Το Mokka είναι ένα pop idol. Από τη στιγμή που γεννήθηκε έγινε μεμιάς η νέα όψη μιας μάλλον συντηρητικής φίρμας, κέρδισε νέο κοινό, πέτυχε τρομερές πωλήσεις και συνεχίζει ακάθεκτο και ανανεωμένο. Κι εδώ δοκιμάζουμε μια εξαιρετική περίπτωση αγοράς, καθώς έχουμε τη βασική έκδοση (που καθόλου φτωχή δεν είναι) με έναν πανίσχυρο κινητήρα βενζίνης 1.2T 136PS χωρίς κανένα υβριδικό βοήθημα και τιμή που πλησιάζει περισσότερο σε κάποιο supermini παρά σε ένα SUV αυτής της τάξης μεγέθους. Ποια τάξη; Μήκος 5,15 m, πλάτος 1.791 m και ύψος 1,53 m, μεταξόνιο στα 2,557 m και μια απόσταση από το έδαφος εξαιρετική, στα 190 mm. Στα αισθητικά, το ανασχεδιασμένο εμπρός μέρος με τον Opel Vizor –σήμα-κατατεθέν της μάρκας– φιλοξενεί το νέο Blitz με τρόπο που θυμίζει σύγχρονο design statement. Οι LED φωτιστικές υπογραφές φωνάζουν από μακριά ενώ και οι αναλογίες του αμαξώματος είναι σήμα-κατατεθέν.
Στο εσωτερικό, η φιλοσοφία "detox" αποπνέει εκείνη την αύρα της νέας Opel χωρίς πολλά-πολλά κι έχοντας ακόμα κάποια κουμπιά για να κάνουν τη ζωή μας εύκολη έτσι, εκτός από τα ανακυκλωμένα υλικά, η νέα εργονομική κονσόλα σε ασημί ματ απόχρωση και μια κάποια ψηφιακή «καθαρότητα» παντρεύονται με τα χειριστήρια και το πανέμορφο τιμόνι που ανασχεδιάστηκε (flat top και bottom), με το νέο Blitz στο κέντρο. Χώροι άνετοι εμπρός υπάρχουν και αρκετοί για μικροαντικείμενα (θα θέλαμε κι ένα ραφάκι για το κινητό μας), ενώ με βάση και τις διαστάσεις του εξαιρετικού πατώματος CMP της Stellantis επάνω στο οποίο βασίζεται μια πλειάδα μοντέλων οι χώροι για τους πίσω επιβάτες και τις αποσκευές είναι μια χαρά για τα δεδομένα της κατηγορίας με πορτμπαγκάζ 350 L. Δύο σημεία ωστόσο απαιτούν συνήθεια: το ψηλό μαρσπιέ που δυσκολεύει λίγο την είσοδο στην καμπίνα και το επίσης ψηλό κατώφλι φόρτωσης του χώρου αποσκευών.
Στην πράξη, η οδήγηση είναι ευχάριστη, με άμεσο τιμόνι και καλό πάτημα. Πάει καλά, τούτο το Mokka με μια δύο παραδοχές: αργεί να γεμίσει μεστά το τρικύλινδρο, turbo μοτέρ βενζίνης PureTech της Stellantis και το κάνει πειστικά από τις 2.000 rpm μέχρι τις 5.900 rpm προσφέροντας ροπή 230 Nm στις 1.750 Nm. Να θυμίσουμε ότι –σύμφωνα με την Opel- ο κινητήρας EB2 gen3 είναι νέος, χρησιμοποιεί κύκλο Miller, για καλύτερη απόδοση, καίγοντας λιγότερο καύσιμο και μειώνοντας τις εκπομπές CO?, η κίνηση των εκκεντροφόρων δεν γίνεται με ιμάντα, αλλά με αλυσίδα που είναι αθόρυβη και ανθεκτική, (κάτι που μειώνει και τα έξοδα συντήρησης).
Επίσης, το turbo έχει πλέον μεταβλητή γεωμετρία, αποδίδοντας καλύτερα σε μεγαλύτερο φάσμα στροφών, ενώ, τέλος, ο μηχανισμός των βαλβίδων χρησιμοποιεί υδραυλικά ρυθμιζόμενα «κοκοράκια» αντί για τα παλιά, μηχανικά ωστήρια. Παράλληλα, το σύστημα άμεσου ψεκασμού λειτουργεί σε υψηλότερη πίεση για καλύτερη καύση ενώ έχει προστεθεί κι ένας δεύτερος αντικραδασμικός άξονας, ο οποίος περιορίζει τον χαρακτηριστικό θόρυβο που συχνά έχουν οι τρικύλινδροι κινητήρες. Κάτι που φαίνεται.
