών (έως 100 kWh), ενισχύοντας την αυτονομία και την απόδοση. Παράλληλα, προσφέρει μεγάλη σχεδιαστική ευελιξία (modular design) για διάφορους τύπους αμαξωμάτων - SUV, Sportback και σεντάν - ενώ ενσωματώνει τελευταίας γενιάς ηλεκτρονικά, infotainment και τετρακίνηση μέσω ηλεκτροκινητήρων εμπρός και πίσω.
Το νέο Q6 E-Tron
Με μήκος 4.771 mm, πλάτος σχεδόν 2 μέτρα και μεταξόνιο 2.889 mm, το Audi Q6 Sportback e-tron διατηρεί τις μεγάλες διαστάσεις της SUV έκδοσης, αλλά ξεχωρίζει χάρη στην πιο ρέουσα και αεροδυναμική σχεδίαση της οροφής. Το πίσω μέρος διαθέτει πιο χαμηλή γραμμή, με εντονότερη κλίση της κολώνας C, προσδίδοντας πιο δυναμικό προφίλ και μειώνοντας τον συντελεστή οπισθέλκουσας στο 0,26. Πάντως τα στελέχη της Audi κατά την παρουσίαση αυτής της έκδοσης μας τόνισαν πώς πηγή έμπνευσης για την σχεδίαση της οροφής ήταν το δημοφιλές ΤΤ!
Η αλλαγή αυτή όχι μόνο ενισχύει την αισθητική ταυτότητα του μοντέλου, αλλά βελτιώνει και την απόδοση στην κατανάλωση και την κύλιση, ιδίως σε υψηλές ταχύτητες.
Παρά το πιο χαμηλό προφίλ, το Q6 Sportback e-tron διατηρεί στο ακέραιο την ευρυχωρία για τους πίσω επιβάτες, χάρη στο μεγάλο μεταξόνιο των 2.889 χιλιοστών, εξασφαλίζοντας άνεση και χώρο για πόδια και κεφάλια. Ο χώρος αποσκευών περιορίζεται ελαφρώς συγκριτικά με την SUV έκδοση, αλλά παραμένει εξαιρετικά πρακτικός, προσφέροντας από 511 έως 1.373 L, συν 64 L στο εμπρός frunk.
Εσωτερικό και ψηφιοποίηση
Το εσωτερικό είναι πλήρως ψηφιοποιημένο και με υψηλή ποιότητα κατασκευής, όπως ένα γνήσιο πολυτελές ευρωπαϊκό αυτοκίνητο. Η φιλοσοφία «Digital Stage» της Audi περιλαμβάνει τρεις κύριες οθόνες: τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 11,9'', την οθόνη αφής MMI 14,5'' και μια τρίτη οθόνη 10,9'' για τον συνοδηγό με λειτουργία Active Privacy Mode, που του επιτρέπει να έχει πρόσβαση στο σύστημα infotainment χωρίς να αποσπά την προσοχή του οδηγού. Ένα νέο head-up display με τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας (AR) προβάλλει πληροφορίες σε οπτικό πεδίο 88 ιντσών.
Τα υλικά είναι premium και οικολογικά, καθώς χρησιμοποιούνται υψηλής ποιότητας ανακυκλωμένα υλικά, ενώ η νέα σχεδιαστική αισθητική στοχεύει να δώσει μια ζεστή και φιλόξενη καμπίνα στους επιβάτες, ενώ χαρακτηριστική είναι και η ενιαία επένδυση από τις πόρτες μέχρι την κεντρική κονσόλα.
Τεχνολογία και συστήματα υποβοήθησης
Η Audi εξόπλισε το Q6 με τη νέα αρχιτεκτονική E3 1.2, η οποία περιλαμβάνει πέντε υπολογιστές υψηλής απόδοσης που διαχειρίζονται σε πραγματικό χρόνο τα συστήματα infotainment, άνεσης, ασφάλειας και μελλοντικά και ημιαυτόνομης οδήγησης. Το λειτουργικό σύστημα είναι το Android Automotive OS, υποστηρίζοντας πλήρως over-the-air ενημερώσεις. Ο νέος ψηφιακός βοηθός Audi Assistant με τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να αναλύει τη συμπεριφορά του οδηγού και να προσφέρει προσωποποιημένες λειτουργίες, τόσο μέσω φωνής όσο και μέσω φυσικής αλληλεπίδρασης. Παράλληλα, προσφέρονται φωνητικές εντολές και συνδεσιμότητα υψηλού επιπέδου. Το ηχοσύστημα Bang & Olufsen με 20 ηχεία και ισχύ 830 watt εξασφαλίζει κορυφαία ακουστική.
Σε επίπεδο ασφάλειας, το Q6 Sportback e-tron έχει αποσπάσει πέντε αστέρια Euro NCAP, με κορυφαία επίδοση 92% στην προστασία παιδιών, κατακτώντας τον τίτλο "Best in Class" στην κατηγορία του. Το σύστημα ISOFIX υποστηρίζεται τόσο στα πίσω καθίσματα όσο και στο εμπρός συνοδηγού, επιτρέποντας μεγαλύτερη ευελιξία στην τοποθέτηση παιδικών καθισμάτων.
Απόδοση, μπαταρία και αυτονομία
Το Q6 e-tron εξοπλίζεται με δύο διαθέσιμες μπαταρίες: μία με χωρητικότητα 100 kWh (ωφέλιμο 94,9 kWh), καθώς και μία μικρότερη έκδοση 83 kWh (ωφέλιμο 75,8 kWh), ανάλογα με την έκδοση. Και οι δύο μπαταρίες αποτελούνται από πρισματικές κυψέλες νέας γενιάς. Χάρη στην τεχνολογία 800 Volt της Audi, η φόρτιση DC φτάνει έως και τα 270 kW, επιτρέποντας την ανάκτηση έως και 255 km αυτονομίας σε μόλις 10 λεπτά. Υπάρχει επίσης δυνατότητα φόρτισης AC 11 kW (ή 22 kW προαιρετικά), καθώς και υποστήριξη για παράλληλη φόρτιση στα 400V μέσω split DC charging, στοιχεία που τονίζουν την προηγμένη 800V τεχνολογία Audi. Επίσης, η Audi έχει ενσωματώσει σύστημα έξυπνης θερμικής διαχείρισης για καλύτερη απόδοση, ασφάλεια και διάρκεια ζωής της μπαταρίας. Το σύστημα ανάκτησης ενέργειας μέσω πέδησης μπορεί να καλύψει έως και το 95% των καθημερινών επιβραδύνσεων, ενισχύοντας την αποδοτικότητα και την αυτονομία.
Σε ότι αφορά τις διαθέσιμες εκδόσεις με την μεγάλη μπαταρία 100 kWh, η έκδοση Q6 e-tron quattro αποδίδει 388 PS(285 kW) και επιταχύνει στα 100 km/h σε 5,9 sec, ενώ η κορυφαία έκδοση SQ6 e-tron (quattro) φτάνει τα 490 PS(360 kW) και επιταχύνει σε μόλις 4,3 sec με χρήση launch control. Η τελική ταχύτητα φθάνει τα 210 και 230 km/h, αντίστοιχα.
Η αυτονομία για την έκδοση Q6 Sportback quattro μπορεί να φθάσει έως τα 637 χλμ. στον κύκλο WLTP, με μέση κατανάλωση που κυμαίνεται μεταξύ 16,6 και 18,9 kWh/100 km. Αντίστοιχα, η αυτονομία του SQ6 είναι στα 607 km.
Ωστόσο, υπάρχει μια ακόμη επιλογή για το γερμανικό ηλεκτρικό SUV, που μπορεί να χαρακτηρισθεί ως η πιο ισορροπημένη και αναμένεται να συγκεντρώσει το αγοραστικό ενδιαφέρον. Πρόκειται για την Q6 Sportback e-tron performance, που διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο στον πίσω άξονα (RWD) με ισχύ 306 PS(225 kW) για την έκδοση με την μπαταρία των 100 kWh. Για τη διαδικασία της επιτάχυνσης χρειάζεται σε 6,6 sec, ενώ προσφέρει αυτονομία έως 657 km (WLTP). Η μέση κατανάλωση ενέργειας κυμαίνεται από 17,0 έως 19,1 kWh/100 km, καθιστώντας την πιο αποδοτική επιλογή στην οικογένεια Q6 e-Tron.
Οι αριθμοί αυτοί επιτρέπουν μια απρόσκοπτη απόδοση σε οποιοδήποτε σενάριο οδήγησης (επιδόσεις, αυτονομία), με την κατανάλωση να είναι αρκετά ανταγωνιστική σε σχέση με τα μοντέλα της κατηγορίας.
Οδική συμπεριφορά και ποιότητα κύλισης
Είναι ευρύτερα γνωστό πώς στον τομέα της οδηγικής συμπεριφοράς, η Audi δίνει ιδιαίτερη έμφαση, συνδυάζοντας τα δυναμικά χαρακτηριστικά με την άνεση. Για το λόγο αυτό, το πλαίσιο έχει εξελιχθεί εκ νέου, με αλλαγή στη γεωμετρία του μπροστινού άξονα προκειμένου να βελτιωθεί το turn-in, αλλά και η πληροφόρηση του τιμονιού. Η ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη αερανάρτηση των κορυφαίων εκδόσεων του Q6 Sportback e-Tron εξασφαλίζει εξαιρετική ποιότητα κύλισης και επιτρέπει ρύθμιση της απόστασης από το έδαφος ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες. Παρά τις μεγάλες διαστάσεις, το Q6 είναι σχετικά ευκολοδήγητο και ευέλικτο, με το τιμόνι να μεταφέρει με ακρίβεια τις εντολές του οδηγού.
Το σύστημα quattro με τους δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε άξονα, είναι πλήρως μεταβαλλόμενο ως προς την μετάδοση της ροπής, και δίνει έμφαση στην κίνηση στον πίσω άξονα. Η τετρακίνηση στο Audi Q6 εξασφαλίζει σταθερότητα και πρόσφυση σε κάθε οδόστρωμα, ενώ ο οδηγός έχει την αίσθηση του απόλυτου ελέγχου του οχήματος και της ασφάλειας, ανεξαρτήτως συνθηκών πρόσφυσης.
Σε ότι αφορά την οδηγική μας εμπειρία με το Q6 e-Tron σε διαδρομές πέριξ του «στρατηγείου» της Audi, στο Ingolstadt (εξυπακούεται, με άσφαλτο εξαιρετικής πρόσφυσης), αυτό που έχουμε να σας πούμε είναι για την αίσθηση ενός ολοκληρωμένου ηλεκτρικού οχήματος που προσφέρει. Το set-up των αναρτήσεων εμπνέει εμπιστοσύνη και σταθερότητα, ενώ η αερανάρτηση «διαβάζει» αποτελεσματικά τον δρόμο, προσφέροντας κορυφαία άνεση.
Παρά τις διαστάσεις του, είναι ευέλικτο στην πόλη και ελαφρύ στις αντιδράσεις, με ένα τιμόνι που προσφέρει πληροφόρηση με ακρίβεια και αμεσότητα. Ταξιδεύει πολύ ήσυχα και με κορυφαία κύλιση ακόμη και στα όρια της τελικής του (το διαπιστώσαμε στην autobahn) και σε κάθε περίπτωση με την στιβαρότητα… one piece μιας made in Germany κατασκευής.
Πρόκειται για ένα καλοφτιαγμένο EV, υλοποιημένο από έναν κατασκευαστή με εμπειρία δεκαετιών στην τελειότητα, που καταφέρνει να συνδυάσει το μοντέρνο με το διαχρονικά ποιοτικό.
Τιμές Audi Q6 Sportback e-tron στην Ελλάδα
Η γκάμα του νέου ηλεκτρικού SUV coupe της Audi καλύπτει ευρύ φάσμα επιδόσεων και τιμών, ξεκινώντας από την έκδοση Q6 Sportback e-tron 252 PS, με αυτονομία έως 540 km και τιμή 73.980 €. Ακολουθεί η έκδοση Q6 Sportback e-tron Performance με 306 PS, εντυπωσιακή αυτονομία 650 km και τιμή 80.980 €.
Για όσους αναζητούν περισσότερη ισχύ και τετρακίνηση, η Q6 Sportback e-tron quattro με 388 PS προσφέρει έως 630 km αυτονομίας και κοστολογείται στα 87.980 €. Στην κορυφή της σειράς βρίσκεται η σπορ SQ6 Sportback e-tron quattro, που με 490 PS και 603 km αυτονομίας διατίθεται στην τιμή των 105.980 €.
Συμπερασματικά
Το Audi Q6 Sportback e-tron δεν είναι ένα ακόμη ηλεκτρικό coupe-SUV. Είναι η απόδειξη ότι η Audi ξέρει να χτίζει το μέλλον πάνω στα θεμέλια της παράδοσης. Τεχνολογία, σχεδίαση, οδηγική ακρίβεια και ραφιναρισμένη αίσθηση συνυπάρχουν σε ένα πακέτο που πείθει με την ωριμότητά του. Αν ζητάς ένα ηλεκτρικό SUV με χαρακτήρα, πολυτέλεια και γνήσια οδηγική ταυτότητα, το Q6 Sportback e-tron είναι από εκείνα τα μοντέλα που μπορούν να το προσφέρουν.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | Q6 Sportback e-tron Performance | Q6 Sportback e-tron quattro | SQ6 Sportback e-tron quattro |
---|---|---|---|
Ισχύς (PS/kW) | 306/240 | 388/285 | 490/380 |
Κινητήρες | 1 (πίσω άξονας) | 2 (εμπρός & πίσω) | 2 (εμπρός & πίσω) |
Τύπος κίνησης | Πίσω κίνηση (RWD) | Τετρακίνηση (quattro) | Τετρακίνηση (quattro) |
0–100 km/h | 6,6 δευτ. | 5,9 δευτ. | 4,3 δευτ. (με launch control) |
Τελική ταχύτητα | 210 km/h | 210 km/h | 230 km/h |
Αυτονομία (WLTP) | έως 650 km | έως 630 km | έως 603 km |
Κατανάλωση | 17,0 – 19,1 kWh/100 km | 17,8 – 20,2 kWh/100 km | 19,5 – 22,1 kWh/100 km |
Μπαταρία | 100 kWh (ωφέλιμη 94,9 kWh) | 100 kWh (ωφέλιμη 94,9 kWh) | 100 kWh (ωφέλιμη 94,9 kWh) |
DC φόρτιση | έως 270 kW | έως 270 kW | έως 270 kW |
AC φόρτιση | 11 kW (προερ.: 22 kW) | 11 kW (προερ.: 22 kW) | 11 kW (προερ.: 22 kW) |
Ανάρτηση | FSD (συμβατική) | Αερανάρτηση (προαιρετική) | Ηλεκτρονική αερανάρτηση (standard) |