Τα καλά συγχρονιζέ –από την άλλη-στο 6άρι μηχανικό κιβώτιο με το θετικό κούμπωμα βοηθούν στις αλλαγές αν θέλετε να κινηθείτε σβέλτα ( 0-100 km/h σε 8,9 sec και μια… απαγορευτική τελική στα 208 km/h) αλλά συνάμα θα εισπράξετε torque steer ενώ στα μισά γκάζια είναι απλά τυπικό σε δυναμική. Έχει επίσης ταλαντώσεις στο διαμήκη άξονα σε βίαιες επιταχύνσεις και επιβραδύνσεις και μια τάση υποστροφής, πατώντας σε ελαστικά Goodyear EfficientGrip2 215/60-R17, μια διάσταση που προσφέρει άνεση η οποία είναι δεδομένη. Να σημειώσουμε ότι στη βασική έκδοση τα ελαστικά είναι 215/65-R16 για ακόμα περισσότερη άνεση και οι ζάντες σιδερένιες αλλά με εξαιρετικά ωραίο design. Τα φρένα έδειξαν καλή διαγωγή και η κατανάλωση έφτασε τα 7,8 L/100 κμ Και πάμε στο «τι παίρνεις» και «τι δίνεις».
Ο εξοπλισμός μόνο φτωχός δεν είναι με αυτόματη υποβοήθηση μεγάλης σκάλας προβολέων, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι εξωτερικοί καθρέπτες, φώτα ECO LED και πίσω φώτα LED. Επίσης Cruise Control, και υποστήριξη GSR2 όπως υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, Safety Pack με υποβοήθηση φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης με ανίχνευση πεζών, ειδοποίηση κόπωσης οδηγού, έλεγχος και περιοριστής ταχύτητας, προηγμένη αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας αλλά και αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω. Επίσης έρχεται με ηλεκτρονικό μονοζωνικό κλιματισμό (σπάνιο σε αυτή την τιμή), ψηφιακό πίνακα οργάνων 10" και Infotainment με οθόνη αφής 10" που μπορεί να χρησιμοποιηθεί εύκολα μέσω widgets, ακριβώς όπως ένα smartphone, ασύρματο MirrorLink, 6 ηχεία και θύρα USB type C εμπρός και Opel Connect, ενώ υπάρχει μηχανική ρύθμιση καθίσματος συνοδηγού, 4 κατευθύνσεων (κι αυτό… κιμπάρικο), μια τετράδα ηλεκτρικών παραθύρων, κεντρικό κλείδωμα και τιμόνι από οικολογικό δέρμα.
Με τιμή εκκίνησης €19.900 με τη σχετική προσφορά και μόλις 81 ευρώ τέλη κυκλοφορίας για το Mokka σε απόχρωση Laguna Green (ωραίο γαλαζάκι μεταλλικό που είναι στάνταρ), η βασική έκδοση με τον 1.2 turbo των 136 ίππων πατάει γερά εκεί που άλλα SUV όλο και κάποια έκπτωση θα κάνουν. Συστήνεται για όποιον θέλει αυτοκίνητο εγνωσμένης αξίας, χωρίς υβριδικά παραφερνάλια, με εξοπλισμό και ασφάλεια αλά Opel αποτελώντας κανονικό κελεπούρι.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Test drive: Τα 8 SUV που οδηγήσαμε τον προηγούμενο μήνα
Αγορά μεταχειρισμένου με πολλά χιλιόμετρα: Τα 5 πράγματα που πρέπει να προσέξεις
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
_77761_466396_type15015.jpg)
ΜΟΝΤΕΛΟ OPEL MOKKA 1.2T 136PS 2025 TIMH €19.900 ΤΕΛΗ €81
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.199, Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 100(136)/5.500 ΡΟΠΗ Nm/rpm 230/1.750
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 8,9 sec, τελική 208 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,7 L/100km, 128 g/km
ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΑΠΟΔΟΣΗ ΚΙΝΗΤΗΡΑ, ΑΝΕΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ, ΤΙΜΗ.
ΚΑΤΑ Ο ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΑΡΓΕΙ ΛΙΓΟ ΝΑ "ΓΕΜΙΣΕΙ", ΚΛΙΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΣΤΡΟΦΕΣ.